zelf pizza maken
zaterdag 30 oktober 2010 om 18:12
zaterdag 30 oktober 2010 om 18:28
quote:Maja82 schreef op 30 oktober 2010 @ 17:29:
sabb ik denk dat je hem te warm en misschien te hoog in de ove heb staan. Wat voor oven heb je?
Om een bodem vlak te houden kan je er ook droge bonen op doen oid. nepvulling zegmaar (ben ff kwijt hoe dat echt heet)
Lijkt me met een pizza echt knap onhandig. Dat rolt er namelijk af. Zoals ik het doe, met een vork gaatjes erin prikken blijft hij ook plat. Dus je kunt het proberen, als je moeilijk wil doen:)
Met een taart bak je soms wel blind, zoals met zandtaartjes e.d. Met een pizza is dat echt niet nodig
sabb ik denk dat je hem te warm en misschien te hoog in de ove heb staan. Wat voor oven heb je?
Om een bodem vlak te houden kan je er ook droge bonen op doen oid. nepvulling zegmaar (ben ff kwijt hoe dat echt heet)
Lijkt me met een pizza echt knap onhandig. Dat rolt er namelijk af. Zoals ik het doe, met een vork gaatjes erin prikken blijft hij ook plat. Dus je kunt het proberen, als je moeilijk wil doen:)
Met een taart bak je soms wel blind, zoals met zandtaartjes e.d. Met een pizza is dat echt niet nodig
zaterdag 30 oktober 2010 om 18:32
Meestal volstaat een bodem met een vork in te prikken en ik doe er een klein laagje paneermeel op als er iets van vocht op moet komen. Wat ik ook bij quiches doe. En bij een lunch pizza/brood doe ik het niet, dan laat ik lang de tomatenblokjes uit blik uitlekken en doe ik eerst kaas op het deeg en dan pas de tomatenblokjes.
Dus het hangt er vanaf wat voor vulling je erop doet. Het risico bij een pizza is dat de bodem kurk droog wordt. Ik doe het zelf eigenlijk alleen bij een quiche en niet snel bij een pizza.
Dus het hangt er vanaf wat voor vulling je erop doet. Het risico bij een pizza is dat de bodem kurk droog wordt. Ik doe het zelf eigenlijk alleen bij een quiche en niet snel bij een pizza.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 30 oktober 2010 om 18:42
Hmm, zelfgemaakte pizza.
Mijn beleg bestaat meestal uit een combinatie van
- tomatensaus
- ui
- paprika
- tomaat
- champignons
- beetje pesto
- feta, mozzarella of gewoon geraspte belegen kaas
- peper en Provençaalse kruiden
Goed idee trouwens biol, kruiden door het deeg.
- tomatensaus
- ui
- paprika
- tomaat
- champignons
- beetje pesto
Goed idee trouwens biol, kruiden door het deeg.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
zaterdag 30 oktober 2010 om 18:44
quote:tyche schreef op 30 oktober 2010 @ 18:42:
Hmm, zelfgemaakte pizza.
- tomatensaus
- ui
- paprika
- tomaat
- champignons
- beetje pesto
Goed idee trouwens biol, kruiden door het deeg. Een flinke lepel bruschettamix is heel erg lekker door pizzadeeg!
Hmm, zelfgemaakte pizza.
- tomatensaus
- ui
- paprika
- tomaat
- champignons
- beetje pesto
Goed idee trouwens biol, kruiden door het deeg. Een flinke lepel bruschettamix is heel erg lekker door pizzadeeg!
zaterdag 30 oktober 2010 om 19:35
Ik gebruik ook de pizzabodems van AH. Erop doe ik zelfgemaakte tomatensaus (blik ontvelde tomaten, 2 teentjes knoflook, oregano, zout, peper, thijm, beetje suiker en basilicum, mozarella en waar we nog meer zin in hebben.
In huize pomodori zijn dit de favorieten:
Tomatensaus, mozarella, tonijn en kalamataolijven
Tomatensaus, mozarella, parmaham, rode ui en mascarpone
Tomatensaus, mozarella, plakken gebakken aubergine, rode ui en parmezaanse kaas.
Tomatensaus, mozarella, geroosterde rode paprika's en gorgonzola.
In huize pomodori zijn dit de favorieten:
Tomatensaus, mozarella, tonijn en kalamataolijven
Tomatensaus, mozarella, parmaham, rode ui en mascarpone
Tomatensaus, mozarella, plakken gebakken aubergine, rode ui en parmezaanse kaas.
Tomatensaus, mozarella, geroosterde rode paprika's en gorgonzola.
zondag 31 oktober 2010 om 10:10
Ik gebruik de bodem van de C1000 uit het schap bij de pasta, of een deel van een Turks brood. Met tomatenpuree maak ik een sausje met sambal, peper, zout, beetje suiker en wat water.
Daarna gooi ik er ui, erg veel champignons, paprika en tomaat op. Daarover creme fraiche (lekker!!!) en vervolgens geraspte kaas. Soms zitten er nog andere restjes zoals prei op maar dit is wel de basis.
Daarna gooi ik er ui, erg veel champignons, paprika en tomaat op. Daarover creme fraiche (lekker!!!) en vervolgens geraspte kaas. Soms zitten er nog andere restjes zoals prei op maar dit is wel de basis.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!