Postnatale depressie????

06-10-2010 12:37 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik heb een kindje van 5 weken. En ik ben hier heel blij mee maar ik voel mij vreselijk. Ik huil om alles en ik ben superonzeker. Ik slaap bijna niet omdat ik bang ben voor wiegendood en ik durf 's avonds nergens alleen naartoe. Op het consultatiebureau zeiden ze dat ze bang zijn dat ik een postnatale depresse kan krijgen.

Wat is dit en wie heeft dit ook gehad???
up
quote:schouderklopje schreef op 20 oktober 2010 @ 14:47:

Hoe gaat het Bubblesx?

Schouderklopje, ik ga morgen naar de psycholoog! Doodeng allemaal maar ik moet gaan. Mijn partner en zus willen dat ik doorzet en ik mag de afspraak niet afzeggen of verzetten.

Ik ben heel zenuwachtig
Hallo Bubblesx,

Wat goed dat je dat gaat ondernemen! Ik hoop dat je een fijn persoon treft bij wie je je op je gemak voelt en dat je er steun van zult ondervinden. Knap dat je het gaat doen, terwijl je misschien het liefst niets zou willen doen... Zet 'm op, iedere stap is er eentje op weg naar meer rust en "beter in je vel" komen. Ik ken je helemaal niet, maar zal morgen toch aan je denken!
Hai Bubblesx, wat goed van je! Inderdaad doodeng, maar dat komt vooral door die drempel. Het niet kennen, het niet weten, die vreemde ander. Neem er ook je tijd voor hoor. Je hoeft echt niet met al je ins en outs meteen op tafel. Ik denk dat het eerste gesprek vooral een inventariserend gesprek is. Wie ben je, wat doe je, waar loop je tegenaan, hoe merk je dat, etc. en daarna zal hij/zij met je een plan van aanpak doornemen denk ik. Ten minste, zo ging het bij mij. Best zakelijk als je het zo bekijkt. Maar het geeft wel heel fijn een gevoel van 'we gaan er samen aan werken' en het vertrouwen dat er ook weer uit te komen is.

Hoop dat je een fijn gevoel hebt bij de persoon in kwestie. Succes en sterkte morgen en neem jezelf serieus hoor meid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven