Mode & Beauty alle pijlers

Lichte huid. Trendsetter

03-11-2010 09:47 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op nu.nl zie ik net dit stukje van /over Victoria Koblenko.

http://www.nu.nl/achterkl ... ko-zuinig-bleke-huid.html

Zou ze een trendsetter kunnen worden? Ik hoop al jaren dat een bleke huid weer 'in' wordt. Het is tenslotte veel gezonder.
Een bleke huid is niet per definitie veel gezonder. Wat wel veel gezonder is om niet overmatig te zonnen.
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Ik heb al jaren een bleke huid in de winter en heb geen idee of dat nou gezonder is dan een blosje op je wangen. Het boeit me eerlijk gezegd ook niet zo, maar ja nou heb ik ook nooit de ambitie gehad om trendsetter te worden of erbij willen horen omdat het in is.
Dat overmatig zonnen niet gezond is weten we allemaal. Maar er zijn ook mensen die van 1 zonnestraaltje al bruin worden (ook met SPF).
Ik hoop een beetje van de opmerkingen van 'ben je niet op vakantie geweest?' aan het einde van de zomer af te komen.

Ik ben nu eenmaal erg licht van mezelf maar dat is nog lang niet overal normaal.
Ik zou me niet zo druk maken om wat andere mensen ervan vinden. Be proud of your skin, whatever colour!
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Zou ze een trendsetter kunnen worden? Ik hoop al jaren dat een bleke huid weer 'in' wordt. Het is tenslotte veel gezonder.[/quote]

Ik gebruikte vroeger altijd de producten van Helena Rubinstein. Op een dag ging ik voor een foundation, maar die van mij stond er niet bij, de verkoopster vertelde me, dat mijn huidskleur niet meer in de mode was. Ik heb nooit meer iets van dat merk gekocht. Als er één ding is wat ik vreselijk vind is dat er trends worden verzonnen over iets waar je als mens geen verandering in aan kan brengen, zoals de huidskleur of de kleur van de ogen. Het is toch te gek voor woorden dat je vanwege dat ineens en aantal jaren niet meer mee zou tellen, wat een onzin.
quote:Maja82 schreef op 03 november 2010 @ 09:58:

Ik hoop een beetje van de opmerkingen van 'ben je niet op vakantie geweest?' aan het einde van de zomer af te komen.

Ik ben nu eenmaal erg licht van mezelf maar dat is nog lang niet overal normaal.Haha, herkenbaar. Ik ben afgelopen zomer naar een zonnige bestemming op vakantie geweest en toen ik net één dag terug was vroeg iemand: 'Ben je echter gisteren terug gekomen van vakantie? Of was het bewolkt ofzo?' En dat terwijl ik voor mijn doen best bruin geworden was...
quote:Cateautje schreef op 03 november 2010 @ 10:06:

Zou ze een trendsetter kunnen worden? Ik hoop al jaren dat een bleke huid weer 'in' wordt. Het is tenslotte veel gezonder.[/quote]

Ik gebruikte vroeger altijd de producten van Helena Rubinstein. Op een dag ging ik voor een foundation, maar die van mij stond er niet bij, de verkoopster vertelde me, dat mijn huidskleur niet meer in de mode was. Ik heb nooit meer iets van dat merk gekocht. Als er één ding is wat ik vreselijk vind is dat er trends worden verzonnen over iets waar je als mens geen verandering in aan kan brengen, zoals de huidskleur of de kleur van de ogen. Het is toch te gek voor woorden dat je vanwege dat ineens en aantal jaren niet meer mee zou tellen, wat een onzin.
quote:Cateautje schreef op 03 november 2010 @ 10:06:

Als er één ding is wat ik vreselijk vind is dat er trends worden verzonnen over iets waar je als mens geen verandering in aan kan brengen, zoals de huidskleur of de kleur van de ogen. Het is toch te gek voor woorden dat je vanwege dat ineens en aantal jaren niet meer mee zou tellen, wat een onzin.

Feit is dat ik er al sinds kind wel ieder jaar opmerkingen over krijg. Ik hoop iig dat het in de toekomst meer geaccepteerd gaat worden.
[quote]Maja82 schreef op 03 november 2010 @ 09:47:

Op nu.nl zie ik net dit stukje van /over Victoria Koblenko.

http://www.nu.nl/achterkl ... ko-zuinig-bleke-huid.html

Alle donkere mensen zijn ongezond?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
o wat erg, je huidskleur als trend.
Wel lezen: Koblenko smeert kleur op haar huid uit een potje. Bleek wordt dus geen trend, rimpelloos is de trend.

Wat kan het jou trouwens schelen wat de trend is? Je hebt het gewoon met je velletje te doen.
quote:Alle donkere mensen zijn ongezond?Vergeten te vermelden: enkel voor bleekscheten.
Dat zon alleen maar slecht is voor de huid is een moderne fabel, zie: http://www.elsevier.nl/we ... ed-voor-u.htm?forum=25336
hopen dat dat niet "in ""wordt kom ik aan met mn carameltintje
quote:Guinevieve schreef op 03 november 2010 @ 10:13:

Dat zon alleen maar slecht is voor de huid is een moderne fabel, zie: http://www.elsevier.nl/we ... ed-voor-u.htm?forum=25336

Mijn huid trekt juist strakker door de zon, het is aan het einde van de winter dat mijn huid er vermoeid uit ziet.

Noot: Moet er wel bij zeggen, dat ik niet hele dagen op het strand lig te bakken, dat lijkt me zelfs voor een donkerbruin mens niet goed.
Ik droom al jaren van een blanke huid. Eigenlijk al sinds ik de sticker heb van CP86 waarop staat: Het is fijn om blank te zijn.

Of wordt dat hier niet bedoeld?
quote:fleurtje schreef op 03 november 2010 @ 10:17:

Ik droom al jaren van een blanke huid. Eigenlijk al sinds ik de sticker heb van CP86 waarop staat: Het is fijn om blank te zijn.

Of wordt dat hier niet bedoeld?

Nee niet echt

Ik bedoel meer het afgerekend worden op uiterlijke kenmerken.

Roodhaar is in de loop der jaren ook meer geaccepteerd geworden (dat gevoel heb ik iig) Maar aan het eind van de zomer nog steeds een lichte huid hebben en daar door wildvreemde opmerkingen over te krijgen is toch te zot. Net zo zot in mijn ogen als wie dan ook afrekenen op welke uiterlijke eigenschap dan ook.
Als je bruin uit 'n potje gebruikt dan idealiseer je bleek/blank dus juist níet.

Tjitske Reidinga (Gooische Vrouwen) is volgens mij 'n beter voorbeeld van 'n blanke huid.
En alles is relatief. In Nederland wordt ik gezien als donker en in Afrika vinden ze me blank. Misschien moet ik trendsgewijs verhuizen!
quote:elninjoo schreef op 03 november 2010 @ 10:23:

Tjitske Reidinga (Gooische Vrouwen) is volgens mij 'n beter voorbeeld van 'n blanke huid.Ja idd.
Ik kan niet eens bruin worden, dus voor mij zou dit wel gunstig zijn!

Ik heb een bleke doorschijnende huid met sproetjes.
Goede reportage van Elsevier. Het werd tijd dat ze, wat dat betreft, weer eens normaal gingen doen, een beetje nuanceren kan nooit kwaad.
Wit zijn in de zomer is toch sinds de jaren negentig al geaccepteerd? Ik ben bleek, ik blijf ook in de zon vrij blank en vind het prima. Naturel staat vaak het mooist. Net zoals bruine mensen zich niet wit zouden moeten maken geldt dat andersom ook. Een beetje een glansje smeer ik er nog weleens op soms, maar echt mijn blanke huidje 'bruin' maken, nee bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven