Barbie en haar
donderdag 28 oktober 2010 om 08:43
Ik heb enige tijd geleden voor mijn dochter (ruim 3,5) een Steffi gekocht. Dit is een soort barbiepop. Nu is zij hier heel blij mee (écht heel erg blij!), maar het probleem is dat de haren nauwelijks te kammen zijn. Bij de pop zat een borsteltje en een kammetje, maar als je het haar gaat kammen trek je het er uit.
Nu vroeg ik me af (met Sinterklaas die er weer aan komt), is dat bij andere poppen beter? Kan je bij Barbie's of een ander merk pop wel normaal de haren kammen?
Nu vroeg ik me af (met Sinterklaas die er weer aan komt), is dat bij andere poppen beter? Kan je bij Barbie's of een ander merk pop wel normaal de haren kammen?
donderdag 28 oktober 2010 om 08:49
donderdag 28 oktober 2010 om 08:52
Ik moest het vroeger, net als Mizuki, doen met Steffi en Fleur, ik herinner me nog goed hoe erg ik dat toen vond. Daarom heb ik voor dochter zonder meer Barbie in huis gehaald.
Barbie heeft echt een veel betere kop met haar en bovendien blijven haar ledematen een stuk beter zitten.
Je kunt trouwens ook voor een Bratz gaan, dat haar blijft ook goed.
Waarschuwing: combineer geen Barbie en Bratz poppen met elkaar, ze kunnen elkaar niet uitstaan en dan krijg je al snel dit soort scenes:
Barbie heeft echt een veel betere kop met haar en bovendien blijven haar ledematen een stuk beter zitten.
Je kunt trouwens ook voor een Bratz gaan, dat haar blijft ook goed.
Waarschuwing: combineer geen Barbie en Bratz poppen met elkaar, ze kunnen elkaar niet uitstaan en dan krijg je al snel dit soort scenes:
donderdag 28 oktober 2010 om 09:02
donderdag 28 oktober 2010 om 09:15
quote:Ka32 schreef op 28 oktober 2010 @ 09:02:
Guinevieve, jij bent dus goed te spreken over Barbie. Die Bratz vind ik eerlijk gezegd een beetje eng, zal ik niet snel kopen...
Ik ben eigenlijk helemaal niet goed te spreken over Barbie. Maar dat is vooral omdat die pop zo gruwelijk onrealistisch is en geen goed rolmodel is voor mijn dochter. Maar datzelfde kan over Bratz gezegd worden.
Bratz is trouwens ook in Babys uitvoering te vinden, al een stuk minder eng:
http://moonraking.files.wordpress.com/2008/12/babyz.jpg
Je hebt nu trouwens ook, nieuw op de markt, Moxie Girlz:
http://www.bartsmit.com/data/products/3 ... 418020.jpg
Maar ik zou eigenlijk het volgende aanraden voor erg jonge kinderen:
http://www.koko-speelgoed ... OLL%20WALK%202%20ASS..jpg
Dit is Evi, Evi ziet eruit als een soort kleutertje en heeft geen borsten etcetera, een stuk relevanter voor erg kleine kinderen.
Guinevieve, jij bent dus goed te spreken over Barbie. Die Bratz vind ik eerlijk gezegd een beetje eng, zal ik niet snel kopen...
Ik ben eigenlijk helemaal niet goed te spreken over Barbie. Maar dat is vooral omdat die pop zo gruwelijk onrealistisch is en geen goed rolmodel is voor mijn dochter. Maar datzelfde kan over Bratz gezegd worden.
Bratz is trouwens ook in Babys uitvoering te vinden, al een stuk minder eng:
http://moonraking.files.wordpress.com/2008/12/babyz.jpg
Je hebt nu trouwens ook, nieuw op de markt, Moxie Girlz:
http://www.bartsmit.com/data/products/3 ... 418020.jpg
Maar ik zou eigenlijk het volgende aanraden voor erg jonge kinderen:
http://www.koko-speelgoed ... OLL%20WALK%202%20ASS..jpg
Dit is Evi, Evi ziet eruit als een soort kleutertje en heeft geen borsten etcetera, een stuk relevanter voor erg kleine kinderen.
donderdag 28 oktober 2010 om 09:26
Ik zou voor een kapkop gaan - zo'n hoofd op een onderbord waar je lekker aan kan make-uppen en ook haarfrutselen. Dat was bij ons altijd erg in trek. Jammergenoeg had ik kappersambities en heb ik alle kapkoppen in huis geknipt..daarna ben ik aan mijn zusje begonnen (Ik was 6 en zij was 3) en daar wordt nu nog weleens over gesproken
donderdag 28 oktober 2010 om 09:33
Ik vind het haar van echte Barbies ook vaak prima te kammen, maar mijn dochter heeft ook een Jasmine (heet ze zo, die oosterse prinses??), dat is zo'n Disney figuur, en niet echt van Mattel, maar die heeft echt het mooiste haar. Heel lang zwart haar, maar heeeeel zacht en glanzend, ik heb er al 1000x vlechten in moeten maken, maar het blijft mooi en zacht. Dat haar zou iedere barbie moeten hebben, echt super! (maar ook de zeemeerminbarbie (hoe heet ze; merlia of zo?) heeft mooi haar, heel lang en ook redelijk makkelijk doorkambaar (en het kan nog roze worden ook, het kan niet op )
donderdag 28 oktober 2010 om 09:36
- leg de tienerpop op de grond
- spreid het haar uit over de grond (harde vloer!)
- Zet je voet zo dicht mogelijk bij het hoofd
- Borstel voorzichtig aan de onderkant de klitten uit het haar
- vervang voet door hand, of, afhankelijk van de lengte van het haar, een of meerdere vingers
- ga door met borstelen
- als je alles geborsteld hebt, kam je het haar 1 keer door
- neem een druppeltje olie en verdeel dat door het haar van de pop
maak een stevige vlecht in het haar
- knip onregelmatigheden af
Klaar!
- spreid het haar uit over de grond (harde vloer!)
- Zet je voet zo dicht mogelijk bij het hoofd
- Borstel voorzichtig aan de onderkant de klitten uit het haar
- vervang voet door hand, of, afhankelijk van de lengte van het haar, een of meerdere vingers
- ga door met borstelen
- als je alles geborsteld hebt, kam je het haar 1 keer door
- neem een druppeltje olie en verdeel dat door het haar van de pop
maak een stevige vlecht in het haar
- knip onregelmatigheden af
Klaar!
donderdag 28 oktober 2010 om 09:55
Ik had een aantal echte barbie's waarbij het haar volgens mij nog steeds mooi is. Volgens mij ben ik best verwend vroeger, had er best veel.... . Vroeg ze altijd voor Sinterklaas en mijn verjaardag.
Weet de naam niet meer van de andere poppen, maar daar ging het haar gigantisch van klitten, dus die kocht mijn moeder niet meer. Vond ze zonde geld.
Weet de naam niet meer van de andere poppen, maar daar ging het haar gigantisch van klitten, dus die kocht mijn moeder niet meer. Vond ze zonde geld.
donderdag 28 oktober 2010 om 10:25
Lizzl, die Steffi was echt heel goedkoop (6 euro ofzo). Volgens mij de helft van een Barbie.
Guinevieve, het zijn inderdaad geen rolmodellen. Ik vraag me overigens af in hoeverre kinderen zo'n pop als rolmodel zien. De benen en armen buigen raar en gaan alle kanten op, het hoofd kan helemaal rond. Ik kan me van mezelf niet herinneren dat ik zo'n pop een 'normale vrouw' vond.
DJ Momo, ik zal die comlumn dan toch eens gaan lezen!
Martini, een kappop kan je dan weer niet aan- en uitkleden. (En voor make-up vind ik mijn meisje toch nog iets te jong.)
abc123, bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken.
Tilalia, op de olie na heb ik dit al eens gedaan. Maarja, die vlecht moet er toch weer een keer uit...
Guinevieve, het zijn inderdaad geen rolmodellen. Ik vraag me overigens af in hoeverre kinderen zo'n pop als rolmodel zien. De benen en armen buigen raar en gaan alle kanten op, het hoofd kan helemaal rond. Ik kan me van mezelf niet herinneren dat ik zo'n pop een 'normale vrouw' vond.
DJ Momo, ik zal die comlumn dan toch eens gaan lezen!
Martini, een kappop kan je dan weer niet aan- en uitkleden. (En voor make-up vind ik mijn meisje toch nog iets te jong.)
abc123, bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken.
Tilalia, op de olie na heb ik dit al eens gedaan. Maarja, die vlecht moet er toch weer een keer uit...