Verjaardag anders vieren.....

31-10-2010 19:23 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Januari jarig en wil graag mijn verjaardag vieren maar liever niet thuis. Heeft iemand tips om mijn verjaardag buitenshuis te vieren maar toch enigzins betaalbaar??
Kun je een indicatie geven van hoeveel mensen er komen en wat voor jou betaalbaar is?
Weet niet waar je woont maar in veel wat grotere steden zijn er genoeg eetgelegenheden/cafe's die je kunt afhuren voor een avondje. Zo kun je ook prijs afspraken maken met de eigenaar van de gelegenheid. Als je geld vraagt voor je verjaardag of ieder een klein bedrag voor de gelegenheid laat betalen, hoeft je dit niet zoveel te kosten...
Er komt ongeveer 11 man dus een zaaltje huren is wat overdreven maar ik wil gewoon eens iets anders. Dacht zelf aan een high-tea maar dat vinden mannen meestal niet zo leuk.... Ik wil er maximaal 400 euro vooruit trekken
Ga je een uurtje bowlen ( 2 banen ) en drink je erna een paar borrels.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoe oud word je en wie zijn je gasten? Je ouders en wat vrienden? Alleen vrienden?
In een leuk eetcafe een hapje gaan eten met z'n allen.

Of eerst iets actiefs al bowlen en dan eten, is dat misschien iets.
Neem die 11 man mee uit eten en zeg van te voren dat jij een vast bedrag in je hoofd hebt (al dan niet noemen) voor de rekening. Alles wat er overheen gaat vriendelijk verzoeken om bij te leggen. Zo vieren wij het vaker met vrienden, altijd super gezellig.
quote:missdory schreef op 31 oktober 2010 @ 19:34:

Er komt ongeveer 11 man dus een zaaltje huren is wat overdreven maar ik wil gewoon eens iets anders. Dacht zelf aan een high-tea maar dat vinden mannen meestal niet zo leuk.... Ik wil er maximaal 400 euro vooruit trekken

Ik weet niet of je kleine eettentjes in de buurt kent? Je kunt daar soms hele goede afspraken maken incl drank. Lekker uit eten is meestal toch harstikke gezellig met zo;n groep.

Als je uit het zuiden des lands komt kan ik je hele leuke adresjes geven waar je voor dat geld een leuke avond kan hebben.
Als je inderdaad een feest geeft voor veel mensen en gewoon lekker een drankje wil doen, wat wilt dansen, e.d. dan bieden veel cafe's de mogelijkheid om een ruimte af te huren.

Ik persoonlijk vind het ook altijd leuk om mijn verjaardag te vieren met een aantal vriendinnen...

Je zou daarbij bijvoorbeeld eens kunnen kijken bij vrijgezellen activiteiten. Klinkt misschien raar maar wij hebben bijvoorbeeld als personeelsuitje (met allemaal vrouwen) een (georganiseerde) picknick gedaan en daarna een workshop tasjes maken/taarten maken. Je hebt heel veel van dat soort workshops. Ook bijvoorbeeld sieraden maken is leuk. Voelt een beetje als een volwassen kinder feestje en ik moet zeggen, het was erg gezellig!
Ik heb ooit voor hetzelfde aantal mensen een lunch gedaan in een restaurant. Wijntje erbij, echt gezellig.
quote:miekie1 schreef op 31 oktober 2010 @ 19:37:

Neem die 11 man mee uit eten en zeg van te voren dat jij een vast bedrag in je hoofd hebt (al dan niet noemen) voor de rekening. Alles wat er overheen gaat vriendelijk verzoeken om bij te leggen. Zo vieren wij het vaker met vrienden, altijd super gezellig.Ik vind dat je dat soort dingen niet maken kan; je zadelt mensen met kosten op en ze zullen zich vaak toch verplicht voelen om hier aan mee te doen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 oktober 2010 @ 19:39:

[...]

Ik vind dat je dat soort dingen niet maken kan; je zadelt mensen met kosten op en ze zullen zich vaak toch verplicht voelen om hier aan mee te doen.Je hoeft toch niet naar een rete duur restaurant te gaan?
11 mensen + jij = 12

400/12=33,33 euro

Ik zou zeggen ga lekker naar n kuuroord...

Of neem ze mee uit wokken... genoeg keuze met 400 euro lijkt me.
gewoon naar de kroeg/café 3 rondjes voor jou en de rest mogen ze zelf betalen.
quote:miekie1 schreef op 31 oktober 2010 @ 19:40:

[...]

Je hoeft toch niet naar een rete duur restaurant te gaan?

eerlijk gezegd vind ik het ook niet kunnen, JIJ nodigt ze uit.

Ik ben van mening dat het dan mijn gasten zijn of het dan thuis of buitenshuis is.

Het gaat niet om duur of goedkoop, maar gasten laat je niet betalen.
Ik ben weleens met m'n verjaardag naar de dierentuin gegaan. Dat was erg gezellig. Met z'n alle koffie drinken met een stukkie taart daarna lekker het park in. Samen een broodje eten etc.

Iedereen kan fijn z'n eigen gang gaan. Ik vond het top. Ik kon via een spaaractie aan goedkope kaartjes komen. Maar dierentuin vind ik zeker een aanrader.
Gewoon meenemen naar een wokrestaurant of een ander all you can eat concept.
Hoe het " hoort " ; http://www.beatrijs.com/betalen-voor-verjaardag-2/
quote:miekie1 schreef op 31 oktober 2010 @ 19:40:

[...]

Je hoeft toch niet naar een rete duur restaurant te gaan?

Ik vind dat als je mensen uitnodigt ter ere van jou, dat die gasten dan geen één euro zouden moeten betalen voor iets wat ze anders ook niet zouden hebben gedaan.

Dus het gaat mij niet om de hoeveelheid geld, het gaat mij om het principe.
Het ligt er aan waar je woont. Hier in Rotterdam zijn een aantal restaurants waar ze all you can eat prijzen hebben en dat is al vanaf 20 euro per persoon. Ik heb op die basis een keer Japans gegeten en dat was prima te doen.

Dus waar zit je?
dat wokken spreekt me wel aan
ik woon in de buurt van Amsterdam
Ik vind het bowl idee supergezellig en met 400 euro ga je dat zeker redden. Ook wel lekker `camp`
In Amsterdam kun je ook all you can eat sushi doen, inclusief drinken. Echt leuk hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven