Mijn geheim..

05-11-2010 13:56 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Iets meer dan 2 jaar geleden, ben ik zwanger geworden, van inmiddels een heel lief jongentje, dat geliefd wordt door iedereen.

Alleen waar ik 2 jaar geleden niet eerlijk over geweest ben, ik dat ik zonder dat de vader het wist, ben gestopt met de pil. Hij wilde nog geen kindje, maar ik wist niet hoe ik verder kon leven zonder kindje. De band tussen vader en zoon is perfect. Hij zou nooit meer zonder hem kunnen.

Maar ik besef me natuurlijk heel goed, dat wat ik gedaan heb, heel erg fout en laag, goedkoop en triest is. Ik had moeten wachten, maar waarom moest ik hem tegemoet komen, en waarom hij mij niet?

Maar goed, ik leef elke dag in een leugen, en dat wordt zo onderhand erg vermoeiend.

Ik vraag niet om tips, of advies, want ik wilde gewoon mijn verhaal kwijt..
quote:Hummeltje_ schreef op 05 november 2010 @ 14:34:

Ja, het is gebeurd, je kan het niet meer terugdraaien. Een schuldgevoel is klote, maar wel de prijs die je ervoor moet betalen.

Over deze zin:

[...]

Hoe krom het ook is. Als iemand niet wilt, dan krijgt die persoon gewoon altijd gelijk. Iedereen vind hier, dat die sterker staat in de nee, dan iemand kan staan in de ja. Zoals ik al zei, vind ik dat echt heel krom. Want dan is er dus eigenlijk gewoon geen discussie mogelijk, hoeveel pijn het diegene met de ja ook doet. Dat wordt gewoon van tafel geveegd, want eentje wil er niet, dus die heeft automatisch altijd gelijk.

En dan heeft diegene die wel wil gewoon de mogelijkheid om de relatie te beëindigen en een andere partner te zoeken. Iedereen heeft recht op een eigen keuze.

quote:Dat het nog 9 maanden duurt eer het kind geboren word en je erin kan groeien (of als het eenmaal geboren is, dat je er hartstikke gek op bent, ook al wilde je nog niet), dat word voor het gemak maar even vergeten.En wat als hij er niet in groeit? Of vergeet jij maar even voor het gemak dat dat óók een hele reële mogelijkheid is?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik zou heel erg goed bij mezelf nagaan wat zwaarder weegt; rondlopen met een geheim of dat wat je misschien stuk maakt door de waarheid te vertellen. Je kunt ook nagaan of je jezelf kunt vergeven voor de beslissing die je in het verleden gemaakt hebt en die niet zo heel erg handig was.

Je kunt jezelf wel de hele tijd voor je kop blijven slaan omdat je nu eenmaal in het verleden niet handig bent geweest, maar daar schiet niemand iets mee op.

Wees lief voor jezelf; misschien weegt dat geheim van je dan ook niet zo zwaar meer, en als je besluit het te vertellen doe dat dan ook met de beste bedoelingen; dus niet omdat jij je geheim kwijt wilt omdat jij eht lastig vindt maar omdat je oprecht vindt dat de waarheid de betrokkenen goed zal doen.
@ Evidenza: dat kan ik niet weten. Ze zegt dat haar man dolgelukkig is met het kindje en dat alles goed gaat.
quote:eleonora schreef op 05 november 2010 @ 14:16:

[...]

Vind ik flink en oprecht van je.

Serieus, dat vind ik.Eens.
@ Broedkippetje:

Jouw zin:

En wat als hij er niet in groeit? Of vergeet jij maar even voor het gemak dat dat óók een hele reële mogelijkheid is?

Dat is de keuze die TO dan heeft genomen

Hij heeft gezegd dat hij er niet klaar voor was, dus dat hij wellicht niet blij zou zijn met het kind... dat is geheel TO haar verantwoordelijkheid.

Vind het zo laag!
quote:Evidenza schreef op 05 november 2010 @ 14:12:

Ik denk er heel anders over dan de rest. Ik vind dat je het moet vertellen. Niet zodat jij van je schuldgevoel af bent, maar omdat het het enige juiste is om te doen. Omdat het de waarheid is.

Jouw man heeft het recht te weten hoe jij denkt en handelt. Jouw man heeft het recht te weten hoe kind 1 er gekomen is. Jouw man heeft het recht om te weten hoe jij met zijn beslissingsrecht en wensen om gaat. Jouw man heeft het recht om te weten wie jij bent. Jouw man heeft recht op de waarheid. Jouw man heeft recht op zijn eigen beslissingen op basis van die waarheid.

Je nicknaam vind ik eigenlijk al alleszeggend. Dat verkleinwoordje had je wel weg kunnen laten. En de rest van de vergoeilijkingen ook wel.

Ik ben het niet met je eens. Misschien zou het netter zijn als man op de hoogte was gesteld toen TO zwanger was, misschien is het ook eigenlijk wel netter wanneer TO's man weet hoe de vork in de steel zit.

Ik ben echter van mening dat er nu meer kapot gemaakt kan worden dan nodig is. Natuurlijk heeft TO fout gehandeld en natuurlijk had ze dit niet moeten doen, maar haar man is nu hartstikke blij met zijn kind.

Waarom een bom onder deze situatie leggen terwijl er op dit moment niets aan de hand is?

Ik zou het er niet over hebben, maar dan dus ook met niemand. Ik zou het voor mezelf een plekje proberen te geven en mezelf gelukkig prijzen dat mijn leven is gelopen zoals het nu loopt. Ik zou daarbij wel in mijn achterhoofd houden dat ik van mijn fouten hoor te leren, dus dat dit soort dingen in de toekomst gewoon niet meer voor mogen komen.
quote:Kier_V schreef op 05 november 2010 @ 14:47:

@ Broedkippetje:

Jouw zin:

En wat als hij er niet in groeit? Of vergeet jij maar even voor het gemak dat dat óók een hele reële mogelijkheid is?

Dat is de keuze die TO dan heeft genomen

Hij heeft gezegd dat hij er niet klaar voor was, dus dat hij wellicht niet blij zou zijn met het kind... dat is geheel TO haar verantwoordelijkheid.

Vind het zo laag!

Inderdaad is dat de keuze die TO heeft genomen, en ze heeft ontzettende mazzel dat het goed is uitgepakt.

In de post waarop ik reageerde werd een beetje gesuggereerd dat je het risico als vrouw gewoon wel kan nemen, want jouw 'ja' is net zo belangrijk als zijn 'nee' en 'hij kan er toch nog wel ingroeien'.

Dat vind ik een heel gevaarlijke, egoïstische en irrealistische kijk op de zaak.
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Dan zijn wel het eens broedkippie :-)
quote:Kier_V schreef op 05 november 2010 @ 14:54:

Dan zijn we het eens broedkippie :-)
Tja, zo blijkt dat de VIVA het forum toch nodig heeft voor leuke onderwerpen.
Best Leugentje, heel moeilijk voor je om met het schuldgevoel rond te lopen. Over de actie van toen wil ik niet oordelen, daar ben ik niet voor. Ik ken een aantal vrouwen bij wie het ongeveer zo gegaan is, dat gegeven laat zien dat er meer vrouwen een zo onbedwingbare behoefte hebben dat ze er alles voor over hebben.

Wat ik zou overwegen in jouw geval, is om het schuldgevoel voor nu te laten rusten en te genieten van je familie. Je hebt een ingrijpende beslissing gemaakt, maar nu is het leven goed, het heeft positief uitgepakt dus accepteer dat dit nu voor jullie is.

Je kan altijd nog op je sterfbed uit de school klappen tegen je echtgenoot, dan vindt hij het vast niet erg meer.
Tja Yraatje, dan zijn we het gewoon fundamenteel oneens. Kan.

Zit ik hier nu mee te werken aan een artikel voor de Viva? Nee toch? Dan verwijder ik nl alles weer.

Leugentje, ben je er nog?
He ja, lekker. een leugen heeft zo lekker voor je uitgepakt dat je wacht tot je sterfbed met de onthulling.

Ik geloof dat ik maar weer vertrek. Ik vind het allemaal weer te bizar voor woorden.
quote:Evidenza schreef op 05 november 2010 @ 15:00:

Tja Yraatje, dan zijn we het gewoon fundamenteel oneens. Kan.

Zit ik hier nu mee te werken aan een artikel voor de Viva? Nee toch? Dan verwijder ik nl alles weer.

Leugentje, ben je er nog?Gelukkig dat het kan (ik wil wel even benadrukken dat ik zelf zoiets niet zou doen... voordat daar misverstanden over gaan ontstaan...)
quote:Evidenza schreef op 05 november 2010 @ 14:33:

[...]

Die hogere dingen zijn hier niet in het spel.Tenzij je de beste vriendin bent van Leugentje... wat weet jij?
quote:Evidenza schreef op 05 november 2010 @ 15:00:

Dat mag toch niet op deze wijze lijkt me.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je hebt een gok gemaakt die gelukkig goed is uitgevallen en houdt het daarbij. Je man is dolgelukkig met zijn zoontje en jij ook.

Ik ben het niet eens met de moraalridders hier, een man hoeft niet alles te weten en vice versa ook niet. Geniet van je gezinnetje, wees blij dat het goed is afgelopen en doe het nooit meer.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
quote:FockeWulf schreef op 05 november 2010 @ 15:03:

[...]

Tenzij je de beste vriendin bent van Leugentje... wat weet jij?Sorry, die begrijp ik niet?
quote:Leugentje schreef op 05 november 2010 @ 14:03:

Ja daarom, ik leef liever met een schuldgevoel, door mijn daden, dan dat ik hem een kl*tegevoel geef.

Heel goed dat je het hem niet vertelt.

Maar dat schuldgevoel, daar heb je verder ook niets aan. Dus dat zou ik maar proberen eens van me af te gaan zetten.
quote:meharis schreef op 05 november 2010 @ 15:05:

Je hebt een gok gemaakt die gelukkig goed is uitgevallen en houdt het daarbij. Je man is dolgelukkig met zijn zoontje en jij ook.

Ik ben het niet eens met de moraalridders hier, een man hoeft niet alles te weten en vice versa ook niet. Geniet van je gezinnetje, wees blij dat het goed is afgelopen en doe het nooit meer.

Mag ik even zeggen dat ik de term 'moraalridders' vervelend vind?

Net als de term 'politiek correct'.

Termen die worden gebruikt om de mening van de ander weg te zetten als niet rationeel en enkel ingegeven door de behoefte om aan een bepaalde norm te voldoen.
quote:Evidenza schreef op 05 november 2010 @ 15:06:

[...]

Sorry, die begrijp ik niet?Hoe kan jij nu zeggen dat er geen hogere redenen zijn - in de zin van redenen waar de betrokkenen zich niet of maar half van bewust zijn - waarom een bepaald kind op een bepaalde plek en tijd geboren moest worden?
.
quote:Enn schreef op 05 november 2010 @ 15:04:

[...]

Dat mag toch niet op deze wijze lijkt me.

Jawel, staat in de spelregels van het forum. Wat op het forum geschreven wordt, kan gebruikt worden voor schrijfsels in de viva. Net zoals het in de blogs gebruikt kan worden.

Ze moeten bij de redactie toch ergens hun materiaal vandaan halen? Bovendien is het goedkoop.
quote:Ephemera schreef op 05 november 2010 @ 15:21:

[...]

Jawel, staat in de spelregels van het forum. Wat op het forum geschreven wordt, kan gebruikt worden voor schrijfsels in de viva. Net zoals het in de blogs gebruikt kan worden.

Ze moeten bij de redactie toch ergens hun materiaal vandaan halen? Bovendien is het goedkoop.Maar in het Blog wordt opgeroepen je verhaal te mailen naar de redactie. Ik denk dat dit topic er dus los van staat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven