Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
GB, dat is een lekker recept. Ik ben gek op witlof en nieuwe recepten zijn altijd welkom.

Ik maak vanavond een roerbakprutje met gehakt, courgette, champs, paprika, kaneel en rozijnen, klodder tomatenpuree en overgebleven rijst van gisteren erbij.
Lekkere pannekoeken, Mariss. Mijn vent bakt ze ook altijd!
Die witlof stamp klinkt goed, die ga ik binnenkort ook eens maken. En van die witlof met geitenkaas zou ik ook wel een recept willen, klinkt ook erg lekker.

Vandaag hollandsche kost: aardappels, rode kool met appel en een zelfgedraaide gehaktbal.
Hier vanavond gebakken aardappeltjes met brocoli en een kipsatéschnitzel. Simpel maar erg lekker vind ik altijd!
Koreveen, ik heb zelf helemaal niet het geduld om pannekoeken te bakken...zo stom, hou enorm van koken, maar pannekoeken mislukken bij mij standaard omdat ik ze omdraai wanneer ik vind dat ze klaar moeten zijn, ipv wanneer ze daadwerkelijk klaar zijn
Bij mij wordt het vanavond gebakken aardappels, met speklappen en rode bieten!
Mariss, bij mij dus hetzelfde. Ik kan alles maken behalve pannekoeken. Altijd kapot, te dik, te dun, dusssss daar heb je een man voor
Goedemiddag,

Vandaag eet ik Zalm met rijst en roerbakgroentes.
Wij eten vandaag Jalapeno burgers van AH met ovenfriet en komkommersla
quote:koreveen schreef op 04 november 2010 @ 11:26:

Mariss, bij mij dus hetzelfde. Ik kan alles maken behalve pannekoeken. Altijd kapot, te dik, te dun, dusssss daar heb je een man voor

hear hear pannenkoeken bakken is hier ook een mannen taak!

voor vanavond moet ik nog even boodschapjes halen, de witlofstamppot klinkt wel heel lekker of toch iets dat ik zo tegen ga komen in de aanbieding misschien....
Hier weer een hectische dag. Dus ook pannenkoeken. Voor de vitamines een grote kan zelfgeperste jus d' orange en wat verf fruit.

Morgen weer kokkerellen.
Há grappig. Bijna iedereen eet of witlofstamp, of pannekoeken.

Het is hier idd erwtensoep geworden. Tenminste, het staat nu op, dus duurt nog wel even. Ruikt hier al wel erg lekker.
Haha, maar bij mij in huis is pannenkoeken bakken mijn taak! Ik duld er niemand bij en neem het heel serieus. Kan het dan ook best goed!

GB,dankjewel voor je recept. Kennelijk heb ik het de vorige keer gemist. Ik heb het al uitgeprint en het gaat in mijn schrift, voor een volgende keer dat vriend niet thuis is (die lust t niet, tssssk).

Jynta en Mariss, witlof met geitenkaas enzo is eigenlijk heel gemakkelijk. Ik haal alle blaadjes los van het stronkje, roerbak ze dan in een wok (tot het een beetje slinkt en kleurt), dan wat tijm eroverheen, een beetje honing naar smaak en als laatste wat zachte witte geitenkaas (bv Chevre Bettine) eroverheen strooien. Dan direct uit de wok halen en serveren, je wil niet dat de kaas helemaal smelt. Zout en peper doe ik op het bord eroverheen. Je kunt ook nog stukjes appel toevoegen, ook lekker. Of in plaats van honing appelstroop gebruiken, dat is ook een leuke variatie. Ook kun je grofgehakte walnoten toevoegen (voordat je de tijm toevoegt in de pan, dan roosteren de walnoten ook nog een beetje).

Ik eet er meestal gebakken aardappeltjes bij. Ik vind het voldoende voedzaam en smaakvol en eet er geen vlees bij. Ook maak ik meestal een stevige hoeveelheid, ik eet het niet zo vaak omdat vriend het dus niet lekker vindt. Als ik het dan eet, wil ik er ook van genieten!

Vanavond eten we gekruide lamsworstjes met couscous, courgette en aubergine, op smaak gemaakt met ras el hanout en koriander.
Dank je teig! Ga ik snel eens maken! Hoe lang wok je ze totaal?
quote:Jynta1981 schreef op 04 november 2010 @ 19:24:

Dank je teig! Ga ik snel eens maken! Hoe lang wok je ze totaal?Ehm... ik weet niet! Tot de blaadjes geslonken zijn, er gaar uitzien en een beetje bruinige plekjes krijgen (dat klinkt vies maar zo bedoel ik het niet). De blaadjes behouden dan hun bite.
eiermie met stukjes kipfilet en groenten in pittige zoetzure saus.

morgen etentje bij vrienden
Bloemkool!

Soep is niet goed gelukt. Heb ik echt nog nóóit eerder gehad.

De spliterwten kookten niet goed stuk. Had er nog geen zout of bouillon bij gedaan tijdens het koken en ze hebben echt meer dan lang genoeg op gestaan. Heb niet naar de datum op de verpakking gekeken. DOM DOM DOM. Misschien oude erwten.

Oh wat zonde GB!! Erwtensoep is zo lekker, ik kan me daar ook altijd erg op verheugen. Jammer dat het nu niet gelukt is.
Hier stonden vandaag slavinken, gekookte aardappels en witlof met ham from the grill op tafel. Heerlijk,,,

Omdat mijn man doordeweeks niet thuis is ivm chauffeurswerk kook ik vaak voor piet snot omdat mijn kinderen(6 en 3) heel slecht eten.

Ik heb dus vandaag de 4 stronken witlof zelf maar opgegeten.

morgen komen er waarschijnlijk aardappels, sperziebonen en gehaktballen op het menu want dan is mijn man weer thuis en kook ik voor ons beiden. dat is toch weer een stuk gezelliger dan dat je in je eentje al het lekkers zit te eten.

Heb net op verpakking gekeken, 10 / 2012. Ze zijn dus niet over datum.

Ik ben wel erg chagrijnig nu.

WTF

Kip, patat en appelmoes - moet dus steeds aan dat Kinderen voor Kinderen liedje denken - erg irritant.
Heb er iets van gegeten, omdat ik geen zin meer had om nog iets anders te flansen. Het was eetbaar, maar daar was alles mee gezegd. Heb dus de rest en de rest van de spliterwten weggeklapt.

Druist enorm tegen mijn principes in, maar ook geen zin om tegen heug en meug iets te eten wat eigenlijk mislukt is.

*geeft schuld aan broer die me dinsdag vroeg wanneer er voor het laatst iets was mislukt... Ik zei dat dat al heel lang geleden was, en het me niet meer kon herinneren. Is ook de goden verzoeken zoiets (als ik daarin zou geloven)*
Pannenkoeken?! Hier ook weer vandaag

Laatst ook al een enorme stapel gebakken, en toen mijn assistent (tevens vriendin) beloofd ook voor haar pannenkoeken te bakken. Vandaag was het dus zo ver.

Ben nu het komende jaar wel weer klaar met pannenkoeken.

Gisteren trouwens inderdaad een stuk hartige taart uit de vriezer gehaald.

Voor morgen weet ik het nog niet, even iets snels (soepje?) want ik moet echt gaan overwerken. Dit weekend werk ik ook, maar dan vanuit huis. Dan zet ik lekker weer een grote pan bolognesesaus op.
In huize Lampje is pannenkoeken bakken ook een mannentaak! En hij vindt ze zelf helemaal niet lekker, maar kan ze bakken als de beste. Van die mooie, dunne, goudbruine, terwijl die van mij meer iets weg hebben van een scrambled egg.

Wat zonde van je soep, GB. Snert is zo lekker en het is er ook echt weer voor.

Vandaag stop ik weer een stuk zalm in de stomer, maar ik weet nog niet wat ik er verder bij ga maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven