Vivamod

21-10-2010 16:42 4467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.

* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?

Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.

* Waar blijft een reactie van de angels?

De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.

* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?

Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).

* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?

Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.

Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.

Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.

groetjes, Naomi
Ik snap dat provoceren ook niet helemaal.

Er werd hier een tijd geleden heerlijk geprovoceerd. In discussies werd in scherpe bewoordingen gepoogd elkaars meningen onderuit te halen, werd er hard gespeeld om een punt duidelijk te maken en geprovoceerd om de ander uit de tent te lokken. En na afloop werd er respectvol op elkaars virtuele schouders geklopt als dank voor de fijne, felle discussie. Het hield mensen scherp, liet ze nadenken over wat ze vonden voor ze posten, liet mensen hun mening onderbouwen en maakte dit forum dynamisch, bruisend, fel, vooruitstrevend, scherp, spannend, en actueel.

Nu worden er topics geopend over welk merk stofzuigerzak nou het beste bevalt, en als er dan een antwoord komt dat het niet uitmaakt hoe je zuigt, als je maar zuigt word je gelijk wegens disrespect van de TO met een toverstaf om de oren geslagen.

Als dat de koers is van Sanoma, prima. Maar zou je me dat dan wel eerlijk willen vertellen, Naomi? Dan weet ik namelijk dat dit een hopeloos gevecht is (of is dat het al?). Dan zal het forum vervallen tot de eerder genoemde braafheidsbrij, en eerlijk is eerlijk; dat lijkt me een enorme achteruitgang. Maar hey; dan wordt er in ieder geval niet meer geprovoceerd. Oh joy....
Wat wilde ik nou toch typen?
tsja......

naomi,

krijgen we een lijstje welke woorden we wel en niet mogen gebruiken?

krijgen we een heldere defenitie van schelden?

krijgen we een heldere defenitie van provoceren?
Naomi, vind je het ook niet een beetje opvallend dat er altijd van die bannenregens ontstaan als jij van je weekend aan het genieten bent, en Two online is? Heb je ook de indruk dat dat iets zegt over de intenties van Two?
quote:Capibara schreef op 30 oktober 2010 @ 12:40:

Naomi, vind je het ook niet een beetje opvallend dat er altijd van die bannenregens ontstaan als jij van je weekend aan het genieten bent, en Two online is? Heb je ook de indruk dat dat iets zegt over de intenties van Two?Naomi is al een hele week niet aanwezig.
Angel 2; wat is het verschil tussen een waarschuwing en een officiele waarschuwing??????
Na zielepiet valt bok toch op inmiddels ook tot de scheldwoorden? Vivamod, zou je misschien an een lijstje met scheldwoorden kunnen plaatsen?

Als er bans worden uitgedeeld naar aanleiding van een mailwisseling, krijg jij die dan te zien, Vivamod?
quote:Hemera schreef op 30 oktober 2010 @ 17:12:

Na zielepiet valt bok toch op inmiddels ook tot de scheldwoorden? Vivamod, zou je misschien an een lijstje met scheldwoorden kunnen plaatsen?

Als er bans worden uitgedeeld naar aanleiding van een mailwisseling, krijg jij die dan te zien, Vivamod?Alle Angels, ook Viva Mod, krijgen de mailwisseling te zien.
zeg angels en naomi

ik heb hier vandaag een paar serieuze vragen aan naomi gesteld, maar zie dat mijn posting verdwenen is

last een vivaforumspook?

het zegt veel over de manier waarop er met forummers omgegaan wordt

bah, wat een misselijke toestand is het hier inmiddels
nog maar een keer dan

naomi

wanneer komt er een lijst met woorden die wel of niet gebruiken?

wanneer komt er een duidelijke defenitie wat provoceren is?

wanneer komt er een duidelijke defenitie wat schelden is?

en deze graag laten staan angels!

in dit topic mogen we vragen aan naomi stellen en die zou ze beantwoorden. Dit zijn geen herhalingsvragen van wat er al speelt maar nieuwe vragen omdat er hier dus veel onduidelijkheid is.

en ja, ik weet dat ze ziek is, maar goed...

er zijn weinige andere mogelijkheden he
quote:zonlicht2 schreef op 30 oktober 2010 @ 17:34:

nog maar een keer dan

naomi

wanneer komt er een lijst met woorden die wel of niet gebruiken?

wanneer komt er een duidelijke defenitie wat provoceren is?

wanneer komt er een duidelijke defenitie wat schelden is?

en deze graag laten staan angels!

in dit topic mogen we vragen aan naomi stellen en die zou ze beantwoorden. Dit zijn geen herhalingsvragen van wat er al speelt maar nieuwe vragen omdat er hier dus veel onduidelijkheid is.

en ja, ik weet dat ze ziek is, maar goed...

er zijn weinige andere mogelijkheden he

Dit is niet correct.

Ik schoon dit topic regelmatig op, maar laat de vragen aan Naomi (én de discussie over de veelbesproken blog) staan.

Als je goed kijkt, zie je dat je posting er gewoon staat:

zonlicht2 in "Vivamod"
Two, kun jij nakijken hoelang mijn vorige ban nou uiteindelijk was? (was een tijdelijke permaban waar Naomi naar heeft gekeken).

Met andere woorden, wat kan ik verwachten bij een mogelijke volgende overtreding?
NAOMI, WIL JE MET ME TROUWEN?

(Lijkt me heerlijk, een vrouw die weken lang niets tegen je zegt)
Ooh dus vloeken is oké maar schelden niet?? Nee, nou snap ik het hoor, Iris! Maar goed, wat jij vindt is niet zo interessant want voorlopig ben jij nog geen Angel.

Het gaat erom dat er op dit forum voorheen nooit moeilijk gedaan werd over een vloek of een scheldwoord hier of daar. Tegenwoordig kun je echt helemaal niks meer zeggen hier en heb ik al waarschuwingen en bans uitgedeeld zien worden voor tonguitsteeksmileys, kotssmileys, zielepiet, dom wicht, bok toch op, etc. etc.

Graag wil ik een reactie van Naomi zodat we in de toekomst al deze nutteloze bans kunnen voorkomen.
Kan mijn topic over het missende Volkskrant-magazine, gesloten worden? Het is niet meer relevant omdat we het Magazine toch hebben aangetroffen. Bedankt!
Noami,

,

dit lijkt wel wat op de huidige situatie, niet?
Known to cause insanity in laboratory mice
De vorige was 'luchtig' bedoeld, Naomi.

Dit zal toch niet mijn lot zijn, hè?
Maar buiten het luchtige: Naomi, ik wens je beterschap. Hoop dat we na je terugkomst een fatsoenlijke reactie mogen krijgen.

Voel je je al wat beter?
lys wijzigde dit bericht op 31-10-2010 00:11
Reden: vraag toegevoegd ter voorkoming van verwijdering
% gewijzigd
Vraag aan Vivamod/aan iemand die het antwoord heeft:

De behoefte om over gebeurtenissen op het forum te praten lijkt me overduidelijk.

Dit hou je niet tegen door te verbieden om off topic te gaan op mod-topics.

Waarom is er dan niet standaard n napraattopic?

Dan is het er weer wel, dan weer niet, ik begrijp daar dus nix van.

Verder lijkt het me van belang als de mods helderheid verschaffen over het beleid. Nu laten de onduidelijkheden ruimte voor speculaties, dat gaat n eigen leven leiden. Voor een gezond forum is zaken laten dooretteren vragen om problemen.

En men pikt het niet, en zoekt niet de grenzen op om te stangen, maar men voelt zich onheus bejegend en niet 1X maar net zolang tot er openheid en duidelijkheid komt, dat hebben forummers verdiend want zonder hun geen forum.

Naomi, Angels, graag jullie reaktie!
onduidelijkheden

- niet off topic mogen posten op sommige pijlers

- niet off topic mogen posten op sommige topics (engels bepalen welke dat zijn en dat weet je pas als je het delict al hebt gepleegd)

- niet in discussie mogen gaan met sommige engels en met andere wel

- geen antwoord krijgen op mod vragen

- ene persoon krijgt voor een soortgelijk vergrijp niet eens een waarschuwing de ander krijgt een ban

- op sommige topics woorden als zielenpiet niet mogen gebruiken terwijl op andere topics je best hoer mag zeggen
Oplossing

1. nieuw team of hernieuwd team

2. nieuw beleid (veel meer overlaten aan het zelfreinigend vermogen

van de volwassen forummers, en slechts bannen in zeer extreme

gevallen)

3. leuke nieuwe lay out voor een nieuw begin

met een low profile beleid heb je maar 2 mods nodig.

Wat dacht je ervan?
Ik heb nog maar 1 vraag eigenlijk:

waar zijn jullie in Godesnaam mee bezig Viva/Sanoma/Redactie/Mod-team
Oh en @2 ik heb nog geen antwoord op mijn vraag.. wat is het verschil tussen een waarschuwing en een officiele waarschuwing??????
quote:Vivamod schreef op 21 oktober 2010 @ 16:42:

Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.

groetjes, Naomi

Hallo Naomi,

Ik heb nu twee keer dit verzoek ingediend via de mail. Helaas kan ik nog steeds inloggen.

Doe ik iets niet goed of is het enorm druk?
quote:tandpasta123 schreef op 31 oktober 2010 @ 09:21:

[...]

Hallo Naomi,

Ik heb nu twee keer dit verzoek ingediend via de mail. Helaas kan ik nog steeds inloggen.

Doe ik iets niet goed of is het enorm druk?

Naomi is afwezig door ziekte.

Zou je je e-mail naar mij willen sturen, dan maak ik het voor je in orde.

vivaangel4@gmail.com
Dit topic gaat heel even op slot zodat ik op mijn gemak kan opschonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven