*April 2009! deel 2*

20-03-2010 14:09 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2009 deel 1

En hier gaan we verder!

Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer404e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita292e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou401e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Nieuws Asjemenou Laurens geboren op 17-07-2011 NoerieKateFlodderGoed op weg met mogelijk nieuwe baan!Elmanitanever ending story....Ruma onze eigen supermama
Nou nu nog niet want ik ben (vergeleken bij de piepers) nog maar zelf net uit de luiers :-) Heb nog een aantal jaar om er over na te denken. Maar het is nog niet uitgesloten voor mij. Denk alleen dat P een zenuwinzinking krijgt als ik zwanger zou zijn hahaha.

Maar andere kant is wel dat ik merk dat ik het ook wel weer lekker vind dat Pepijn groter/zelfstandiger wordt.

Denk dat ik diep van binnen nooit klaar ben.

En jullie ?
zow hier ook een teken van leven, druk druk druk op het werk heb mijn buro al anderhalve week niet gezien omdat ik constant onderweg ben en dat blijft de rest van de week ook nog zo!

@ Noerie: fijn dat het weer iets beter gaat, maar niet te snel teveel willen doen he?

@ flodder: heel herkenbaar hoor dat ik best nog wel eens zwanger zou willen zijn, maar ik vind het echt zo relaxt dat ze nu al zoveel zelf doen dat ik er eerlijk gezegd niet aan moet denken dat er ooit nog een baby komt haha. Maarja het 1 staat toch nogal vast met de ander zeg maar..... Hoe gaat het met het opzetten van je bedrijfje?

@ Ruma: nog een beetje aan het uitzieken dus. Hoe gaat het met de dame en heren?

@ Beer: leuk om weer eens wat van je te lezen! Ben wel benieuwd hoe Beertje er nu uitziet, volgens mij is de hyve hevig verstoft! Misschien moeten we daar eens wat aan gaan doen (hint hint ). Computerspul is inmiddels weer heelhuids terug op de plek waar het hoort (wel een goeie 450 euro gekost helaas).

@ Asje: in de 1e 6 weken is er inderdaad nog geen bloedband tussen embryo en moeder dus dan kan wat alcohol geen kwaad zolang het geen flessen tegelijk zijn. Daarna kan 1 glas in de week geloof ik ook geen kwaad. Ik ken genoeg artsen die dat ook gewoon blijven doen tijdens hun zwangerschap en je zou denken dat die er toch wat van af weten.

Hmm ik ben dan denk ik nog wel superduper-piep . Voel me nu een beetje de baby van hier haha.

Hoe gaan jullie kindjes om met de sinterklaas gekte die langzaam begint los te barsten? Die van mij zijn natuurlijk nog net te klein om te snappen wat het precies is maar ze zien op het kinderdagverblijf natuurlijk wel van alles gebeuren (en op de tv ook). Er wordt hier dus hartstochtelijk swatte piet en snitteklaas geroepen als ze ze voorbij zien komen op tv. Ik denk dat Fynn het volgend jaar zeker weten wel gaat snappen dus we genieten nog maar even een jaartje van de rust

Nou ik ga richting de auto, vandaag naar het LUMC voor het werk dus we gaan maar weer aan de bak!
Wat een dag zeg.......

Heb vandaag 2 wortelkanaalbehandelingen achter de rug. Zere bek !! Wat een pijn. Gister dus weer niet normaal. Vanmorgen gelijk naar de tandarts en bleek dus ontsteking in achterste kies. Ik dacht die daarvoor maar hij deed anderhalf uur over ééntje. Onderweg naar mijn werk wist ik al dat het niet goed was en vanmiddag kon ik gelukkig om 16.40 weer terecht. Heb nu tot tegen half 7 in de stoel gelegen. Onwijs veel verdovingen want het bleef pijn doen tijdens de behandeling. Ook spuiten in de zenuw. Brrrrrr. Kwam veel bloed en zelfs pus uit zei die.

Nu 2 tijdelijke vullingen en snel weer een afspraak om het af te maken bij een andere tandarts die er meer mee te maken heeft. Bah.

El: heb vrijdag een gesprek. Dat is eerst even afwachten. Wat moest je doen dan in het LUMC ?

Hier zijn Floortje en Timo natuurlijk volop met de sint bezig. Pepijn doet overal vrolijk aan mee. Was erg blij met zijn autotje in zijn schoen.

Heb trouwens een kleine garage van tonka gekocht voor de sint. En in zijn schoen dus autotjes die daar bij horen.

Ik ga ff wat eten (door de blender halen......) en naar bed. Ben er klaar mee.
Flodder! Arme meid, wat een ellende! Ik krijg al de kriebels bij het denken eraan, twee wortelbehandelingen! Tsjonge wat zul jij blij geweest zijn dat die dag voorbij was en je in je bed lag! Hopelijk is het nu beter en gedaan met de pijn.

Elma, lief die swattepiet zeg! Isa vind hem ook geweldig, de hele bedoeling snapt ze natuurlijk nog niet, maar pepernoten en cadeautjes zijn altijd leuk! Alleen gister had ik haar haar laarsje bij de deur laten zetten, ben ik vergeten er wat in te doen...! (gelukkig miste ze dat ook totaal niet maar ik voelde me vrij dom).

Hey Beer, zijn we dan gelijk jarig? Of ben jij volgende week zaterdag jarig, ik in elk geval overmorgen. Zijn wij dan de eerste die de 40 grens passeren geloof ik, de rest klinkt nog pieperdepiepjong (vooral Ruma:-).

Hier alles lekker. Voel me prima, weinig te merken van de productie van een nieuwe baby. Het is vandaag zes weken exact, nog wat vroeg voor kwaaltjes dus. Ga dus nog niets aan de grote klok hangen, ouders weten het wel en mijn zus komt morgen met haar zoontje, die ga ik het ook vertellen. Anders verklapt Isa het wel, die prikt af en toe in mijn buik en zegt 'beeeeeeeebie'. Te zoet.

Ga weer even aan het werk.
Ahhhh Asje wat lief !!

Heb wel napijn nu maar is eitje vergeleken met die pijn van van de week.
zow Flodder jij bent wel lekker bezig geweest met de tandarts zullen we maar zeggen. Inmiddels weer een beetje pijnvrij? Hoe ging je gesprek? Ik moest daar data nakijken van een klinische studie die we hebben lopen. Ik vind het altijd wel leuk om daar te komen, heb er toch bijna 5.5 jaar gestudeerd (soort jeugdsentiment haha).

Asje: haha de zwangerschapsdementie begint dus al toe te slaan! gelukkig mist Isa de kadootjes nu nog niet, ik denk dat ze er over 2 jaar minder blij mee was geweest! Lief hoor Isa die beeebie prikt hahaha

Hier gaat alles z'n gangetje, van de week ineens een nieuwe inspiratiegolf doordat het paper waar ik al bijna 2! jaar mee bezig ben dan eindelijk goedgekeurd is door m'n baas. Nu moet ie nog langs een co-auteur en dan is het kreng eindelijk klaar om op te sturen naar een blad.

Ik zal trouwens weer eens even een fotootje plakken van de ukkies als dat lukt

werkse allemaal!

Samen nasi eten bij opa en oma

lol in bed na het in bad gaan (opa en oma waren wat minder blij na deze fotoshoot, iemand was vergeten dat ze geen luier aanhad )
Wat schattig Elma, leuke foto's maak jij altijd!

Asje, werden we toch gewoon op precies dezelfde dag 40! Wat grappig he! Gefeliciteerd nog !
nou Beer ik zou willen dat ik het zelf zo kan, alle eer is voor schoonvaders in dit geval
Elma, inderdaad erg lief! Heerlijk zo'n schoonvader! En wat lekker van je paper! Ben je dan zelf klaar-klaar nu de anderen aan het werk kunnen?

Hee Beer, wat grappig en enorm toevallig! Jij ook, gefeliciteerd! Heb jij ook dat het toch wel een beetje bijzonder voelt (waarschijnlijk omdat iedereen zo'n 'ding' van maakt)?

Heb je het nog gevierd? Ik heb een top-verjaardag gehad, het hele weekend was er 1 met 'een gouden randje' eromheen. Mijn zusje uit Zwitserland was met haar zoontje van 3 vrijdag al gekomen. En ach wat was dat fijn!! Die twee kleintjes spelen zo leuk samen en zijn zo dol op elkaar, het is een aaneenschakeling van lieve momenten. Ik mis hun echt wat dichter om ons heen, maar helaas is daar niets aan te doen.

Zaterdag zijn we met hele family naar Sinterklaas intocht geweest in Naarden, met nog heel stel buurtkids erbij. Superleuk en bij thuiskomst nog extra verrassing: een Sint kwam met een heel stel pieten bij ons thuis! Ze hadden gehoord dat er feest was (en ik heb nog niet kunnen ontdekken wie ze dat had ingefluisterd, maar een leuke verrassing was het zeker!!!:-). Haha, al die kinderen dus pepernoten graaien en zingen en vol ontzag kijken! 's Avonds hadden we nog een feestje thuis met vrienden en zondag zus en kind weer uitgezwaaid en door naar hockeyveld. Toen was ik dus kapot maar zeer voldaan. En kan lekker vroeg naar bed vnvnd want manlief zit weer eens in New York.
Wat leuk Asje !! Klinkt beregezellig !! En wat leuk dat je zus er was. Alleen lijkt het gemis daarna me erg lastig zeg.

Heb zondag ook gespeeld. Om 16.00 uur pas, lekker koud pfffff.

Ela; ze hebben echt dezelfde ogen. Leuk hoor. Mooie foto's.

Gesprek ging goed. Was nog wel puur orienterend en hij was op zich wel positief. Hij wil wel in gesprek blijven en er over nadenken. Mochten wij de dingen rond krijgen wil hij wel wat faciliteren. Vanaf januari gaan we een plan schrijven. En netwerken.

Beer; hoe gaat het verder ??

Zere mond gaat af en aan hier. Moet 6 dec en 13 dec weer en volgens mij is beneden ook niet zuiver.....
Klinkt gezellig Asje! Het is wel jammer he dat je zus zo ver weg woont. het afscheid is natuurlijk nooit leuk en zeker niet als het echt zover weg is. Gelukkig wel een mooie dag gehad. Hoe gaat het nu met je zus? Ze ging toch meedoen aan een klinische trial?

Flodder: bah dat is geen leuk vooruitzicht met nog minstens 2 keer tandarts te gaan. Ik ga meehopen dat het meevalt! Fijn dat het gesprek goed ging, in het nieuwe jaar er vol tegenaan voor jou dus!

Ik zal even Beer en Asje hun verjaardag in de tabel verwerken, waren er nog mee mensen minder piep geworden?
heb even een nieuw stukje tabel geknutseld, als iemand dit liever niet heeft laat het even weten!

Of als er iemand bij wil dat kan natuurlijk ook!
Hey Flodder, spannend hoor, het nieuwe jaar gaat dus hopelijk grote verandering brengen! Je schrijft over 'wij', ben je met een aantal anderen of met 1 partner?

En die tandarts, oei oei, beneden niet zuiver zeg je...duimen dat het meevalt! Ik had gister ook enorme kiespijn bij het slapen gaan, heb een kies waar vulling uit is gevallen en een kroon op moet binnenkort, nu zit er een mega gat in en het voelde gister als minimaal een zenuwontsteking. Gelukkig bij het opstaan op miraculeuze wijze weer over dus fingers crossed hier dat het goed blijft gaan. Maar ik weet (weer) (even) hoe shit het kan aanvoelen.

Elma, oude knutselaar (o, nee, jonge in jouw geval) :-). Prima. Heb het nog wel alleen aan ouders en zus en beste vriendin verteld maar ik geloof niet dat iemand me hier zou herkennen. En als wel, ook niet erg.

En mijn zusje doet inderdaad al ruim jaar mee aan trial met experimentele immuuntherapie. Gelukkig is de kanker al die tijd weggebleven. Maar dat betekent niet dat ze het niet zwaar heeft, ze is heel erg moe en al haar organen krijgen een enorme opdoffer. Heftig dus. En misschien wel het allerergste, ze kan (mag) geen kinderen meer krijgen. Ze is steeds erg stoer en doet het super, maar ze heeft het er natuurlijk best wat moeilijk mee dat ik nu wel zwanger ben. Ik vind het zelf ook zo oneerlijk, ik hoop dat het een tweeling is dan geef ik er 1 aan haar:-). Kon dat maar!
Jee ja heftig zeg !!! Er komt natuurlijk altijd veel meer bij kijken dan `alleen' ziek zijn, bestralen, chemo en klaar.......... Pffff, lijkt me idd ook voor jou niet makkelijk !!

1 partner. Vriendin/ex-collega. Vol aan de bak. Spannend maar veel zin in !! Positieve energie krijg je daar van !!
Asje: dat is dus een zware dobber voor je zus. Vast lastig om jou dan zwanger te zien, gelukkig heeft ze al een zoontje stel je voor dat zoiets gebeurd en je kan helemaal nooit meer kinderen krijgen dat zou dubbel sneu zijn. Hopelijk trekt de vermoeidheid straks weer een beetje bij, het is een bekend bijverschijnsel van antilichaam therapieën.

Flodder: dat wordt hard aan de bak dus in het nieuwe jaar, we duimen in ieder geval mee.

Hier wat minder nieuws, Gwen moet binnenkort aan een nachtspalk voor haar tenen lopen. De fysio denkt dat het met manuele therapie alleen niet veel gaat verbeteren dus ik heb zelf al aangegeven dat ik dan het liefst zo snel mogelijk aan het spalk gebeuren wil beginnen. Als het dan een beetje meezit kan ze voor ze naar school gaat tenminste net als alle andere kindjes normaal plat op haar voeten lopen. Ben alleen bang dat het straks een enorme strijd gaat worden om dat ding om te krijgen en te houden
Waarom kiezen ze dan niet voor (een week o.i.d.) gipsen ?
ik heb eigenlijk geen idee Flodder.

Ik moet morgen weer met haar naar de fysio en dan ga ik vragen hoe het nu verder moet. Zij heeft een brief geschreven aan de huisarts en die moet een verwijsbrief geven voor de kinder orthopeed.

Ik laat het nog wel even weten!
Mijn vriendin haar dochtertje heeft het ook. Wel zag ik trouwens duidelijk verschil met goede, stevige (vaak minder meisjesachtige) schoenen. En zij gaat een week in het gips. Dat lijkt mij eerlijk gezegd een stuk makkelijker......

Maar elke situatie is anders natuurlijk.

Succes in elk geval !
Hey Elma, jeetje, die Gwen, loopt ze nog steeds zo op haar teentjes, ik herinner me inderdaad wel dat je dat al een paar keer had geschreven. Ik ben benieuwd hoe het afloopt!

En ja, voor m'n zusje en voor mij zijn het relatie technisch gezien niet de meest makkelijke tijden. We zijn namelijk ook zo verschillend in hoe we met dingen omgaan, dat we elkaar af en toe gewoon echt niet begrijpen. Maar ik weet gelukkig wel zeker dat ze oprecht blij voor ons is!

Hier goed nieuws op het babyvlak, afgelopen dinsdag bij de VK een kloppend hartje, e.t.a van de kleine is 14 juli. Wel bijzonder hoor, om weer zo'n klein koffieboontje te zien, met zn snoepzakje ernaast! Gek genoeg was ik ineens heel zenuwachtig de dag ervoor, ik voelde namelijk ook totaal geen zwangerschapsverschijnselen, dus dan ga je toch beetje twijfelen. Maar die zijn er inmiddels ook...ben MOE moe moe - en slaap onrustig s nachts dus dat helpt niet echt.

Verder onzekere tijd komende half jaar, mijn man gaat vanaf januari half jaar naar de US voor werk en ons dochtertje en ik waarschijnlijk van maart t/m mei mee, tot dan blijven we hier. Maak me wel beetje zorgen hoe ik 3 a 4 dagen per week werkend, zorgend voor een kind van bijna 2, zwanger, die 2 maanden alleen door moet komen to be honest! Maar zal wel goed gaan.
Hej lieve meiden,

Ik ben er een tijdje niet geweest, maar ik zit sinds vorige week thuis met een enorme burnout. Ben echt heel erg moe, kan bijna niets meer en gelukkig is mijn moeder er iedere dag. Ze verzorgt mede de kinderen en kookt, ruimt op, doet de was etc. Gelukkig maar..

Ik laat wel weer wat van me horen. Ben nu te moe om op alles te reageren...

Liefs, Ruma
Ach nee Ruma !! Meid wat klote !!! Doe rustig aan en laat goed voor je zorgen !! Gelukkig ben je in goede handen. en de kids ook, dat zal wel rust geven. Hou je taai !!

Asje; klinkt pittig maar komt goed. Je zal wel moeten, motivatie nummer 1 :-). Leuk dat je er ook een poosje heen kan. Hoe doe je dat met jouw werk dan ?
Dubbel

Gelijk een goede reden om even een update van huize Flodder te geven.

Pepijntje gaat super. Praat en ontwikkeld snel. Ineens weer een onwijze spurt. Is helemaal into de teletubbies (pffffff) en roept de hele dag om lala Hij vindt de sneeuw helemaal leuk en de babyslee die ik in huis heb komt ook bij hem weer goed van pas. Heerlijk voor naar de winkel enz.

Morgen sinterklaas. Leuk leuk. Ben benieuwd naar de reacties van de kids !!

Wat gaan jullie doen ?
Jeetje Ruma, sterkte! Fijn dat je moeder kan inspringen, het zijn natuurlijk ook nog eens drukke tijden nu! Heb je nog Sint over de vloer gehad? ik hoop dat je snel weer wat bij kunt tanken!

Floddertje, wat lekker die Pepijn! Superlief dat hij de sneeuw zo leuk vindt, zo'n sleetje heb ik ook meteen besteld (maar helaas nog niet ontvangen), leek me inderdaad ook ideaal! Hoe vond ie Sinterklaas?

Wij vieren het niet echt, maar we waren het weekend wel bij mijn ouders en hebben allemaal de schoen gezet, Sint had er wat kleinigheidjes in gedaan en Isa ging helemaal uit haar dakje! Ze roept de hele dag "piet" en "koek". Die hebben duidelijk de meeste indruk gemaakt:-)
Ruma wat een tegenvaller voor je. Denk goed aan jezelf he de komende tijd. Rustig aan doen en alle hulp die je krijgt aangeboden schaamteloos aannemen! Als je je weer een beetje mens voelt lezen we het wel.....

Asje: zo dat is nogal wat zo'n lange reis van je man. En zelf ook nog even mee samen met de kleine dame. Kan me voorstellen dat je tegen de maanden alleen op ziet, maar het zal allemaal best loslopen denk ik. Isa kan natuurlijk al zelf lopen en dat scheelt echt een heleboel. En als ze nog slaapt smiddags gewoon zelf ook gaan liggen, het huishouden kan wel wachten!

Flodder: Pepijn dus ook al zo gek op sneeuw. Gwen vindt het niet zo boeiend maar Fynn gaat helemaal los. Op de slee met opa het hele dorp door en dan helemaal doorweekt thuiskomen om lekker op schoot op te warmen (cute!).

Gistsren zijn de kids echt schandlaih=g verwend we gingen met 5! tassen de deur uit echt niet normaal. De score voor madam was een speeltuin van little people, een knuffelschaap en een mooi leesboek. En voor meneer een mega grote vrachtwagen met aanhanger, een puzzel en 2 op afstand bestuurbare autootjes. Vanmorgen kwam hij beneden en zei: mama geen cadeautje uitpakken??. Dat went dus schijnbaar nogal snel haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven