Verhoging en prikken halen ?
woensdag 3 november 2010 om 07:17
Ik moet straks om 8.30 uur naar het consultatie bureau voor prikken. Mijn zoon is 11 maanden.
Gisteren had hij 38 verhoging en vannacht om 1.30 uur een zetpil gegeven. Hoger dan 38 is het niet geweest.
En net was zijn temp 36.5.
Zal ik voor de priken gaan? De kans bestaat dat zijn temp toch weer een beetje oploopt. Maar er kan ook niets zijn. Ik moet nu beslissen want dan moet ik ons gaan aankleden. Kan pas om 8.00 uur bellen met het CB voor advies.
Gisteren had hij 38 verhoging en vannacht om 1.30 uur een zetpil gegeven. Hoger dan 38 is het niet geweest.
En net was zijn temp 36.5.
Zal ik voor de priken gaan? De kans bestaat dat zijn temp toch weer een beetje oploopt. Maar er kan ook niets zijn. Ik moet nu beslissen want dan moet ik ons gaan aankleden. Kan pas om 8.00 uur bellen met het CB voor advies.
woensdag 3 november 2010 om 07:23
Ik had gisteren toevallig hetzelfde aan de hand. alhoewel zoon geen verhoging had, maar hij was (en is) heel verkouden.
Ik heb het in overleg met de arts )daar ter plekke gedaan) wel gedaan, zij zag geen medische reden om het niet te doen.
Nu heeft hij dus wel verhoging en is wat hangerig, maar dat kan nu een combi van de prikken en verkoudheid zijn.
Ik zou er gewoon naartoe gaan en even overleggen met de arts of vp daar.
Ik heb het in overleg met de arts )daar ter plekke gedaan) wel gedaan, zij zag geen medische reden om het niet te doen.
Nu heeft hij dus wel verhoging en is wat hangerig, maar dat kan nu een combi van de prikken en verkoudheid zijn.
Ik zou er gewoon naartoe gaan en even overleggen met de arts of vp daar.
woensdag 3 november 2010 om 10:12
woensdag 3 november 2010 om 10:27
Uit de informatiefolder 'Kinderen met koorts' van dokterdokter.nl:
Wat is koorts?
Koorts is een verhoging van de lichaamstemperatuur. Normaal ligt deze temperatuur tussen de 36,5 en 37,5 graden Celsius.
We spreken van koorts als de lichaamstemperatuur hoger is dan 38 graden Celsius.
Wat is koorts?
Koorts is een verhoging van de lichaamstemperatuur. Normaal ligt deze temperatuur tussen de 36,5 en 37,5 graden Celsius.
We spreken van koorts als de lichaamstemperatuur hoger is dan 38 graden Celsius.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 3 november 2010 om 14:28
Ik ben gegaan en hij heeft de prikken gehad. We mochten ook volgende week terug komen voor alleen de prik.
Ik heb de profs laten beslissen en die vonden dat het wel kon.
Hij was levendig en vrolijk en had lichte verhoging.
En nu gaat het eigenlijk hetzelfde als gisteren. Zijn temperatuur schommeld maar komt niet boven de 38.
Ik merk dus vrij weinig van de prikken, maar dat kan nog komen.
Ik heb hem vannacht een zetpil gegeven omdat hij niet kon slapen. Hij lag maar te draaien en te 'jammeren'. Dus na al die uren van wakker liggen kreeg hij een zetpil. En daarna sliep hij heerlijk tot de ochtend.
Ik heb de profs laten beslissen en die vonden dat het wel kon.
Hij was levendig en vrolijk en had lichte verhoging.
En nu gaat het eigenlijk hetzelfde als gisteren. Zijn temperatuur schommeld maar komt niet boven de 38.
Ik merk dus vrij weinig van de prikken, maar dat kan nog komen.
Ik heb hem vannacht een zetpil gegeven omdat hij niet kon slapen. Hij lag maar te draaien en te 'jammeren'. Dus na al die uren van wakker liggen kreeg hij een zetpil. En daarna sliep hij heerlijk tot de ochtend.