Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Gister (slecht!) noodlesoepje met extra hamreepjes, baguette met op de ene helft een gewone kroket en op de andere helft een bamikroket (die best lekker was).

Pannenkoeken moet ik wel zelf bakken, grinn anders wordt het niet gedaan maar ik eet ze alleen als er nietmand aanschuift. Wil ze warm en niet warm gehouden op stapeltje. Ik maak meer flensjesachtige (dun en niet z groot) en terwijl ik de ene eet bak ik volgende. Altijd met earl grey thee
Courgettesoep en Pannenkoeken.

Meestal maak ik boerenpannekoeken met spek,ui en champignons.Vandaag denk ik ook eentje met kaas.

Toe vanillepudding met pepernoten.
Kwam gister laat en moe thuis en toen stond m'n schatje al druk te kokkerellen. Dat was fijn. Hij was alleen een pasta aan het maken van de ingrediënten die ik had bedoeld voor het roerbakje met rijst, maar no problemo, het was heerlijk.

Net lekkere kaasjes en paté gehaald want er komt een vriend langs met wie we een heerlijk kaas en wijnavondje gaan houden.
pittige tomatensoep en kaiserbroodjes met huttekase, komkommer en rucola.
Pita broodje met gyros reepjes en sla en knoflooksaus.
Dat klinkt heel fijn, een kaas en wijnavondje Koreveen.

Ik eet zometeen verse tagliatelle met paddestoelen. Lief at op werk, maar had dit voor mij in huis gehaald. Ga zo maar koken, want heb trek.
zelfgemaakte sushi,door manlief gemaakt.
Gisteravond uit eten geweest met zusje. Vooraf pan pimento (huisgebakken brood met rode peper, feta en tijm) met tapenade van zongedroogde tomaat. Als hoofdgerecht steak van witte tonijn (met MSC-label uiteraard) met wakame en een saus van wasabi en soja. Na: espresso en Grand Marnier.

Vriend staat nu in de keuken en maakt (omdat de broccoli hier hoognodig op moet) spaghetti met broccoli-gorgonzolaroomsaus (met versgemalen zwarte peper en wat geroosterd amandelschaafsel).
Je eten van gisteravond klinkt lekker Elynn!!

Ik maak vanavond spruitjesstamppot met bacon en geitenkaas. Vriend is er niet, dus ik kan genieten van de spruitjes!
Ja, heb heerlijk gegeten, Teigera. Mocht iemand een leuk en lekker adres in Groningen zoeken; geef maar even een piep.

Houd ook erg van spruitjes. Morgen maar weer 's halen op de markt. Lekker.
Was al aan het koken en eigenlijk bijna klaar toen ik erachter kwam dat er geen citroen in huis was. En die hoort wel in het gerecht. Stom, ik ga pas 12 jaar met lief, had kunnen weten dat ik eerst moest checken of alles er was vòòr ik begon met koken. Had geen zin meer om nog naar een winkel te gaan om het te halen. En dan was het ook niet meer lekker geweest, want het is een snel gerecht dat het lekkerst is als je het meteen eet. Dus ipv citroen maar een klein beetje azijn van de kappertjes erbij gedaan. Niet ideaal, maar wel ok. Dus uiteindelijk lekker gegeten. En zeker na gisteren. Zit weer een stijgende lijn in.
Lekker Teigera, spruitjes.
quote:Teigera schreef op 05 november 2010 @ 18:05:

Je eten van gisteravond klinkt lekker Elynn!!

Ik maak vanavond spruitjesstamppot met bacon en geitenkaas. Vriend is er niet, dus ik kan genieten van de spruitjes!Hear, hear
Zojuist een heerlijk soepje gehad. Bij Marqt gekocht: een bospaddestoelensoep. Stokbroodje met geitenbrie en vijgenchutney erbij, heeeeeerlijk!

Misschien straks nog een pannenkoek
@Age: ik lees wel vaker bij jou dat je geitenbrie eet. Hoe anders smaakt dat dan gewone brie? Er zit namelijk ook een Marqt niet al te ver bij mij vandaan, ik raak wel nieuwsgierig .

Haha, lekker he, spruitjes... vriend gruwelt ervan en begrijpt niet dat ik blij kan zijn met de gedachte aan een bordje spruitjes. Lust het overigens op verschillende manieren, maar dit stamppotje is wel favoriet. Helaas had ik het vuur onder de bacon wat te hoog gezet dus die kon weg, heb maar een paar plakjes ham gegrild voor extra crunch en smaak. Dat is niet hetzelfde natuurlijk... maar ja, er gaat wel eens wat mis!

@Elynn: een goed adresje in Groningen is voor mij niet zo handig, ik woon in GB-stad .
Euhm, daar zit gewoon een geitenkaas-smaakje aan Teig.

Ik had vandaag idd boodschappen gedaan bij Marqt, want is bij Lief & werk om de hoek (en ook vlakbij jouw werk ). Maar ik haal ook wel eens zo'n rolletje geitenkaas met korstje erom bij de AH, en die noem ik ook geitenbrie

Ik vind het heeeeeerlijk! Lief houdt niet van geitenkaas, jammer! En die vijgenchutney is gemaakt door zijn moeder.
Maar ps: zéker eens naar Marqt gaan. Ik ben enorm fan van die winkel, ze zouden meer vestigingen moeten openen!
Hier op werk wederom: kipkerrie met véél groente erin en rijst. Erbij een komkommersalade.

Iedereen aan de pannekoeken lees ik? Moeten wij ook maar eens doen misschien zondag... Lekker! Ik heb het liefst hartige pannekoeken met bv ui, spek en champignons. Of kaas en spek. Of alleen kaas. Mmmmmmmmmmmmm. Vriend vind het ook een goed idee zegt ie.
etentje was geslaagd, we zijn weer lekker bij gekletst

voorgerecht pittige thaise groentensoep

hoofdgerecht thaise kipspiesjes met roerbak groenten en rijst en pittige rode saus

( ik heb de rijst over geslagen omdat ik dat niet meer verteren)

nagerecht ijstaart

volgende x is het bij mij te doen,kan vast nadenken wat ik zal gaan maken.
hier geen spitsuur maar een spitsweek volgens mij...

donderdagavond mexicaans gegeten met prutje met champs, paprika, tomaat, kidneybeans, mais en wat gehakt. (met taco

, sla, zure room en kaas)

Gisteren geroosterde aardappeltjes met Provencaalse kruiden met een flink bord salade met carpaccio erop

Vanavond met vrienden "Winterparty" dus het worden stamppotten en erwtensoep geloof ik.... Ben heel benieuwd!

Komen wel weer lekkere dingen voorbij hier die op mijn lijstje van to-eat moeten komen geloof ik en ja ik moet sommigen ook nog mailen maar ook dat is er nog even bij ingeschoten, ik vergeet het niet hoor!
Vanmiddag ga ik met Lief eerst dimsummen in de stad, daarna moeten we allebei aan het werk (hij op kantoor en ik vanuit huis -> beide deadline-periode op het werk: goed op elkaar afgestemd! ). Vanavond koken we samen, een simpele chinese rijsttafel met rijst die ik uit China heb meegenomen. Ik heb al een lijstje gemaakt van wat ik wil maken:

* chinese aubergine (zijn kleine aubergines die je bakt met knoflook)

* lange bonen (lange sperziebonen die je klaarmaakt met rode ui en varkensvlees)

* taugé (gewoon bakken)

* ma po bean curd (met tofu, gehakt en chili bean pasta, uit een chinees kookboek)

* garnalen (gewoon bakken)

En morgen werken lief en ik weer allebei. Omdat ik thuis werk maak ik ondertussen een pan bolognesesaus, dan kan die 's avonds als Lasagne gegeten worden
Jemig, wat komen er toch een lekkere dingen voorbij! Ik krijg acuut trek als ik bijlees.

Ik maak vandaag gevulde aubergines met tomatenblokjes, knoflook, basilicum, platte peterselie, beetje bulghur, auberginevruchtvlees en geraspte kaas erover.
@Age: oh, bedoel je gewoon zachte smeerbare geitenkaas? Dat eet ik namelijk heel vaak maar ik dacht dat jouw geitenbrie een speciale soort brie was. Je eten vanavond klinkt lekker zeg!

Vanavond maak ik twee nieuwe recepten, namelijk pikante aardappelkoeken en kip met kruiden en knoflook uit de oven. Erbij maak ik broccoli (beetje rustiger smaak tegenover die twee vrij gekruide componenten).
Klinkt goed, je rijsttafel Age!

Teig, er bestaat ook echt 'geitenbrie'. Tenminste, dat is natuurlijk onzin, want brie is brie, maar het ziet er ongeveer hetzelfde uit. Met zo'n dikkig wit laagje eromheen.

Die gevulde aubergine lijkt me ook lekker. Ook eens maken.

Vanavond eet ik, samen met nog een andere vriendn bij een vriendin. Ze stelde voor om te gaan kaasfonduen, dus dat wordt het ws. Lekker!
Die geitenbrie die jij bedoeld GB haal ik hier altijd bij de kaasboerderij, echt heerlijk. Ik vind dat je zowel brie als geitenkaas-achtige smaken proeft en daar houd ik beide van!

Toevallig van je aubergine lampje (klinkt heerlijk) ik maak morgen gevulde courgette en paprika nav jynta's receptje van de week :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven