Even klagen
dinsdag 2 november 2010 om 13:50
quote:woezelenpip schreef op 02 november 2010 @ 13:49:
[...]
Dat is het grootste punt nu. Wij hebben overdag meer tijd en hun juist 's avonds. Daardoor wordt het wat moeilijker. Daarbij zijn wij uitgenodigd om mee te gaan naar Disneyland, dus lijkt mij dat toch iets anders.
Maar wat ik voornamelijk bedoel te zeggen, de meeste schrijven dat wij langs moeten gaan (ik snap het punt!), maar ik laat toch ook iets van me horen. Waarom kunnen hun dat dan niet....... Als hun ergens over geirriteerd zijn, kunnen ze dat toch ook aangeven.....Zal zuslief ook wel denken.
[...]
Dat is het grootste punt nu. Wij hebben overdag meer tijd en hun juist 's avonds. Daardoor wordt het wat moeilijker. Daarbij zijn wij uitgenodigd om mee te gaan naar Disneyland, dus lijkt mij dat toch iets anders.
Maar wat ik voornamelijk bedoel te zeggen, de meeste schrijven dat wij langs moeten gaan (ik snap het punt!), maar ik laat toch ook iets van me horen. Waarom kunnen hun dat dan niet....... Als hun ergens over geirriteerd zijn, kunnen ze dat toch ook aangeven.....Zal zuslief ook wel denken.
dinsdag 2 november 2010 om 13:58
quote:woezelenpip schreef op 02 november 2010 @ 13:49:
[...]
Dat is het grootste punt nu. Wij hebben overdag meer tijd en hun juist 's avonds. Daardoor wordt het wat moeilijker. Daarbij zijn wij uitgenodigd om mee te gaan naar Disneyland, dus lijkt mij dat toch iets anders.
Maar wat ik voornamelijk bedoel te zeggen, de meeste schrijven dat wij langs moeten gaan (ik snap het punt!), maar ik laat toch ook iets van me horen. Waarom kunnen hun dat dan niet....... Als hun ergens over geirriteerd zijn, kunnen ze dat toch ook aangeven.....Als het contact vooral van jou/jullie uitgaat, dan hebben zij er wellicht minder behoefte aan en kun je dat beter accepteren en afstand nemen. Als zij weer/nog behoefte krijgen aan contact, laat het initiatief dan maar van hun uit gaan. Richt je op mensen waar je wel 'n leuk en gelijkwaardig contact mee hebt, of dat nu familieleden of vrienden betreft. Bloedband is niet heilig.
[...]
Dat is het grootste punt nu. Wij hebben overdag meer tijd en hun juist 's avonds. Daardoor wordt het wat moeilijker. Daarbij zijn wij uitgenodigd om mee te gaan naar Disneyland, dus lijkt mij dat toch iets anders.
Maar wat ik voornamelijk bedoel te zeggen, de meeste schrijven dat wij langs moeten gaan (ik snap het punt!), maar ik laat toch ook iets van me horen. Waarom kunnen hun dat dan niet....... Als hun ergens over geirriteerd zijn, kunnen ze dat toch ook aangeven.....Als het contact vooral van jou/jullie uitgaat, dan hebben zij er wellicht minder behoefte aan en kun je dat beter accepteren en afstand nemen. Als zij weer/nog behoefte krijgen aan contact, laat het initiatief dan maar van hun uit gaan. Richt je op mensen waar je wel 'n leuk en gelijkwaardig contact mee hebt, of dat nu familieleden of vrienden betreft. Bloedband is niet heilig.
dinsdag 2 november 2010 om 13:59
dinsdag 2 november 2010 om 14:00
quote:elninjoo schreef op 02 november 2010 @ 13:58:
[...]
Als het contact vooral van jou/jullie uitgaat, dan hebben zij er wellicht minder behoefte aan en kun je dat beter accepteren en afstand nemen. Als zij weer/nog behoefte krijgen aan contact, laat het initiatief dan maar van hun uit gaan. Richt je op mensen waar je wel 'n leuk en gelijkwaardig contact mee hebt, of dat nu familieleden of vrienden betreft. Bloedband is niet heilig.
Nou nee, misschien heeft zus helemaal geen behoefte aan geen contact.
Ze zal het wel goed vinden zo. Lekker makkelijk.
Het zit blijkbaar in de familie.
[...]
Als het contact vooral van jou/jullie uitgaat, dan hebben zij er wellicht minder behoefte aan en kun je dat beter accepteren en afstand nemen. Als zij weer/nog behoefte krijgen aan contact, laat het initiatief dan maar van hun uit gaan. Richt je op mensen waar je wel 'n leuk en gelijkwaardig contact mee hebt, of dat nu familieleden of vrienden betreft. Bloedband is niet heilig.
Nou nee, misschien heeft zus helemaal geen behoefte aan geen contact.
Ze zal het wel goed vinden zo. Lekker makkelijk.
Het zit blijkbaar in de familie.
dinsdag 2 november 2010 om 14:00
Ik meen me te herinneren dat je al eerder een keer een topic hebt ge-opend over iets wat met je zus en haar man te maken had. Klopt dit?
Maar goed, jij hebt een bepaalde verwachting van de relatie met hun, die zij niet waarmaken. Omdat jij wel heel belangstellend ingesteld bent, verwacht jij dat van hun terug.
Waar zit het probleem dus? Juist bij jou! Wil je verandering zal je dat zelf aan moeten geven. Al zou ik niet blij worden van afgedwongen aandacht, want dat doe je dan.
Ik vind niet dat je de instelling moet hebben van " ik doe dit, dus moet jij dat teruggeven."
Ik geef en verwacht nooit iets terug, leuk als het wel komt, maar zo niet ook geen probleem.
Maar goed, jij hebt een bepaalde verwachting van de relatie met hun, die zij niet waarmaken. Omdat jij wel heel belangstellend ingesteld bent, verwacht jij dat van hun terug.
Waar zit het probleem dus? Juist bij jou! Wil je verandering zal je dat zelf aan moeten geven. Al zou ik niet blij worden van afgedwongen aandacht, want dat doe je dan.
Ik vind niet dat je de instelling moet hebben van " ik doe dit, dus moet jij dat teruggeven."
Ik geef en verwacht nooit iets terug, leuk als het wel komt, maar zo niet ook geen probleem.
Nope
dinsdag 2 november 2010 om 14:03
Ik vind het altijd zo raar als mensen zeggen dat ze het te druk hebben. Je hebt toch vast wel een keer een uurtje tijd om even snel een bakje koffie te gaan doen? Jij zegt dat ze s'avonds juist tijd hebben. Kan je dan nooit één avond op de koffie gaan?
Misschien heeft zij minder behoefte aan contact met jullie? Waarom bel je haar niet gewoon op? Gewoon zeggen dat je het jammer vindt dat jullie elkaar zo weinig zien, agenda erbij pakken, en een datum prikken?
Misschien heeft zij minder behoefte aan contact met jullie? Waarom bel je haar niet gewoon op? Gewoon zeggen dat je het jammer vindt dat jullie elkaar zo weinig zien, agenda erbij pakken, en een datum prikken?
dinsdag 2 november 2010 om 14:03
communicatie is denk toch het toverwoord.
Je kan jewel opvreten en misschien doet zij dat ook (je bent niet voor niets zussen van elkaar ), maar zonder elkaar te spreken kan jeje van alles in je hoofd halen (en met de tijd wordt het natuurlijk steeds erger), maar je kan ook even de telefoon opnemen, bellen en zeggen: zus hoe is het ermee?
Je kan jewel opvreten en misschien doet zij dat ook (je bent niet voor niets zussen van elkaar ), maar zonder elkaar te spreken kan jeje van alles in je hoofd halen (en met de tijd wordt het natuurlijk steeds erger), maar je kan ook even de telefoon opnemen, bellen en zeggen: zus hoe is het ermee?