Alles goed hier
zondag 24 oktober 2010 om 18:25
Bij voorbaat; Hier geen drama.
Bij deze deel ik mede dat ik mijn motto gekozen heb.
Als man zijnde op een door vrouwen gedomineerd forum krijg ik wel eens de indruk dat wij mannen in de minderheid zijn, zowel wat statistieken betreft als overtuigingskracht.
Ik heb ook vrij vaak tot mijn schrik gemerkt dat er, ook 2010, nog vrij veel gegeneraliseerd wordt, en dat zowel mannen als vrouwen zich hier aan schuldig maken.
Vandaar dat ik mijn motto gekozen heb, een kleine, doch niet onbelangrijke 'constant reminder' .
Hier komt ie:
'' Eine Frau ist noch nie ein Mann gewesen, und ein Mann noch nie eine Frau."
Niet gek, al zeg ik het zelf!
Maar waarom om het duits? Natuurlijk, de literatuur geinteresseerden onder ons voelen het instinctief aan : Duits is de taal van de duistere literatuur en diepe filosofie, de taal van Goethe en Nietzsche, dat geeft dit motto toch een diepgang die waarschijnlijk op het nederlands niet gelukt was.
Zodoende.
Ik kan me voorstellen dat sommige lezers zeggen:
"Waarom moet je daar een topic voor openen?"
En:" Waarom vind je het belangrijk te herhalen dat dit door een man geschreven is?" Ik geef deze lezers gelijk, maar slechts gedeeltelijk.
Ik denk namelijk wel degelijk dat een ieder, die de moeite neemt over mijn motto na te denken in zal kunnen zien dat "verrek, er een waarheid als een koe!" in zit.
Tot die lezers zou ik graag de volgende vraag willen richten: Zou het motto nog beter zijn als er:
" Und eine Frau ist noch nie eine andere Frau gewesen" wordt toegevoegd?
Of wordt dat teveel van het goede en haalt het de slagkracht uit eerste zin, ondanks de "Verrek, Wéér een waarheid als een enz." Erlebnis? Ach ja, Die Qual der Wahl..
Het werd een heel verhaal, langer dan ik dacht, maar niet zo lang als ik gewild had, maar toch lang genoeg om me een egotripje te geven ( Ik zou graag een gevende discussie hebben gezien, maar kan daar om onduidelijke redenen zelf waarschijnlijk niet aan meewerken, hiervoor mijn excuus! )dus hier nog een smiley:
Bij deze deel ik mede dat ik mijn motto gekozen heb.
Als man zijnde op een door vrouwen gedomineerd forum krijg ik wel eens de indruk dat wij mannen in de minderheid zijn, zowel wat statistieken betreft als overtuigingskracht.
Ik heb ook vrij vaak tot mijn schrik gemerkt dat er, ook 2010, nog vrij veel gegeneraliseerd wordt, en dat zowel mannen als vrouwen zich hier aan schuldig maken.
Vandaar dat ik mijn motto gekozen heb, een kleine, doch niet onbelangrijke 'constant reminder' .
Hier komt ie:
'' Eine Frau ist noch nie ein Mann gewesen, und ein Mann noch nie eine Frau."
Niet gek, al zeg ik het zelf!
Maar waarom om het duits? Natuurlijk, de literatuur geinteresseerden onder ons voelen het instinctief aan : Duits is de taal van de duistere literatuur en diepe filosofie, de taal van Goethe en Nietzsche, dat geeft dit motto toch een diepgang die waarschijnlijk op het nederlands niet gelukt was.
Zodoende.
Ik kan me voorstellen dat sommige lezers zeggen:
"Waarom moet je daar een topic voor openen?"
En:" Waarom vind je het belangrijk te herhalen dat dit door een man geschreven is?" Ik geef deze lezers gelijk, maar slechts gedeeltelijk.
Ik denk namelijk wel degelijk dat een ieder, die de moeite neemt over mijn motto na te denken in zal kunnen zien dat "verrek, er een waarheid als een koe!" in zit.
Tot die lezers zou ik graag de volgende vraag willen richten: Zou het motto nog beter zijn als er:
" Und eine Frau ist noch nie eine andere Frau gewesen" wordt toegevoegd?
Of wordt dat teveel van het goede en haalt het de slagkracht uit eerste zin, ondanks de "Verrek, Wéér een waarheid als een enz." Erlebnis? Ach ja, Die Qual der Wahl..
Het werd een heel verhaal, langer dan ik dacht, maar niet zo lang als ik gewild had, maar toch lang genoeg om me een egotripje te geven ( Ik zou graag een gevende discussie hebben gezien, maar kan daar om onduidelijke redenen zelf waarschijnlijk niet aan meewerken, hiervoor mijn excuus! )dus hier nog een smiley:
zondag 24 oktober 2010 om 18:56
quote:Viva Angel2 schreef op 24 oktober 2010 @ 18:38:
Ik neem aan dat jullie begrijpen dat er op een normale en vriendelijke manier gereageerd moet worden.
Spreekt het onderwerp je niet aan, hoef je het niet te lezen.
Oké, normaal en vriendelijk:
Dag Hans. Wat een mooie openingspost! Mijn complimenten! Ik begreep er eerst niet zo heel veel van, maar als het ironisch bedoeld is vind ik het erg grappig. En je motto is erg leuk, hoewel ik 'Wo ist der Bahnhof, do ist der Bahnhof' (spellingfouten voorbehouden) ook grappig vind.
Groetjes,
Clary
*Is het zo goed?*
Ik neem aan dat jullie begrijpen dat er op een normale en vriendelijke manier gereageerd moet worden.
Spreekt het onderwerp je niet aan, hoef je het niet te lezen.
Oké, normaal en vriendelijk:
Dag Hans. Wat een mooie openingspost! Mijn complimenten! Ik begreep er eerst niet zo heel veel van, maar als het ironisch bedoeld is vind ik het erg grappig. En je motto is erg leuk, hoewel ik 'Wo ist der Bahnhof, do ist der Bahnhof' (spellingfouten voorbehouden) ook grappig vind.
Groetjes,
Clary
*Is het zo goed?*
zondag 24 oktober 2010 om 18:57
zondag 24 oktober 2010 om 19:00
zondag 24 oktober 2010 om 19:01
quote:Cateautje schreef op 24 oktober 2010 @ 18:55:
zo kan je wel door blijven gaan Hans, met je motto, want een man is ook nooit een andere man geweest, ja ja, en dan word je motto wel heel erg lang. De eerste vorm, spreekt boekdelen zat.
Cateautje!!! Je maakt me gelukkig! Een betere geschenk had ik niet durven dromen: ''Een man is ook nooit een andere man geweest''
Alwééééér een Waarheid als en Koe, de derde al ondertussen.
Als iedereen die koeien nou even serieus bestudeerd, komen we met z'n allen van dat Geraliseren ( mannen zijn zus....vrouwen zijn zo....) af !
zo kan je wel door blijven gaan Hans, met je motto, want een man is ook nooit een andere man geweest, ja ja, en dan word je motto wel heel erg lang. De eerste vorm, spreekt boekdelen zat.
Cateautje!!! Je maakt me gelukkig! Een betere geschenk had ik niet durven dromen: ''Een man is ook nooit een andere man geweest''
Alwééééér een Waarheid als en Koe, de derde al ondertussen.
Als iedereen die koeien nou even serieus bestudeerd, komen we met z'n allen van dat Geraliseren ( mannen zijn zus....vrouwen zijn zo....) af !