Les Mills
donderdag 7 oktober 2010 om 15:28
Hier een topic voor iedereen die de lessen volgt van Les Mills!
Het is een mysterie, maar sinds gisterochtend is ons oude topic verdwenen, snik snik. De angel weet niet waarom, maar waarschijnlijk heeft de TO gevraagd het te verwijderen. Een niet nader te noemen forummer heeft het ooit geopend, maar dat was als vervolg op een ander topic en zij schreef al zeker anderhalf jaar niet meer mee. Daarnaast heeft zij al een paar maanden geleden afscheid genomen van het viva forum, dus een beetje gek dat het nu pas verwijderd is. Bovendien was het een gezamenlijk topic, dus berezonde dat het er niet meer is! Maar ja, wat doe je er tegen, we moeten weer helemaal opnieuw beginnen.
Ik trap af: ik doe 2x rpm per week, 2x body pump, 1x body balance en 1x fitness. Vanwege rugklachten alles op een niet al te hoog niveau, helaas.
En gisteren had ik gepost dat ik de nieuwe rpm (nr 49) al heb mogen doen en die was zwaaaaaaaar. Lang geleden dat ik zo uitgeput ben geweest....
Het is een mysterie, maar sinds gisterochtend is ons oude topic verdwenen, snik snik. De angel weet niet waarom, maar waarschijnlijk heeft de TO gevraagd het te verwijderen. Een niet nader te noemen forummer heeft het ooit geopend, maar dat was als vervolg op een ander topic en zij schreef al zeker anderhalf jaar niet meer mee. Daarnaast heeft zij al een paar maanden geleden afscheid genomen van het viva forum, dus een beetje gek dat het nu pas verwijderd is. Bovendien was het een gezamenlijk topic, dus berezonde dat het er niet meer is! Maar ja, wat doe je er tegen, we moeten weer helemaal opnieuw beginnen.
Ik trap af: ik doe 2x rpm per week, 2x body pump, 1x body balance en 1x fitness. Vanwege rugklachten alles op een niet al te hoog niveau, helaas.
En gisteren had ik gepost dat ik de nieuwe rpm (nr 49) al heb mogen doen en die was zwaaaaaaaar. Lang geleden dat ik zo uitgeput ben geweest....
zondag 24 oktober 2010 om 09:39
Ik zit ook even te denken met hoeveel gewicht ik train,niet zoveel maar ik ben pas in Juli begonnen zo ongeveer:
WU: 4,5
squats:5
borst:3,5
rug:5
triceps: 5 met barbell, 2,5 kick backs
biceps: 3,5
lunge: 3.5
schouders: 2,5 barbell en 2 schijven van 1
buik: 2.5
Per kant dus he
Ik ga 2x per week,do en zaterdag
WU: 4,5
squats:5
borst:3,5
rug:5
triceps: 5 met barbell, 2,5 kick backs
biceps: 3,5
lunge: 3.5
schouders: 2,5 barbell en 2 schijven van 1
buik: 2.5
Per kant dus he
Ik ga 2x per week,do en zaterdag
zondag 24 oktober 2010 om 13:21
dumare, de meeste vrouwen trainen met dat gewicht? Je bedoelt toch per kant of niet? Nou, ik zie tegenwoordig echt geen vrouw staan met 15 kilo aan elke kant met de squats hoor. alleen onze instructrice kan dat.
echt, de vrouwen waarmee ik in de sportschool sta trainen bij langen aan niet met zoveel gewicht als jij opnoemt.
echt, de vrouwen waarmee ik in de sportschool sta trainen bij langen aan niet met zoveel gewicht als jij opnoemt.
zondag 24 oktober 2010 om 13:54
Nee, het genoemde gewicht is per kant. Onze instructeur zegt ook vaak dat we erg zwaar trainen t.o.v. Dames op andere sportscholen waar hij weleens invalt. Er zijn dames bij ons die 20kg per kant squatten en bijv 9kg borst doen. Zie mezelf dat niet doen hoor. Vind het zo wel genoeg. Overigens zijn het allemaal dames die, net als ik, 40 of ouder zijn. Met de jaren komt de kracht? En we zijn geen van allen superafgetraind ofzo.
zondag 24 oktober 2010 om 19:46
goh, toch blijf ik het opmerkelijk vinden hoor.....zoveel gewicht...
ik traim al behoorlijk zwaar tov anderen, maar echt, 15 kilo per kant, dan ga ik dood man......
en ook dus nog niet superafgetrained??
nou ja, bij onze sportschool geven ze ook geen attack meer omdat er te weinig animo was, zegt dus denk ik ook wel wat over de lui die er trainen....
ik traim al behoorlijk zwaar tov anderen, maar echt, 15 kilo per kant, dan ga ik dood man......
en ook dus nog niet superafgetrained??
nou ja, bij onze sportschool geven ze ook geen attack meer omdat er te weinig animo was, zegt dus denk ik ook wel wat over de lui die er trainen....
zondag 24 oktober 2010 om 20:16
Bij ons op de sportschool trainen ze ook zo zwaar hoor. Voor mijn rugklachten had ik altijd 13,5 bij de squats, maar dat was echt niet het meest van iedereen. En idd heel sporadisch hebben wij ook vrouwen die 20 tillen. Onze instructrice zegt ook altijd dat we zwaar trainen en dat de meesten een betere techniek hebben dan sommige instructeurs van andere sportscholen. Die clean and press methode gebruikte ik ook om op te tillen, maar dan nog wat het altijd weer een karwei om het in mijn nek te krijgen.
O en Judith, ik vind de schouders van BP 76 NOG zwaarder dan van 75, echt waar!
O en Judith, ik vind de schouders van BP 76 NOG zwaarder dan van 75, echt waar!
maandag 25 oktober 2010 om 07:37
woensdag 27 oktober 2010 om 08:35
Ik kan voorlopig niet sporten heb me geblesseerd bij de hipopener,voelde vorige week al een licht 'knap'je(zonder pijn,later wel pijn) en afgelopen week trok het mn bovenbeen in,ben gestopt hoor maar er schijnt toch een stukje pees afgescheurd/bekneld te zijn en waarschijnlijk(omdat ik er al even mee liep) een onsteking in het heupkapsel(waar het dus geblesseerd is)
Ik baal ontzettend!
Ik baal ontzettend!
woensdag 27 oktober 2010 om 20:51
dumare, voel je echt pijn dan? Want dat lijkt me dan ook weer niet lekker trainen toch?
en ja lekker ruiken tijdens en na het sporten is uhm lastig.... alhoewel, als ik sommige zie, die doen niet zoveel, dus daar zal de zweetlucht wel meevallen haha
luni, oooo neeeee. heb je het al laten onderzoeken? Weet je hoe lang je rust moet houden?
en ja lekker ruiken tijdens en na het sporten is uhm lastig.... alhoewel, als ik sommige zie, die doen niet zoveel, dus daar zal de zweetlucht wel meevallen haha
luni, oooo neeeee. heb je het al laten onderzoeken? Weet je hoe lang je rust moet houden?
donderdag 28 oktober 2010 om 11:37
Ik ben bij een fysio geweest gisteren en volgens hem mag ik best rustig sporten,is alleen maar beter dan er rust mee houden dus het valt nog mee..maar alsnog,geen pump of balance,alleen rustig fietsen,lopen etc.
En dat de komende 1,5 week tot ik weer bij hem terug moet/mag(leuke vent wel hahaha)
Dusseh,pfjieuw!
En dat de komende 1,5 week tot ik weer bij hem terug moet/mag(leuke vent wel hahaha)
Dusseh,pfjieuw!
vrijdag 29 oktober 2010 om 11:12
quote:luni schreef op 28 oktober 2010 @ 11:37:
Ik ben bij een fysio geweest gisteren en volgens hem mag ik best rustig sporten,is alleen maar beter dan er rust mee houden dus het valt nog mee..maar alsnog,geen pump of balance,alleen rustig fietsen,lopen etc.
Dusseh,pfjieuw!
Heel veel beterschap.
Beetje zweten na het sporten is niet verkeerd, kun je daarna lekker douchen en insmeren met bodylotion en je ruikt weer heerlijk fris
Dusseh,pfjieuw!
Heel veel beterschap.
Beetje zweten na het sporten is niet verkeerd, kun je daarna lekker douchen en insmeren met bodylotion en je ruikt weer heerlijk fris
vrijdag 29 oktober 2010 om 18:25
ik ga na 2 weken geleden voor het eerst gepumpt te hebben (nou ja gepumpt.. gestunteld) vanavond weer eens proberen. Maar dit topic schrikt me meer af om te gaan dan dat het aanmoedigt eigenlijk.. krijg het gevoel dat jullie ontzettend letten en beoordelen wat anderen doen (en dat ik dus straks ook allemaal starende blikken ga krijgen) maar who cares.. ik ga lekker mezelf voor lul zetten zometeen
Vooral mijn hoofd meekrijgen met de rest van mijn lijf tijdens de buikspieren is een probleem voor mij. Alsof ik geen nekspieren heb ofzo!
vrijdag 29 oktober 2010 om 18:40
quote:biobitch1984 schreef op 29 oktober 2010 @ 18:25:
ik ga na 2 weken geleden voor het eerst gepumpt te hebben (nou ja gepumpt.. gestunteld) vanavond weer eens proberen. Maar dit topic schrikt me meer af om te gaan dan dat het aanmoedigt eigenlijk.. krijg het gevoel dat jullie ontzettend letten en beoordelen wat anderen doen (en dat ik dus straks ook allemaal starende blikken ga krijgen) maar who cares.. ik ga lekker mezelf voor lul zetten zometeen
Vooral mijn hoofd meekrijgen met de rest van mijn lijf tijdens de buikspieren is een probleem voor mij. Alsof ik geen nekspieren heb ofzo!
Je zal tijdens de les merken dat niemand tijd/puf heeft om op een ander te letten hoor!
Ik leg altijd mn handen in mn nek en kijk naar achter,je moet zeker niet aan je hoofd gaan trekken
He bah,ik mis het nu al
Je zal tijdens de les merken dat niemand tijd/puf heeft om op een ander te letten hoor!
Ik leg altijd mn handen in mn nek en kijk naar achter,je moet zeker niet aan je hoofd gaan trekken
He bah,ik mis het nu al
vrijdag 29 oktober 2010 om 21:30
het ging best aardig, hoewel ik een beetje te fanatiek werd met borstspieren, ik dacht 'ach in de fitness doe ik het met 2 gewichten van 4 kg in elke hand, dus kan vast wel een schijf van 2,5 kg aan elke kant doen' ehh dat ging tijdelijk goed, en toen kreeg ik hem niet meer omhoog
push ups moet ik eens gaan oefenen, wat een hel!
zondag 31 oktober 2010 om 13:58
typisch, spierpijn komt bij mij nooit de volgende ochtend, maar altijd pas 's middags/ 's de volgende dag of zelfs nog een dag later. Ik vind het zo heerlijk dat ik mijn linkerarm bijna niet meer kan optillen! gisterochtend nog gerpmt na de avond ervoor gepumpt hebben. Dat wou best, de spierpijn was er nog niet. Zijn er eigenlijk ook schijfjes tussen de 1 kg en 2,5kg? ik heb altijd (mijn gevoel) te weinig tijd om rustig voor dat rek te gaan staan staren en zoeken naar wat er allemaal hangt en ligt. En 1 kg is te licht, maar 2,5 kg is dus te zwaar (kan natuurlijk ook 2 schijven van 1 proberen aan elke kant, maar dacht zelf eerst aan 1,5 kg ofzo).
Het viel me ook op dat eigenlijk niemand zijn barbell schoonmaakt na het pumpen, terwijl die fietsen altijd wel schoon moeten!
Het viel me ook op dat eigenlijk niemand zijn barbell schoonmaakt na het pumpen, terwijl die fietsen altijd wel schoon moeten!
zondag 31 oktober 2010 om 21:31
Biobitch, op een gegeven moment weet je precies wat voor soort gewichten je tijdens de hele les nodig hebt en dan kan je dat van te voren al klaar leggen. Is wat relaxter dan tussen de nummers door. Komt goed. En vaak zijn er idd tussengewichten, nl de dumbells, die je in verschillende maten hebt. Je kunt ook gewoon beginnen met 2,5 schijven en zodra het niet meer gaat, verder gaan met de 1 kg schijven (die moet je dan uiteraard wel van te voren even klaarleggen).