Opa

02-11-2010 11:29 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen februari is mijn opa (91) overleden.

Binnenkort zou hij jarig zijn. Nu wil ik mijn oma een kaartje sturen maar ik weet niet wat ik er in moet zetten en eigenlijk heb ik geen idee wat voor kaartje ik wil sturen.

Iets met vuur ofzo. Opa sprak over doodgaan als opgaan in het (pinkster)vuur.

Kunnen jullie me helpen?
Lieve Oma,

Vandaag is opa's eerste verjaardag zonder dat hij er zelf bij is. Wat zal dat moeilijk voor u zijn!

Ik denk aan u, op deze bijzondere dag.

Liefs van Maja
Lieve oma, we denken aan je/u.
Lieve oma,

Omdat de verjaardag van opa weer voor de deur staat en ik niet wil dat u dan alleen bent, kom ik in de ochtend van zijn verjaardag even gezellig een kopje thee bij u drinken.

Ik hoop dat u er dan bent.

Ik bel u nog,

Liefs Maja
Er naartoe gaan zou inderdaad nog liever zijn, maar vermoedelijk is TO niet in de mogelijkheid.
T is op een maandag en 200 km verderop. Niet echt makkelijk.
Dan zou ik, mits mogelijk uiteraard, de zondag ervoor langsgaan. Maar een kaartje is ook al heel lief natuurlijk.
quote:Maja82 schreef op 02 november 2010 @ 11:40:

T is op een maandag en 200 km verderop. Niet echt makkelijk.Een bosje bloemen sturen kan toch wel?
Lieve oma,

Ik wou je laten weten dat ik aan je denk en hoewel ik nu niet bij jou ben, zijn we met elkaar verbonden door de warmte die we voelen in ons hart, de warmte van opa's vuur..

Veel liefs,...
Lieve oma,

Dit jaar voor het eerst opa's verjaardag zonder opa zelf erbij. Wat een rare en moeilijke dag zal dat zijn, zo vol herinneringen. Omdat opa het altijd had over het opgaan in het vuur heb ik wat bedacht. Zal ik je dit (of een ander, dan heeft ze wat om naar uit te kijken) weekend ophalen om samen bij het haardvuur een borreltje op hem te drinken? (moet je wel even een horecagelegenheid vinden met haard)

Zoiets misschien? Ik weet natuurlijk niet hoe jouw band met je oma is hè
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Bedenk wel dat er op maandag vaak niet alle post wordt bezorgd.....
Hier aan de rechterkant van Boomerang kan je virtuele kaartjes sturen. Dan heb je iets meer kans dat ze het op tijd krijgt.

Er zitten misschien ook leuke plaatjes bij waardoor je eigen ideeën krijgt.

Er is een topic over schitterende plaatjes, misschien dat daar iets leuks bij zit. Ik heb even gezocht op dit forum, maar heb alleen deze gevonden

Als je Oma over een pc beschikt of iemand die het voor haar zou willen bekijken.....
Een foto-boek met plaatjes is misschien ook een leuk idee.

(* Ik krijg pijn aan mijn ogen van dat glitterding..... Dan kan je net zo goed iets voor kerst met lampje er in kopen bij de Hema en het aan haar geven. *)
quote:felice71 schreef op 02 november 2010 @ 12:11:

Lieve oma,

Dit jaar voor het eerst opa's verjaardag zonder opa zelf erbij. Wat een rare en moeilijke dag zal dat zijn, zo vol herinneringen. Omdat opa het altijd had over het opgaan in het vuur heb ik wat bedacht. Zal ik je dit (of een ander, dan heeft ze wat om naar uit te kijken) weekend ophalen om samen bij het haardvuur een borreltje op hem te drinken? (moet je wel even een horecagelegenheid vinden met haard)

Zoiets misschien? Ik weet natuurlijk niet hoe jouw band met je oma is hèSorry, maar ik krijg bij dit soort teksten gelijk de associatie met de verbrandingsoven van een crematorium, dus ik zou het daar gewoon niet over hebben.
Als opa 91 was, dan zal oma waarschijnlijk ook wel op leeftijd zijn Ik zou dan zeker niet zo'n, sorry dat ik het zeg, kitcherig glitterplaatje doen, maar gewoon eenvoudig en respectvol een kaart met de eerste tekst van NevankaLetonja en dan evt toevoegen dat je bloemen bij zijn graf hebt gezet.
@Borderwalk

Dat plaatje is vreselijk. Het was maar een voorbeeld. Oudere mensen houden wel van kleur. Daar worden ze namelijk blij van.
Lieve oma, vandaag is het opa's geboortedag. Een dag om bij stil te blijven staan omdat het een feestje is dat hij bij ons is geweest. Ik wens u een mooie dag toe met een glimlach en vast ook een traan. Liefs..
Mijn oma is 90, komt weinig tot niet meer buiten en is allergisch voor bloemen (welke weet ik niet).

Ik denk dat ik een mooie kaart ga uitzoeken er er iets in de geest van de eerste posts op schrijf.

Het weekend er voor (of 2 of er na) ben ik daar al in de buurt want mijn ouders wonen daar ook nog en mijn moeder is ook in deze maand jarig.

Lastig hoor allemaal. Ik weet dat oma zich wel red en dat alle kinderen en kleinkinderen vaak langskomen maar toch. Het lijkt me helemaal niets in deze tijd van het jaar.

(ben een beetje bibberig m.b.t. dood enzo. Pas gedroomd dat ze me kwamen melden dat mijn vriend was overleden. Ben beetje kriebelig dus)

*schopt zichzelf naar een vrolijker topic*
Ik zou over opgaan in dat vuur spreken in het kaartje wat je naar je Oma stuurt op Opa's sterfdag. En het liefst eigenlijk dan ook niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gewoon bellen.
quote:Dating_vrouw schreef op 02 november 2010 @ 13:30:

@Borderwalk

Dat plaatje is vreselijk. Het was maar een voorbeeld. Oudere mensen houden wel van kleur. Daar worden ze namelijk blij van.Ja, ze zijn net als mensen met down.
quote:klaverjas schreef op 02 november 2010 @ 13:40:

[...]

Ja, ze zijn net als mensen met down.Eh das een grapje hoop ik....
quote:Dating_vrouw schreef op 02 november 2010 @ 13:30:

@Borderwalk

Dat plaatje is vreselijk. Het was maar een voorbeeld. Oudere mensen houden wel van kleur. Daar worden ze namelijk blij van.

Pffffffffff, wat een rare opmerking.

Wanneer word ik daar blij van? Vanaf mijn zestigste? Of na mijn negentigste? En is dat op je verjaardag? Of gaat dat geleidelijk?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik kon ook niet komen op de eerste 'verjaardag' van opa toen hij overleden was (was begin dit jaar). Ik heb oma toen ook een kaartje gestuurd, met de tekst: 79 jaar geleden werd er een heel bijzonder mens geboren, daarom blijft dit een speciale dag. We denken aan u, liefs...
quote:moekie76 schreef op 02 november 2010 @ 14:01:

[...]

Eh das een grapje hoop ik....Nee, dat heet sarcasme.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven