Dooie mus.

31-10-2010 14:16 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telkens toch weer denken dat je nu eindelijk die promotie krijgt vanwege bepaalde opmerkingen.

Weer teleurgesteld worden als blijkt dat je man nog steeds niet weet wat je lievelingsgeurtje is.

Elke keer toch weer hoopvol als je een kado'tje open maakt.

En niets laten merken als het tóch weer een kadopakket van de DA is.......

Iedere keer van de leg zijn als je vriendinnen je verjaardag vergeten zijn, of je man je trouwdag.

Simpele dingen - in jouw ogen - die vergeten worden; moederdag, Valentijnsdag.

Aan wie vertel je zulke dingen; aan de personen zelf, aan een ander of houd je het voor jezelf?

Neig je naar mokken of zet je je er kranig overheen?

Het helpt om jezelf in zulke gevallen maar eens te verwennen?

Eigenlijk zijn het geen échte zware problemen.

Toch zit het je weleens niet helemaal lekker.

Pas als je grotere problemen hebt als dit kun je relativeren.

Alhoewel..........



Deel hier je dooie mus!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg nooit dooie mussen, het zijn gelijk dooie paarden
Alle reacties Link kopieren
eens met Tuttje, ik doe niet aan mussen, ik krijg meteen hele grote exemplaren. Over de musjes maak ik me niet druk en ook niet als anderen een mus met mij hebben.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Pas nog, achter in de tuin lag hij...
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg altijd een dooie bok.



Voor de angels: ik ben gewoon Mirlo, ik zit bij Damamams, want hier krijg ik gratis voedsel en ik ben een arme student. Dus niet gaan roepen over IP's.
Alle reacties Link kopieren
Elke keer word ik blij gemaakt met een dooie mus.

Een, twee, drie keer

Nou heb ik daar wel eens genoeg van

Samen met een vriendin hebben we daar de volgende oplossing voor.

Chocolademelk drinken

Hierdoor valt een dooie mus niet zo zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Van een dooie mug een olifant maken, dat doe ik weleens.
Kreeg ik maar een dooie mus (lees parkiet).
Alle reacties Link kopieren
Trouwens. Weten jullie wat echt lekker is?

Een warme chocomel. En een stuk appeltaart met slagroom ernaast.

Ik trakteer mezelf daar graag op. Smakkend en slurpend geniet ik van de traktatie. Gewoon omdat het kan. En toch he....

Kan je dit niet iedere week doen, want dan word je moddervet.
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend dom trouwens, als je een dooie mus krijgt

Paarden zijn veel leuker om te krijgen

Behalve als ze dood zijn , dan is het minder leuk

Of als ze in je gang schijten, das ook minder

Ken jij trouwens iemand met een dood paard?

Kan zo snel zelf niemand bedenken

En ook niet met een levend paard trouwens

Nou ja, het zal allemaal wel.
Vandaag nog kreeg ik een armbandje met de letter A. Nou ja, mijn naam begint niet eens met een a!

Daarom begon ik met ongezellig kijken. Echt heel ongezellig. Per ongeluk heb ik het armbandje toen door de plee laten vallen. O god, wc verstopt. Toen was mijn dag helemaal verpest.

Zo'n vervelende zondag. Ik snap niet dat ik niet boven kan staan zo'n armbandje met de verkeerde letter. Jullie wel? Nou, ik weet het ook niet hoor. Zal wel aan mij liggen. En mijn man is nou ook al boos...
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 31 oktober 2010 @ 14:31:

Ontzettend dom trouwens, als je een dooie mus krijgt

Paarden zijn veel leuker om te krijgen

Behalve als ze dood zijn , dan is het minder leuk

Of als ze in je gang schijten, das ook minder

Ken jij trouwens iemand met een dood paard

Kan zo snel zelf niemand bedenken

En ook niet met een levend paard trouwens

Nou ja, het zal allemaal wel.



Ik wel! Andre van Duin



Die heeft er een in de gang staan.
Alle reacties Link kopieren
Mussen zijn aan het uitsterven toch?
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 31 oktober 2010 @ 14:31:

Ontzettend dom trouwens, als je een dooie mus krijgt

Paarden zijn veel leuker om te krijgen

Behalve als ze dood zijn , dan is het minder leuk

Of als ze in je gang schijten, das ook minder

Ken jij trouwens iemand met een dood paard

Kan zo snel zelf niemand bedenken

En ook niet met een levend paard trouwens

Nou ja, het zal allemaal wel.







Jij snapt het wat een dooie mus is! Pffff! Het klopt met je verhaal...



Ik dacht anders dat jij wel een goed voorbeeld kan geven die we allemaal herkennen!

Iets met verkiezing, winnen, doch geen prijswinnaar
Alle reacties Link kopieren
Heeft Andre van Duin dat paard nog steeds dan?

Uit het jaar kruik?

Ik kan me niet voorstellen dat dat beest nog leeft

Laten we wel wezen, dat nummer is 20 jaar oud toch?

Ik geloof nooit dat dat beest het nog doet

Enieweej.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat van die verkiezing, daar ben ik nog niet klaar mee.

Aan meegedaan, hartstikke mijn best gedaan enzo

Aan de knutsel, uren werk

Ik had hem al een week staan en ineens moest ie weg

Snap er nog steeds geen hol van hoor.

Te beledigend, en respectloos

Respectloos voor wie dan, voor de Angels?

En ik dan, hoe zit het met respect voor mij?

Eerst roepen dat alles kan en alles mag

Komt puntje bij paaltje, mag het inene niet!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:miloo schreef op 31 oktober 2010 @ 14:32:

Vandaag nog kreeg ik een armbandje met de letter A. Nou ja, mijn naam begint niet eens met een a!

Daarom begon ik met ongezellig kijken. Echt heel ongezellig. Per ongeluk heb ik het armbandje toen door de plee laten vallen. O god, wc verstopt. Toen was mijn dag helemaal verpest.

Zo'n vervelende zondag. Ik snap niet dat ik niet boven kan staan zo'n armbandje met de verkeerde letter. Jullie wel? Nou, ik weet het ook niet hoor. Zal wel aan mij liggen. En mijn man is nou ook al boos...Ik zou daar ook van balen hoor. Waar slaat dat nou op? Ik zou desbetreffende persoon een chocoladeletter met de verkeerde letter geven.
Cum non tum age
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 31 oktober 2010 @ 14:35:

Heeft Andre van Duin dat paard nog steeds dan?

Uit het jaar kruik?

Ik kan me niet voorstellen dat dat beest nog leeft

Laten we wel wezen, dat nummer is 20 jaar oud toch?

Ik geloof nooit dat dat beest het nog doet

Enieweej.



Het stond bij de buurvrouw. Mevrouw Jansen. En daar kon je het ophalen. En dus dat heeft iemand dat toen gedaan. En toen laten opzetten. En teruggegeven aan Andre. En daar staat ie nu nog steeds volgens mij.



En hij doet het niet meer inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem een letter geven van hondekoek
Alle reacties Link kopieren
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 31 oktober 2010 @ 14:37:

Nou dat van die verkiezing, daar ben ik nog niet klaar mee.

Aan meegedaan, hartstikke mijn best gedaan enzo

Aan de knutsel, uren werk

Ik had hem al een week staan en ineens moest ie weg

Snap er nog steeds geen hol van hoor.

Te beledigend, en respectloos

Respectloos voor wie dan, voor de Angels?

En ik dan, hoe zit het met respect voor mij?

Eerst roepen dat alles kan en alles mag

Komt puntje bij paaltje, mag het inene niet!!!Klassieke Dooie Mus Award is dat...
Alle reacties Link kopieren
!
't Leven is een dooie mus

De een leeft zo, de ander liever zus

En nummer drie houdt tot 't einde toe de moed erin

En weer een ander slijt z'n leven juist met tegenzin

De een zegt "dit is alles dus", de ander vindt 't leven knus

Maar hoe je 't ook beziet, leuk of niet

't Leven is gewoon een dooie mus



Bent u nog altijd bang voor kanker, mevrouw

En u meneer, denkt u nog steeds "oh als m'n hart maar klopt"

En hebt u drank en sigaretten heel diep weggestopt

Trimt u elke zondag trouw in trainingspak voor dag en dauw

Kortom, de hele week in touw voor uw gezondheid

Maar wat je doet of wat je laat, eenmaal is 't resultaat

Dat je in een houten kist onder de grond glijdt



refr.



Durft u nog steeds niet in een vliegtuig meneer

En komt uw zoon mevrouw, in 't weekend de deur niet uit

Vanwege sex en rock 'n roll en heroinespuit

En gaat u ook zo druk tekeer, trekt u ook zo fel van leer

Tegen abortus en alweer een kerncentrale

Wat je doet of wat je laat, 't resultaat is dat je gaat

In je eentje of in zeer grote getalen



refr.



't Leven is van 't begin af fataal

Wie wordt geboren wordt onmiddelijk doodgeverfd

Je sterft al af op 't moment dat je 't leven ertf

Dus is 't leven heel banaal voor jou en mij en allemaal

Een ongeneselijke kwaal want ondertussen

Is ondanks alle strijdgewoel 't leven toch een dooie boel

Wij zijn elke keer weer blij met dooie mussen



't Leven is een dooie mus

De een leeft zo, de ander liever zus

Omdat je nou leeft omdat je denkt "ik vind 't leven goed"

Of juist omdat je voor je overtuiging leven moet

Voor bakker, boer of medicus komt er 't zelfde uit de bus

Want hoe je 't ook beziet, leuk of niet

Het leven is gewoon een dooie mus

Het leven is gewoon een dooie mus
Alle reacties Link kopieren
Kan er nog niet over uit hoor

Uitermate hard mijn best gedaan, krijg je dat.

Tis wel de laatste keer dat ik meedoe aan een wedstrijd

Zeker eentje van hiero!

Onvolwassen zooitje daar op de redactie

Opbokken met die gasten, ze moeten nog komen met antwoord!

Ik geloof niet dat ze dat nog gaan doen hoor

Tis ze toch te veel moeie, en het boeit ze ook niets.

Je mag hier tegenwoordig niks meer want oei oei regeltjes

Enzo.
Alle reacties Link kopieren
Het is nog helemaal donker.. De enige lichten die schijnen zijn van twee broers. Twee broers die altijd bij elkaar zijn. Die alles met elkaar doen. Die alles met elkaar delen.



Zij waren het:

-die vrouwen uitvonden.

-die bier uitvonden.

-die de bieropener uitvonden (heel belangrijk voor de vorige.)

-voetabal, auto's uitvonden.

-en nog veel meer, veel meer producten die in ons leven onmisbaar zijn.



Zo waren zij heel gelukkige broers.



Ze heten:

toeba en toeka.



Na deze inleiding kunnen we gaan naar een dag in hun leven. De dag dat zei op het briljante idee kwamen om bier uit te vinden.



'He toeka?'

'ja toeba mijn rakker'

'We hebben nou wel een vrouw om ons heen. Zo hebben we van alles afgehadeld. Maar ik mis toch nog iets.'

'Ow ja?, Ja toeba? Vertel, wat mis je dan?.'

'Niks mis hoor, nee zeker niet. Maar gewoon ik weet niet, ik heb zo'n droog gevoel in mijn gehemelte. En alles is zo normaaltjes, weet je?. We missen iets ik weet het zeker.'

'Maar toebje toch. We missen zoveel, we zijn namelijk net op aarde gekomen. We moeten nog heel wat uitvinden dacht ik zo.'

'Ja daar heb jij weer gelijk in iederdaad. Maar Ik weet wat we moeten uitvinden denk ik. Het zal onze dorst lessen, en het zal ons plezier brengen.'

'Ow toeb. Je maakt me nu best wel benieuwd moet ik zeggen. Maar het is toch niet weer zo'n flut idee van eerst?.'

'Welke bedoel je toek?.'

'Die vorige, hoe noemde je het ookal weer?. Eehm... Wie.. '

'Ow het wiel bedoel je?. Nee, nee. Dat was een dieptepunt in mijn uitvindingen. Nee dit is veel beter, veel.'

'Nou toebert. Gaan met die banaan dan.'

'luister, we maken een drankje. Een drankje dat ons vrolijk maakt. Een drankje dat onze dorst lest. Zou toch mooi zijn?'



Zo gingen onze vrienden aan de slag. Tot zij uiteindelijk tot een drankje kwamen. Een drankje met een vreemde kleur... Het was namelijk een rood drankje.



'toeba?, ik denk dat het niet helemaal goed is.'

'Ik zal even proeven toek.'

Hij nam een slokje.

Zodra het zijn mond binnen trad

spugde hij het uit.

'dit spul is niet te drinken. het is verschrikelijk.'

'Maar toeb wat moeten we er dan mee?'

'Geef het maar aan de vrouwen. Die drinken het wel.'



De vrouwen bleken het spul wel te mogen. Maar toeb en toek moesten nog steeds iets voor hun zelf hebben.

Zo kwamen zij tot het tweede drankje.



'Nou maar hopen dat zit drankje minder vies is he toeb.'

'Sterker nog het is verukkelijk, echt een mannen drankje. Bitter een beetje, en toch lekker in de mond liggend.'

'Zeker je hebt gelijk. Het is zalig.'

'maar toekediertje. Hoe gaan we het magiesche spul noemen?.'

'Haha.. Toekenbiertje?. Waar haal je dat vandaan?.'

'Ik zei toekendiertje toek. Wacht we noemen het bier!.'



Een geweldige uitvinding vind ik het nog steeds, en daar morgen we onze geweldige helden: toeba en toeka wel voor bedanken dacht ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Toch denk ik misschien raar. Wel of niet een dooie mus. Een cadeau is altijd leuk. En je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. Dat zegt mijn moeder altijd. Raar spreekwoord trouwens. Aardig bedoeld misschien. Als je het goed bekijkt. Ik kan er niks mee. Tot het mijzelf overkomt. Dan zijn de rapen gaar. Ook zo'n stom spreekwoord. Och, het zal allemaal wel. Raar gedoe....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven