Geld & Recht alle pijlers

Maandelijks sparen

28-10-2010 15:39 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sparen jullie maandelijks veel?

Hebben jullie een planning?
Wij hadden ook zo'n polis als Boysmum, 17 jaar geleden aangesmeerd gekregen na de geboorte van ons eerste kind. Toen ik bij een verhuizing na een jaar of 10 eens opvroeg hoe het er mee stond, bleek het ding ook bijna niks waard (ondanks dat de beurs toen nog prima was). We hebben toen heel snel ons verlies genomen en het ding laten uitbetalen. Beter meteen mee stoppen dan nog jarenlang geld in een bodemloze put gooien hè.
Misschien bedoelt Boysmum 75 gulden ipv 75 euro per maand. 15 jaar geleden hadden we toch nog guldens?
quote:Bianca2612 schreef op 30 oktober 2010 @ 18:04:

Wij zijn met z'n 2-en en hebben een vrij riant gezamenlijk inkomen en (nu nog) lage vasten lasten. Wij sparen ook voor een nieuw huis. Ik spaar EUR 500 en vriend spaart EUR 1.500. Ik ben van plan om per jan. EUR 1.000 te gaan sparen.1500 euro sparen? Dat verdien ik netto niet eens :(
inkomen: netto ongeveer 1000 euro per maand (stufi+bijbaantje+zorgtoeslag), hiervan spaar ik gemiddeld 300/400 euro in de maand.
Leuke topic,wij hebben een gezamelijk inkomen + hypo rente en toeslagen 2680,en de vaste lasten zijn 1830. Eigen huis.

Wij proberen 250 euro te sparen en we lossen nog een deel van de lopende rekening af.(rood staan) en dat gaat goed we zakken langzaam naar de + toe,de extraatjes die doen we ook naar de spaar,we zijn een gezin met 1 kind van bijna 6.
quote:ossiepossie schreef op 31 oktober 2010 @ 00:47:

Misschien bedoelt Boysmum 75 gulden ipv 75 euro per maand. 15 jaar geleden hadden we toch nog guldens?

Nee ik bedoel toch echt euro's.

Ben een beetje geschrokken van jullie reacties,ga het helemaal uitzoeken en misschien wel opzeggen.

bedankt!
Dat je een woekerpolis hebt is zuur, maar dat ie je ook nog eens aangepraat is door een vriendin is helemaal zuur.
Het beste voor mij werkt gewoon een berekening maken in exel van al je vaste lasten en je inkomsten en dan een vast bedrag in de maand aan sparen rekenen als vaste last. Dit zet je dan opzij zodra je loon/inkomsten binnen zijn en mocht er toch onverwacht een extra kostenpost zijn, kan je altijd een deel terug boeken.
quote:boysmum74 schreef op 31 oktober 2010 @ 13:02:

[...]

Nee ik bedoel toch echt euro's.

Ben een beetje geschrokken van jullie reacties,ga het helemaal uitzoeken en misschien wel opzeggen.

bedankt!Het is ook niet leuk als je er achter bent gekomen dat je bent belazerd. Als ik jou was zou ik de boel lekker afkopen, dat geld op een spaarrekening zetten en trouw iedere maand 75 euro door sparen (incl manlief) de komende 15 jaar. Je hebt nu al verlies op je spaargeld dus zorg in ieder geval dat je de komende 15 jaar winst maakt.
Zie QR
quote:robast schreef op 31 oktober 2010 @ 11:04:

Leuke topic,wij hebben een gezamelijk inkomen + hypo rente en toeslagen 2680,en de vaste lasten zijn 1830. Eigen huis.

Wij proberen 250 euro te sparen en we lossen nog een deel van de lopende rekening af.(rood staan) en dat gaat goed we zakken langzaam naar de + toe,de extraatjes die doen we ook naar de spaar,we zijn een gezin met 1 kind van bijna 6.Wat heb je in die vaste lasten gedaan? Want ik vind dat best hoog voor het inkomen dat je hebt als er ook nog eten, kleding etc. vanaf moet.
quote:Atelier_madame schreef op 31 oktober 2010 @ 10:44:

inkomen: netto ongeveer 1000 euro per maand (stufi+bijbaantje+zorgtoeslag), hiervan spaar ik gemiddeld 300/400 euro in de maand.Maar wat moet je daar dan allemaal van betalen? (even ter vergelijking)
quote:Maja82 schreef op 28 oktober 2010 @ 15:48:

Ik wil maandelijks 1/10 van onze totale inkomsten sparen.

Het liefst automatisch maar dat gaat nu even niet want ik krijg 1x per 4 weken uitbetaald en mijn vriend 1x per maand.

Hoi Maja, dit snap ik even niet. Waarom kun je dan niet automatisch sparen?
quote:Nikkie79 schreef op 31 oktober 2010 @ 15:04:

[...]

Hoi Maja, dit snap ik even niet. Waarom kun je dan niet automatisch sparen?Omdat de datum dat ze haar loon krijgt elke keer een beetje opschuift (toch?)
quote:Ruza schreef op 31 oktober 2010 @ 17:15:

[...]

Omdat de datum dat ze haar loon krijgt elke keer een beetje opschuift (toch?)

Dan stel je bij internetbankieren toch twee momenten voor een overboeking in: 1 maandelijks en 1 voor 1x per 4 weken?

Of denk ik te makkelijk.
quote:Nikkie79 schreef op 31 oktober 2010 @ 18:10:

[...]

Dan stel je bij internetbankieren toch twee momenten voor een overboeking in: 1 maandelijks en 1 voor 1x per 4 weken?

Of denk ik te makkelijk.Geen idee, ik denk alleen dat dat de reden is Als je het nogal krap hebt dan kan ik me voorstellen dat het niet handig is als dingen op het verkeerde moment worden afgeschreven.
quote:Ruza schreef op 31 oktober 2010 @ 14:57:

[...]

Wat heb je in die vaste lasten gedaan? Want ik vind dat best hoog voor het inkomen dat je hebt als er ook nog eten, kleding etc. vanaf moet.

1000 bruto hypotheek

209 gas water licht

200 ziekenfonds

telefoon mob 45

verz 200

gemeente 44

auto 38
[quote]robast schreef op 02 november 2010 @ 09:45:

[..

Maar we leven zuinig dat scheelt ook he en we sparen ook nog eens

[...]
quote:Ruza schreef op 31 oktober 2010 @ 18:16:

[...]

Geen idee, ik denk alleen dat dat de reden is Als je het nogal krap hebt dan kan ik me voorstellen dat het niet handig is als dingen op het verkeerde moment worden afgeschreven.

De optie van 1x per 4 weken had ik nog niet gevonden. Nu wel.

Ik laat lekker de belastingteruggaaf naar de spaarrekening boeken.Dan gaat er tenminste iets en als we , nadat de vaste lasten er af zijn nog ruim overhebben dan zet ik er nog wat heen. Krap ken ik gelukkig niet meer.
Ik spaar minimaal ¤ 1.000 per maand en ik kom er ook maandelijks aan om dit vol te houden.
quote:Ruza schreef op 31 oktober 2010 @ 15:00:

[...]

Maar wat moet je daar dan allemaal van betalen? (even ter vergelijking)

je kunt beter stellen wat niet haha

-collegegeld 140 euro per maand, betaal het in september altijd in 1x en spaar het door het jaar heen bij elkaar

-zorgverzekering (90 euro - 60 zorgtoeslag)

-huur kamer 260

-muziekvereniging 50

nja das ruwweg zon 500 euro, dan hou ik eigenlijk mn bijbaantje over voor boodschappen en sparen, en ik spaar daarvan gemiddeld dus 300 euro, ene maand wat meer dan de ander.
quote:Atelier_madame schreef op 31 oktober 2010 @ 10:44:

inkomen: netto ongeveer 1000 euro per maand (stufi+bijbaantje+zorgtoeslag), hiervan spaar ik gemiddeld 300/400 euro in de maand.Wouw, wat een hoog inkomen voor een student! Zit jij in een luxepositie, of is er zoveel veranderd sinds ik studeerde?
Valt wel mee hoor hoe luxe dat is. Ik doe het op betere maanden met 900 .

Alleen snap ik niet echt AM daar zoveel van spaart. Als ik dat lijstje bekijk hou je als je 300 spaart, 200 pm over. Precies genoeg om boodschappen van te doen. Maar naast woonkosten, verzekering, telefoon, collegegeld en eten heb je ook wel eens kleding, studieboeken, spullen voor je huis/kamer, ov kosten(in het weekend in mijn geval) een extra rekening ivm eigen risico ofzo.

En ik maar trots zijn dat ik 100 euro per maand spaar. Doe ik blijkbaar toch iets fout.
quote:gember999 schreef op 02 november 2010 @ 14:34:

[...]

Wouw, wat een hoog inkomen voor een student! Zit jij in een luxepositie, of is er zoveel veranderd sinds ik studeerde?

volgens mij valt dat wel mee hoor

Ik krijg basis+aanvullende beurs das al 500 euro (moet ik natuurlijk wel alles van betalen)

nog zorgtoeslag, 60 euro

En uiteindelijk nog mn bijbaantje, waar ik gewoon behoorlijk goed mee verdien (11,50 per uur, regelmatig een zondag met 200%).

Dus dat is pakembeet gemiddeld 500 euro in de maand (wisselt per maand natuurlijk, soms iets minder soms iets meer).

@Ruza: als ik er beter overnadenk denk ik dat ik gemiddeld 300 euro spaar, maar soms valt mn salaris dus net wat hoger uit en dan kan er meer apart!

Maar 200 euro voor boodschappen + kleding + tel rekening red ik het echt makkelijk mee hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven