*April 2009! deel 2*

20-03-2010 14:09 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2009 deel 1

En hier gaan we verder!

Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer404e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita292e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou401e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Nieuws Asjemenou Laurens geboren op 17-07-2011 NoerieKateFlodderGoed op weg met mogelijk nieuwe baan!Elmanitanever ending story....Ruma onze eigen supermama
Noerie: goed voor jezelf zorgen he? iedereen wil gewoon altijd van alles en als er dan ook nog een paar heftige dingen gebeuren is je lijf er soms gewoon een beetje klaar mee. Hier mag je ook altijd klagen, zuchten en steunen daar zijn we voor!

Flodder: gaaf joh, dat klinkt wel erg stoer. Hou je ons een beetje op de hoogte?

Moet morgen voor werk naar Enschede en heb er nu al geen zin in, dat hele rot eind rijden met dit weer blegh........
He lieve Noerie, lekker rustig aan doen waar dat kan hoor! Alleen dingen doen die echt goed voelen en als dat nog niet stappen met vriendinnen is, nou dan misschien even nog niet. Of gewoon lekker vroeg weer naar huis. Kun je wel werken of ben je thuis?

Flodder, wat leuk, op welk vlak?

En Elma, wat een mazzel dat het alleen de aansluiting was en niet de PC zelf! Backup je nu wel? Je kunt dat zo instellen dat het automatisch gaat he, wekelijks of maandelijks. Hebben wij ook en heeft al heel wat keren mijn gemoedsrust gered!

Isa ligt volledig gesloopt in bed. Was te moe om te eten, viel in slaap aan tafel. Ben namelijk net naar een indoor speelparadijs geweest met de buuf en haar twee kindjes, erg gezellig.

Manlief is weer hele week op pad geweest maar komt morgen gelukkig weer thuis! Beetje ongezellig is het toch wel, ook al had ik best een volle agenda dankzij goede oppassen die we inmiddels hebben.

Nu snel ff wat werk wegwerken.
zo de eerste van een nieuwe maand!

Asje: leuk he zo'n indoorspeeltuin? Beide ukken zijn er hier ook erg fan van, wij gaan komende zondag erheen met vrienden en hun 2 kleintjes, dat zal ok wel uitdraaien op een heel lang slaapje smiddags . Wel fijn dat er mensen zijn die je een beetje kunnen bijstaan als je man er niet is, want dat zal vast zwaar zijn in je uppie!

Noerie: hoe gaat het nu met je? Alweer een beetje bijgekomen?

Onze vaste oppas is goedgekeurd door de ukken dus afgelopen vrijdag heeft ze voor het eerst opgepast terwijl wij naar de verjaardag van m'n schoonzus waren. Is helemaal prima gegaan, ze had een vriendin meegenomen en ze zaten samen onder een fleece dekentje op de bank film te kijken toen we thuiskwamen (best wel schattig om te zien haha).
He Elma, ja, ik had het nooit gedacht maar vond het echt best leuk in dat speelparadijs! En lekker he, een fijne vaste oppas? Wat een lieve thuiskomst inderdaad, kindjes niet wakker geweest? Hier gaat het meestal wel goed, onze oppas gaat alleen verhuizen dus ik had afgelopen week al twee nieuwe. Ging gelukkig ook goed.

Zijn jullie kindjes van slag vanwege wintertijd? Isa is straks echt dood en doodmoe naar bed gegaan, zonder eten, was geen land meer mee te bezeilen! Denk dat het daar aan ligt want ze was afgelopen week een engeltje!

Aanstaande donderdag vertrek ik naar ZuidAfrika voor een week werk, dit keer is man dus alleen met de kleine. Heb wel zin om even weg te zijn moet ik zeggen! Tis daar zomer, dus lekker buiten eten 's avonds en hopelijk in het weekend nog wat relaxen bij een zwembad of zo. Denk alleen dat ik Isa vreselijk ga missen!!
hey Asje; nee er was de hele avond geen piepje uitgekomen dus makkelijk geld verdiend haha

Geen last gehad van de wintertijd gelukkig, beide kinders werden pas om 8 uur nieuwe tijd wakker dus helemaal prima. En doordeweeks moeten ze er zo vroeg uit dat ze altijd nog slapen dus dat scheelt.

Leuk joh weer een weekje weg voor je werk. En dan ook nog naar Z-A waar het droog is! Wat een zeikweer is het hier al de hele week.

Goed nieuws hier: de data van de schijf is gered! Man heeft vanmorgen de nieuwe schijf opgehaald bij de techneut en alles staat er weer op. Ik ben echt onwijs opgelucht!

Nu dus geen excuus meer om te WOGgen helaas......
Iets met begeleiden van jongeren/licht verstandelijk gehandicapten. Dagopvang. Maar gesprek was verplaatst dus geen nieuws nog helaasch.......

Asje; wat heerlijk een weekej zomer !! Dat wordt zorgen voor genoeg afleiding om je kleine meisje niet te missen !!

Noerie; hoe is het nu ??

Ela; wauw wat heeeeeeeeerlijk dat je je tekst hebt kunnen redden !!!!
Even heel erg ego...

Kunnen jullie een geheimpje bewaren?? Ben ZO blij, heb vanochtend positieve test gedaan, ben zwanger! Wel nog super pril, zit net een dag over tijd of zo, maar het streepje was er duidelijk! Hieperdepiep hoera!

Met dit goede nieuws op zak -zeg maar in de buik - vertrek ik morgen een weekje naar het land van de heerlijke rode wijn en de super braais, maar die laat ik met alle liefde even staan.

Dagdag!
Wauw Asje gefeliciteerd!!! En dan laat je ons gewoon zomaar hier achter voor een week, stoute jij! Ik ga hier duimen voor je hoor! Fijne werk-vakantie in ieder geval.

Flodder: dat klinkt als een erg goed (maar ook zwaar) idee! Ik ben benieuwd of het wat gaat worden.....

Hier geen nieuws verder dus ga weer even tijd verdoen tot de verpleegkundige tijd voor me heeft en daarna lekker naar huis waar het weekend begint
Asje: geweldig!! Ben helemaal blij voor je!
Lieve Noerie: allereerst een enorme knuffel voor jou! Ik begrijp je helaas maar al te goed, aangezien ik zo al een jaartje op en neer dobber met op dit moment weer een mindere periode.

Lieve meid, je hebt de laatste 3,5 jaar ook heel veel meegemaakt. Je bent in een gezinnetje terecht gekomen via jouw man. Je moest aan je nieuwe zoon wennen (en natuurlijk ook omgekeerd) en helaas -m.n. voor zoon dan- is hij niet de allermakkelijkste. Daarnaast zelf nog zwanger geworden, verhuisd als ik me niet vergis, diagnose bij zoon, gaan werken voor 3 dagen. een mens zou bij minder overspannen kunnen raken.... Alleen een tip van mij: neem de rust die je nodig hebt, al is het maar een uurtje 's-middags in bed liggen, doe alleen dingen -voor zover mogelijk- waar jij rustig van wordt en weer een beetje opknapt (ik ga daarom vaak naar de sauna) en vooral denk eraan: je hoeft niet persé altijd die leuke, gezellige vrouw/vriendin te zijn die altijd vrolijk is etc. Als je behoefte eraan hebt om de hele dag/week/maand/jaar alleen maar thuis te zijn, so be it. Je lichaam en geest hebben nu even een stand-by nodig. Nogmaals een dikke voor jou! En als je wilt schrijven, mailen, altijd mogelijk!

Liefs, Ruma
Elma; wat een geluk dat het nog allemaal bewaard is! En nu moet je nog even voor de laatste loodjes gaan! Kom op!

Flodder: spannend zeg op jezelf beginnen. Klinkt wel leuk. Wanneer is het gesprek nu?

Asje: een week naar Z-A. Ik zou zo met je mee willen! Heerlijk! alleen idd jammer van die heerlijke wijn die je nu moet laten staan, maar dat kun je over 9 mnd weer inhalen!

Morgen weer aan het werk. Nog 3 weken ouderschapsverlof. De laatste week heb ik eigenlijk vrijgepland (moet ik nog vragen). Ik wil dan nog de zolder en het kantoor opruimen. Heb al tegen man gezegd dat hij moet zorgen voor de aanhangwagen want dan kunnen we meteen door naar het milieupark. De laatste dag wil ik weer lekker naar de sauna.... Even nog een beetje tijd voor mezelf!

Fijne avond nog!
Hahaha Asje wat goed !!! Wilde gister net eigenlijk vragen wanneer de eerste kriebels zou krijgen maar vond de vraag wat ongepast.....Maar dus toch. Spannend !!!!!
Even inloggen vanuit een lodge in Johannesburg. Zit te werken maar het is wel even mooi. Zijn gister te gast geweest bij hele leuke vrouwelijke projectmanager hier.

Maar oh wat een leven hier. Waar de term vrijheid niets betekent. Waar ze in een prachtig huis woont met man en kind, maar driedubbel beveiligd, muren en alarmsystemen, haar kind kan nooit op straat spelen, altijd halen en brengen, ze kan geen sieraden dragen, altijd bang voor een overval, of een oorlog, er gaan veel geruchten dat als Mandela overlijdt, de zwarten alle macht gaan grijpen, brrr. Ik realiseerde me ineens hoe goed we het in NL hebben!

Hoe is het daar? Flodder druk met de opstart van je eigen toko? Spannend! En Noerie, ik hoop dat het een beetje gaat, is de familie lief voor je en kunnen ze je een beetje ontzien/helpen?

Ruma, hopelijk lukt het die laatste week lekker vrij te nemen, zal dan volgende week zijn?

Heb me trouwens niet helemaal kunnen inhouden qua wijn en gister en eergister 1 glas gedronken over de gehele lange avond, met een heeeeleboel water erbij. En nu voel ik me beetje schuldig daarover, alsof ik dat niet kan laten voor een baby. Stom he?
Asje; wat confronterend zeg !! Leuk dat je even langs komt trouwens. Tuurlijk voel je je schuldig. Had ik ook wel want 2x had ik een negatieve test terwijl die na een avond stappen en flink wat alcohol wel positief bleek.... En als je je zo schuldig voelt smaakt een glas water misschien wel lekkerderderder ?

Ben wel en niet druk. Nu aan het wachten op ons gesprek de 19e. Dan weten we hoe we verder moeten. Of ism de woningstichting of leuren bij de gemeente.
Asje: dat is inderdaad een beangstigend idee om zo te moeten leven. Ik heb overigens ook tijdens mijn zwnagerschappen wijn gedronken, niet veel maar net als jij 1-2 glaasjes op een hele avond bij speciale gelegenheden. Volgens mij (al ik het nog goed in het hoofd heb) is er pas vanaf week 6 bloeduitwisseling tussen moeder en kind, dan pas komen jouw drink- en eetgewoontes ook mee in de navelstreng (als je snapt hoe ik het bedoel). Maar goed, je moet dat doen waar je je goed bij voelt en ga je nu geen schuldgevoel aanpraten, want vaak weten de meesten op dat moment nog niet eens dat ze zwanger zijn! Geniet iig van Z-A (hoe dubbel de situatie ook is).

Ik heb trouwens pas over 2 weken de week vrij. Verheug me wel erop.

Flodder: nog even afwachten dus? Wel al een soort bedrijfsplan aan het opstellen of hebben jullie dat al? Spannend in ieder geval.

Noerie: alles ok? Als het gaat, laat even wat weten.

Zo, ik ga weer aan het werk!
He Ruma, dank voor je fijne woorden. Heb gister wat zitten lezen over het drinken van (minimaal) alcohol helemaal aan het begin van de zwangerschap en maakte me al geen zorgen meer, maar het is altijd fijn te horen dat je niet de enige bent die niet heilig is:-)

Vanochtend sloeg ineens het moedergevoel toe hier. Ben nu voor de zesde dag van huis en oh, wat mis ik mijn kleine meisje ineens! Over drie dagen gelukkig weer thuis.

Flodder, succes!
Even snel een berichtje van mij. Zit op mijn werk dus even heel kort. Gaat beter hier. Ben deze week weer rustig begonnen met werken en ging maandag heel goed. Ik reageer vanavond even uitgebreider. Bedankt voor jullie lieve woorden, jij helemaal Ruma. Ik mail je deze week even.

En Asje: Wat ontzettend leuk zeg!!! Van harte hoor!!! Spannend en helemaal leuk allemaal weer.
Hey meiden, ben al heeel lang niet geweest, maar lees zo nu en dan wel bij dus wou toch weer even schrijven.

Asje, gefeliciteerd! Wat leuk, weer zwanger, en spannend. Ook mooi leeftijdsverschil tussen die twee straks!

Over wijn tijdens zwschap, heb ik ook zo nu en dan gedaan...

Noerie, dikke knuffel voor jou, heftig ook wat je allemaal hebt meegemaakt de laatste tijd, dus snap goed dat het je allemaal te veel is geworden. Gelukkig is je laatste berichtje heel positief.

Flodder, al nieuws van je gesprek? En heb zo nu en dan leuke foto's van Pepijn gezien, mooi ventje!

Elma, wat een schrik met die computer zeg! Heb je alles nu weer?

Ruma, hoe is het met je? Op het andere topic kijken we ook naar je uit ( je dubbelganger ook). Hoop dat je het allemaal een beetje trekt weer.

Met Beertje gaat het goed. Heel ventje al natuurlijk, kletst de oren van je hoofd. Hebben wij de hyves nog, zal eens wat foto's plaatsen.

Ze worden alweer bijna 2 dames! Nou ja, ik loop wat hard van stapel, maar het gaat wel heel snel allemaal. Soms lijkt het gisteren dat ie geboren werd.
Het Noerie, wat goed dat je er weer bent en dat het nu weer wat beter gaat! Fijn om te horen, veel positieve energie groetjes!

En Beer, gezellig dat je weer ff berichtje schrijft. Alweer bijna twee, haha, je loopt wel hard van stapel. Maar het gaat wel snel inderdaad. Bijna dagelijks verbaas ik me over dat een mensje van 1,5 al zo veel kan!

Ik ben weer lekker thuis, vrijdag ochtend bij aankomst op Schiphol waren man en Isa er en jeetje wat was ik blij zeg!!! Nu dus genieten van een lang weekend samen en van het idee dat er straks een nummertje twee komt. Volgend weekend wordt ik veertig, mooier verjaardagscadeau had ik niet kunnen wensen.

Nu snel terug naar plekje bij man op de bank. Fijn weekend.
Asje welkom terug! Kan me voorstellen dat je ze gemist hebt!

Ik wordt volgende week zaterdag 40, welke dag bij jij jarig?

fijn weekend!
Heey Asje, wat fijn dat je weer bent geland. Wel leuk idd zo met je verjaardag. Ga je het dan ook wereldwijd bekend maken?

Beer: foto's op hyves of niet? Ook bijna jarig en 40? Hoe gaat het nu met de kids, heb je al weer wat meer ritme ? Toch wel makkelijker nu ze weer wat ouder worden en wat meer begrijpen vindt je niet ?

Ruma wordt dan ook 40 of niet ?

Moest ff scrolen en rekenen hahaha. niet mijn sterkste kant en zeker niet op de zondag avond....
Even kort:

Flodder: ik word volgend jaar september pas 40 . Dus nog heeeeeel erg lang duurt dat.

Asje: geniet van je zwangerschap en inderdaad ze worden heel snel groot. Als ik zie wat Anne al allemaal kan (overigens ook heel anders dan de jongen).

Beer: heb nog geschreven op 35+

Ben zelf nog ziekjes geweest. Ben nog steeds niet helemaal in orde, maar het moet maar. Ik schrijf snel meer want moet nu weer werken.
Ohhhhhh dus jij bent nog heeeeel jong eigenlijk :-)

Leuk hè hoe snel dat weer gaat met de kids. Ik zie soms weer eens een echte babyfoto voorbij schieten en moet zo diep graven om dingen terug te halen. Maar misschien komt dat omdat hij altijd lag te slapen hahaha..........

Vanavond lekker vroeg naar bed. Morgen lang werken en ver rijden. Wel leuk hoor maar kan eerst wel ff bijtanken denk.
Oja en wat ik lastig vind is dat ik soms ook ineens besef dat Pepijn wel eens de jongste kan blijven. Een soort afscheid nemen van het zwanger zijn en de baby periode enz. Och wat een dramatisch zielige zeurbui heb ik zeg hahaha.
Wat zeg je heeeel jong? Ik ben gewoon piep .

Zou je zelf nog voor een 4e willen gaan? En je man? Wat zijn de voors en tegens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven