Geld & Recht alle pijlers

crosstrainer op mp gekocht, standen werken niet. geld terug?

25-10-2010 09:48 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
.

Wat te doen?

Totaal aantal stemmen: 40

Geld terug vragen! Wat n eikel! (10%)
Geld terug vragen, maar als hij weigert.. niets aan te doen. (45%)
Helaas, dan had je maar niet op marktplaats moeten kopen. (40%)
Compromis sluiten, namelijk; (5%)
Vervelend zeg! En 40 euro is misschien niet veel maar dat betekent niet dat je er niet iets goeds voor mag verwachten. Goed dat je het hebt aangegeven maar vraag me af of het je iets gaat opleveren.

Wat wil je zelf dan? De koop ongedaan maken?Geen idee of dat kan via MP..
Volgens mij zit jij nu met het probleem. Je hebt het product bekeken en ingestemd met de koop. Het is heel vervelend maar ik denk niet dat je het zomaar terug kunt draaien.
Tja. Gevalletje marktplaats, hoe vervelend het ook is. Je hebt hem zelf ook niet uitgeprobeerd bij verkoper (door een smoesje waarschijnlijk), dat is al niet heel verstandig natuurlijk.

Als hij ontkend dat het bij hem ook al stuk was heb je geen poot om op te staan vrees ik..
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik wil.

De koop omdraaien lijkt me het prettigst, maar ik denk niet dat ik het zo ver krijg.

Anders zou het voor mij een optie zijn dat hij achteraf 50% van de koopprijs afhaalt oid zodat ik een reparatie kan laten uitvoeren.

Ik baal er gewoon zo ontzettend van!
Officiele wegen zijn moeilijk te bewandelen in een situatie als deze, maar je kunt prima tegen de verkoper zeggen dat je je geld terug wil omdat je apparaat niet functioneert. Wie niet waagt, die niet wint.
Helaas is dat wel een beetje het gevaar van MP. Niet iedereen is eerlijk en je hebt geen garantie zoals bij een nieuw product. Ik snap wel dat je enorm baalt. Ik vind 40 euro ook veel voor een apparaat dat niet werkt.

Misschien kan de verkoper de reparatiekosten betalen?
40 Euro is niet duur, voor een apparaat wat je zelf waarschijnlijk ook na een maand of wat zou laten verstoffen.

Als je het zo bekijkt valt het weer een beetje mee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wacht eerst even de reactie af van de verkoper voordat je allerlei mogelijke scenario's doorneemt.

Het hangt nu gewoonweg af van zijn 'goedheid' want je hebt geen poot om op te staan.
Terugbrengen en geld terugvragen. De machine is niet in orde. Je hebt niet veel aan een cross trainer zonder standen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 oktober 2010 @ 10:06:

40 Euro is niet duur, voor een apparaat wat je zelf waarschijnlijk ook na een maand of wat zou laten verstoffen.

Als je het zo bekijkt valt het weer een beetje mee.Maar het apparaat werkt niet.. Dan is het toch wel duur. Die 40 euro had je dan beter kunnen investeren in een apparaat dat wel werkt.
Voortaan beter uitproberen voor je iets koopt. Zou 40 euro voor 'n crosstrainer sowieso niet vertrouwen, die dingen zijn stervens duur (goeie tenminste)

Het is 't risico van MP en dus niks meer aan te doen. Goedkoop is meestal duurkoop.
quote:JohnnyCake schreef op 25 oktober 2010 @ 10:07:

Terugbrengen en geld terugvragen. De machine is niet in orde. Je hebt niet veel aan een cross trainer zonder standen.Het is geen winkel met garantie, gekocht is gekocht op MP.
Het is tweedehands. Mankementen komen dan voor. Daarom is het heel belangrijk dat je hem van te voren even probeert. Je kunt het proberen, maar ik geef je weinig kans.
Carpe diem
quote:elninjoo schreef op 25 oktober 2010 @ 10:12:

[...]

Het is geen winkel met garantie, gekocht is gekocht op MP.Ik denk dat het iets genuanceerder ligt dan dat. Die vent heeft een ondeugdelijk apparaat verkocht.
Heb je in een mailtje of iets dergelijks staan dat de verkoper aangeeft dat het apparaat helemaal goed functioneert?

Want dan kun je er wel degelijk iets mee. Het is inderdaad lastig bij 2de hands producten, maar als een verkoper aangeeft dat iets bijv z.g.a.n. is en het valt van ellende uit elkaar, dan kan je wel degelijk je geld terug eisen. Alleen wordt een beetje veel werk voor ¤ 40.
quote:diedietje schreef op 25 oktober 2010 @ 10:38:

Heb je in een mailtje of iets dergelijks staan dat de verkoper aangeeft dat het apparaat helemaal goed functioneert?

Want dan kun je er wel degelijk iets mee. Het is inderdaad lastig bij 2de hands producten, maar als een verkoper aangeeft dat iets bijv z.g.a.n. is en het valt van ellende uit elkaar, dan kan je wel degelijk je geld terug eisen. Alleen wordt een beetje veel werk voor ¤ 40.Helaas niet in een mailtje, het stond wel in de advertentie. Daarnaast stond ook de status: "nauwelijks gebruikt". Mondelinge overeenkomst weegt toch net zo zwaar? Al snap ik dat het dan een welles nietes spel wordt.
Je hebt uiteindelijk zelf ingestemd met de koop nadat je hebt nagelaten om dat ding uit te proberen. Nu stel je dus dat je iets gekocht hebt, wat niet aan jouw eisen voldoet. Jij bent dus degene die moet bewijzen dat de verkoper jou bedonderd heeft. Ergo: ik zou het laten zitten. Voor die veertig euro is dat het niet waard.
Ik zou even afwachten hoe hij reageert. Wil hij niet meedenken dan zou ik een copy-paste maken van de advertentie (zou ik nu vast doen voor ie weg is) waarin dus staat dat hij helemaal goed functioneert en die meesturen met een formeel mailtje dat hij een "wanprestatie" (even op googlen) levert. Zo kun je wat druk zetten, waardoor hij misschien wat inschikt uit angst dat je daadwerkelijk stappen onderneemt.

Verder kun je volgens mij niks doen. Als hij niet wil, zul je hem waarschijnlijk niets kunnen maken.
Ik denk dat je weinig kans maakt, de verkoper kan als hij kwaad wilt altijd beweren dat je het zelf kapot hebt gemaakt, je hebt m tenslotte zelf opgehaald en had het apparaat goed kunnen bekijken..

Ik zou het apparaat op MP zetten met opmerking erbij dat standen niet werken, wellicht door een handige klusser makkelijk te verhelpen. Zal me niks verbazen als je m alsnog kwijtraakt.

Of google of je iets kan vinden hoe (en of) dat te repareren is
.
http://www.mijnmiskoop.nl/category/130

Misschien zie je hier nog wat....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Afwachten wat de verkoper zegt maar ik verbaas me vooral dat je een week wacht voordat je hem uittest. Nu is er al aardig wat tijd overheen gegaan en kan het idd ook jou schuld zijn in theorie. Laat ik het zo zeggen als ik me als verkoper van geen kwaad bewust was zou ik het na een week niet meer terug nemen.
Vorige week gekocht en nù pas met je klacht komen? Beetje laat, zeker voor MP.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 25 oktober 2010 @ 13:51:

Afwachten wat de verkoper zegt maar ik verbaas me vooral dat je een week wacht voordat je hem uittest. Nu is er al aardig wat tijd overheen gegaan en kan het idd ook jou schuld zijn in theorie. Laat ik het zo zeggen als ik me als verkoper van geen kwaad bewust was zou ik het na een week niet meer terug nemen.Dat dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven