Opa

02-11-2010 11:29 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen februari is mijn opa (91) overleden.

Binnenkort zou hij jarig zijn. Nu wil ik mijn oma een kaartje sturen maar ik weet niet wat ik er in moet zetten en eigenlijk heb ik geen idee wat voor kaartje ik wil sturen.

Iets met vuur ofzo. Opa sprak over doodgaan als opgaan in het (pinkster)vuur.

Kunnen jullie me helpen?
quote:klaverjas schreef op 02 november 2010 @ 14:03:

[...]

Nee, dat heet sarcasme. ok dat bedoel ik, gelukkig maar. (dr zijn mensen die dit menen....)
quote:moekie76 schreef op 02 november 2010 @ 14:03:

Ik kon ook niet komen op de eerste 'verjaardag' van opa toen hij overleden was (was begin dit jaar). Ik heb oma toen ook een kaartje gestuurd, met de tekst: 79 jaar geleden werd er een heel bijzonder mens geboren, daarom blijft dit een speciale dag. We denken aan u, liefs...Mooi.
quote:Dating_vrouw schreef op 02 november 2010 @ 13:30:

@Borderwalk

Dat plaatje is vreselijk. Het was maar een voorbeeld. Oudere mensen houden wel van kleur. Daar worden ze namelijk blij van.Die is nieuw voor mij. Wat is wel een geschikt plaatje dat je per email kunt opsturen naar een 90 jarige die dit jaar haar man verloren is, zonder over te komen alsof je te beroerd bent om een kaartje te kopen? Ik kan echt niets bedenken.
quote:borderwalk schreef op 02 november 2010 @ 14:14:

[...]

Die is nieuw voor mij. Wat is wel een geschikt plaatje dat je per email kunt opsturen naar een 90 jarige die dit jaar haar man verloren is, zonder over te komen alsof je te beroerd bent om een kaartje te kopen? Ik kan echt niets bedenken.

Ik reageer alleen op jou, omdat jouw reacties heel netjes en normaal zijn.

Even een antwoord: Het is ervaring met een 86-jarige weduwe.

Graag naar buiten gaan maar dat weinig meer kunnen.

Op die leeftijd accepteer je de dood als iets wat er bij hoort. Zeker iemand die de oorlog heeft meegemaakt of in elk geval die tijd. Het ergste zijn de reacties van anderen die richting aangeven naar hun eigen behoefte. Projectie heet dat.

Deze vrouw is uiteindelijk in een verzorgingshuis terecht gekomen. De verpleging gaf zelf aan om leuke herinneringen op te halen via foto's.

Laat die oudere mensen zelf maar eens kiezen.

Een mening hebben is leuk, maar baseer het op ervaring (of open staan voor een andere mening.)

Ik vind dat hier op dit forum soms bot wordt gereageerd, maar het is nu eenmaal openbaar.

Verder wens ik jullie allemaal datgene wat je verdient en zoals je andere mensen tegemoet treedt.
Datingvrouw: fijn dat je reageert, maar je hebt niet echt antwoord gegeven op mijn vraag. Je verteld over een 86- jarige weduwe in een verzorginstehuis die graag herinneringen ophaalt, maar ik lees niets over geschikte (al dan niet) kleurige plaatjes/ kaarten voor TO?
@Borderwalk

Ik had eerder een suggestie gedaan voor een topic met plaatjes voor liefde en dat was ooit van Elmervrouw.

Iemand die zich rot voelt kan daar baat bij hebben. Ik had alleen door te zoeken dat afschuwelijke plaatje gevonden.

Nee, je begrijpt het misschien verkeerd.

Ik heb zo'n vergelijkbare situatie meegemaakt. Een kaartje sturen om de nabestaande een goed gevoel te geven is beter dan zware teksten over dood. Op een begrafenis is het praten over de mooie kanten van de overledene de beste troost.

Misschien een mooie foto van opa met een lieve tekst over opa?

Verder heb ik gevraagd om deze account te verwijderen, dus kan ik niet meer reageren.
Kunnen jullie dan nu ophouden met het gekizzebis in dit topic? Het doet zeer. b.v.d.
Sorry TO, ik was me er niet van bewust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven