Kinderfiets
vrijdag 22 oktober 2010 om 15:52
Ik wil voor dochter een fiets kopen voor haar 4de verjaardag maar geen idee hoe, wat en waar. Ondertussen heb ik begrepen dat het een 16 inch moet zijn met zijwieltjes.
Wat zijn goede fietsen en vooral waar?
Wat zijn goede fietsen en vooral waar?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 22 oktober 2010 om 15:58
quote:Captain_Obvious schreef op 22 oktober 2010 @ 15:56:
Merkfietsen roesten minder snel, schijnt, maar dan hebben we het over jaren. Zo lang zal ze er niet op fietsen Nee precies, het zal 2 jaar zijn of zo en dan ook nog niet heel vaak want dat gaat lastig op een balkon van 2 bij 3.
Merkfietsen roesten minder snel, schijnt, maar dan hebben we het over jaren. Zo lang zal ze er niet op fietsen Nee precies, het zal 2 jaar zijn of zo en dan ook nog niet heel vaak want dat gaat lastig op een balkon van 2 bij 3.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 22 oktober 2010 om 15:59
quote:nouschi schreef op 22 oktober 2010 @ 15:56:
[...]
Nou klaar, slotje! http://www.halfords.nl/sh ... nderfietsen/809399/809399
Voordeel van nieuw vind ik: als er iets mee is, kun je er makkelijk mee terug naar de winkel.
[...]
Nou klaar, slotje! http://www.halfords.nl/sh ... nderfietsen/809399/809399
Voordeel van nieuw vind ik: als er iets mee is, kun je er makkelijk mee terug naar de winkel.
vrijdag 22 oktober 2010 om 16:00
quote:nouschi schreef op 22 oktober 2010 @ 15:58:
[...]
Nee precies, het zal 2 jaar zijn of zo en dan ook nog niet heel vaak want dat gaat lastig op een balkon van 2 bij 3.
Die fiets van dochter is 4-6jaar maar 12 inch, zie ik net.
Dochter van net twee fietste er een paar weken geleden ook op weg, tot mijn verbazing.
We gaan er dus wel langer dan twee jaar mee doen, en fiets wordt bijna elke dag gebruikt.
[...]
Nee precies, het zal 2 jaar zijn of zo en dan ook nog niet heel vaak want dat gaat lastig op een balkon van 2 bij 3.
Die fiets van dochter is 4-6jaar maar 12 inch, zie ik net.
Dochter van net twee fietste er een paar weken geleden ook op weg, tot mijn verbazing.
We gaan er dus wel langer dan twee jaar mee doen, en fiets wordt bijna elke dag gebruikt.
vrijdag 22 oktober 2010 om 16:06
vrijdag 22 oktober 2010 om 16:07
quote:poldervrouw schreef op 22 oktober 2010 @ 16:02:
marktplaats is je vriend..
Loekie is een bekend merk overigens die heel veel kinderfietjes heeft. Onze 1e kinderfiets ging 3 kinderen mee (kostte 249 euro nieuw)Die loekiefietsen waren van de zomer ¤129, tweedehands vroegen ze er nog ¤75 voor op MP.
marktplaats is je vriend..
Loekie is een bekend merk overigens die heel veel kinderfietjes heeft. Onze 1e kinderfiets ging 3 kinderen mee (kostte 249 euro nieuw)Die loekiefietsen waren van de zomer ¤129, tweedehands vroegen ze er nog ¤75 voor op MP.
vrijdag 22 oktober 2010 om 16:08
vrijdag 22 oktober 2010 om 16:15
Als je geen merk fiets neemt moet je de fiets altijd in de schuur zetten anders roest ie echt onder je kont vandaan. Als er iets mee is willen fietsenmakers het vaak niet maken. Of je staat er de week erop weer. Voordeel van een merk is ook dat je hem weer kan verkopen als die kleine uitgefietst is. Is het voor hooguit een jaar en is ie heel goedkoop tja dan moet je een afweging maken.
vrijdag 22 oktober 2010 om 16:19
Hier ook een eerste fietsje gekocht bij de Halfords. Inmiddels 2,5 jaar geleden, kind twee fietst er nu op en er is nog nooit iets mee geweest. Ziet er nog prima uit (op wat gebruikskrasjes na, maar ja wat wil je na gebruik door 2 peuters ). Was toen nieuw iets van 80 of 90 euro. Mooi zat voor een eerste fiets wat mij betreft.
vrijdag 22 oktober 2010 om 16:24
Nu nog met zij-wieltjes maar als ze straks "los" gaat fietsen is het wel makkelijk dat ze met haar voeten op de grond kan als ze op het zadel zit. En voordat ze ECHT goed kunnen fietsen... (verschilt natuurlijk per kind)
Let wel op met het leuke poppestoeltje achterop. Oudste had dat ook maar zwierde elke keer haar been over de fiets om op te stappen.......Stoeltje heeft het 2 dagen gehouden (en brak toen af)
Let wel op met het leuke poppestoeltje achterop. Oudste had dat ook maar zwierde elke keer haar been over de fiets om op te stappen.......Stoeltje heeft het 2 dagen gehouden (en brak toen af)
vrijdag 22 oktober 2010 om 16:24
vrijdag 22 oktober 2010 om 16:25
Wij hebben het fietsje van de foto.
Niet echt super. Het poppenzitje lag er na 1 dag al af (als je dat er al op krijgt). En als het zitje eraf dondert gaat het achterspatbord mee. Dit zit namelijk met een heel lullig plastic dingetje aan elkaar vast met een inieminieschroefje. Fiets valt 1 keer om toeter kapot. Hij fietst verder wel goed maar alle leuke dingen zijn zo kapot. Dochter had binnen 1 dag alle sliertjes eraf getrokken maar ze was er wel heel blij mee.
Niet echt super. Het poppenzitje lag er na 1 dag al af (als je dat er al op krijgt). En als het zitje eraf dondert gaat het achterspatbord mee. Dit zit namelijk met een heel lullig plastic dingetje aan elkaar vast met een inieminieschroefje. Fiets valt 1 keer om toeter kapot. Hij fietst verder wel goed maar alle leuke dingen zijn zo kapot. Dochter had binnen 1 dag alle sliertjes eraf getrokken maar ze was er wel heel blij mee.
vrijdag 22 oktober 2010 om 16:26
vrijdag 22 oktober 2010 om 16:28
quote:mikazo schreef op 22 oktober 2010 @ 16:25:
Niet echt super. Het poppenzitje lag er na 1 dag al af (als je dat er al op krijgt). En als het zitje eraf dondert gaat het achterspatbord mee. Dit zit namelijk met een heel lullig plastic dingetje aan elkaar vast met een inieminieschroefje. Fiets valt 1 keer om toeter kapot. Hij fietst verder wel goed maar alle leuke dingen zijn zo kapot. Dochter had binnen 1 dag alle sliertjes eraf getrokken maar ze was er wel heel blij mee.Hmmmm hè jammer, maar hij fietst wel goed dus. Heb je hem al lang? Qua roest bedoel ik?
Niet echt super. Het poppenzitje lag er na 1 dag al af (als je dat er al op krijgt). En als het zitje eraf dondert gaat het achterspatbord mee. Dit zit namelijk met een heel lullig plastic dingetje aan elkaar vast met een inieminieschroefje. Fiets valt 1 keer om toeter kapot. Hij fietst verder wel goed maar alle leuke dingen zijn zo kapot. Dochter had binnen 1 dag alle sliertjes eraf getrokken maar ze was er wel heel blij mee.Hmmmm hè jammer, maar hij fietst wel goed dus. Heb je hem al lang? Qua roest bedoel ik?