zelf pizza maken

30-10-2010 13:38 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
doen jullie dat wel eens en zo ja, wat gooien jullie er allemaal op?
Ja hoor dat doe ik zeker wel is, haal meestal zo een pak bij AH en doe er dan tonijn, tomatensaus, uien, kappertjes op, heerlijk.
Ja, dat maak ik weleens. Er gaat vaak op: buffelmozzarella, prosciutto, trostomaatjes, basilicum.
ik gooi erop wat ik nog heb liggen.. soort restjesdag... heerlijk!
maken jullie de bodem echt ook helemaal zelf of kopen jullie een kant en klare?

Ik gebruik meestal zo'n pak pizza-deeg.

Had vandaag alleen niet echt inspiratie wat ik er op zou doen. Heb niet zoveel restjes meer in huis, dus zal toch wat moeten kopen.
van danerole hebben ze zo'n uitrolbare.. is supermakkelijk.. en geitenkaas, pijnboompitjes en rucola is ook lekker.
Ik maak vaak een plaat pizza... Gewoon met brooddeeg voor de bodem, daarop tomaten puree en dan alles wat je lekker vindt!

Zo af en toe gooi ik door het deeg een lading Italiaanse kruiden.. Ook lekker!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik maak hem soms van een pak mix voor pizzabodem en soms van een pak mix voor witbrood.

Erop: sugo en dan voor mij tonijn en voor mijn man salami (hij is een vishater, dus we zorgen voor een brede middenscheiding). Verder broccoliroosjes (eerst even koken), mozzarella, geraspte kaas, wat je maar lekker vindt.
Alles waar ik maar zin in heb op dat moment. Lijkt het me niet lekker te combineren, verdeel ik de pizza in 2 of meer vakken.

Lekkere kaas, serranoham en rucola is ook erg lekker.
Ik koop een pizza pakket,maar dan zonder saus..

Daar op gooi ik een klein potje pasta saus,geraspte kaas, ananas,kappertjes champignons,salami,ansjovis,hamblokkies en alles waar ik nog meer zin in heb..........

Mjammie krijg er zin in....

Ik verdeel de pizza trouwens altijd in 3 vlakken,heb een hele grote plaat,en dan voor ieder wat hij/zij wil............
het allermakkelijkst om zelf een pizza te maken is een doorgesneden turksbrood, of nog makkelijker: een tortilla kant en klaar. (8 minuten op 200 graden in de oven)

wat ik erop doe:

tomatensaus (pakje van de aldi, heb ik standaard in huis) daar doe ik doorheen: knoflook en italiaanse kruiden.

champignons, kappertjes en kaas.(mozzarella of wat ik maar in huis heb) erop.

simpel en lekker.

mijn gezin eet graag ham of salami er op, maar cervelaat gaat ook prima.
Had ik ook nog maar mijn oude oven met grote plaat...........maar ja, ik moest toen zo nodig een magnetron combi........
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Gister nog gemaakt.Bij de ah hebben ze kalen pizzabodems,er zit alleen een beetje saus op.

Ik gooi er zelf nog meer tomatensaus op en italiaanse kruiden en bv salami en kaas en ham en ananas(vind vriend het lekkerst).

Als ik veel zin heb maak ik de bodem zelf met brooddeeg en lekker beleggen met bv gehakt of met geitenkaas etc.
Niets lekkerder dan zelfgemaakte pizza. Meestal met echt pizzadeeg (dus zonder pakjes enzo), maar soms ook gewoon met een bodem uit een pak. Of een pide door midden snijden (overdwars) en dan de twee helften beleggen als pizza. Of pita's of bladerdeeg gebruiken. Vinden vooral de kinderen leuk om zelf te beleggen. En dan een goede basis tomatensaus (niet uit een pakje of potje).Lekker veel kaas in verschillende soorten en dan kan iedereen kiezen. Wel altijd groenten op de pizza. Salami is favoriet bij de kinderen. Ui, kappertjes en tonijn. Ham en ananas (meestal met perzik erbij). En mijn favoriet is pepperoni, brie, jonge en oude kaas, mozzarella en blauwschimmelkaas (liefs gorgonzola of roquefort).
De AH bodem uit het koelvak, belegd met brie, hamreepjes & asperges. Lekkerrr!
quote:Juffie88 schreef op 30 oktober 2010 @ 13:42:

ik gooi erop wat ik nog heb liggen.. soort restjesdag... heerlijk!Hier ook!
Als bodem wraps als ik geen zin heb om zelf te maken.
Of een Turks brood.
quote:sweetfirefly schreef op 30 oktober 2010 @ 14:17:

Had ik ook nog maar mijn oude oven met grote plaat...........maar ja, ik moest toen zo nodig een magnetron combi........

Ik heb een combi oven/magnetron met grote plaat

Pizza maak ik met een mix voor pizzabodem uit een pak. Daarop sugo, mozzarella en cherrytomaten en als de pizza uit de oven komt rucola erover.
Ik grbruik altijd het recept van Jamie voor deeg en tomatensaus.

Er op vind ik puntpaprika met mozerella erg lekker.

Of rauwe ham en dan na het bakken rucola er over.

Er gaat eigenlijk vanalles over.
Ik heb het weleens gemaakt, maar als hij 20 min in de oven zit, is de kaas echt vies bruin en de pesto enzo die ik er meestal op doe smaakt dan lichtelijk verbrand. Hebben jullie dit ook? Hoelang doen jullie hem in de oven?

De combi tonijn, rode pesto, kaas en hete pepers is heeerlijk!
De bodem maak ik zelf met bloem, gist, olie, water en kruiden. De saus maak ik van ingekookte tomaatblokjes, ui/sjalot, tomatenpuree, knoflook.

Vervolgens doen we er alles op waar we op dat moment zin in hebben. Kinderen helpen altijd mee en maken hun eigen pizza. Zelf doe ik er vaak ui, paprika, champignon, kaas, ananas, brie o.i.d. Niet allemaal tegelijk maar een aantal van deze ingedienten.
sabbb, daar heb ik geen last van. Misschien de oven iets zachter zetten, of de bodem 10 minuten voorbakken. Dat doe ik wel eens als ik pizzabodems wil invriezen. Dan maak ik dus de bodem met de saus, wikkel dit in folie en doe het in de vriezer. Vaak bak ik dan de bodem (dus zonder de saus, die gaat er later over) 10 minuten voor. Let er dan wel op dat je gaatjes prikt in je bodem anders gaat 'ie bol staan.
sabb ik denk dat je hem te warm en misschien te hoog in de ove heb staan. Wat voor oven heb je?

Om een bodem vlak te houden kan je er ook droge bonen op doen oid. nepvulling zegmaar (ben ff kwijt hoe dat echt heet)
[quote]Maja82 schreef op 30 oktober 2010 @ 17:29:

sabb ik denk dat je hem te warm en misschien te hoog in de ove heb staan. Wat voor oven heb je?

Om een bodem vlak te houden kan je er ook droge bonen op doen oid. nepvulling zegmaar (ben ff kwijt hoe dat echt heet)[/quote]

Blind bakken.

Tussen bonen en deeg zou ik wel bakpapier doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven