Wonen in Oudenbosch, leuk?

28-10-2010 14:34 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een huis op het oog in Oudenbosch, maar we kennen de plaats allebei niet. We zijn al eens door het centrum gelopen en rondgereden, het leek er leuk uit te zien, maar ja, dat zegt voor ons nog niet genoeg.

Dus hier de vraag aan jullie. Wie kent Oudenbosch en hoe is het om daar te wonen?
Sint Willibrord wordt ook wel Sint Wilders genoemd omdat nergens in Nl zoveel mensen stemmen op Wilders als daar.
Het wordt nu wel heel zwart afgeschilderd hoor, zo erg als Marels zegt is het echt niet. Het is gewoon een woondorp, niet een dorp waar je van alles kan doen. Wel veel winkels om je boodschappen te doen, sporten kan je ook prima, er zijn heel veel scholen en je bent overal zo, met bus, trein of auto.
Maar als je moet kiezen tussen:

's Gravenmoer

Breda

Lage Zwaluwe

Hooge Zwaluwe

Wagenberg

Made

Etten-Leur

Terheijden

Prinsenbeek

Fijnaart

Hoeven

Dongen

Standdaarbuiten

Zevenbergen

Zevenbergschenhoek

Klundert

Sprundel

St. Willebrord

Oudenbosch

Bosschenhoofd

Raamsdonk

Raamsdonksveer

Oosteind

Oosterhout

Den Hout

Drimmelen

Geertruidenberg

Moerdijk

Hank

Dussen

Dorst

Bavel

Teteringen

Langeweg

Zegge

Rucphen

Roosendaal

Halderberge

Noordhoek

(want dat is allemaal de regio, staat willekeurig door elkaar hoor, en wat ligt daar nog meer allemaal? We willen niet boven de rivier).

En je moet kiezen tussen er wel en niet willen wonen, welke plaatsen zijn dan wel leuk?
Waarom niet Breda of Oosterhout? Bavel is ook leuk maar prijzig.
Ja Breda lijkt me ook leuk, maar dan moet er wel een geschikt huis staan . En als je alleen in Breda zoekt beperkt dat de keuze zo. Maar veel van die kleinere plaatsen kennen wij gewoon helemaal niet, dus vandaar graag wat meer inzicht van degenen die ze wel kennen
quote:prulletje schreef op 29 oktober 2010 @ 10:38:

Maar als je moet kiezen tussen:

's Gravenmoer

Breda

Lage Zwaluwe

Hooge Zwaluwe

Wagenberg

Made

Etten-Leur

Terheijden

Prinsenbeek

Fijnaart :(

Hoeven

Dongen

Standdaarbuiten :(

Zevenbergen :(

Zevenbergschenhoek :(

Klundert :(

Sprundel :(

St. Willebrord :(

Oudenbosch :(

Bosschenhoofd :(

Raamsdonk :(

Raamsdonksveer

Oosteind :(

Oosterhout

Den Hout

Drimmelen

Geertruidenberg :(

Moerdijk :(

Hank :(

Dussen :(

Dorst

Bavel

Teteringen

Langeweg :(

Zegge :(

Rucphen :(

Roosendaal :(

Halderberge :(

Noordhoek :(

(want dat is allemaal de regio, staat willekeurig door elkaar hoor, en wat ligt daar nog meer allemaal? We willen niet boven de rivier).

En je moet kiezen tussen er wel en niet willen wonen, welke plaatsen zijn dan wel leuk?Zoiets,maar die keuzes zijn wel heel persoonlijk natuurlijk
Je hebt ook nog Galder,Strijbeek,Ulvenhout,Baarle Nassau
Rijsbergen,Effen
quote:Zuigstengel schreef op 29 oktober 2010 @ 00:02:

Eej kul, Theike Rules!!

Komde gij van 't Heike dan?
Bedankt coebergh, en zijn die laatste plaatsen die je noemde ook positief?
meningen van anderen blijven overigens nog steeds welkom, hoe meer eenduidigheid er straks blijkt, hoe duidelijker voor ons
De dorpen die Coebergh noemt zijn oke hoor

Willen jullie cht graag in een dorp wonen?
Niet per se fussie, maar wel in een rustige omgeving, dus niet midden in een centrum ofzo. We zoeken ook meer iets woonboerderij-achtigs, dus dat vind je toch vaak niet in de stad.
Ulvenhout is prachtig wonen maar net als Bavel heel duur
Lees nu dat je iets woonboederijachtig wilt , dan zit je in Ulvenhout wel goed. Heel dicht bij t bos. Ik zal er heel graag willen wonen.
Oudenbosch lijkt me helemaal niets, maar waarom noemt niemand Oud Gastel? Het ligt ernaast en is een prachtig dorp, ben er geboren en getogen.Het is er niet zo bruisend als in een grote stad natuurlijk, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Wel worden er door het jaar heen veel activiteiten georganiseerd. Daarnaast zit je binnen 20 minuten in hartje Breda om te shoppen oid. Vreemd vind ik dat mensen zeggen dat de Brabantse gezelligheid niet in de omgeving Etten Leur - Roosendaal bestaat, daar heb ik zelf namelijk nog nooit iets van gemerkt. Succes met het maken van je keuze!
Ulvenhout is super!

Maar idd heel duur,als je iets buitenaf zoekt zou ik toch eens richting Baarle Nassau,Chaam zoeken.
quote:Hebbes schreef op 28 oktober 2010 @ 22:45:

Ik heb 20 jaar in rucphen gewoond en in Sint Willebrord gewerkt in t weekend. Dat was ok maar ik zou er voor geen goud willen wonen.

@ Marels- Roosendaal kun je echt niet over een kam scheren met Sprundel of WillebrordZeg ik toch ook niet? Ik heb in Roosendaal gewoond, dat vind ik een kutstad, en Sprundel of St. Willebrord vind ik nóg veel erger
668, the neighbour of the Beast
Oudenbosch, tja, je kunt er wonen ja. Ben daar getogen en een super jeugd gehad. Toen ik eenmaal ging studeren wist ik niet hoe snel ik daar weg moest. Dus leuk als je opgroeit maar na je 18 e is er helemaal geen ene moer aan. Maar dat vind ik ook van alle dorpen in de omgeving, Inc hoeven, etten, rucphen etc. Roosendaal is helemaal verschrikkelijk. Breda is gewoon erg leuk, authentiek en gezellig, althans, de betere buurten dan.
Tja dat is ook nog zoiets. Vinden we straks een huis in Breda, weten we weer niet of het een goede wijk is , want ik ken die wijken daar ook niet. Haha dan zal er tzt nog wel een nieuw topic van mij volgen denk ik.
Ik ken de wijken op mijn duimpje dus als je iets wil weten dan roept u maar
Nou noem degenen maar waar het heel leuk is en waar je absoluut niet moet gaan wonen dan . Weet ik dat ook vast
Boeimeer

Ginneken

Centrum

Sportpark

Ijpelaar
Dat waren de leuke
Maar Prulletje, in de buurt van welke stad moet je wonen? Waar gaat je man werken? Het ging toch om het werk van je man he? Dan kunnen we je iets gerichter adviseren. Het scheelt nogal of je in Breda of in Roosendaal gaat werken, zeg maar. In allebei de richtingen heb je weer andere plaatsen die bewoonbaar zijn.

Oudenbosch valt daar dus duidelijk niet onder
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven