Alleen neutrale reacties hier!

28-10-2010 16:35 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ach, al jaaaaaaaaaaaaren voeren we dezelfde discussie; wanneer is een reactie hakken, of respectloos, of afbranderig?

Baal je er ook zo van dat je constant als pestkop wordt weggezet?

Oefen hier dan in het neutraal antwoorden.

De discussie die we hier neutraal gaan voeren gaat over : Zijn er te veel huilies of zijn er te veel hakkers? O, wacht.. da's alles behalve neutraal.

Nou ja, ik ben nog in de oefenfase.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En op de bloemkool mag wel een sausje, maar dan "naturel' graag.
Ik ben even Zwitserland hoor. Neutraler kan niet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Zamirah schreef op 28 oktober 2010 @ 17:32:

En op de bloemkool mag wel een sausje, maar dan "naturel' graag.Maar ik eet vanavond een tortilla van de slager en rode bietjes. Daar vind ik zo'n neutraal sausje dan weer niet zo lekker bij, is dat heul erg?
Iemand die feedback moet geven is vaak onzeker. Diegene vraagt zich dan af:

•Of hij het wel goed heeft gezien

•Of het wel normaal is om je hieraan te ergeren

•Wat hem nu precies stoort

•Wat er precies verkeerd is

•Of je er wel iets van mág zeggen

•Waarom diegene er iets van wil zeggen

•Wat diegene wil bereiken

•Hoe breng je de boodschap zonder woede op te wekken bij de ander?

•Is het mogelijk om na dat gesprek nog wel leuk samen te forummen?

Dit zijn allemaal vragen die men zichzelf hoort te stellen voordat er feedback wordt gegeven. Goede feedback heeft tijd nodig en vindt niet zomaar even tussendoor plaats. Als je antwoord hebt kunnen geven op bovenstaande vragen, is het tijd om de kritiek zó te brengen dat de gesprekspartner het ook begrijpt. Goede feedback hoort duidelijk geformuleerd en neutraal te zijn, zonder persoonlijke beschuldigingen.

http://www.leerwiki.nl/Feedback_geven

Gaat nog een hele klus worden dat neutraal reageren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Kunnen we niet in de leer gaan bij de engeltjes en Annerieke voor het meest (in)-effectief neutraal antwoorden in de laatste weken?
quote:Maleficent schreef op 28 oktober 2010 @ 17:16:

[...]

Je gaat het pas zien als je het door hebt

ook een mooierd zeg van JCJesus Christus? die was ook allesbehalve neutraal
Of voor de huilies gevoeligen onder ons:

http://www.leren.nl/cursu ... ek/kritiek-ontvangen.html
quote:miekie1 schreef op 28 oktober 2010 @ 17:38:

[...]

Maar ik eet vanavond een tortilla van de slager en rode bietjes. Daar vind ik zo'n neutraal sausje dan weer niet zo lekker bij, is dat heul erg?Op zich een multiculti combi, hoewel, een uitsluitend Mexicaans gerecht (er zijn natuurlijk nog veel meer landen op de wereld), en rode bietjes? Kúnnen als een verwijzing naar politieke voorkeur gezien worden. Misschien als alles in de blender gaat met wat halvanaise zou het als een neutraal gerecht aangemerkt kunnen worden. Ik bedoel dit beslist niet kritisch, maar als filosofisch-theoretische beschouwing.
Zo, de rode wijn spuit er door mijn neus weer uit. BGB, OP svp aanpassen en explicite waarschuwing plaatsen want dit gaat echt helemaal fout zo. Nog mazzel dat ik een zwart truitje aan heb.
quote:LolaMontez schreef op 28 oktober 2010 @ 17:47:

[...]

Op zich een multiculti combi, hoewel, een uitsluitend Mexicaans gerecht (er zijn natuurlijk nog veel meer landen op de wereld), en rode bietjes? Kúnnen als een verwijzing naar politieke voorkeur gezien worden. Misschien als alles in de blender gaat met wat halvanaise zou het als een neutraal gerecht aangemerkt kunnen worden. Ik bedoel dit beslist niet kritisch, maar als filosofisch-theoretische beschouwing.

Dat is misschien waar maar dit geheel is echter zonder een duidelijk (politiek?) achterliggende gedachte bij elkaar verzonnen. Typisch gevalletje zin in tortilla en bietjes en laat 't nou allebei ook nog makkelijk te maken zijn

Het geheel in de blender met halvanaise zou een optie kunnen zijn ware het niet dat de halvanaise nèt op is en het me ook nog eens enorm goor lijkt. (<- da's zeker weer niet Ph neutraal?)
quote:Zamirah schreef op 28 oktober 2010 @ 17:46:

Of voor de huilies gevoeligen onder ons:

http://www.leren.nl/cursu ... ek/kritiek-ontvangen.html (nee geen neutrale reactie)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:miekie1 schreef op 28 oktober 2010 @ 17:51:

[...]

Dat is misschien waar maar dit geheel is echter zonder een duidelijk (politiek?) achterliggende gedachte bij elkaar verzonnen. Typisch gevalletje zin in tortilla en bietjes en laat 't nou allebei ook nog makkelijk te maken zijn

Het geheel in de blender met halvanaise zou een optie kunnen zijn ware het niet dat de halvanaise nèt op is en het me ook nog eens enorm goor lijkt. (<- da's zeker weer niet Ph neutraal?)Het lijkt mij ook uitzonderlijk goor.Hoewel niemand dat natuurlijk met zekerheid kan zeggen. Maar je hebt dan wel de voldoening dat je een neutraal gerecht op tafel zet. Niet te heet en niet te koud. Immers, het bevat voor elk wat wils en een bepaalde kleur zal het ook niet meer hebben. In die zin is het een bijdrage aan een neutrale wereld.
quote:LolaMontez schreef op 28 oktober 2010 @ 18:01:

[...]

Het lijkt mij ook uitzonderlijk goor. Maar je hebt dan wel de voldoening dat je een neutraal gerecht op tafel zet. Niet te heet en niet te koud. Immers, het bevat voor elk wat wils en een bepaalde kleur zal het ook niet meer hebben. In die zin is het een bijdrage aan een neutrale wereld.

Tja en zo heb ik opeens een dilemma. Ga ik geheel neutraal een ranzig en ondefinieerbaar prakkie op tafel plempen of gewoon een goed ogende (wellicht ietwat vreemde combi) die een discussie zou kunnen opleveren..... dilemma dilemma...

Ik verwacht geen politieke discussie met de peuter dus denk toch dat ik voor de laatste optie ga. Met de gordijnen dicht, dat dan weer wel, stel dat iemand het ziet.
quote:LolaMontez schreef op 28 oktober 2010 @ 18:01:

[...]

Het lijkt mij ook uitzonderlijk goor.Hoewel niemand dat natuurlijk met zekerheid kan zeggen. Maar je hebt dan wel de voldoening dat je een neutraal gerecht op tafel zet. Niet te heet en niet te koud. Immers, het bevat voor elk wat wils en een bepaalde kleur zal het ook niet meer hebben. In die zin is het een bijdrage aan een neutrale wereld.Nu we het toch over kleur hebben. Wat is de meest neutrale kleur dan? Beige? Of hoe heet beige tegenwoordig ook weer? Newt? Granted, het is een enorme non-kleur (sorry, totaal niet neutraal hier), maar neutraal?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Als ik op neutrale kleur google is dit de eerste afbeelding die naar voren komt.... ik weet 't niet hoor, mooie foto maar neutraal?

Grijs.

Grijzemuizenforum!

Dat is niet neutraal Zam, er staat provocatief op de voorkant.
Stressed is just desserts spelled backwards
Komt een vrouw bij de Rabbi die vertelt over de ruzie met haar man. En de wijze Rabbi zegt: “Jíj hebt gelijk.”

Even later komt de man zich beklagen over de twist, en de Rabbi zegt: ”Jìj hebt gelijk.”

De vrouw van de Rabbi, die alles gehoord heeft, zegt: “Hoe kan je nou tegen allebei zeggen dat ze gelijk hebben! Zo wordt het toch nooit opgelost?! ‘

En de Rebbe: “Jij hebt óók gelijk.
neutrale vivavrouwen

.
mirjam762 wijzigde dit bericht op 28-10-2010 19:04
Reden: er lukt iets niet
% gewijzigd
*grijs*
feow wijzigde dit bericht op 28-10-2010 22:59
Reden: werd sarcastisch van verdrietige reactie
% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 28 oktober 2010 @ 22:57:

eensoneens
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:fleurtje schreef op 28 oktober 2010 @ 16:46:

Heb dertig pogingen gedaan en echt.... ik kan niet neutraal schrijven.Dat wisten we allang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven