Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
@nukje

Helemaal mee eens, gewoon gelukkig zijn staat bij mij boven ambitie. Ik hoef ook niet zozeer hogerop in mijn werk, als het maar creatief is en ik lekker 'mijn ding kan doen' (bleeh, sorry hoor). Dus niet zoals het nu is haha.

@Assie

We gaan vol goede moed verder. Heb wel zin in ronde 2 . En ergens vind ik het ook wel een leuke periode, behalve op het moment dat je overtijd bent en uiteindelijk toch ongesteld wordt. Das geen aanrader. De rest wel.

@Janine

Owww, je laat me schrikken. Hoe gaat het nu? Ik denk aan jullie. Als werken niet meer gaat, gaat het niet. De focus ligt op je kleine meisjes... Hele veel sterkte.
@pipo

Aan het solliciteren. Altijd spannend. Is het een beetje gelukt? Ik ben het met je eens dat je door moet gaan met je leven en je werk als je zwanger wilt worden. Wel merk ik dat nu mijn werk niet zo goed bevalt, het wel lastiger wordt. Stel dat ik zwanger word, hoe ga ik dan om met de stress? En stel dat ik verder solliciteer en zwanger word, hoe gaat dat dan verder? Het is toch wel het lekkerst om in je bekende omgeving en routine te blijven. Maarja, stel dat het een jaar duurt. Dan duurt wachten erg lang. Dus conclusie: niet de makkelijkste keuze, maar ik zou ervoor gaan.

@Pauley

Een half gerenoveerd huis, een kindje en zwanger lijkt mij ook niet zo'n goede combi. Maar zoals je zegt: je kunt redenen blijven verzinnen om het niet te doen.

@VK

Wat komt het dichtbij voor jou. Wat spannend! Nog heel even geduld en dan ligt babychoco'tje in je armen...

Frutjeman reageerde heel relaxt en nuchter: dat zou ook wel heel snel zijn hè. Pfft, droogkloot. We starten gewoon vol goede moed met ronde 2.

@orchid

Balen dat je ribben boksbal zijn voor de beentjes van zoontjelief. Maar goed om te lezen dat het verder goed met je gaat. Hoe lang nog tot je verlof?
Jee VKmeisje, wat een vreselijk verhaal op de mail... Wat jij hebt meegemaakt is echt mijn ergste nachtmerrie...

Maar goed... Je bent bijna moeder! Succes!

@janine: sh*t, dat is echt schrikken! ook een voor jou. IK hop echt dat je je meisjes zo lang mogelijk 'binnen' kunt houden, dat is toch het beste voor hun lichamelijke- en hersenontwikkeling...

@nukje: leuk om te horen dat jullie zo lekker bezig zijn met de voorbereidingen!

@pipo: spannend! solliciteren. Naar wat voor iets, als je 't zeggen wil?

@orchid, leuk om van je te horen. Wat snel zeg, jij hebt ook al snel een echt af kindje!

@pauley: twee jaar... zucht. ik zit er nu dik 1 jaar mee, maar dat vind ik ook al lang. Al gaat het op en af. Maar als pauley-man niet zeker weet of hij eigenlijk wel wil, dat lijkt me echt heel vervelend. Wedden dat hij er zo een is die, als hij eenmaal zijn kind in zijn armen heeft, verzucht dat hij niet snapt waarom hij niet eerder wilde? Het is ook lastig om ergens voor te gaan wat je angst inboezemt omdat je gewoon niet weet hoe het echt zal zijn.

@frutje: helaas! Nou ja, er zijn ook vrouwen die zichzelf echt wijs maken dat ze zwanger zijn, en dat hun lijf dan echt alle symptomen heeft, terwijl dat dan helemaal niet is! B;ij dat het bij jou alleen een beetje spanning is, en dat de ongesteldheid dan toch binnen een paar dagen komt

Ik zei tegen orchis-man dat ik amper ongesteld was. Hij was erg nuchter en zei dat we de volgende keer maar eens moeten afwachten, het zal wel niets zijn. Dat denk ik ook wel. Als je doorpilt/doorringt maakt je lijf natuurlijk ook wel erg weinig slijmvlies aan. We zien het wel, maak me er niet druk om.

Komende weken mijn eerste beoordelingen. daarna nog een beoordeling in het voorjaar. En op basis daarvan beslissen ze of ik een vast contract krijg. Kom maar op, dan kunnen we (eindelijk) los!
En ambities: daar was afgelopen weken van alles om te doen. Iemand schreef dat de NL vrouwen verwende prinsesjes zijn omdat ze niet fulltime willen werken. Wat een onzin vind ik dat!

Alsof je alleen leeft om jezelf kapot te werken!

Ik vind wel dat je in staat moet zijn jezelf te onderhouden. Maar als je een tijd als gezin de taken verdeelt vind ik dat ook logisch. In huis en met de kindertjes is er toch ook veel werk? En je moet toch ook nog lekker van je kindjes en je eigen leven kunnen genieten?!

Sterker nog: vrouwen die parttime werken, kunnen veel makkelijker meer gaan werken als ze bv uit elkaar gaan en echt weer financieel op eigen benen moeten staan. In landen waar vrouwen de keus hebben vol of niet, dan kiezen ze vaak voor niet. Om dan weer aan het werk te gaan is veel moeilijker.

Nou ja, ik bedoel maar: ik ben blij dat we in NL de keus hebben om parttime te werken! Ik werk nu ook 80%. Heerlijk, niet te veel stress (normaal gezien dan, wel als je net een nieuwe baan begint natuurlijk). Maar ik vind mijn werk wel echt heel leuk! En ik denk dat ik ook veel meer kwaliteit kan leveren als ik daarnaast nog tijd voor mezelf heb, en tijd om sommige dingen rustig te ontwikkelen, in plaats van achter de feiten aan te rennen omdat je het altijd te druk hebt.

Zo. Dat moest er blijkbaar even uit
Hallo,

Sinds een paar maand heb ook ik 'rammelende eierstokken' en daarom lees ik ook al een tijdje mee op jullie topic.

Het is prettig om te weten dat er veel mannen zijn die moeite hebben deze keus te maken, terwijl het voor vrouwen soms ineens zo overduidelijk kan zijn!

Zelf zit ik nu dus met hetzelfde en zou graag wat advies willen vragen aan jullie, als 'ervaringsdeskundigen'

Ik ben zelf 25 en mijn vriend is net 26. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik ooit graag kinderen wil en ook wel eens aangegeven dat las het aan mij ligt ik ook wel vrij jong moeder zou willen worden. Mijn vriend wil ook wel kinderen, maar is er op dit moment nog niet mee bezig, voor hem is het ook echt nog voor 'later'. Toch wil ik hem alvast een beetje 'voorbereiden'. En daarom mijn vraag: hoe zijn jullie dat eerste gesprek aangegaan? Ik ben namelijk nogal bang dat ik hem hiermee overval en hem daardoor onnodig afschrik. En dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Ik ben ook niet van plan volgende maand al met mijn AC te stoppen, maar wil toch alvast een inventariserend gesprekje voeren, om ook van elkaar te weten hoe we er nu precies over denken. Zo af en toe als het onderwerp min of meer ter sprake komt laat ik wel eens een opmerking vallen, maar daar lijkt hij niet echt wat mee te doen. Zelfs de opmerking dat ik van plan ben volgend jaar oktober te stoppen met AC is hij ondertussen volgens mij alweer vergeten...

Hoe kan ik dit onderwerp het best aansnijden zonder hem af te schrikken, maar wel duidelijk te maken dat het serieus is??

Lenne
@Lenne

Welkom! Ik laat het even aan de anderen over om antwoord op je vragen te geven. Bij mij was de man namelijk al om en ging het meer om de omstandigheden.

@orchis

Dat heb ik ook gelezen van die prinsesjes. En ik kan daar dus ook boos om worden. Helemaal met je eens! Tsss. Het ging haar erom dat je als vrouw met kinderen financieel onafhankelijk moet zijn. Maar serieus: wie is dat nog? Wie kan er bijv een huis kopen op één 80% salaris? Niemand toch! En dat maakt je echt geen prinsesje.

Dat moest ik ook even kwijt.

Nu lekker naar bed. Trusten allemaal. Hoop dat alles goed is met Janine en de meisjes...
nou dames,

hier typt janine vanuit het ziekenbed in Utrecht. Ik ben opgenomen. De dames worden nu elke dag een aantal keren gecontroleerd middels CTG. Ik heb zelf al een longrijpingspuitje gehad. De andere volgt morgen. Vrees dat ik de eerste nachten weinig zou slapen zo zonder janineman. Het was janken geblazen vandaag vooral toen ik even in de babykamer stond te bidden dat ze allebei in hun mooie bedjes mogen slapen. Janineman werd ook emotioneel. Nou, ik hoop dat het goed blijft gaan.. (vervelen zou ik me hier wel) Alles voor de babyś!

liefs janine en de dames
Oh Janine, opgenomen... Jee, dat is wel heftig. Alhoewel het me verschrikkelijk lijkt om in je eentje in het ziekenhuis te liggen, hoop ik toch dat je er nog heel wat weken ligt. Tot 32 weken zou wel heel fijn zijn, maar ja, als ze het buiten je buik beter doen, dan is dat natuurlijk weer de beste keus. Poeh!

Aan de andere kant ben je wel in goede handen, maar leuk is anders. Jammer dat ik niet naar Utrecht ga, maar zo'n 20 km er vanaf, anders kon ik even binnenlopen zo Heel veel sterkte!!
@Janine

O meid, wat een moeilijke periode is dit voor jullie. Je wordt nu heel goed in de gaten gehouden, alle zorg is dichtbij. Maar slapen zonder je man en de onzekerheid... Ik vind het heel erg voor je dat het allemaal zo moet lopen. Ik hoop dat je je draai de komende weken (!) gaat vinden in het ziekenhuis. Boeken lezen, spelletjes doen, misschien een dagboekje bijhouden over wat je allemaal meemaakt? Misschien helpt dat om je gevoelens een beetje op een rijtje te krijgen. Een hele dikke knuffel voor jou.
@Jeetje: Janine ! Ik schrik ervan dat je in het ziekenhuis ligt. Moet je daar nu tot het einde van de bevalling blijven? Het is natuurlijk echt )@#*$)(@#* dat het zo moet lopen en ik kan me voorstellen dat je Janineman en je thuis geweldig mist . Maar wat je zegt: alles voor de meisjes! Je ben nu omgeven door goede zorg en wordt goed in de gaten gehouden. Ik zou zeggen kom maar vaak op het topic langs tegen de verveling En dan nog te bedenken dat je het gister nog over je werk had waar je niet naartoe wilde...

@Frutje e.a.: ik heb dat boek over de verwende prinsesjes gekocht, de discussie fascineerde me wel. En ik moet zeggen dat ik het met sommige delen van het boek wel eens ben. Bijvoorbeeld bijstandsmoeders die nooit gestimuleerd zijn door de overheid om een baan te zoeken, vinden later als hun kinderen ouder zijn ook niet meer een baan en zo is dus een hele grote groep vrouwen afhankelijk van de overheid+belanden hun kinderen ook vaak in de bijstand omdat geen werkende ouders hadden. Er zijn ook vrouwen die hoogopgeleid zijn en helemaal niet werken. Dat stuit me wel tegen de borst want dan ben helemaal afhankelijk van je man en je hebt wel een opleiding gevolgd op kosten van de samenleving waar je helemaal niets mee doet. Ik denk dat dat je ook kwetsbaar maakt als vrouw.

Maar goed, dat zijn extreme situaties waar wij allemaal nu niet inzitten. Ik weet zeker dat hier allemaal hardwerkende dames op dit topic schrijven!

Verder...niet veel nieuws. Nog geen pos ovu test en er wordt ook nog niet echt volop gebruik gemaakt van mijn vruchtbare dagen. Men Pipoman en ik zijn 's avonds gewoon echt OP. En 's ochtends door de week is ook niet echt een optie omdat hij retevroeg de deur uitgaat. Herkenbaar en hoe gaan/gingen andere dames hiermee om?

@VKMeisje: succes met de laatste loodjes! You can do it!! Straks ben je gewoon moeder *zwijmel*

@Orchid: fijn dat het goed gaat !

@Lenne: vertel je vriend hoe je je toekomst ziet (snel moeder worden) en vraag vervolgens hoe hij zijn toekomst ziet. Dan komt dat gesprek vanzelf! Succes en we horen graag hoe het gegaan is. Mijn vriend gaf trouwens in dat soort gesprekken aan dat hij nog geen kinderen wilde. Dat was natuurlijk niet het antwoord wat ik wilde horen. Na jaaaarren wachten zijn we inmiddels getrouwd en gaan we ervoor maar hou er dus rekening mee dat je vriend gewoon Nog Niet Wil. En dan blijf je lekker hier schrijven om je frustraties eruit te gooien
Tjee Janine, dat is toch even iets wat je niet verwacht had, denk ik! In het ziekenhuis liggen. Maar, zoals de rest al zegt, er wordt nu goed voor jou en de meiden gezorgd. Longrijpers en de groei in de gaten houden. Erg spannend en elke dag is er een extra!!!!

Zorg idd voor lekker veel forumtijd, tijdschrijftjes, boeken, etc. Over werk hoef je in ieder geval niet meer in te zitten Dat is duidelijk voorlopig niet meer aan de orde!

Meid, heel veel sterkte in het ziekenhuis en probeer er zo'n goed mogelijke periode van te maken. Op naar 2 gevulde bedjes!!!!!
Janine, heb je een beetje kunnen slapen? En hoe voel je je?

Ik ben gewoon weer thuis. De baarmoedermond is nog niet rijp, dus morgenavond ga ik naar het ziekenhuis, daar brengen ze gel aan om het te rijpen en dan moet ik een nachtje blijven. De kans dat het de volgende dag rijp is, is zo'n 40%, volgens de gyn. Mocht 'ie vrijdag rijp zijn, gaan ze me inleiden. Anders ga ik vrijdag gewoon weer naar huis, en herhalen we dit riedeltje volgende week. We wachten af!
Zo, verkademeisje......morgen weer terug naar het ziekenhuis, dan komt het toch wel echt heel erg dichtbij!!! Op naar de 7e, waar ik op in had gezet (dacht ik)....
Hoi meiden,

weer even een berichtje van mij!! Het is lastig om het forum bij te houden. Normaalgesproken zat ik me te vervelen op mijn werk maar nu zit ik thuis met babyboef en ben ik daar veel mee bezig. Maar ik denk wel veel aan jullie hoor...

Pipo: zou je mij ook wat foto's van je bruiloft willen mailen? Ik ben zo benieuwd!!! En wat gaaf dat jullie zijn begonnen!!

Frutje: begrijp ik nu goed dat je nieuwe baan een beetje tegenvalt? (Heb niet alle pagina's gelezen) En balaen dat het de eerste ronde niet is gelukt....op naar de volgende.

VK: meid....wat spannend. Je bent bijna mama.....Zet hem op he!

Janine: Jeeeetje......heel veel sterkte! Zal ik je op komen zoeken in het ziekenhuis??

Lieve Nukje: Een meisje.....gefeliciteerd!!! Wat heerlijk dat alles goed is. Wat gaat de tijd snel....je bent ook alweer op de helft. Voel je je goed?

Babyboefje wordt wakker.....tot later.
Even snel een knuffel voor janine!
En vkmeisje veel succes! Groeten voor iedereen!!
Boefje, leuk om iets van je te horen! We zijn natuurlijk ook heel benieuwd hoe het met jou en miniboef is. Als je nog eens tijd hebt voor een klein verslagje zou dat leuk zijn :-) Sorry dat ik je vergeten ben te mailen, ga ik nog doen!

@VKmeisje: veel succes in het ziekenhuis. Fingers crossed.
@ Janine: Wow, het ziekenhuis... daar schrok ik wel even van. Maar jijzelf ook, begrijp ik uit je verhaal. Het lijkt me inderdaad een behoorlijke opgave om daar elke dag in je eentje in slaap te moeten vallen. Sorry, dit helpt ook niet echt.... pff, ik weet even niet wat ik moet zeggen. Behalve dan dat het natuurlijk heel goed is dat je meiden nu zo goed in de gaten worden gehouden, en daar gaat het uiteindelijk om!! Waar lig je precies? Ik werk in de buurt!

@ Pipo: Yup, herkenbaar, doordeweeks te moe (ook toen ik nog niet zwanger was ). Wij zijn van die typische weekend-sexers, ookal had ik nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen. De enige manier om dat tegen te gaan is om je vent na het avondeten mee naar de slaapkamer te sleuren (maar dan moet je daar wel zin in hebben natuurlijk ).

@ Lenne: Welkom hier en schrijf vooral lekker mee! Tja, tips... Het klinkt misschien een beetje cliché, maar als je een goede relatie hebt moet toch alles bespreekbaar zijn, is mijn mening. Ik zou het zelf in ieder geval heel vervelend vinden als ik een thema aan zou willen snijden bij Nukkeman, maar dat ik daar zenuwachtig voor zou zijn, of niet zo goed zou durven. Bij ons is het avondeten zo'n moment waarop veel dingen worden besproken. Dan zitten we lekker samen aan tafel en dan is er voldoende aandacht voor elkaar. Je kunt misschien beginnen met "Weet je nog dat we het er ooit over hebben gehad dat ik in oktober 2011 met AC zou stoppen? Ik denk daar de laatste tijd steeds vaker concreet over na en vroeg me af of jij daar ook achter staat." En als hij zich rot schrikt, tja, neem het vooral serieus en zeg dat je dat begrijpt, maar dat hij ook moet proberen om zich in jouw gevoel te verplaatsen etc. etc. Maak het vooral niet té zwaar, het is tenslotte ook maar gewoon een gespreksonderwerp om elkaar te polsen. Over de evt. vervolgstappen kan iedereen hier je super veel adviezen geven .

@ VKmeisje: Wat klinkt dat raar, 'rijp'. En dat het dan ook nog zo snel kan gaan... Ik hou je in de gaten!

@ Boef: Hee, daar ben je weer even! Het gaat goed met me, dank je wel! Zeg, ik wilde je nog wat vragen: jij bent toch ook GBS-draagster? Mijn vk zegt dat daarvoor geen extra maatregelen genomen worden, zolang er geen risicofactoren zijn (langdurig gebroken vliezen enzo). Maar een andere vk in het zh zei dat ik sowieso met een infuus in het zh moet bevallen. Op internet kom ik allerlei tegenstrijdige info tegen. Hoe is dat bij jou gegaan?

Na het nieuwsbericht over de vergrote kans op babysterfte in NL vanwege de controle die uitsluitend bij verloskundigen plaatsvindt (ipv in combinatie met een gyn), ben ik heel bang dat ik niet goed genoeg word voorgelicht...
allemaal.

de nacht behoorlijk slapeloos doorgekomen maar goed vanavond nieuwe ronde nieuwe kansen. De kleintjes doen het goed. CTG was goed, blaasjes waren gevuld.

elke dag 2x CTG en 1x echo.

Ik lig in wkz utrecht. jullie mogen best langskomen hoor als je durft.. das wel apart denk ik.

@pipo: ja, dat geen zin hebben in de avond herken ik zeker: maar ik had het geluk om in het weekend te ovuleren.

@VKmeisje: hopelijk rijpt de mond wel en mag het morgen komen! Wens je veel succes want dat heen en weer rijden etc. vergt veel energie.
Even snel: Ik ben best geschrokken van je berichtje hoor Janine! Maar hopelijk blijf je nog lang in het ziekenhuis liggen, zodat de meiden nog even goed door kunnen groeien. Heel veel sterkte!
Janine, jullie meiden zijn weer een dag goed doorgekomen. Gelukkig, want iedere dag is er weer één. Hopelijk kun jij vannacht een beetje slapen!

En met de ctg's en echo's houden ze je gewoon heel goed in de gaten, je bent in goede handen, hoe vervelend het ook is dat je niet thuis bent.
@Pipo:ik ga er ook vanuit dat hij nog niet wil, maar wil het toch vast op het 'programma' zetten, zodat hij er vast over na gaat denken. Ben 25, dus wat dat betreft heb ik de tijd nog wel. En hopelijk langzamerhand aan het idee gaat wennen en bereid wordt de 'gok' te wagen. Want als ik moet wachten op zijn "rammelende eierstokken" kan het helemaal nog wel even duren! Maar tot die tijd kan ik iig hier mijn ding kwijt

@Nukje: het is meer dat ik het zelf moeilijk vind om mijn echte gevoelens onder woorden te brengen, dan dat ik echt zenuwachtig ben voor wat hij zal zeggen. Hij zegt zelf ook dat ik hem altijd alles kan zeggen en dat hij niks stom zal vinden ofzo en dat geloof ik ook wel. Hij is namelijk altijd hartstikke lief dus tis waarschijnlijk meer een soort 'drempelvrees' We hebben het wel over gehad natuurlijk hoe hij denkt over trouwen en kinderen krijgen, maar heb hem er nooit op gewezen dat het van mij nu wel mag gebeuren..

Maar met dank aan de goede adviezen zal ik toch binnenkort maar eens een balletje opgooien. Ik kan het wel goed in een algemeen toekomstverhaaltje plakken, aangezien ik zelf net een maand een nieuwe baan heb en volgend jaar nog weer ga studeren en hij een soort eigen bedrijf heeft. Dat is reden genoeg om eens te bespreken hoe hij de toekomst nou precies voor zich ziet!

@Janine: door het meelezen leef ik al vanaf het begin met je mee en wil je daarom ook veel succes en sterkte wensen voor de komende weken. Hopelijk blijft het goed gaan met je meisjes!
Janine, jeetje je bent opgenomen! Hoeveel weken ben je nu? Zo'n 28 weken? Heel veel succes de komende tijd!!! Dat er maar veel mensen aan je mogen denken en je afleiding kunnen bieden, hoop dat wij hier ook een steentje bij kunnen dragen!
@ Nukje: ik ben inderdaad gbs draagster en mijn vk wilde ook geen extra maatregelen nemen. Maar ik wel dus ik heb zelf gevraagd of ik met antibiotica kon bevallen en dat mocht. Voorkomen is beter dan genezen vond ik! Ik heb uiteindelijk 3 shots ab gekregen (elke 4 uur tot geboorte)
Goedemorgen allemaal.

En Janine??? Heb je een beetje kunnen slapen??

Lenne; van harte welkom! We hebben hier met z'n allen aardig wat ervaring met mannen die eerst niet willen en heeeeeeeeeel langzaam bijdraaien Alvast succes met je "toekomst gesprek". We horen graag hoe dat is gegaan en kunnen je altijd van tips voorzien.....hoewel, niet elke man reageert natuurlijk hetzelfde

Boef: leuk om weer even van je te horen dat alles goed gaat! Kan me voorstellen dat de meeste tijd nu naar babyboef gaat, maar ik waardeer de updates enorm

Gisteren ben ik op kraamvisite geweest bij een collega. Was zo'n lief klein meisje......na een maand nog een heel stuk kleiner dan mijn neefje bij de geboorte.

Neefje is echt een reus! Met z'n 3 maanden weegt ie al bijna 7 kilo!!!

Zal ik het weer eens herhalen....... IK WIL OOK!!!!!! en wel NU!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven