Het grote Sinterklaas-ideeën-topic

17-10-2010 20:38 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit heb ik hier onder mijn oude nick een algemeen speelgoedtopic geopend, maar dat was toch niet zo handig, tenminste, dat liep toch niet zo omdat het niet continu interessant is.

Nu we weer richting Sinterklaas gaan (ja, dat vind ik echt, over een maandje zet hij alweer voet op Nederlandse bodem), ben ik benieuwd: wat geven jullie met sinterklaas? Of, wat is een leuk idee om te geven met sinterklaas. 't Liefst wel iets duurzaams, dus iets wat lang mee gaat en leuk blijft.

En dan gaat het me niet om de discussies m.b.t. budget en hoe groot of klein je het viert, maar ik ben gewoon op zoek naar ideeën (hoewel ik die discussie altijd wel interessant vind, daar niet van.)

Ik zoek nog tips voor een cadeautje van maximaal ¤15,00 voor mijn dochter van 3, 't liefst iets creatiefs. En tips voor 2-jarig zoontje, ook max. ¤15,00.

En verder vind ik tips voor een gezellig familiespel ook leuk, maar op zich heb ik daar al wel wat ideeën voor.

Misschien kunnen we mekaar hier tips geven, een soort verkapt algemeen speelgoedtopic dus
zoonlief wordt volgende week 2 en dan krijgt hij het een en ander van Thomas de Trein. Kan de sint mooi wat aanvullingen geven daarna.

dochter krijgt duplo supermarkt ( vandaag via MP gekocht)

voor beide hebben we pas het spel Knappe Koppen gekocht.

GEWELDIG!

Is eigenlijk en soort triviant maar dan vanaf 2 jaar. Erg leuk om te spelen. Zoon van bijna 2 kan ook al meedoen al is zijn geduld na 10 minuten wel op. Er zitten ook fysieke opdrachten bij ( doe een vliegtuig na, spring 3 x in de lucht etc), waardoor er ook nog wat afgelachen wordt. Papa kan inmiddels heeeeeel erg goed een vliegtuig nadoen.

Superleuk en leerzaam.

dochter heeft miniloco ( is nu 3,5) en dat gaat goed. Sommige zijn nog moeilijk andere gaan belachelijk makkelijk. Ze heeft van Dora, Sesamstraat en de gewone schoolboekjes

Verder heb ik nog 2 mooie boeken gekocht; Pluk van de Petteflet en alle verhaaltjes van Liselotje.

veel koopplezier
Ideeen voor meisje van bijna 1: little people. Ook op de verjaardag kun je dag uitbreiden met huis, boerderij enzo. Verder duplo van hello kitty, een pop, puzzel, verf voor in bad bij de hema. Misschien is niet alles voor nu maar als je een half jaar verder bent...

Verder hebben ze ook een trekker met een kar en daar zitten 4 of 5 dieren op die geluid maken. Ook leuk. Vormenstoofje, Aqua teken mat: dan vul je de pen met water en kunnen ze lekker kleuren. De mat droogt op en dan kun je het weer gebruiken. Gewone potloden en een kleurboek.
quote:ratjetoe2004 schreef op 03 november 2010 @ 13:18:

zoonlief wordt volgende week 2 en dan krijgt hij het een en ander van Thomas de Trein. Kan de sint mooi wat aanvullingen geven daarna.

dochter krijgt duplo supermarkt ( vandaag via MP gekocht)

voor beide hebben we pas het spel Knappe Koppen gekocht.

GEWELDIG!

Is eigenlijk en soort triviant maar dan vanaf 2 jaar. Erg leuk om te spelen. Zoon van bijna 2 kan ook al meedoen al is zijn geduld na 10 minuten wel op. Er zitten ook fysieke opdrachten bij ( doe een vliegtuig na, spring 3 x in de lucht etc), waardoor er ook nog wat afgelachen wordt. Papa kan inmiddels heeeeeel erg goed een vliegtuig nadoen.

Superleuk en leerzaam.

dochter heeft miniloco ( is nu 3,5) en dat gaat goed. Sommige zijn nog moeilijk andere gaan belachelijk makkelijk. Ze heeft van Dora, Sesamstraat en de gewone schoolboekjes

Verder heb ik nog 2 mooie boeken gekocht; Pluk van de Petteflet en alle verhaaltjes van Liselotje.

veel koopplezierDe verhaaltjes van Liselotje zijn echt leuk! Mooie tekeningen en verhaaltjes. De verhaallijn van de koning vind ik ook briljant gekozen.

even aanvulling. dit spel dus. Man en ik zijn sowieso wel van de bordspellen, dus erg leuk dat we dat nu al met de kinderen kunnen doen
junior stratego is leuk. Maar ik speel het nu pas met mijn zoontje van 5. Hij kan het goed maar moet er nog best over nadenken.
Echt een super topic dit, heb veel ideetjes voor dochtertje van bijna 3 opgeschreven... Ze is met kerst ook nog jarig dus 2 keer vlak achter elkaar kadootjes...

Ons andere meisje is 8 maanden, en dat is een stuk lastiger want we hebben al zoveel...

Nog wat ideetjes voor kindertjes van rond de 3 jaar:

Dokterskoffertje

Muziekinstrumenten

Verkleedkleren

Laptop voor kids (via mp gescoord voor 10 euro)

Trampoline

Knutselspullen, kralen rijgen bijv

Trein van de Ikea

Kassa, portemonnee met nep geld

Duplo is voor bijna alle kinderen een hit.

Ook een dvdtje vind ik wel leuk voor erbij...

En dit is nog maar een greep uit de lijst, haha!

Niet dat we perse alles kopen hoor...

Hoeveel geven jullie per kind uit aan Sinterklaas? Wij vieren het ook nog 2 keer ook...

En ben ik ook benieuwd naar, wat geef je uit voor een verjaardagscadeau? Dochtertje krijgt van ons dit jaar een nieuw bed + matras, dus dat is een prijzige verjaardag...
quote:mamax schreef op 03 november 2010 @ 11:56:

Heeft iemand het Stratego Junior spel? Ik wil het graag kopen voor zoons van bijna 5 en 3.5. Is het voor die van 3.5 al te doen?

Ik heb dat. 3,5 is denk ik wel een beetje jong ervoor, zoon vond het aanvankelijk nog best wel lastig om strategisch te zijn (we hebben het gekocht toen hij net 5 was).

Ik vind het zelf ook niet zo super leuk, maar zoon wel.
Am Yisrael Chai!
Ik heb vandaag ook wat Sinterklaasdingen gescoord:

Zoon houdt erg van spelletjes en ik was van plan om Mens Erger Je Niet te kopen, maar bij Trekpleister was Plaag Me Niet in de aanbieding en dat is hetzelfde maar dan wat opgepimpt.

Daar hadden ze ook Baku-Gan hutsefluts game - geen idee hoe dat heet, maar Baku-Gan is da bomb voor jongetjes van 6 dus ook die zit in de zak.

En, moeders is ook blij, want bij Kruidvat hebben ze Trivial Pursuit Junior.

Dus spellenmoeders, sla uw slag bij de drogisten.
Am Yisrael Chai!
Kruidvat had ook erg veel Duplo en Lego, zag ik. Mijn kind is er geen fan van, maar voor wie nog op zoek is naar Duplo of Lego is het misschien een tip.
Am Yisrael Chai!
De verlanglijstjes zijn hier klaar, daar heb ik geen idee meer voor nodig. Maar ik ben op zoek naar een leuk idee om de cadeautjes te vinden in huis op 5 december. Vorig jaar heb ik hier op het forum een aantal speurtochtachtige dingen gelezen, maar ik kan het niet meer terug vinden.

Zelf heb ik vorig jaar met kruitnootjes een pijl in de voortuin gelegd en zwarte handafdrukken op de voordeur gezet en de cadeautjes in de gang gezet. Dat was voor mijn 4 jarige dochter toen al heel spannend. Zij hadden opa opgehaald en ik deed alsof ik niets gemerkt had en maar mopperen over die vieze handafdrukken op mijn deur, die mijn dochter gelijk ging schoonmaken. Ze heeft het er nog over. Voor dit jaar zoek ik weer zoiets, meer speurtochtachig, maar ik heb nog niet veel inspiratie. Wie weet er nog iets leuks?
Foto maken van dingen in huis waarachter je steeds een andere foto verstopt? (neem aan dat ze nog niet kan lezen)

Dus een foto van de koelkast, in de koelkast een foto van haar slaapkamer, in haar slaapkamer een foto van de wc, etc.

En als je een beetje handig bent met foto's kan je misschien op de pc op elke foto een piet erbij zetten?
O ja, en natuurlijk eindigen met een foto van waar de cadeautjes liggen.
quote:reisa1978 schreef op 04 november 2010 @ 11:18:

De verlanglijstjes zijn hier klaar, daar heb ik geen idee meer voor nodig. Maar ik ben op zoek naar een leuk idee om de cadeautjes te vinden in huis op 5 december. Vorig jaar heb ik hier op het forum een aantal speurtochtachtige dingen gelezen, maar ik kan het niet meer terug vinden.

Zelf heb ik vorig jaar met kruitnootjes een pijl in de voortuin gelegd en zwarte handafdrukken op de voordeur gezet en de cadeautjes in de gang gezet. Dat was voor mijn 4 jarige dochter toen al heel spannend. Zij hadden opa opgehaald en ik deed alsof ik niets gemerkt had en maar mopperen over die vieze handafdrukken op mijn deur, die mijn dochter gelijk ging schoonmaken. Ze heeft het er nog over. Voor dit jaar zoek ik weer zoiets, meer speurtochtachig, maar ik heb nog niet veel inspiratie. Wie weet er nog iets leuks?

Ik heb vorig jaar de Rommelpiet de gang en de woonkamer helemaal overhoop laten halen. Dus jassen van de kapstok, schoenenkist omgekieperd, eetstoelen schots en scheef, dat soort dingen. Strooigoed er tussendoor gekieperd.

De zak verstopt in de wc (was meer uit noodzaak, want was vergeten hem aan de buren te geven, lekker dom).

Toen moesten we dus eerst opruimen, want we konden niet naar binnen. Toen we klaar waren kwam zoon er pas achter dat er wel veel rommel was, maar geen cadeaus. Ik heel onschuldig, "tja, misschien krijgen we niks dit jaar?" Nou, dat kon toch niet, dus hij ging zoeken. Maar niks hoor. Niet in de slaapkamers, echt niet in de gang, ook al niet in de keuken, ook niet in de woonkamer. En toen ging hij plassen....

Hahaha, ik hoor dat gejuich nu nog. Zie je wel mam, tuuuuuuuuuurlijk is Sinterklaas ons niet vergeten. Mooie brief van Sint en Piet in de zak gedaan met wat hoogtepunten uit het jaar.
Am Yisrael Chai!
Wat een leuk idee :D

Hier wordt er altijd een keer gerommeld bij het schoenzetten, hilarisch.

Ik vind voor kleintjes de regenboog van Grimm heel erg mooi. ik heb hem voor mijn nichtje gekocht met een paar ostheimer dieren.

Verder krijgen ze hier de legotrein en die is zo duur dat daarnaast alleen een boek, pyama en misschien nog iets te knutselen komt.

Een vast bedrag hanteren wij niet, ook niet voor verjaardagen. Net wat ze graag willen hebben.
Knikkerbaan met motortje, EUR 3,95 bij Action.

De leeftijdsindicatie van 7+ is gelogen, ik zie mijn Moppekind van 8 dit niet zonder begeleiding in elkaar zetten.

Bij Walz-Kidzz is een nep-versie van Blokus te koop voor EUR 8,50, dus zo'n 20 euro goedkoper dan de officiële Blokus.

Volgens mij is het wel echte Blokus (er zat ook een Blokus-gebruiksaanwijzing bij), maar was het speelbord afgekeurd, er zitten wat krasjes op.

Moppekind kreeg het voor zijn verjaardag, en vindt het superleuk.

Wij hebben ook het spel Knappe Koppen gekocht.

Ongelooflijk leuk. Echt een aanrader! Het is zelfs genomineerd voor Speelgoed van het Jaar!

In dit spel krijgen kinderen vragen in 3 verschillende categorieën:

1. Inzicht en Logica, om logisch te leren denken en ruimtelijk inzicht te verbeteren.

2.Fysieke uitdagingen, om evenwicht en motoriek te verbeteren en voor de nodige portie FUN!

3.Algemene kennis, om de aangeboren nieuwsgierigheid te prikkelen en kinderen meer te leren over hun leefomgeving.

Kids hoeven de vraag niet juist te beantwoorden, het gaat om durven en proberen. En zo wordt hun ontwikkeling gestimuleerd. De kids gaan torens nabouwen met blokjes, vragen beantwoorden als: Hoeveel jaar ben jij?, Spring 3 keer hoog in de lucht!, Met welke klant begint het woord MAMA? en bijvoorbeeld Doe een kat na.

Elke opdracht is bedacht door een pedagoog en achter iedere opdracht zit dus een gedachte de ontwikkeling van het kind te stimuleren.
Ow wat een leuke reacties op het knappe koppen spel. heb er in de winkel mee in de hand gestaan voor ons en zoonlief van 3,5 maar wilde eerst reacties van anderen afwachten. Klinkt nu dus toch wel erg leuk dus denk dat dat hem wordt.

Thanks...

Oh en ik weet niet meer de naam van wie het vroeg maar iemand met een pienter dametje van 3 die twijfelde over bambino loco of mini-loco.

Ik zou toch gaan voor de bambino-versie, ook daar heb je boekjes bij van 4 tot 6 jaar dus kun je het op die manier moeilijker maken als ze het te snel door heeft maar geduld hebben om 6 stukken te leggen of meteen 10 stukken vind ik toch wel een verschil.
Mooi reclamepraatje, rico...

En hier doe ik wel gewone mini-loco met dochter van net 3. Tien stukjes gaat prima. Als het aan haar ligt, werken we zo een heel boekje door achter elkaar.
ripo bedoel ik natuurlijk
zie net dat mijn bericht berwijderd is waarschijnlijk omdat ik een merk/winkelnaam heb genoemd... dat begrijp ik niet want hema enzo worden ook veel genoemd maar goed...

ik heb dit jaar gekozen (nog lang niet klaar) voor wat meer bewuste producten die niet alleen langer mee gaan maar ook mileu technisch een steentje bijdragen. ik weet dat het misschien wat suf klinkt haha maar ik denk daarbij bv ook aan de kleinere ondernemers. zij moeten het toch overleven op deze tijd van het jaar. een kruidvat en hema lopen altijd wel...

misschien toch een bewuste tip dan

Greetz
what doesnt kill you makes you stronger...
Qua loco: Zoon van bijna vier doet de bambino loco alleen, en de mini loco sommige blaadjes alleen na wat uitleg en stimulans, sommige samen. Ligt denk ik ook aan je kind. Voor die van mij moet het niet te moeilijk zijn, dan vind hij er niets aan (beetje faal angstig aangelegd). Je kan evt. ook allebei kopen, als je de bambino loco van marktplaats haalt en er een beetje zuinig mee bent kan je hem volgend jaar voor hetzelfde geld wel weer verkopen.

Iemand vroeg ook nog naar elektro junior, die heeft mijn zoon vorig jaar van de Sint gehad, was hij niet heel enthousiast over maar vond hij wel even leuk.

Knappe koppen klinkt leuk, misschien dat ik die nog op zijn verlanglijstje zet voor zijn verjaardag.
Zoon van 3 krijgt van Sinterklaas:

- dokterssetje (van opa en oma)

- Cars puzzel (bij bol.com de moeite waard om te kijken en kopen!)

- dierenlotto met geluiden

- Koetje boe

Ik heb een vraagje over Electro Junior: Is het niet zo dat kinderen al heel snel doorhebben welke 2 ' knoppen' bij elkaar horen, zodat de lol er snel af is?
Ik heb zelf nog steeds niet door welke "knoppen" bij elkaar horen bij Electro Junior.

Je hebt ook de Sesamstraatversie, dan weet je het al helemaal niet, omdat het niet met "rijtjes" werkt.

Ik zoek nog een klein cadeautje voor 3-jarige dochter.

Ter vergelijking, mijn andere kinderen krijgen ook allemaal een 'klein cadeautje', nl:

- batterijtreintje voor houten trein

- sinterklaas en zwarte piet van playmobil

- Rolly (van Bob de Bouwer) in een iets groter speelgoedauootjesformaat.

De playmobil en Rolly kostten allebei ¤10,00, de batterijtrein, hoewel net zo klein, het dubbele. Het gaat mij om de grootte van het cadeautje, maar het is wel fijn als het ook rond de ¤10,00 maximaal is.

Iemand een idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven