Kinderfiets

22-10-2010 15:52 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor dochter een fiets kopen voor haar 4de verjaardag maar geen idee hoe, wat en waar. Ondertussen heb ik begrepen dat het een 16 inch moet zijn met zijwieltjes.

Wat zijn goede fietsen en vooral waar?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ah. Op die fiets.

Loopfietsen zijn geweldig om de zijwieltjes-fase over te kunnen slaan. En weet: zijwieltjes kosten los iets van ¤ 5.
quote:nouschi schreef op 22 oktober 2010 @ 23:13:

Dochter heeft alleen op de psz op die loopfietsjes gereden dus ik vind zijwieltjes nog wel nodig om het evenwicht etc te leren. Maakt mij ook niet zo veel uit met welke leeftijd ze los kan fietsen, kan hier in de grote stad toch nog lang niet.Ja maar evenwicht, dat leren ze nou juist helemaal niet van zijwieltjes.
Ik ga nou geen loopfiets meer kopen, ze wordt 4!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou ¤50 meer betalen en een nieuwe kopen.
Ik heb overigens tot nu toe alle fietsjes (behalve de loopfiets) van marktplaats gehaald. De duurste is de 20inch van zoon, die kostte me ¤40,00. De goedkoopste voor ¤15,00.
quote:nouschi schreef op 22 oktober 2010 @ 23:19:

Ik ga nou geen loopfiets meer kopen, ze wordt 4!Nee, dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat ik er geen zijwieltjes meer aan zou doen. Tenzij je de fiets niet geeft om er op te leren fietsen maar om zich zelf er mee te vermaken en wat rond te kunnen rijden.
Mijn dochtertje is bijna 5 en heeft een 12 inch fietsje. Ze is ongeveer 1 meter en iets van 2 of 3 cm.

Ze durft maar niet zonder zijwielen. Dus nu heeft ze ook eeen loopfietsje. Daar gaat ze als een speer mee, maar meteen peeuwen als de zijwieltjes ter sprake komen.

Nou ja, we zullen haar ook maar onder de latertjes scharen dan

Dus met lichaamslengte 110 cm kunnen ze ongeveer over naar 16 inch?
Oh, ik zie dat ik reageer op een post te vroeg.Nu ja, mijn boodschap blijft hetzelfde (omdat ik de twijfel herken): koop gewoon iets waar je blij van wordt qua geld/uiterlijk/ dichtbij. Het is maar een jaartje. De fiets zal niet onder kinds billen wegroesten en slechts in hele zeldzame gevallen uit elkaar vallen.

Zijwieltjes los kopen is gemakkelijk en niet duur.

Loopfietsen leren je het hele evenwicht-ding en maken daardoor zijwieltjes overbodig. (Mijn zoon wilde nooit op zijn gewone fiets, want op zijn loopfiets kon hij veeeeeel harder. Maar toen-ie toch een keertje ging op mijn verzoek, fietste hij meteen weg, zonder enkele begeleiding. Dat lukt je niet met een kind dat oefent met zijwiletjes.)
quote:fleurtje schreef op 22 oktober 2010 @ 23:20:

Ik zou ¤50 meer betalen en een nieuwe kopen.Dat heb ik dus ook. Maar begon toch weer te twijfelen na het verhaal van Mikazo(?) die dat fietsje heeft waarvan ik vanmiddag een plaatje heb geplakt.
[quote]roodmetwittestippen schreef op 22 oktober 2010 @ 23:23:

Oh, ik zie dat ik reageer op een post te vroeg.Nu ja, mijn boodschap blijft hetzelfde (omdat ik de twijfel herken): koop gewoon iets waar je blij van wordt qua geld/uiterlijk/ dichtbij. Het is maar een jaartje. De fiets zal niet onder kinds billen wegroesten en slechts in hele zeldzame gevallen uit elkaar vallen.

Zijwieltjes los kopen is gemakkelijk en niet duur.

Loopfietsen leren je het hele evenwicht-ding en maken daardoor zijwieltjes overbodig. (Mijn zoon wilde nooit op zijn gewone fiets, want op zijn loopfiets kon hij veeeeeel harder. Maar toen-ie toch een keertje ging op mijn verzoek, fietste hij meteen weg, zonder enkele begeleiding. Dat lukt je niet met een kind dat oefent met zijwiletjes.)[/quote]

Dat dus.
quote:nouschi schreef op 22 oktober 2010 @ 23:24:

[...]

Dat heb ik dus ook. Maar begon toch weer te twijfelen na het verhaal van Mikazo(?) die dat fietsje heeft waarvan ik vanmiddag een plaatje heb geplakt.Maar je kunt ook een nieuw fietsje kopen zonder al die 'accessoires' erbij. Die lieveheersbeestfiets heeft dat ook niet, is ook niks aan kapot gegaan. Wel hebben we zelf een mandje gekocht voor aan het stuur.
Je maakt het te ingewikkeld, Nouschi.

Dat fietsje wordt het dus niet. Koop dan een kale en pimp 'm zelf met poppenstoel en fietsmand en zadelflopsje. De markt heft dat spul ook.
quote:a_nick_is_born schreef op 22 oktober 2010 @ 23:22:

[...]

Nee, dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat ik er geen zijwieltjes meer aan zou doen. Tenzij je de fiets niet geeft om er op te leren fietsen maar om zich zelf er mee te vermaken en wat rond te kunnen rijden.Ja dat is het ook wel een beetje voor nu. Naar school kan ze wel naast mij fietsen terwijl ik loop maar verder zal het niet heel veel zijn. Maar op een gegeven moment moet ze toch leren fietsen en dan die zijwieltjes er af dacht ik.
quote:roodmetwittestippen schreef op 22 oktober 2010 @ 23:26:

Je maakt het te ingewikkeld, Nouschi.

Dat fietsje wordt het dus niet. Koop dan een kale en pimp 'm zelf met poppenstoel en fietsmand en zadelflopsje. De markt heft dat spul ook.Daar was ik ook al achter.
Ik zou hem niet weer kopen. Misschien helpt dat?
quote:mikazo schreef op 22 oktober 2010 @ 23:32:

Ik zou hem niet weer kopen. Misschien helpt dat?Nee
Ik zou hem wel weer kopen. Misschien helpt dat?

(reden: kind is er doodgelukkig mee)
quote:fleurtje schreef op 22 oktober 2010 @ 23:36:

Ik zou hem wel weer kopen. Misschien helpt dat?

(reden: kind is er doodgelukkig mee)

Net nog even weer op Halfords gekeken maar de 16 inch zijn gelijk 159 euro, vind ik eigenlijk weer wat te duur.

Gek word ik van mezelf. ( gaat met alles zo hoor, kan nooit beslissen)
Maar allemaal heel erg bedankt voor het meedenken, ik ga er nog een nachtje ( of 2 ) over slapen.
Nouschi, misschien moet je toch es met kind naar de winkel. Die van mij is dus maar 4cm kleiner dan die van jou en voor haar is die 12inch helemaal goed....
Voor zo'n bedrag kun je ook een nieuwe Loekie kopen...

kijk maar...
quote:fleurtje schreef op 22 oktober 2010 @ 23:40:

Nouschi, misschien moet je toch es met kind naar de winkel. Die van mij is dus maar 4cm kleiner dan die van jou en voor haar is die 12inch helemaal goed....Ga ik ook doen morgen Fleur. Moet toch de stad in o.a. naar V&D en hoop dat ze daar fietsjes hebben zodat ze het tussen neus en lippen door even kan proberen. Moet natuurlijk wel een verrassing blijven, jaja dat ook nog.
Ik had nevernooit ¤159 voor een fietsje betaald, is me iets te duur. Die ze nu heeft was ¤99.
Nouschi, voor de maat kun je anders nog even kijken naar het linkje dat ik eerder heb gepost, met de binnenbeenmaat. Die geeft een wat beter beeld van de juiste fietsmaat, begreep ik uit de tekst uit de link...
quote:qwertuu schreef op 22 oktober 2010 @ 23:43:

Voor zo'n bedrag kun je ook een nieuwe Loekie kopen...

kijk maar...Dat vind ik toch te veel geld. Dan zou ik die liever tweedehands kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven