Wonen in Oudenbosch, leuk?

28-10-2010 14:34 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een huis op het oog in Oudenbosch, maar we kennen de plaats allebei niet. We zijn al eens door het centrum gelopen en rondgereden, het leek er leuk uit te zien, maar ja, dat zegt voor ons nog niet genoeg.

Dus hier de vraag aan jullie. Wie kent Oudenbosch en hoe is het om daar te wonen?
Ja, heel goed. Als je in een gesloten gemeente wil wonen waar iedereen familie van elkaar is en euh, tja, dat ook zo wil houden, dan kun je daar gaan wonen. Anders zou ik het niet doen.
Dit huis, Prul?
quote:borderwalk schreef op 28 oktober 2010 @ 15:38:

[...]

Veel buitenlanders in een dorp in Brabant? wat bedoel je met 'heel erg' als het niet discriminerend bedoeld is. Zwarte scholen problematiek oid?Welnee. Er wonen een paar gezinnen die niet van oorsprong uit Nederland komen. Dat is in zo'n klein dorp meteen 'heel veel' kennelijk. Valt best wel mee, het is niet veel meer dan in andere dorpen (en ik kom er dus vandaan, helaas)
nee poez, maar die hebben we ook wel ooit op het oog gehad trouwens, wist al niet meer dat die daar stond. Maar is eigenlijk te duur voor ons.
Oudenbosch klinkt tot nu toe helemaal niet als hoe ik me de Brabantse gastvrijheid had voorgesteld. Eerder een beetje wat mensen zich voorstellen van de Veluwe: gesloten op zichzelf.
Oudenbosch, waar zullen we mee beginnen?

Een kennis van mijn moeder was daar gaan wonen, nu is zij al wat ouder maar nog vrij jong van geest etc.

Beetje excentriek ook, beetje a la tante til. Als zij al gillend wegrent na 5 jaar dan kan ik me voorstellen dat je van Oudenbosch niet blij wordt.

De rust kon ze absoluut waarderen omdat ze graag schildert etc. Maar ze wilde ook graag een leuke dorpskern, een sociale omgeving, wat leuke winkels etc.

Ze was daar gaan wonen omdat ze eigenlijk meer voor de rust ging en het huis was perfect, maar oh ze had zich zo verkeken op de mentaliteit van de inwoners, het sociale gebeuren daar.

Ze woont nu in Hoeven, ben daar niet al te lange tijd geleden nog geweest. Heel erg leuk! Het is dat ik een ontzettend leuk huis heb, vrienden dichtbij etc maar Hoeven zou best een plek zijn waar ik samen met mijn vriend zou willen wonen.

Nou meid, verkijk je aub niet op alleen het Perfecte Huis.

Het perfecte huis maak je uiteindelijk zelf, vergis je niet je woonomgeving is net zo belangrijk!!

Anders kom je maar bij mij in het dorp wonen:-)
Nou zeg en bedankt.. ik denk ook ik zal een reactie plaatsen.. :S wordt meteen helemaal afgepist.

Voor een dorpje als Oudenbosch wonen er gewoon heel erg veel buitelanders (Marokanen en Turken). Prima, als je daarvan houd, maar niet voor mij. (Bij ons wonen er bijna geen) En je moet inderdaad van St. Willebrord afkomen, wil je er goed bij passen. Nebu: Wat betreft aso, dat zijn we helemaal niet! Natuurlijk zijn er Aso's bij, maar dat heb je overal wel.
quote:borderwalk schreef op 28 oktober 2010 @ 15:50:

Oudenbosch klinkt tot nu toe helemaal niet als hoe ik me de Brabantse gastvrijheid had voorgesteld. Eerder een beetje wat mensen zich voorstellen van de Veluwe: gesloten op zichzelf.

Brabantse gastvrijheid bestaat alleen (en ik zeg dit als bevooroordeelde brabander, dat geef ik eerlijk toe) vanaf Den Bosch tot Eindhoven is het een stuk leuker wonen dan de andere kant op, bij Etten-Leur en Roosendaal. En dat ons-kent-ons-en-dat-houden-we-zo is iets typisch klein dorpje, dat heb je aan 'mijn' kant ook. Ik was ook dolgelukkig toen ik uit mijn dorpje weg kon en nu mijn ouders er al 7 jaar wonen zijn ze eindelijk een beetje meer geaccepteerd. De sociale controle is wat hoger, iets waar ik niet tegen kan, en de bemoeienis en het roddelcircuit ook. Aan de andere kant, als de buurvrouw die haar hele leven al in dit dorp woont, is getrouwd met iemand uit het dorp en haar familie al 15 generaties in hetzelfde dorp woont haar been breekt komt de hele club wel helpen.

Je moet er alleen net zin in hebben. Ik ben meer iemand van de middelgrote tot grote dorpen en steden, en er zijn mensen die je met geen stok uit de kleine dorpjes krijgt.
Nou Shirley je kan tegenwoordig op Viva ook niets meer zeggen he?

*kuch*
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
2000 buitenlandse mensen op 30000 nederlanders valt op zich ook best mee, toch Shirley?

Wat bedoel je Enn?
quote:ShiirleeY schreef op 28 oktober 2010 @ 15:54:

Nou zeg en bedankt.. ik denk ook ik zal een reactie plaatsen.. :S wordt meteen helemaal afgepist.

Voor een dorpje als Oudenbosch wonen er gewoon heel erg veel buitelanders (Marokanen en Turken). Prima, als je daarvan houd, maar niet voor mij. (Bij ons wonen er bijna geen) En je moet inderdaad van St. Willebrord afkomen, wil je er goed bij passen. Nebu: Wat betreft aso, dat zijn we helemaal niet! Natuurlijk zijn er Aso's bij, maar dat heb je overal wel.

Ach meid, voor jou zijn misschien 10 buitenlanders veel voor de ander is er al 1 teveel.

Woongenot laat je niet afhangen van wat voor nationaliteiten er wonen.

Jij woont in een klein dorp zoals ik begrijp, waar ons ons kent.

Als je daar happy mee bent is dat toch ok? Je moet je alleen realiseren dat het vrij negatief kan overkomen als je roept op een forum dat er ergens HEEL VEUL buitenlanders wonen.

Je doet het voorkomen alsof een stad/dorp waar buitenlanders wonen het niet goed vertoeven is.

Volgens mij wil TO o.a. gewoon graag weten of ze niet doodgaat van de boredom als ze in oudenbosch gaat wonen
Wat dénk je Misspoez.

Het huis dat je plakte is mooi.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:ShiirleeY schreef op 28 oktober 2010 @ 15:54: En je moet inderdaad van St. Willebrord afkomen, wil je er goed bij passen. Nebu: Wat betreft aso, dat zijn we helemaal niet! Natuurlijk zijn er Aso's bij, maar dat heb je overal wel.

Excuus als ik je euh.. 'afgepist heb'.

Maar mensen uit st. Willebrord staan in de omgeving niet goed bekend. En dat is niet onterecht, weet ik uit ervaring. Misschien ben jij helemaal niet aso, dat kan, die heb je overal wel een paar.
Wat een oordelen hier. Wellicht een goed idee om dit topic te openen TO je leest gelijk wie je mogelijke buren zouden kunnen zijn. Succes met het vinden van een leuke woonplaats.
quote:ShiirleeY schreef op 28 oktober 2010 @ 15:54:

Nou zeg en bedankt.. ik denk ook ik zal een reactie plaatsen.. :S wordt meteen helemaal afgepist.Nou dat valt ook wel mee. Zeker gezien hoe je zelf over buitenlanders hebt, alsof die het woongenot negatief beinvloeden. Misschien is TO zelf wel een 'buitenlander' daar al aan gedacht?
Haha nou ben wel blij dat er zoveel reacties op gekomen zijn Aan 2 heb je ook zo weinig.

Even ter info, nee ben gewoon hartstikke Hollands en nog brabants ook trouwens.

Met buitenlanders heb ik geen moeite, dat zou voor mij geen argument zijn om ergens wel of niet te gaan wonen.

Het criminaliteitscijfer bijvoorbeeld wel.

Wij zijn niet van die 'sociale' mensen om het maar even krom te zeggen. Wij hebben geen handenvol vrienden en zijn meer op onszelf. We hoeven dan ook geen beste maatjes met de buurt te worden of zo, maar we willen ook weer niet dat je weggekeken wordt omdat je er niet vandaan komt.

Misschien toch niet zo'n positieve plek om te wonen dus als ik het zo hoor.
Als je, zoals ik zei, er gewoon wil wonen en je sociale activiteiten een stukje verderop zoekt dan is het prima. Je wordt niet weggekeken en krijgt gewoon een uitnodiging voor de buurtBBQ. Het is alleen niet zo dat er heel veel clubjes enzo zijn waar je bij kan gaan om nieuwe kennisen te maken, snap je?
De hele hoek Oudenbosch / Sprundel / Sint Willebrord zou ik nog niet dood gevonden willen worden. Ik heb het al niet op Brabant (ik heb in Roosendaal gewoond; doe het niet), maar die dorpen zijn wel het summum van achterlijke Brabantse tokkiedorpen. (en ja, dit is een lichte overdrijving en niet elke Brabander hoeft zich nu aangesproken te voelen)

Vast voor een stuk vooroordeel, maar ik heb echt een aversie tegen alle durpen die kant op. Over het algemeen is het toch veel aso-volk, en nee, daarmee bedoel ik NIET dat iedereen die in Oudenbosch woont behangen is met goud en in een trainingbroek en op Nikes loopt. Maar 't is toch een raar slag mensen. Kampsjakerig, naar. Niet mijn ding.

Etten-Leur kan ik nog redelijk hebben. Maar moest ik richting Etten-Leur/Roosendaal voor mijn werk, dan ging ik nog een stapje verder deze kant op wonen; Bergen op Zoom, of nét Zeeland in.
668, the neighbour of the Beast
Ik heb 20 jaar in rucphen gewoond en in Sint Willebrord gewerkt in t weekend. Dat was ok maar ik zou er voor geen goud willen wonen.

@ Marels- Roosendaal kun je echt niet over een kam scheren met Sprundel of Willebrord
Eej kul, Theike Rules!!
Hoor ik dit te snappen?
quote:prulletje schreef op 29 oktober 2010 @ 00:07:

Hoor ik dit te snappen? Niet gaan wonen dan!!
Haha oke duidelijk
Als je bij die groep wil horen die elke week de grindtegels in de loda zet, elke dag het terras/stoep wil stofzuigen en de ramen bliekend wil boenen dan moet je in Sprundel/ St Willebrord zijn.....

edit: Theike = St Willebrord, het Volendam van het zuiden!
Haha weet ik dat ook weer.

Nou ik denk al dat ik er niet echt graag wil wonen. Vriend is nog niet overtuigd. Hij heeft als argumenten dat het huis toch net buiten het dorp staat, in een afgelegen gebied en dat wij toch geen mensen zijn die veel met de buurt te maken zullen hebben. Tsja, zit ook wat in, maar ik ben er nog niet zo zeker van allemaal. Voorlopig hebben we volgende week zaterdag een tweede bezichtiging. Eerst die maar eens afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven