Waar te koop no.2

28-10-2010 15:46 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien algemeen bekent, maar waar kan ik marsepein krijgen voor decoreren van een taart. Dus waar je echt zo'n lap van kan rollen en de hele taart mee kan bedekken. En liefst geen internetadresjes, ben niet zo'n besteller. Als ik het in mijn hoofd krijg om een taart te bakken, wil ik op mijn fiets springen en de benodigdheden halen
bij de banketbakker?
www.planetcake.nl

zowel online als in hun winkel te kopen.

Ze zitten naast zuidplein in rotterdam.
Als je het persé op je fiets wilt gaan halen is het misschien handig om te vermelden waar je woont.

En natuurlijk kun je ook nog overwegen om zelf marsepein te maken. Schijnt eenvoudig te zijn maar ik heb het nog nooit geprobeerd...
Bij de Eclair in Frankrijk ...mijn schoonouders nemen altijd een X aantal pakken voor me mee)is ook nog eens heel goedkoop daar).

In Elst (GLD) zit een leuk winkeltje waar je echt alles kan kopen om lekker te bakken e.d.

Verder geen idee, ik zou toch gokken op de plaatselijke goede banketbakker.
Vraag het bij de plaatselijke bakker.

Ik weet dat je het in vlaardingen ook kon halen in het winkeltje bij de molen. Of dat nog zo is weet ik niet.
Hier kun je ze in alle kleuren bestellen!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Weet niet waar je woont maar in Amsterdam heb je Duikelman die veel van dit soort spullen verkoopt en er zit ergens in West een taarten winkel die veel van dit soort spullen verkoopt.
Bij Jamin bijvoorbeeld ook, maar dat is nogal vettige troep.

Als je goeie wil zou ik het ook bij de banketbakker vragen en via internet is ook heel makkelijk te bestellen, maar inderdaad niet vandaag nog in huis. Als je het via internet doet, kun je wel gelijk alles bestellen wat je nodig hebt, kleurstof, glazuur, roller, etc. Dan kun je over een paar dagen helemaal los!
Hier staat wel een heel mooi recept voor marsepein. Ik denk wel dat je de cognac weg kan laten.

http://www.coquinaria.nl/recepten/02.6r ... er.htm#Het recept voor marsepein
anoniem_92902 wijzigde dit bericht op 28-10-2010 16:04
Reden: met een ei is het minder pijnlijk
% gewijzigd
@ Avaeyebrow, nieuw-west of oud west?

Bij Duikelman hebben ze inderdaad geweldige spullen om taarten te decoreren.
Volgens mij kun je ook blokken marsepein bij de AH halen. Van dr Oetker. ZIjn die niet geschikt?
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
O nee dat is amandelspijs. Hier een recept waarmee je er marsepein van zou moeten kunnen maken:

http://www.ah.nl/kookschr ... pt?id=33224&userid=181271
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Waar woon je? Dat maakt t wel iets makkelijker meezoeken!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ikea!
Volgens het loepje woont TO in Rotterdam.

Hier hebben ze het vast wel

Planet Cake® (Ina's Cake Fantasies)

adres Zuidplein 117

3083 CN Rotterdam (Zuid)
Op de markt staat hier een kraam waar ze marsepein verkopen, geloof dat het de notenkraam is.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Idd cakeplanet dan!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Bij Pipoos (de hobbywinkel) kan je tegenwoordig ook bakspullen krijgen. Ook fondant en marsepein.
quote:zero181 schreef op 28 oktober 2010 @ 16:23:

Ikea!

NEE: deze is echt waardeloos om een taart mee te bekleden. Veel te grof. Ook zelfmaken valt enorm tegen. De verhouding moet echt goed zijn, wil je soepel deeg krijgen.

Detaartwinkel in Den Bosch heeft veel, maar is enorm duur,

Deleukstetaartenshop.nl heeft echt alles wat je nodig kunt hebben en is niet al te duur.

Bouwhuis.com is erg goed en voordeliger.

succes!
Ga geen marsepein zomaar ergens halen want dat rolt niet uit!! Je moet 1:3 marsepein hebben en dat verkopen alleen winkels die alle benodigheden voor taarten verkopen zoals De tafel van 18 in Utrecht. Bestel gewoon op internet, dan weet je zeker dat je de goede rolkwaliteit hebt.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 oktober 2010 @ 16:06:

@ Avaeyebrow, nieuw-west of oud west?

Bij Duikelman hebben ze inderdaad geweldige spullen om taarten te decoreren.In oud west Sugarlicious
Thanx, ga morgen meteen halen dat spul. Gaat mijn taart behalve lekker smaken er ook eens geweldig uit zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven