Fotomuur maken
maandag 1 november 2010 om 10:42
Op mijn werkkamer wil ik graag een wand met allemaal foto's. Nu zoek ik (online) van die hoezen waar je foto's in kunt steken. Ze zijn van plastic en bestaan uit allemaal vakjes waar verschillende foto's in kunnen. Er moeten echt veel inpassen. Ik google me echt suf maar kan ze niet vinden. Iemand een idee hoe deze " foto-insteek-hoezen" heten en waar ik ze kan kopen?
maandag 1 november 2010 om 10:47
maandag 1 november 2010 om 10:58
quote:zonnestraaltje71 schreef op 01 november 2010 @ 10:50:
Ik heb trouwens ook een wand met foto's. Zijn zwarte lijstjes in verschillende formaten. We hebben een hele grote plank gekocht, die heb ik wit geverfd en op de grond uitgevogeld hoe alles moet hangen.Heb je die plank aan de muur gehangen met daarop die lijstjes? Hoe heb je de lijstjes erop vast gemaakt? Ben nl op zoek naar zo'n oplossing voor mijn veeeele lijstjes zonder al teveel gaten in de muur te hoeven boren.
Ik heb trouwens ook een wand met foto's. Zijn zwarte lijstjes in verschillende formaten. We hebben een hele grote plank gekocht, die heb ik wit geverfd en op de grond uitgevogeld hoe alles moet hangen.Heb je die plank aan de muur gehangen met daarop die lijstjes? Hoe heb je de lijstjes erop vast gemaakt? Ben nl op zoek naar zo'n oplossing voor mijn veeeele lijstjes zonder al teveel gaten in de muur te hoeven boren.
maandag 1 november 2010 om 10:59
quote:Limon schreef op 01 november 2010 @ 10:58:
[...]
Heb je die plank aan de muur gehangen met daarop die lijstjes? Hoe heb je de lijstjes erop vast gemaakt? Ben nl op zoek naar zo'n oplossing voor mijn veeeele lijstjes zonder al teveel gaten in de muur te hoeven boren.Ik heb de lijstes gewoon opgehangen aan kleine spijkertjes, dus wel vele gaatjes, maar allemaal wel heel klein. Ze blijven zo prima hangen.
[...]
Heb je die plank aan de muur gehangen met daarop die lijstjes? Hoe heb je de lijstjes erop vast gemaakt? Ben nl op zoek naar zo'n oplossing voor mijn veeeele lijstjes zonder al teveel gaten in de muur te hoeven boren.Ik heb de lijstes gewoon opgehangen aan kleine spijkertjes, dus wel vele gaatjes, maar allemaal wel heel klein. Ze blijven zo prima hangen.
maandag 1 november 2010 om 11:02
ik vind plastic zelf wat minder, ik heb ook veel lijstjes zelf geverfd en wissel de foto's zo ook af. Meeste lijstjes haal ik op rommelmarkten, vind dat oude wel mooi.
Het is ook niet echt fijn voor je foto's in het plastic, ze gaan soms na wat langere tijd bol staan.
een vriendinnetje heeft deze,misschien een tip?klik
Het is ook niet echt fijn voor je foto's in het plastic, ze gaan soms na wat langere tijd bol staan.
een vriendinnetje heeft deze,misschien een tip?klik
maandag 1 november 2010 om 11:02
Hey Limon. Die grote plaat is (volgens mij) van mdf hardboard. Die heb ik geverfd (je kan hem ook behangen) En met kleine spijkertjes de fotootjes opgehangen. Krijg erg leuke reacties erop. Ik zou bijna zeggen; ik laat een foto zien
Alle lijstjes blijven hierdoor binnen een "kader" en dat vind ik zelf wel netjes staan.
Alle lijstjes blijven hierdoor binnen een "kader" en dat vind ik zelf wel netjes staan.
maandag 1 november 2010 om 11:15
Die hoezen zijn te koop bij Expo. Hier hebben ze zo'n grote rechthoekige met allemaal vakjes voor verticale en horizontale foto's. Blokker heeft ze wat kleiner, allemaal horizontale foto's onder elkaar zeg maar. Ik weet niet of er een Expo bij jou in de buurt zit, maar misschien heeft een andere winkel met grappige producten zoiets ook wel.
Een vriendin van mij heeft gewoon allemaal gaten in de muur geboord en allemaal verschillende soorten lijstje op gehangen. Het valt nog best mee hoe druk het is.
Veel plezier!
Een vriendin van mij heeft gewoon allemaal gaten in de muur geboord en allemaal verschillende soorten lijstje op gehangen. Het valt nog best mee hoe druk het is.
Veel plezier!
maandag 1 november 2010 om 11:19
quote:Limon schreef op 01 november 2010 @ 11:13:
Wat een goed idee! Blijven zware lijstjes ook hangen aan de spijkertjes? Ik denk dat ik binnenkort maar een bezoekje aan de bouwmarkt ga brengen!
Kom maar op met die foto
Ehm...die foto...onze hoofden staan er een beetje veel op
Die spijkertjes moet je er stevig in hameren. Zijn van die dunne koperachtige of gouden spijkertjes.
Wat een goed idee! Blijven zware lijstjes ook hangen aan de spijkertjes? Ik denk dat ik binnenkort maar een bezoekje aan de bouwmarkt ga brengen!
Kom maar op met die foto
Ehm...die foto...onze hoofden staan er een beetje veel op
Die spijkertjes moet je er stevig in hameren. Zijn van die dunne koperachtige of gouden spijkertjes.
maandag 1 november 2010 om 12:05
ik heb ook een foto-lijst-wand. wat een gedoe om alles netjes te hangen. heb verschillende afmetingen, maar wel in een bepaald patroon hangen, zodat het op het oog weer rustig is. maar daardoor moesten de lijstjes wel op bepaalde afstanden uit elkaar. was lastig. de lijstjes hangen ook niet goed op de spijkers (te zwaar). dus later met van die klemmetjes en een draadje erachter waar die aan hangt gewerkt. valt het ook nog beetje af te stellen zeg maar. maar resultaat is wel cool.
woensdag 10 november 2010 om 13:14
Bij de Expo is het wel wat duurder dan de Xenos. En na verloop van tijd is het plastic niet zo heel mooi meer. Heb het een poosje in de gang gehad.
Dat idee van fotootjes op mdf vind ik leuk. Heb je een foto van hoe het eruit ziet??
Zelf heb ik allemaal fotolijstjes (wel dezelfde) bij elkaar gehangen op de toilet. Wil het ook doen in de huskamer, ben alleen bang voor alle gaatjes als het me verveelt haha
Dat idee van fotootjes op mdf vind ik leuk. Heb je een foto van hoe het eruit ziet??
Zelf heb ik allemaal fotolijstjes (wel dezelfde) bij elkaar gehangen op de toilet. Wil het ook doen in de huskamer, ben alleen bang voor alle gaatjes als het me verveelt haha