Wonen in Oudenbosch, leuk?
donderdag 28 oktober 2010 om 14:34
vrijdag 29 oktober 2010 om 16:56
Hoeft niet per se een woonboerderij te zijn. Iets richting herenhuis of notariswoning vinden we ook mooi. Maar we willen er wel een mooie tuin met garage bij, dus niet midden in het centrum en liever ook niet aan een weg ofzo. Ja we hebben nogal wat eisen haha, maar we gaan ons geld ook niet uitgeven aan iets waar we niet echt blij mee zijn uiteraard. We hebben nog wel even de tijd om te zoeken hoor. Rond mei/juni kunnen we toch pas weg, maar later zou ook niet erg zijn, dus geen haast .
vrijdag 29 oktober 2010 om 16:58
quote:Marels schreef op 29 oktober 2010 @ 16:56:
Lage Zwaluwe, dan kun je ook nog de kant van Dordrecht op enzo?
Ik zou dan eerder in de buurt van Breda kijken (zoek eens op Prinsenbeek), dan in de buurt van Roosendaal. Ook omdat het daar leuker is.Dordrecht wil vriend niet wonen. Volgens mij omdat daar ook niet de meest geweldige soort mensen wonen zeg maar . Zegt hij dan...
Lage Zwaluwe, dan kun je ook nog de kant van Dordrecht op enzo?
Ik zou dan eerder in de buurt van Breda kijken (zoek eens op Prinsenbeek), dan in de buurt van Roosendaal. Ook omdat het daar leuker is.Dordrecht wil vriend niet wonen. Volgens mij omdat daar ook niet de meest geweldige soort mensen wonen zeg maar . Zegt hij dan...
vrijdag 29 oktober 2010 om 16:58
vrijdag 29 oktober 2010 om 17:04
Haha nou we hoeven ook niet in een villawijk met van die bekakte mensen hoor, gewoon iets waar het gezellig is, en voor mij liever niet té klein (als in 1 winkel in de buurt) Het centrum van oudenbosch was ook niet groot, maar had wel gewoon de noodzakelijke winkeltjes enzo, kleiner hoeft van mij niet. Maar goed, dat dorp valt af denk ik . Vriend maakt het niet zo uit, die komt uit Lage Zwaluwe, da's niet echt groot en die vindt dat prima. Die woont volgens mij nog het liefst midden op een weiland waarin de wijde omgeving geen buur te bekennen is, nou nee bedankt. Hij moet maar een compromis sluiten
vrijdag 29 oktober 2010 om 22:10
quote:misspoez schreef op 28 oktober 2010 @ 15:18:
Nou Jaimie, ik heb een prachtig huis in Oudenbosch en ben er (meestal) best happy hoor. Ik ben geen tokkie en ook geen aso-volk. Waar baseer je dat op?
Laat onverlet dat ik er niet heen was verhuisd als ik hier niet al woonde.
Hoi MizzPoez,
Mijn reactie is wel erg generaliserend, ik snap dat niet iedere inwoner van Oudenbosch tot het type behoort zoals door mij omschreven. Maar ik woon erg dichtbij Oudenbosch en heb er jaren op school gezeten, doe er regelmatig boodschappen en ken er eenhoop mensen. Maar de algemene indruk van Oudenbosch is voor mij toch echt helaas niet positief.
Nou Jaimie, ik heb een prachtig huis in Oudenbosch en ben er (meestal) best happy hoor. Ik ben geen tokkie en ook geen aso-volk. Waar baseer je dat op?
Laat onverlet dat ik er niet heen was verhuisd als ik hier niet al woonde.
Hoi MizzPoez,
Mijn reactie is wel erg generaliserend, ik snap dat niet iedere inwoner van Oudenbosch tot het type behoort zoals door mij omschreven. Maar ik woon erg dichtbij Oudenbosch en heb er jaren op school gezeten, doe er regelmatig boodschappen en ken er eenhoop mensen. Maar de algemene indruk van Oudenbosch is voor mij toch echt helaas niet positief.
vrijdag 29 oktober 2010 om 22:12
En ga alsjeblieft niet in Lage Zwaluwe of Moerdijk wonen!! Moerdijk heeft geen supermarkt of bank, er is helemaal niets! Behalve industrie. Lage Zwaluwe is zo afgelegen. Nee als je in deze regio wilt wonen en je hebt het voor het kiezen zou ik echt voor Etten Leur gaan. Goed winkelcentrum, station, dichtbij big city Breda.
vrijdag 29 oktober 2010 om 22:27
quote:prulletje schreef o
p 29 oktober 2010 @ 10:38:
Maar als je moet kiezen tussen:
's Gravenmoer te klein
Breda te groot
Lage Zwaluwe veeeel te afgelegen
Hooge Zwaluwe nog erger dan Lage
Wagenberg Mwoah
Made Oei, de Maai, nee veel te dorps
Etten-Leur
Terheijden Mwoah
Prinsenbeek Lekker dicht bij Breda, best leuk
Fijnaart Hahaha nee hoor veel te klein
Hoeven Ja!! Mooie omgeving
Dongen Mooi
Standdaarbuiten Weinig voorzieningen
Zevenbergen
Zevenbergschenhoek te weinig voorzieningen
Klundert erg mooi, maar hoog drugsgebruik onder jongeren en hoog ons kent ons gehalte
Sprundel FOUT!!!
St. Willebrord FOUT!!!!
Oudenbosch FOUT!!!
Bosschenhoofd Mwoah
Raamsdonk ?
Raamsdonksveer?
Oosteind ??? Vast erg klein
Oosterhout Ja, Oosterhout is leuk!!!
Den Hout veel te klein wel prachtige omgeving
Drimmelen Mooi maar afgelegen
Geertruidenberg ?
Moerdijk uitstervend dorp ivm industrie
Hank ?
Dussen?
Dorst mooi
Bavel ?
Teteringen ?
Langeweg klein maar wel mooie huizen
Zegge klein, hoog ons kent ons gehalte
Rucphen mwoah
Roosendaal FOUTER!!!
Halderberge = oudenbosch etc
Noordhoek klein maar mooie huizen
(want dat is allemaal de regio, staat willekeurig door elkaar hoor, en wat ligt daar nog meer allemaal? We willen niet boven de rivier).
En je moet kiezen tussen er wel en niet willen wonen, welke plaatsen zijn dan wel leuk?
Als ik zou mogen kiezen zou ik niet in de gemeente Moerdijk gaan wonen. Er is hier een groot industriegebied, maar de omgeving is niet mooi. Polders en dijken. Als je wat meer richtig gemeente Halderberge gaat, is de omgeving veel mooier qua bossen en heides. Hoeven dus, of Ruchphen.
Kom gerust een keer langs dan leid ik je rond
Maar als je moet kiezen tussen:
's Gravenmoer te klein
Breda te groot
Lage Zwaluwe veeeel te afgelegen
Hooge Zwaluwe nog erger dan Lage
Wagenberg Mwoah
Made Oei, de Maai, nee veel te dorps
Etten-Leur
Terheijden Mwoah
Prinsenbeek Lekker dicht bij Breda, best leuk
Fijnaart Hahaha nee hoor veel te klein
Hoeven Ja!! Mooie omgeving
Dongen Mooi
Standdaarbuiten Weinig voorzieningen
Zevenbergen
Zevenbergschenhoek te weinig voorzieningen
Klundert erg mooi, maar hoog drugsgebruik onder jongeren en hoog ons kent ons gehalte
Sprundel FOUT!!!
St. Willebrord FOUT!!!!
Oudenbosch FOUT!!!
Bosschenhoofd Mwoah
Raamsdonk ?
Raamsdonksveer?
Oosteind ??? Vast erg klein
Oosterhout Ja, Oosterhout is leuk!!!
Den Hout veel te klein wel prachtige omgeving
Drimmelen Mooi maar afgelegen
Geertruidenberg ?
Moerdijk uitstervend dorp ivm industrie
Hank ?
Dussen?
Dorst mooi
Bavel ?
Teteringen ?
Langeweg klein maar wel mooie huizen
Zegge klein, hoog ons kent ons gehalte
Rucphen mwoah
Roosendaal FOUTER!!!
Halderberge = oudenbosch etc
Noordhoek klein maar mooie huizen
(want dat is allemaal de regio, staat willekeurig door elkaar hoor, en wat ligt daar nog meer allemaal? We willen niet boven de rivier).
En je moet kiezen tussen er wel en niet willen wonen, welke plaatsen zijn dan wel leuk?
Als ik zou mogen kiezen zou ik niet in de gemeente Moerdijk gaan wonen. Er is hier een groot industriegebied, maar de omgeving is niet mooi. Polders en dijken. Als je wat meer richtig gemeente Halderberge gaat, is de omgeving veel mooier qua bossen en heides. Hoeven dus, of Ruchphen.
Kom gerust een keer langs dan leid ik je rond
vrijdag 29 oktober 2010 om 22:33
Oké, vriend werkt dus in Lage Zwaluwe. Dan zou ik qua reistijd toch meer de kant van Drimmelen, Raamsdonk, etc of Zevenbergen, Noordhoek, Klundert op gaan. Noordhoek heeft geen centrum, maar je zit tussen Klundert en Zevenbergen, waar je allebei goed kunt shoppen. Zeker in Zevenbergen heb je alles. Zelfs een treinstation Noordhoek is erg mooi wonen. Langeweg is ook een optie, want dat ligt ook dichtbij Zevenbergen.
vrijdag 29 oktober 2010 om 22:33
Oké, vriend werkt dus in Lage Zwaluwe. Dan zou ik qua reistijd toch meer de kant van Drimmelen, Raamsdonk, etc of Zevenbergen, Noordhoek, Klundert op gaan. Noordhoek heeft geen centrum, maar je zit tussen Klundert en Zevenbergen, waar je allebei goed kunt shoppen. Zeker in Zevenbergen heb je alles. Zelfs een treinstation Noordhoek is erg mooi wonen. Langeweg is ook een optie, want dat ligt ook dichtbij Zevenbergen.
vrijdag 29 oktober 2010 om 23:06
Ze hebben er wel een heuse Jumbo hoor! en een bakker, slager, boekenwinkel, kledingwinkel, leuke cafètjes ( zeker aan het haventje ) en een paar restaurants!
Mijn vriendin en tante wonen er, en zij gaan dan weer wel boodschappen doen bij de Appie in Numansdorp.
Willemstad is zeker toeristisch, maar dat maakt het weer wel lekker levendig ivp saai zoals de meeste dorpen hier en daar in de omtrek.
Mijn vriendin en tante wonen er, en zij gaan dan weer wel boodschappen doen bij de Appie in Numansdorp.
Willemstad is zeker toeristisch, maar dat maakt het weer wel lekker levendig ivp saai zoals de meeste dorpen hier en daar in de omtrek.