3000+ deel 72
maandag 25 oktober 2010 om 20:49
Welkom bij alweer een nieuw deel van 3000+!
Wegens enome inspiratieloosheid deze keer geen gevatte tekst en geen tranentrekkende OP!
Maar wel......... een afschuwelijk glitterplaatje
Nog even een paar regels:
* S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie.
* Toon respect naar elkaar in elke situatie.
* Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.
En verder voor iedereen die verder durft te scrollen na het glitterplaatje: je bent welkom om mee te komen schrijven!
Wegens enome inspiratieloosheid deze keer geen gevatte tekst en geen tranentrekkende OP!
Maar wel......... een afschuwelijk glitterplaatje
Nog even een paar regels:
* S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie.
* Toon respect naar elkaar in elke situatie.
* Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.
En verder voor iedereen die verder durft te scrollen na het glitterplaatje: je bent welkom om mee te komen schrijven!
woensdag 27 oktober 2010 om 14:40
woensdag 27 oktober 2010 om 14:45
quote:FrreaK schreef op 27 oktober 2010 @ 14:38:
Nou zeg... spuuk.... zit hier even met rillingen... wat kan je het helder en goed verwoorden....
Vilma.... nog gefeliciteerd he schat!
Dank je
you're next
Hee hoe is het met jou? De laatste keer dat ik wat las van jou had je een baan.
*o, help, ik moet aan de slag en ik zit hier alweer te forummen....
Nou zeg... spuuk.... zit hier even met rillingen... wat kan je het helder en goed verwoorden....
Vilma.... nog gefeliciteerd he schat!
Dank je
you're next
Hee hoe is het met jou? De laatste keer dat ik wat las van jou had je een baan.
*o, help, ik moet aan de slag en ik zit hier alweer te forummen....
woensdag 27 oktober 2010 om 14:51
Het gaat mij er niet om dat mensen hun leed/ellende/dagelijkse dingetjes/jumps/geluk en ongeluk hier niet zouden mogen delen.
Het leven bestaat uit ups en downs, dat is het leven.
Zonder verdriet geen geluk.
Veel mensen hier hebben een rugzak vol ellende.
De 1 heeft simpelweg meer te dragen dan de ander.
De 1 kán ook meer dragen dan de ander, heeft grotere draagkracht en meer mogelijkheden.
Ik pretendeer helemaal niet te zeggend dat ik beter ben dan anderen omdat ik toevallig meer kan hebben.
En besloten heb dat ik het kan hebben, omdat ik er nu eenmaal mee moet dealen.
Met als voorbeeld een spreuk van Toon Hermans:
'Laat het leven lopen. Ga daar niet aan sleutelen. En probeer vooral niet te voorkomen dat verdriet op je afkomt, want het pakt je bij de lurven.'
Ik verwijt niemand dat ze iets niet aankan, niet weet wat te zeggen of doen in een lastige situatie.
Sta zelf regelmatig met mijn bek vol tanden.
Ik verwijt het je als je leed met leed vergelijkt.
Mijn zere teen, is voor mij net zo belangrijk als jouw gebroken nagel voor jou.
Ga alsjeblieft niet zeggen dat je begrijpt hoe het is om te gaan sterven als je zelf een depressie hebt.
Dat is een vergelijking die niet op gaat.
Niet op kan gaan.
Jouw ziekte is niet het universum, en gelukkig maar.
En zelfs na een overlijden gaat de rest van de wereld gewoon verder met ademhalen.
En dat is maar goed ook.
Het leven bestaat uit ups en downs, dat is het leven.
Zonder verdriet geen geluk.
Veel mensen hier hebben een rugzak vol ellende.
De 1 heeft simpelweg meer te dragen dan de ander.
De 1 kán ook meer dragen dan de ander, heeft grotere draagkracht en meer mogelijkheden.
Ik pretendeer helemaal niet te zeggend dat ik beter ben dan anderen omdat ik toevallig meer kan hebben.
En besloten heb dat ik het kan hebben, omdat ik er nu eenmaal mee moet dealen.
Met als voorbeeld een spreuk van Toon Hermans:
'Laat het leven lopen. Ga daar niet aan sleutelen. En probeer vooral niet te voorkomen dat verdriet op je afkomt, want het pakt je bij de lurven.'
Ik verwijt niemand dat ze iets niet aankan, niet weet wat te zeggen of doen in een lastige situatie.
Sta zelf regelmatig met mijn bek vol tanden.
Ik verwijt het je als je leed met leed vergelijkt.
Mijn zere teen, is voor mij net zo belangrijk als jouw gebroken nagel voor jou.
Ga alsjeblieft niet zeggen dat je begrijpt hoe het is om te gaan sterven als je zelf een depressie hebt.
Dat is een vergelijking die niet op gaat.
Niet op kan gaan.
Jouw ziekte is niet het universum, en gelukkig maar.
En zelfs na een overlijden gaat de rest van de wereld gewoon verder met ademhalen.
En dat is maar goed ook.
woensdag 27 oktober 2010 om 15:05
Ik ben behept met een groot empathisch vermogen, bereid om mensen inzicht en uitleg te geven.
Wil iedereen helpen verder te komen en stappen te kunnen zetten in haar leven.
Ik weiger echter om mensen te pamperen, te knuffelen en te behagen terwijl er maar 1 oplossing mogelijk is.
Namelijk: De verantwoordelijkheid nemen over je eigen leven.
En het liefst met wat humor.
Jezelf wat minder serieus nemen, zo belangrijk is je probleem niet op de schaal van 1 tot 10.
Relativeren is een mooie eigenschap.
Met ups en downs, en soms een hoop gedoe. Zit er maar 1 ding op, het leven leven met alles wat je in je hebt!
Get a life! Doe iets! Grijp de koe bij de horens!
Met al je onzekerheden, pijn, wonden en ellende.
Maak er iets van, nu kan het nog!
Wil iedereen helpen verder te komen en stappen te kunnen zetten in haar leven.
Ik weiger echter om mensen te pamperen, te knuffelen en te behagen terwijl er maar 1 oplossing mogelijk is.
Namelijk: De verantwoordelijkheid nemen over je eigen leven.
En het liefst met wat humor.
Jezelf wat minder serieus nemen, zo belangrijk is je probleem niet op de schaal van 1 tot 10.
Relativeren is een mooie eigenschap.
Met ups en downs, en soms een hoop gedoe. Zit er maar 1 ding op, het leven leven met alles wat je in je hebt!
Get a life! Doe iets! Grijp de koe bij de horens!
Met al je onzekerheden, pijn, wonden en ellende.
Maak er iets van, nu kan het nog!