Single Mum

07-08-2010 11:43 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze wil ik graag een topic openen speciaal voor alleenstaande moeders (of natuurlijk vaders).

Met het doel om tips,trucs & ervaringen uit te wisselen, met voornamelijk een positieve en energieke boventoon

(juist omdat er voornamelijk negatieve/ emotionele topics op het internet te vinden zijn)

Mijn vraag aan jou:

Wat is het voordeel van een alleenstaande ouder zijn?
monique gefeliciteerd!!!!!!! Super voor jou en je zoons eindelijk een nieuw begin!

Sterkte met je hoofdpijn
Ladies!

Bij Deze zou ik graag de cyber champagne uit de kast willen halen en vieren dat ik mij lichamelijk stukken beter voel sinds een paar dagen (plus alvast een borrel op mijn verhuizing aankomend weekend)

Ik moet nog heel veel regelen en heb een berg financiele rompslomp die ik even in een hoekje heb geduwd. Nu eerst eens een avond genieten!

Op zwangerschapsgebied een nieuwe mijlpaal.. ik pas nog maar 1 broek, haha dta buikje begint nu dus echt te komen.

Nu eerst maar eens bijlezen;

@Brinky: Al updates over de huizenjacht?

Het lijkt mij ook zo lastig om al die eerste dingen niet direct met je partner te kunnen delen (kan wel vrienden bellen, maar dat is toch anders)

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen om af en toe je kindje bij een oppas te laten, zou alleen even oppassen dat het niet elke keer andere mensen zijn anders kan hij een beetje van slag raken. Goed voor zijn sociale ontwikkeling en van een blije mama wordt hij vast ook blij.

@Suusje: Ik ben er ook nog! En zit (helaas) natuurlijk in dezelfde situatie.

1 november de 20 weken echo.. zo spannend!

Egyptische namen zijn vaak heel mooi dus ben benieuwd, mijn ex wil per se een Nederlandse naam (omdat hij zich benadeelt voelt door zijn Armeens/ Turkse namen) Ik heb zelf een paar Frans/Engels/Nederlandse namen opzij gezet en ga pas echt kijken en kiezen na de 20 weken echo 

Hoe voel je je nu? Je moet me wel een beetje up to date houden he..

Dan kan ik me alvast voorbereiden

@Monique: Wat lief van je zoon dat hij dat aanbiedt! Mijn ouders lieten mij kost en inwoning betalen toen ik werkte op mijn 15e, haha. Misschien is het een idee om een klein gedeelte aan te nemen en het terug te schenken als hij op zichzelf gaat wonen? Dan heeft hij een mooi bij elkaar gespaard bedrag (en leuke verassing)

Heel veel succes en een dikke knuffel voor morgen.

Beeld je maar in dat het volgend jaar zomer is en jij heerlijk in je tijd. Huurhuis van het zonnetje en je vrijheid geniet.. even doorbijten nog!

@Kaboinkie: Ik heb eerlijk gezegd iets te veel gedaan qua klussen, kreeg echt last van mijn buik na een paar uur, maar het grote werk is nu bijna gedaan. Morgen de baby kamer afschilderen (accenten) Daar word ik echt heerlijk rustig van, besef me dan weer echt even waarom ik dit allemaal doe (al dat geregel en gestress)

Haha, voel je je niet ergens super goed dat je ex jaloers is op je nieuwe liefde

@Klussertje: Ik houd jullie op de hoogte! 1 november weet ik het dus pas.

Wat lief dat je wat spullen aanbiedt, 2e hands en goedkoop is mijn motto van deze winter.

(Ik ben compleet blut na deze verhuizing omdat ik ALLES ´nieuw´moest kopen)

Hoe waren je ´dates´? Heerlijk toch, al is het maar om een beetje positieve aandacht te hebben van een man. Misschien komt er wel een leuke vriendschap uit voort, of gaan we allemaal Kabonkie achterna.

@Zusje: Het zal inderdaad een stuk krapper voor je gaan worden, maar daar ga je creatief van worden. Probeer het met je ex voor de kinderen ook goed te regelen he, als hij meer verdient vind ik het ook normaal dat hij iets meer betaalt voor de meiden, als het in verhouding maar klopt.

Het vrekkentopic is ook een van mijn favorieten :-)

@Dariadarling: Hoop dat je dit nog leest.

Dapper van je dat je de keuze hebt kunnen maken (ookal moest je wel kiezen), ik wens je heel veel geluk en sterkte toe!
super voor je monique!!! je hebt een huis!!!!!!!!!!!!!!
shiloh, proost!! Geweldig, je hebt je eigen paleisje!!

Enne, dat vrekken topic ga ik zeker lezen!! Thanx.

Kaboinki, heerlijk zo'n positieve man in je leven, kijk, daar worden we weer blij van!!

En een feestje vieren als alles rond is, vind ik helemaal een goed idee! We moeten het leven vieren meiden!!

Suus, nog iets specifieks nodig voor de geboorte van je kleine?

Hier goed overleg laatste dagen met ex, voelt goed. hij is ook langs geweest en jheeft genoten van de baby, fijn!!

Ik ga nu koken! Dag!
Hi ladies,

@Shiloh, fijn dat je je lichamelijk weer wat beter voelt, én dit weekend verhuizen... allemaal goed. Ik bewonder je dat ik zélfs tussen de regels door niet veel negatiefs bij jou lees. Hoe goe je dat? Ik bedoel, de vader van je kind is er niet meer bij, je bent zwanger.... voel je je daar nooit enórm ellendig onder? Zo nee: Tips graag!

@Monique, hoe is het gegaan vandaag met het tekenen? Hoe voel je je nu?

@Zusje, jouw posts zijn ook wisselend, de laatste gelukkig weer redelijk positief. Jij doet iig ook altijd je best om lekker positief te blijven...

@Nou, kaboinkie is nog lekker helemaal in luv... toppie, inderdaad iets om als voorbeeld te nemen (of hopen dat dat ook hier ooit weer gaat lukken).
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
@Ikzelf (even wat langer verhaal):

Nadat het de laatste tijd weliswaar weer sort of 'aan' was (mede omdat zijn dochter hier was en we met z'n allen bij mij woonden) is het nu wel echt voorbij.

Ik heb de neiging om er weer '...denk ik' achter aan te zetten, maar DIT keer.... nee, tis over.

Gisteravond waren we voor het eerst weer alleen.

Toen hij thuis kwam na werk wilde hij praten. Jasses, ik had m'n oogkleppen tegen beter weten nog even op willen houden...

Hoe we het nu moesten gaan oplossen. Voor onze zoon wilde hij nl. niet telkens ruziën etc. Klinkt allemaal heel redelijk, maar geloof mij, dat is hij bij de meeste dingen juist helemaal niet.

Maargoed, daar was ik het natuurlijk wel mee eens. Maar vind het zo moeilijk: dat mannetje op laten groeien in een gebroken gezin.... dat ik telkens maar al z'n vaders stomme gedrag bleef pikken.

Uiteindelijk liep dat gesprek natuurlijk weer slecht af. Hij maakt mij boos door bv te zeggen dat ik hem er al een paar keer uit heb gezet (niet waar!) en dat het gevoel weg is. Waarop ik zei: "Nou, dan is het duidelijk, zonder gevoel kunnen we niet met elkaar oud worden."

Zegt hij: "Ja... jíj wilt me helemaal niet meer aanraken..."

Wát een onzin weer! Naast zelfs de laatste weken regelmatig tegen hem aan op de bank te zijn gekropen, kroop ik nog geen 2 dgn geleden lepeltje lepeltje tegen hem aan in bed. Wat zegt hij op dat moment: "Ik ben schijnbaar alleen goed genoeg voor je rug..." (dat meent hij dan ook he!). En nadat hij meteen uit protest met z'n rug naar míj toe ging liggen, ben ik terug gegaan naar mijn helft en raakten we elkaar helemaal niet meer aan.... M'n klomp brak weer! Dát soort onzin-dingen! Dag in, dag uit, week in, week uit....

Andere dingen die gister (weer) hij zei: hij had nog nooit zó'n egoïstische vrouw ontmoet, dat ik maar weer lekker terug moet gaan naar exex en allemaal van dit soort bladibla. Wederom, zoals altijd, níet willen (kunnen?) inzien dat vooral hijzelf zóveel fouten maakt...

Waar hij ons boek definitief mee sloot (wat mij betreft) waren de memorabele woorden:

"Ik heb ook helemaal geen respect meer voor je..."

[...als hij dat al ooit heeft gehad...)

We hadden dit gesprek buiten in de schuur omdat hij daar z'n wietplantjes aan het vertroetelen was (in de schuur van exex en mij) die daar helemaal vol mee hing, zonder dat ie ook maar 1x heeft gevraagd of ik daar problemen mee heb. Ja dus!! Stomme wiet van hem! Maar dat kan hem niet schelen, hij doet het lekker toch.)

Dus na díe opmerking heb ik me omgedraaid, heb binnen alle lichten uitgedaan en ben in bed gekropen...

Echt de limit! Ik weet niet zo goed waarom dat nu zó hard aan kwam. Hij heeft ook ooit eens gezegd dat ie het liefst een stoel tegen m'n kop zou willen slaan... (heftig toch!!!!!!) Op de een of andere manier heb ik hem dat vergeven (maar zal het nooit vergeten). Maar dit....

Deze opmerking is voor mij echter ook het duwtje dat ik mss nodig had om een streep te kunnen trekken.

Hij heeft nog op de bank geslapen, maar is vanmorgen het huis uitgeslopen. Belde vanmiddag nog beleefd of het goed was dat ie af en toe wat spullen komt halen...

Tja... hoe k*t (bijna) alles met hem ook was, het voelt toch echt heel naar allemaal... scheiden is écht lijden... nou, jullie weten er alles van af.

Vooral omdat wij als twee individuen zó met elkaar om moeten gaan schijnbaar (past helemaal niet bij mij), dat we samen een kindje hebben, dat ik nu weer alleen ben, dat hij wellicht snel weer een ander heeft (tóch niet leuk), omdat ie -zo zei hij zelf- niet deze koude winter op z'n boot wil doorbrengen... (daarom is hij 2 jr geleden rond deze tijd waarsch ook bij míj ingetrokken)

Aah, waardeloze toestand zeg...

Maar goed, ik probeer vanaf nu de positiviteit er net als jullie een beetje in te houden hoor!!

Hoe tegenstrijdig: ik heb morgen al die ene date en dinsdag die ander.... beetje raar, maar toch kleine lichtpuntjes dat het leven gewoon doorgaat.

xklus
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Het was een hele rare dag......

Om 12 uur hadden we een afspraak bij de advocaat met de akte van berusting. Stelt niks voor want echt, we waren door wegomleidingen langer onderweg dan dat we daar binnen waren. Even tekenen en weer weg......

Om 14.00 werden we bij de burgerlijke stand verwacht. Hele vervelende tijd tussen 12.30 en 13.30... met z'n 2en thuis en net gescheiden.

Bij de burgerlijke stand stonden ze versteld dat we tegelijk kwamen. Je kunt ook ieder apart komen en dat is meestal het geval volgens ambtenaar. Ik kreeg mijn meisjesnaam terug en na een half uurtje stonden we weer buiten..... vrijgezel.

Heel raar maar ben wel opgelucht. Opgelucht vooral omdat ik het huis heb!

Om 16.00 moest ik gaan werken en gelukkig maar een korte dienst.

Het voelt raar ..gescheiden en toch nog even hier moeten zijn. Het is niet anders.....

Mijn hoofd zit vol watten lijkt wel en ga ff bank hangen met een kind dat DVD met mij wil kijken.
Monique, heftig he... ik kan me (enigszins) voorstellen hoe je je nu voelt. Dat je er ook samen heen bent gegaan, wat zal dat een raar, pijnlijk sfeertje in de auto zijn geweest... pffff, maar dat stukje heb je nu gehad. Nu nog even doorbijten tot je in je eigen huis kunt, wanneer is dat?? En dan kun je weer een beetje rustig gaan adem halen. Denk je dat je hem nog gaat missen (ondanks alles?)

Dat vind ík zo ellendig, dat ik hem tegen beter weten in toch weer mis. Geen gevoel van opluchting (hooguit dat nu de kogel echt door de kerk is), geen fijn gevoel omdat ik weer vrij ben, omdat er geen geruzie meer zal zijn, kunnen doen wat ik wil...

Voel me gewoon... blèèèè en dan ook nog dat druilerige weer...

Oh, ik zou positief zijn he

Zo meteen dus die 'date'. Ik hoop maar dat dat iig een beetje gezellig wordt. Het einde met ex zit hier een beetje te dicht op om er echt zin in te hebben. Maar ben evengoed wel benieuwd natuurlijk... Ik laat t weten als ik weer terug ben
@Shiloh, zeg even, als je wilt, wat je nog nodig hebt (of desnoods op hyves) voor je 'baby-uitzet'.

Ik heb nog een zwarte tummytub, kleertjes dus, eventueel wippertje, draagzak, boeken etc...

Ik ga hiermee binnenkort op een grote vlooienmarkt in ons stadje staan omdat ik een beetje wil opruimen. Heb jij mss interesse?

Ik kreeg van de week trouwens een mailtje van een collega over een initiatief van een vrouw (?) die kleren etc inzamelt voor alleenstaande moeders (in A'dam) die het niet zo breed hebben. Ik zal asap ff laten weten hoe dat ook al weer heet.
@klussertje: Een hele rare sfeer in die auto inderdaad. Maar ook hiier "thuis nu.

En spijt?? Absoluut niet!! Niet 1 seconde!! Voelt wel als een verademing ondanks dat ik nog hier ben. Hoe kun je iemand missen die je nooit gehad hebt, die er nooit voor je was??

hoop dat je een gezellige date hebt en hoor graag hoe het geweest is..... heel veel plezier!!
He klus, t is goed meid dat kogeldoor de kerk is. Dat gevoel komt nog wel, al wordt het ook heel zwaar!! En ondertussen heb je wel een heelrijk kindje, waar je van geniet en wat nog zo leuk gaat wordenallemaal!!

Ik lig op het kleed met mn meissie naast me, de jongste, ze brengt zoveel plezier met zich mee, zoveel positiviteit!! Kijk, dat ik haar moet delen, breekt mn hart, maar daar zitten ook kansen in! En die wil ik zien.Heel veel sterkte!

En monique, dapper hoor, zoals je alles beschrijft!! Volgens mij ben je een enorm krachtige vrouw! Een gescheiden vrouw! FIjn dat het achter de rug is, nu nog verhuizen!!

Ik ga thee zetten en mn moppie knuffelen en terug kletsen, ze maakt zoveel lieve geluidjes! HEerlijk!!

Dag!
Ach nee joh ik ben helemaal niet zo dapper...... ik had de knoop veel eerder door moeten hakken, dan had ik er niet zoveel mee en door geleden. Maar ja.... had he? Trek mezelf echt iedere dag weer vooruit momenteel maar dat zullen jullie ook vast wel herkennen.

Ik ben in ieder geval klaar voor de verhuizing en ook al zal de klap misschien dan pas komen.... er komt rust en begin ik opnieuw met leven.

Knuffel jij maar lekker met je moppie als ze nog wakker is Leuk!! Geniet ervan!!
HiHi,

Over die date van vanmiddag... nou... heeeeel aardig hoor, gewoon een beschaafde kerel, zeker vergeleken met ex. Maar ja, wat mij betreft niet meteen om te te bespringen ofzo. Kweet ook niet waar 'm dat dan in zit, maar nee, t was t gewoon net niet...

Ik denk dat ie mij wel enigszins leuk vond, want hij wilde wel contact houden, stelde nog voor om bij mij thuis verder te kletsen (die kleine had na 2 uur in die tent ff geen zin meer, vandaar) maar toen hij m'n aarzeling zag snapte hij ook wel dat ik dat dus niet zo'n goed plan vond.

Maarre, tis ook allemaal wat snel he. Na exex ging het ook allemaal zo snel, waarbij ik ook wel wist dat dat niet zo handig was, maar ja, ik was toen wel echt verliefd (of iets in die richting).

Toen ik thuis kwam ben ik samen met mannetje lekker in bed gekropen en bedacht me dat ik de zeeën van tijd ('s avonds) mss maar eens nuttig moet gaan besteden (iets waarbij ik een extra zakcentje kan verdienen ofzo) en óók dat ik voorlopig mss maar even niet op zoek moet naar een nwe man... even geen man is ook geen ramp eigenlijk... Dat zag ik na deze date dus wel in. Ondanks dat ie dus aardig was, leuk gekleed, niet lelijk etc... Gewoon even geen man... kijken wat IK nu wil, en kan, helemaal op eigen kracht...

Zusje, wat ben jij toch altijd een zonnetje. Je geniet, ondanks dat je alleestaand bent, écht van je meisjes he! Je laat je niet al te erg troebleren door het feit dat de papa weg is, vind dat zó knap he!

En Monique, blij te horen dat je écht niets meer voor die vent voelt, maar ja, jij was dan ook al vele jaren met hem getrouwd en dan is dat gevoel mss allang al weg. Ik was slechts 2 jaar met ex, dan zit het begin (en dus de leuke dingen) nog vrij vers in het geheugen... Wanneer ga je verhuizen, weet je dat al?
Zusje is inderdaad een Zonnetje, dat mag wel ff gezegd worden! Vind ik nl ook

En Klussertje....je hebt gelijk... kijk eerst maar eens goed wat je wil. Doe nog maar ff geen man Is helemaal geen ramp.

Toen oudste zoon nog geen 3 jaar was, hadden wij nog geen vaatwaser en weet nog als de dag van gisteren dat ex toen riep vanuit de kamer terwijl ik de afwas opruimde: als ik alles van te voren geweten had, had ik hem ook nooit gehad. (hem was die peuter die huilde omdat ie oorpijn had) Oudste is bijna 19.....

Ik ben getrouwd toen ik zwanger was en echt echt echt, het samen zijn, er zijn voor elkaar.... ik weet niet wat het is.

Kan ik dan echt geen leuke dingen opnoemen? NEE....

Nu het eenmaal zo ver is en ik dood en doodmoe ben van alles, denk ik pas goed na waarom ik niet eerder sterk genoeg was om er mee te kappen, denk ik na waarom hij me zoveel verdriet aan heeft gedaan.

Ik hoop komende week meer te weten over verhuisdatum, ga deze week bij bewoners langs. Zij verhuizen naar Limburg.

Zoon en ik hebben hele voormiddag spullen ingepakt van hem, sjonge wat heeft die jongen een hoop dingen waarvan ik zeg: gooi weg gooi weg
Vanmiddag foto's en negatieven gesplitst. Ik hou de foto's. "Vroeger" hadden we nog geen digitale camera maar zo'n loeizware Minolta die overigens wel mooie foto's maakte.

Moet nog in bad, loop nog in badjas... wat een zondag
Ik het zonnetje? Lief dat jullie dat zeggen! Dank jullie wel hoor!

Ik ben niet altijd blij en vrolijk, heb echt mijn verdriet en mijn eenzaamheid, onzekerheid, frustratie etc. Maar weet je, ik zie het zo: Het leven is kostbaar, de tijd gaat snel. We moeten veel liever en milder zijn voor onszelf. Monique, je kunt je blijven verwijten waaromje niet eerder bent weggegaan, maar dat is nou eenmaal zo. Je kunt altijd nog een keer uitzoeken, waarom je niet eerder je grens hebt aangegeven, maar daar zal ook een reden voor zijn geweest. Nu is nu, en nu neem je de stap wel en dat is heel dapper. Je bent aan het inpakken, de boedel aan het verdelen, je geeft je jongste zoon die bij je wonen gaat, een toekomst. het komt goed en probeer dat ook te zien, dat je heel veel goede dingen doet! Cijfer jezelf neit weg en haal jezelf niet naar beneden, dat heeft je ex lang genoeg gedaan. Prijs jezelf voor de goede dingen die je doet! Zie wat je wel doet ipv wat je niet doet! Daar krijg je zelfvertrouwen van en dat gun ik je van harte!!!!

Klus,dan is het toch een zinvolle middag geweest met date, als je erachter komt dat het nog geen tijd is voor een nieuwe lover! En als je je realiseert dat je je vriendschappen hebt verwaarloosd en dat zelf ook inziet, dan kun je toch zelf de eerste stap zetten naar je vrienden toe en zeggen dat je dat inziet en graag de vriendschappen nieuw leven in zou blazen? NIet te bescheiden zijn hoor en gewoon doen!

Ik ga mezelf even trakteren met een chippie en een tijdschrift.

Jongste meissie slaapt bijna en oudste is met ex op stap. Leuke dingen doen en patatjes eten na die tijd. Helemaal top. Ze vond het sneu dat ik niet mee mocht, maar ik heb haar ervan kunnen overtuigen dat mama dat helemaal niet erg vindt! Die schat, zo'n sociaal meissie is het ook!!

En klus, helemaal geen slecht idee,om zelf weg te gaan als je ex je kindje ziet. Dat geeft ook naar hem toe aan dat je afstand neemt!

Toppers, fijne dag!! Tot mails!
Meiden,

Nog even voor het slapen gaan (m'n laptop is m'n nieuwe vriend geloof ik, houdt in ieder geval m'n schoot lekker warm )

Monique, ik kan me niet eens voorstellen hoe het voor jou de afgelopen jaren moet zijn geweest. Ik kan het bijna niet begrijpen dat je het zo lang vol hebt gehouden. Wat heb jij veel geslikt. Ik ben dan ook zo blij voor je dat het voorbij is en voor jou in het bijzonder hoop ik echt dat er nog eens een man voorbij zal komen die wél lief voor je is, Maar je zult ook niet meteen om een man staan te springen nu... maar als je er mss weer aan toe bent wens ik je bv zo'n man als die van Kaboinkie toe..

Mijn ex 'verdenk' ik er al een tijdje van dat hij NPS heeft; een Narcistisch Persoonlijkheidsstoornis. Ken je dat?

Als ik zo lees over jouw ex, zou hij daar ook heel goed last van kunnen hebben...

Vanmiddag dus alleen op pad. M'n 1e doel was een huisje kijken, maar daarna wist ik het even niet meer. Voelde me eigenlijk heel rot nadat ex weer bij mij thuis was gekomen en ik alleen weg ging. Vorige week hebben we nog met z'n allen gezwommen, daarna een mooie fietstocht gemaakt...

Dus ben daarna maar ergens beetje koffie gaan drinken en na wat smssen met een vriendinnetje heb ik met haar in ander tentje afgesproken. Middag eindigde dus toch nog heel gezellig.

Ex vertrok weer met de woorden dat ie altijd wil komen oppassen, als ik eens een avondje weg wil, of zelfs een weekend, slaapt hij wel op een matrasje...

Tja, zo redelijk was hij niet toen we gewoon samen waren.

Gek toch...

Slaap lekker!
quote:Zusje25 schreef op 23 oktober 2010 @ 21:03:

He klus, t is goed meid dat kogel door de kerk is. Dat gevoel komt nog wel, al wordt het ook heel zwaar!! En ondertussen heb je wel een heerlijk kindje, waar je van geniet en wat nog zo leuk gaat worden allemaal!!

Zusje, kun je me zeggen welke dingen het zo heel zwaar maken?

De laatste regel maakt echter weer veel goed: wat zijn de dingen die jij zo leuk vindt?
Hey meiden,

zusje ik vind jou ook altijd heel positief over komen, heel knap en sterk van je!

Klussertje groot gelijk dat je even een tijdje vrijgezel blijft, het kan heel fijn zijn, maar ja die avonden vind ik af en toe toch best vervelend alleen hoor! Maar het went....

Monique, wat fijn dat de scheiding er door is, er zal letterlijk een last van je af gevallen zijn of van je afvallen zodra je verhuisd bent. Ik hoop voor je dat je snel de sleutel krijgt!

Shiloh, jij ook gefeliciteerd met je sleutel en verhuizing. ben je nog steeds van plan er een echt meiden huis van te maken of wacht je de echo van volgende week even af...spannend hoor! Ik gok dat je ook een meisje krijgt ;) kans van 50% haha

Brinky, hoe is het met jou? Gaat het allemaal een beetje. Je kan je eventueel ook aan melden op onze hyves...al word er over het algemeen hier iets meer geschreven!

Ik ben vanmorgen weer bij de verloskundige geweest, alles gaat goed, kleine is al zo goed als ingedaald. heb 's avonds wel veel last van harde buiken maar dat is niet verontrustend.

Volgende week weer terug komen.

Mijn hondje is ziekjes dus ga zo met hem naar de dierenarts, zo zielig voor hem, hij is volgens mij flink verkouden....en ook zielig voor mijn portomonnee, want ik kan het geld zo veel harder voor andere dingen gebruiken, maar ja hondje blijft toch vreselijk belangrijk voor mij! Dus hopelijk valt het allemaal mee...

Mijn bed staat sinds van de week op klossen, kom ik er net achter dat het nog te laag is, dus overlegt met verloskundige maar die willen toch dat hij nog wat omhoog gaat, want ik wil thuis bevallen! Wat een gedoe allemaal, en ik word er goed ziek van dat ik telkens weer bij iedereen om hulp moet bedelen!!

Verder is alles volgens mij klaar, kleertjes zijn gewassen, heb alles in huis, op een winterjas in kleinste maat na, en nog wat pyama's voor mezelf, dus daar ga ik van de week maar eens achteraan.

Vanmiddag weer fysio en daarna zwemmen, het is partneravond dus mijn beste vriend en tevens exex gaat mee, zal wel vreselijk lachen worden!

En morgen komt kraamzorg langs voor de intake, dus moet nog even opruimen en schoonmaken!

Dus ondanks verlof ben ik toch best druk met van alles en nog wat!
Hey meiden,

zusje ik vind jou ook altijd heel positief over komen, heel knap en sterk van je!

Klussertje groot gelijk dat je even een tijdje vrijgezel blijft, het kan heel fijn zijn, maar ja die avonden vind ik af en toe toch best vervelend alleen hoor! Maar het went....

Monique, wat fijn dat de scheiding er door is, er zal letterlijk een last van je af gevallen zijn of van je afvallen zodra je verhuisd bent. Ik hoop voor je dat je snel de sleutel krijgt!

Shiloh, jij ook gefeliciteerd met je sleutel en verhuizing. ben je nog steeds van plan er een echt meiden huis van te maken of wacht je de echo van volgende week even af...spannend hoor! Ik gok dat je ook een meisje krijgt ;) kans van 50% haha

Brinky, hoe is het met jou? Gaat het allemaal een beetje. Je kan je eventueel ook aan melden op onze hyves...al word er over het algemeen hier iets meer geschreven!

Ik ben vanmorgen weer bij de verloskundige geweest, alles gaat goed, kleine is al zo goed als ingedaald. heb 's avonds wel veel last van harde buiken maar dat is niet verontrustend.

Volgende week weer terug komen.

Mijn hondje is ziekjes dus ga zo met hem naar de dierenarts, zo zielig voor hem, hij is volgens mij flink verkouden....en ook zielig voor mijn portomonnee, want ik kan het geld zo veel harder voor andere dingen gebruiken, maar ja hondje blijft toch vreselijk belangrijk voor mij! Dus hopelijk valt het allemaal mee...

Mijn bed staat sinds van de week op klossen, kom ik er net achter dat het nog te laag is, dus overlegt met verloskundige maar die willen toch dat hij nog wat omhoog gaat, want ik wil thuis bevallen! Wat een gedoe allemaal, en ik word er goed ziek van dat ik telkens weer bij iedereen om hulp moet bedelen!!

Verder is alles volgens mij klaar, kleertjes zijn gewassen, heb alles in huis, op een winterjas in kleinste maat na, en nog wat pyama's voor mezelf, dus daar ga ik van de week maar eens achteraan.

Vanmiddag weer fysio en daarna zwemmen, het is partneravond dus mijn beste vriend en tevens exex gaat mee, zal wel vreselijk lachen worden!

En morgen komt kraamzorg langs voor de intake, dus moet nog even opruimen en schoonmaken!

Dus ondanks verlof ben ik toch best druk met van alles en nog wat!
NPS ken ik niet. Wat ik wel weet is dat ex zich gewoon helemaal niet aan kan passen. Zegt vaak: ik ben zoals ik ben en als een ander daar niet tegen kan of mee om kan gaan heeft die een probleem, niet ik. Hij functioneert het best op z'n werk, is programmeur en zit alleen in een grote ruimte/kantoor waar niemand aan hem "trekt"of bij hem zeurt (want dat doen wij hier wel natuurlijk) Ik vind/weet wel dat hij een vorm van autisme heeft. Toen wij gingen samenwonen, hadden zijn ouders alle medische gegevens laten verwijderen want onze jongen moet met een schone lei kunnen beginnen . Heel veel specialisten hebben ze met hem bezocht , hij was bekend met Gille de la tourette, had epilepsie en werd zelfs een jaar lang uit huis geplaatst in de Klokkenberg te Breda voor gedragsproblemen etc.

Aanpassen en sociaal zijn is een probleem en dan wordt/is het toch wel erg moeilijk in je relatie.

ik ben heel lang bij maatschappelijk werk geweest omdat ik dacht dat het aan mij lag allemaal maar degene die eigenlijk geholpen had moeten worden of althans hulp nodig heeft, bleef thuis en vind iedere specialist of wie dan ook geldkloppers... ze denken alleen maar aan hun salaris. Pffff

Ik hou er over op! Merk keer op keer weer dat ik er emotioneel door word.

Ik ga een nieuw leven beginnen met mijn kinderen!! En een andere man?? Mijn vertrouwen is zo beschadigd, ik weet niet of dat nog wel goed komt.......

knuffels voor jullie.
Pfff, dat je je nog afvroeg of het aan jóu lag, Monique...

Maar laten we hem idd verder maar voor wie die is, is toch niets meer aan te veranderen en is in principe ook jouw probleem niet meer. Net als met mijn ex. Hoewel hij bij onze (een-na) laatste breuk helemaal niet afwijzend stond tegenover relatietherapie... Gister had ik daarom even een steekje van spijt dat ik daar de laatste weken niet echt mee aan de slag ben gegaan. Misschien had alles dan anders geworden omdat ie dan wél tot inzichten zou zijn gekomen...

Maar als hij echt zo'n narcist was/is, is dat niet tot zeer moeilijk te behandelen, dus waarsch had het allemaal niet zoveel uitgemaakt... kweetooknie... ik had 'm graag willen helpen, maar is niet gelukt... mss dat iemand anders het nog gaat lukken, want deep down is hij geen slecht mens...

Ik moet het ook maar proberen te laten voor wat het was; aan elke leuke herinnering kleeft immers ook een negatieve; die kwam daar nl altijd direct weer achteraan...
we gaan proberen het te laten voor wat het was... is. Da's een goeie!!!

@Shiloh: hoe is het met jou?

@ Brinky: kom je ook gezellig op onze hyves?

@Suusje: hoe is het met je hondje en doe je wel een beetje rustig aan?
quote:Monique_64 schreef op 25 oktober 2010 @ 18:30:

we gaan proberen het te laten voor wat het was... is. Da's een goeie!!!

Are you serious..?

Ik kan niet garanderen dat mijn ex hier niet meer de revue zal passeren, vrees ik (moet gewoon af en toe ff stoom afblazen over hem). Pfff, want ik heb nog wel gevoelens hoor. Tegen beter weten in. Maarrr, ook ík zal hier m'n best doen the bright sides van m'n nieuwe bestaan te belichten Zoals.......................................................................................................................................................................................................??

Ehm, nou, mss alles op tv kunnen kijken wat ik wil. (lekker belangrijk)

Geen ruzies meer! (is wel een belangrijke).

Geen pessimistisch geklaag over alles en iedereen aan hoeven horen (ook wel fijn).

Het blijft ineens veel netter, schoner en opgeruimder in huis!

Per definitie kunnen doen wat ik wil (rekening houdend met die kleine natuurlijk).

Ik heb eindelijk een oppas! (ik kan hem vragen wanneer ik wil, zei hij, in andere bewoording.)

..........

Nou ja zie verder lijstje dat ik heb opgesomd aan het begin vh topic...

slaap lekker
Ik zei ook PROBEREN Helemaal niet zeker dat het me (de komende tijd0 gaat lukken...

Eerst maar eens lekker bij de kapper zitten dadelijk en frisse wind door die verwilderde coupe laten blazen (knippen en grijze spoor laten verwijderen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven