Dublin, Ierland

27-10-2010 12:18 14 berichten
Hallo allemaal!

In een impulsieve bui heb ik een ticket naar Ierland geboekt, een vriendin uit Australië die ik hier in NL ongeveer een jaar geleden heb ontmoet woont nu tijdelijk even in Dublin en gaat daarna weer terug naar Australie, en een ticket naar Australie die boek je niet zomaar, dus het leek me leuk om haar nog even in Dublin te bezoeken. Ik ga er morgen heen en blijf tot en met maandag. Ik slaap bij haar thuis, maar 3 van de 5 dagen is ze wel aan het werk en moet ik een beetje mezelf vermaken.

Ik vroeg me af of hier dames zijn die al eens in Dublin zijn geweest, en die misschien wat leuke adresjes en tips hebben! Natuurlijk kan die vriendin van mij me vast ook het 1 en ander vertellen maar ik vind het ook leuk en handig om misschien hier nog wat te horen. Geen van mijn vrienden of collega's zijn er ooit geweest dus daar schoot ik ook weinig mee op

Dus musea, winkeltjes, etc.. ik ben benieuwd! (kan me sowieso totaal geen voortelling maken van het land en de stad )
Alle reacties Link kopieren
Dublin is geweldig!!!! Maar vraag je vriendin om tips zou ik zeggen. Zij zal wel kunnen inschatten wat je leuk vind.
Vooral de kroegcultuur lijkt me erg leuk...
Ik vind Dublin niet zo geweldig - komt niet eens in m'n top 20 van leukste steden op dit continent

Maar inderdaad: je vriendin zal vast weten wat jij leuk zal vinden
Ik ga volgende week. Kijk even op het remigranten topic, daar heb ik mijn vraag gesteld en leuke tips gekregen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Mag ik mee???? Heerlijke stad, ik ben jaloers!

Tip: koop snel een reisgidsje (origineel hè ) en loop gewoon een dag door de stad. Het is groot genoeg om een paar dagen door te brengen, maar te klein om het OV nodig te hebben.

Winkelen kan in SoDa (South of Dame Street). Vlakbij het VVV (in een kerk, ook mooi om even binnen te lopen) zitten in Suffolk street twee adresjes waar ik heel gelukkig van word: "Nude" (biologische koffie, sapjes en hapjes) en "Avoca", een heerlijk warenhuis waar ze de lekkerste scones hebben die ik ooit heb gegeten. Een wandeling langs Trinity college en The book of Kells is ook erg indrukwekkend.

Als je met je vriendin een dagje naar buiten wil, kun je een tour doen naar de Wicklow Mountains en Glendalough.

Geniet ervan!!
Things to do in Dublin. Temple Bar is leuk om te zien, maar de pubs daarbuiten zijn origineler. Qua winkelen is het zowat hetzelfde als hier. Heel veel plezier!
Bedankt voor de reacties :)! Ben echt heel benieuwd
Howth, zo gaaf! Kliffen, haventjes en natuur, tegen de stad aan. Heel bijzonder.

En Killiney (waar Bono een huis heeft) is ook erg mooi.

100% Dublin is een aanrader; dan heb je 6 wandelingen door de stad, die je zonder stoppen in 3 uur loopt. Op de route staan dan tips voor eten en drinken, bezienswaardigheden, winkels enz aangegeven. Erg leuk, ik heb ze nu bijna allemaal gelopen en vind het dus een aanrader.

De Guinness-fabriek is trouwens ook leuk, net als de whisky-fabriek. Koop wel bij de VVV (tegen over teh Spire, waar alle bussen en taxi's stoppen in het centrum) een goeie kaart van Dublin en omgeving want die is niet zo geweldig in het boekje.

Veel plezier!! (ik wil mee!!!! )
Ja Howth is ook mooi. Daar zit een onooglijk restaurantje waar ze goddelijke carrot cake hebben.

Als ik jou was zou ik er nog een extra week aan vast plakken!
Haha Bloesem je mag van mij best mee, dan reis ik tenminste niet zo saai in mn eentje ;)

Er is ook een tattoo convention waar we heen gaan, lijkt me ook leuk! En op zondag hebben we een halloween party, dus het weekend zit ik in ieder geval vast goed!
Ik weet niet of iemand hier nog eens leest, maar ik ben inmiddels weer terug en het was echt SUPER. Heb het echt naar mn zin gehad, de mensen zijn echt super aardig, veel leuke pubs uiteraard, en shoppen is naar mijn idee écht niet 't zelfde als hier. Echt oneindige straten met winkels! Ik ga er sowieso binnen een jaar weer terug
Jajajajaja, maak ons gewoon nòg een keer jaloers!!

Fijn dat het zo goed bevallen is, ik heb ook al weer een tripje in de planning!
Leuk dat je het nog even komt melden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven