Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
Even uit mijn meeleesmodus gestapt, want als bewust kinderloze hoor ik hier niet, maar wat vind ik dit leuk voor je Vinyl!

Ik hoop dat alles snel lukt en je ook snel een babytje hebt!!

Voor jou:

Baby song van Kermit
quote:Chilles schreef op 14 oktober 2010 @ 20:20:

Slecht nieuws hier helaas.... Bij de echo van de week bleek het niet meer te leven, moet gecuretteerd worden. :( Uithuilen en weer opnieuw beginnen dus. Of misschien gaan laten kijken hoe het komt dat het al twee keer mis is gegaan bij me... Ik weet niet of ze dat soort dingen ook doen bij Geertgen, Jive. Ik heb van het ziekenhuis gehoord dat dat tot de mogelijkheden zou behoren nu voor mij. Maar goed, da's waarschijnlijk weer een andere situatie dan bij jou.

Na ja, first things first maar...Oooh sorry, wat dom van mij, ik zie het nu pas . Sterkte meid en vergeef me mijn enthousiasme.
Jeetje Chilles, wat een teleurstelling!! Weet je al wanneer je gecuretteerd gaat worden? Heel veel sterkte de komende tijd. Helaas weet ik ook uit ervaring hoe zwaar dit is. En dan voor jou ook nog de tweede keer. Zou wel mooi zijn als ze die onderzoeken willen doen. Geeft je in ieder geval wat rust. Maar het kan natuurlijk ook pure pech zijn. Kans op een miskraam is redelijk groot. Maar dat maakt het nu allemaal niet makkelijker. Sterkte sterkte
Wat lief Iris, dankjewel!!!
Hi dames,

Even een update van mij... Dinsdag voor een HSG geweest. Gyn was niet heel enthousiast, helaas. Links was redelijk goed, rechts niet goed doorgankelijk. Zijn advies is 6x IUI proberen, dan eventueel een kijkoperatie. Zelf weet ik niet of ik zover wil gaan, moet daar nog goed over nadenken. In ieder geval is ip maandag de tweede IUI poging. Duimen maar weer!!!

@Chilles: wat erg voor je. Sterkte.

@Vinyl: You go girl! Mijn ervaring met Geertgen is erg positief (behalve dat je altijd erg lang moet wachten totdat je aan de beurt bent, dus als je alleen gaat, neem dan je laptop of een lekker boek mee!).

@Jive: Bij Geertgen doen ze niet aan lich. onderzoek. Ik heb 1x een inwendige echo gehad en er is een keer bloed geprikt. That's it.
Oh Chilles, wat een domper (understatement). Gaat het een beetje met je of is het crisis? Heb echt met je te doen.

Voor mij ook een dompertje vandaag, 2e spermatest van mijn donor viel tegen (ook understatement), 3e test en rontgenfoto is nodig. Het hele sprookje zou zomaar op losse schroeven komen te staan als zijn zaad niet sneller gaat zwemmen. Balen...
Och Chilles... wat verdrietig nieuws! Ik vind het echt heel erg voor je. Wens je heel veel sterkte toe!!!

Kop op hè!
Laten we ons maar vasthouden aan het motto van Snoezeltje, Superwoman!

Gisteren geholpen en ik verkeer gelukkig niet in een crisis, maar het is idd een DDDomper (driedubbele grote D). Mijn lijf voelt redelijk, dus dat is dan weer een 'meevaller'. Herstellen en de draad weer oppakken...

Hopelijk tot gauw (in het echt bij de meet)!
@chilles. Heel veel sterkte.

@vinly super dat je nu de stap gaat wagen hopelijk loopt alles voorspoedig.

Hier verder niets te melden. Ik ben nog steeds aan het daten maar weet nog niet of het echt serieus wat gaat worden. Misschien met mijn hoofd toch te ver bij het in mijn uppie willen doen. Maar goed morgen lekker uitwaaien op het strand wie weet waaien er wel vlinders in mijn buik haha.

Allemaal een prettig weekend verder
Spannend! Spannend! Spannend!

Na een fijn mailcontact de afgelopen weken & het uitwisselen van foto's ga ik morgen voor 't eerst mijn donor ontmoeten!!! Ben echt zo benieuwd hoe het zal gaan!!!
Succes en veel plezier, Snoezel! Keep us posted...
Als je het nú doet, ben je nog net jong genoeg. Daarna wordt het alleen maar zwaarder. Dan heb je de energie niet meer om nachten door te halen, in de speeltuin om te stappen, en meer van dat soort dingen.

Ik ben ook met 1 ouder opgegroeid, nooit last van gehad. Integendeel, ik heb het altijd als een voordeel ervaren. (Sterke band met elkaar, dat is 't belangrijkste voordeel)

Ga ervoor, maar wacht niet te lang! Persoonlijk vind ik 34 de uiterste leeftijd om nog een kind te krijgen. Daarna gaat het bergafwaarts.

Dus maak voort!

Ik wens je veel geluk.
Weer een positieve ervaring rijker vandaag! Vanochtend voor het eerst "echt" kennis gemaakt met mijn donor. Ik vond het echt super spannend, want ik wist niet zo goed wat me te wachten stond. Maar ik voelde me al snel op m'n gemak.

Samen wat gedronken en gekletst, we zitten goed op één lijn wat betreft onze wensen, dus ik heb goede hoop! We zullen zien!

@ kippenschoen: Aan wie is je berichtje gericht?
Bedankt voor de bemoedigende woorden, Kippenschoen, dat het straks eigenlijk al bijna niet meer te doen is met de energie van tegen de 40 lopen...

Fijn dat je een goed gevoel aan de ontmoeting hebt overgehouden, Snoezel!
@kippenschoen: Ik vind het jammer dat jij vindt dat 34 de uiterste leeftijd is om een kind te krijgen en dat je op of tegen je 40ste geen energie daarvoor zou hebben. Er zitten hier genoeg wannabe moeders van boven de 34 die het niet eens met je zullen zijn!
Haha, ik ben 37 en heb meer energie dan toen ik 34 was! 't Is maar hoe je in je vel zit denk ik. En hoe je in het leven staat.
Beetje laat, maar hè Chilles wat een vervelend bericht! Hoop dat je snel weer hersteld bent en de cyli weer op gang komen.

Superwoman, wat gek, ik dacht dat de eerste test van donor toch wel goed was? Misschien had donor vlak ervoor al dan niet per ongeluk een lozing gehad? Nou neem ik aan dat hem wel verteld was dat dat niet de bedoelingis voor zo'n test?

Snoezel, spannend die ontmoetng met donor. Zou mooi zijn als het een goeie match wordt.

Emmetjebee, ik had laatst ook een HSG - wat een ontzettend naar en pijnlijk onderzoek was dat! Eerst al ge-emmer met het kapje dat niet pakte, maar vooal het inspuiten van de contrastvloeistof deed erg zeer. Had jij dat ook? Ik krijg begin nov pas de uitslag. Ik ben benieuwd.

Gaan we nog meeten?
Hoi dames,

Had ik weer even veel bij te lezen. Wat is er veel gebeurt.

Chilles en Superwoman, wat een Dompers!! Ik leef met jullie mee.

Snoezel: Wat spannend allemaal. Fijn dat het eerste contact met de donor goed voelt.

Mama03: Aan het daten (als in meervoud??)? Heb ik iets gemist?

Kippenschoen, ben het totaal niet met je eens. Leeftijd is maar een nummer. Ik ken "oude", uitgebluste meiden van in de twintig en jonge, vitale veertigers (en andersom natuurlijk).

En een kind houd je ook jong toch?

Meiden, komt er nog een meet?

Verder geen nieuws van mij, over een dikke week de workshop. Ik ben benieuwd!
@sokpop. daten in meervoud dat ik vaker dan 1 x ben uitgeweest met een en de zelfde man. Om een lang verhaal kort te maken. Een collega van mij kwam aan dat ze nog een vriend had die heel leuk, lief en aardig was en dat ze een blind date ging regelen voor ons. En ik dacht ach doe eens gek. We zijn de 1e x met z'n 4tjes wezen eten voor geval het echt niets was. Zijn nu elkaar beetje aan het leren kennen. Of het ook daadwerkelijk wat gaat worden weet ik nog niet.
Vandaag positief getest voor ovulatie. Nu is het wachten op mijn donor. Spannend weer hoor.

Moet zeggen dat na de zeer langzame herstart van mijn cyclus na de curettage, ik nu voor het eerst in mijn leven een hele regelmatige cyclus heb. Keurig vier weken. Heerlijk zo.

Al nieuws over de meet??
en nu weer twee weken wachten...
@ Malaika2: Ohhh... Spannend!!! Zal voor je duimen!!!

Ik heb inmiddels ook groen licht!!! Mijn donor is bereid om me te helpen!!! Ben echt onwijs blij!!! We beginnen echter volgend jaar pas vanwege mijn cyclus die na het stoppen met de pil nog behoorlijk onregelmatig is...

Ga me nu dus verdiepen in de kunst van het zelf insemineren. Hoe pakken jullie dit aan? Alle tips en trucs zijn van harte welkom!!!
Hallo allemaal,

Ik lees af en toe mee. Zelf zit ik er ook al een tijd aan te denken om in mijn eentje een kind te krijgen (mocht dat lukken).

Ik ben nu 33 en ik wilde mezelf tot mijn 35ste de tijd geven om een man te vinden. Maar nu lees ik over de wachttijden van 2, misschien wel 3 jaar! Oh jee...

Ik vind het nog veel te vroeg om me nu al in te gaan schrijven.

Ik vertelde het laatst aan mijn moeder en ze stond 100% achter me. Mijn moeder zit vanaf haar 40/42 in de overgang. Dat moet ik ook in mijn achterhoofd houden.

Hoe gaan jullie dat doen met werken als het kind er is? Ik denk zelf aan 3 dagen. Nu werk ik 3,5 dag, maar 3 dagen ga ik financieel wel redden met mijn huidige baan.

Wel spannend allemaal he? Ik heb het er zelf nog met bijna niemand over gehad. Kinderen horen echt bij mij en ik zie mezelf steeds ouder worden. Ik heb een paar langere relaties gehad, maar ik vond ze nooit stabiel genoeg om aan een kind te beginnen. Nu ben ik alweer een jaar single en ik moet zeggen dat ik ook niet wanhopig op zoek ben. Ik zal me binnenkort weer inschrijven op een datingsite.

Groetjes en heel veel succes!
Vinyl, ik lees maar af en toe mee om even te checken hoe het loopt bij jou, dus een beetje laat. Maar wat leuk dat je nu toch echt stappen onderneemt die hopelijk snel leiden tot een baby in wording!
Malaika, succes! Er is al 1 dag voorbij met wachten... nog maar 13 :-)

Snoezel, ben je ook al met ovulatietesten begonnen? Dat is wel handig om daar alvast mee te oefenen. Voor de ZI: Ik had 10 ml spuitjes bij de apotheek gehaald. En de cupjes voor de donor natuurlijk. Tja, en dan is het een kwestie van inbrengen, even blijven liggen en vervolgens 2 weken in spanning afwachten. Niet heel moeilijk, wel wat ongemakkelijk in het begin.

Sam, ja moeilijk is dat. Voordat je er klaar voor bent om je daadwerkelijk in te schrijven ergens, ben je met een heel proces van wikken en wegen bezig. Als je er eenmaal uit bent en klaar bent voor de stap om te gaan beginnen, moet je dus een jaar of 2 wachten. Maar al je de knoop eenmaal hebt doorgehakt wil je eigenlijk ook meteen kunnen beginnen.

Wel fijn dat je moeder er helemaal achter staat!

Qua werk, ik zou 4 dagen gaan werken, nu werk ik fulltime. En dan ergens in de eerste jaren nog zo'n 2 jaar ouderschapsverlof, dus 3 dagen per week werken.

Als het ooit nog gaat lukken... volgende week uitslag van wat testen, dus ben benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven