Gezondheid alle pijlers

ongesteld maar toch anders...

05-11-2010 16:39 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik heb hier al heel wat berichten gelezen over mijn probleem, maar ik wil toch de vraag nog eens stellen:

Ik heb onbeschermd sex gehad (met vaste partner)op de dag van de ovulatie zelf en ook nog enkele dagen daarna. maar wel voor het zingen de kerk uit. (Niet bewust trouwens)

Toch kreeg ik hierna last van misselijkheid, vermoeidheid en vage krampgevoelens in onderbuik. mijn menstruatie begon later dan normaal en duurde korter ook.

Ik heb last van bruinverlies en ook donkerrood bloed,maar veel en veel minder dan normaal.

Het meest logische zou zijn om te testen, dat snap ik.

maar heeft iemand hier al ervaring mee, met deze klachten?

Wat zijn de kansen dat ik zwanger ben? toch praktisch nihil?

Ik gebruik dus geen pil, al jaren niet meer.

hopelijk kan iemand nog iets zeggen hierover, ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en meningen!

Nog steeds ben ik misselijk, maar alleen overdag.
Trek het je niet aan, Nemo!

Ben benieuwd wat de test zegt...
jaja na twee kinderen zou je het moeten weten misschien. Maar het was beide keren weer compleet anders, bovendien zat er bij beide kinderen 12 jaar tussen,dus dan vergeet je al een hoop. Mijn zoontje is 3 en daar wist ik een dag later al dat ik zwanger was, terwijl ik geen symptomen had. Nu voel ik me zwanger, maar de bloeding brengt me weer in de war. Ik laat me volgende week ook wel testen, alleen werd de onzekerheid me ook even teveel. Ik ben 35 en het zou leuk zijn om alsnog een kleintje erbij te krijgen. Op internet lees je constant tegenstrijdige dingen, ik wilde van de mensen zelf uit de eerste hand eens horen of iemand dit ook had meegemaakt.

geen zwangerschap is hetzelfde, dus misschien is het wel en misschien is het niet zo.

toch bedankt voor degene die serieus hierop zijn ingegaan!
quote:Nastik schreef op 05 november 2010 @ 17:04:

Mijn Glazen Bol verteld mij dat je een drieling verwacht! Huh!? Dat is wel heel vreemd hoor, heeft jou bol wel duracel batterijtjes? Mijne zegt dat er 2 inzitten... smurfen welteverstaan he.
Ik hoop dat zich nog mensen met vergelijkbare ervaringen melden, Nemo78. Jammer van al die standaard-semi-gevatte glazen-bollen-reacties weer. Laat je er niet door ontmoedigen om op dit forum te posten...
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Hahah nee, ik sta boven dat soort opmerkingen gelukkig. Sommige mensen kunnen helaas niet normaal reageren.Ik heb dit serieus gepost en lees en reageer ook serieus op andere kwesties. Ben erg blij met reacties zoals die van jou, Dana, onder andere. Bedankt daarvoor.

Ik zit gewoon even een weekend met mezelf in de knoop hierdoor en kon nergens terecht ermee. Vandaar dit topic. Uiteraard laat ik het weten zodra ik een uitslag heb.
Voor iemand met een universitaire opleiding vind ik het verbazingwekkend dat je denkt dat de kans op een zwangerschap 'nihil' is bij 'voor het zingen de kerk uit'.
Ik reageerde toch leuk? Ik vroeg of je graag zwanger wil zijn. Maar goed, als dat ook al onvriendelijk is...
Niet "nihil", maar blijkbaar "bijna nihil" volgens de laatste studies.
quote:Noor1979 schreef op 06 november 2010 @ 09:21:

Niet "nihil", maar blijkbaar "bijna nihil" volgens de laatste studies.De laatste studies? Jouw link verwijst naar iets uit 1993
http://abcnews.go.com/m/screen?id=7688558

Kijk, ik zeg niet dat het nihil is, maar als het goed toegepast wordt, is het "hoogst onwaarschijnlijk" dat je daarvan zwanger wordt.

Het probleem ligt in de meeste gevallen bij mannen die niet te vertrouwen zijn met het zich terugtrekken op tijd, of bij achtergebleven sperma van vorige ejaculaties.

Ik zou het ook alleen maar doen als ik in een monogame relatie was en waarbij ik, als ik toch onverhoopt zwanger zou worden, zeker zou weten dat ik het kindje zou houden.
Wij, persoonlijk, gebruiken condooms tot de derde avond na ovulatie (ik volg de "fertility awareness method", want ik zit in een monogame relatie en wil geen hormonen en spullen in mijn lijf) en daarna niets tot het begin van de volgende cyclus.
Lieve nemo75, dat in de knoop zitten doe je toch echt jezelf aan. Je postte gisteren je eerste bericht om 16:39. Je had toen ook in een winkel kunnen staan om een zwangerschapstest te kopen. Dan had je niet met jezelf in de knoop hoeven zitten. Dat hoef je dit hele weekend niet, want vandaag zijn de drogisterijen ook open en in de meeste grote steden morgen zelfs ook nog. Dus ga een test kopen, ga die test doen en schiet uit de knoop.... Succes!
quote:nemo75 schreef op 06 november 2010 @ 00:03:

Ik laat me volgende week ook wel testen, alleen werd de onzekerheid me ook even teveel.Twijfelen over thuis bevallen, ok. Maar niet nu vandaag even richting Kruidvat voor een thuistest, dat begrijp ik niet helemaal. Zeker niet als je aangeeft dat je erdoor onzeker bent en in de knoop zit én het kind hartstikke welkom is.
Ik snap het volgens mij nog steeds niet helemaal? Je wilt graag een kindje, maar je doet wel aan voor de zingen de kerk uit en je zit 'in de knoop' vanwege de 'onzekerheid' die je heel makkelijk kan oplossen door voor 7,50 (1 stuk) of 11 euro (2 stuks, heb je controle) bij de kruidvat daar een heel simpel testje voor kan kopen.
Jammer dat je vindt dat er niet leuk gereageerd wordt. Maar je posting was niet echt duidelijk. Tenminste...ík las er ook niet uit dat je wel zwanger wilt worden.

Wat jij beschreef is herkenbaar als zijnde zwanger....

Ook ik zeg: Ren naar de drogist en doe een test.
Iedere zwangerschap is anders. De ene is nog maanden gewoon ongesteld en blijkt zwanger te zijn. Of de man is maar 'even' binnen geweest en blijkt zwanger te zijn.

De ander heeft op de goede tijd, bij de goede temperatuur sex en blijft nog een uur met de benen omhoog liggen en is niet zwanger. Testen is dus het enigste wat je rest.

Mijn menstruatie is ook wel eens bruiner de andere keer weer juist heel helder, doet meer of minder pijn, is op een andere dag noem maar op. Maar aangezien er een knoop in zit bij mijn partner is de kans nihil.

Als je onbeschermd sex hebt gehad zonder knoop, spiraal oid is de kans nooit nihil. De kans is er gewoon.
En?al wat bekend? Ben benieuwd!
quote:nemo75 schreef op 05 november 2010 @ 22:59:

toch leuk om zulke reacties te lezen. De meeste mensen lezen het toch anders dan ik bedoel. Ik vind het geen probleem om zwanger te raken, anders zou ik niet gestopt zijn met de pil. maar aangezien ik dus al heel lang gestopt ben en nog niet zwanger ben, dacht ik dat de kans nu wel nihil zou zijn aangezien er voor het zingen de kerk uit is gegaan. Ook leuk om te horen dat je dan lomp,dom en onverantwoord bent. Ik heb een relatie van 10 jaar en al 2 kinderen dus dat valt wel mee. verder heb ik een universitair diploma, alleen niet in gynaecologie helaas. Het ging mij er om dat ik graag wilde weten of er vrouwen waren die ook zulke klachten herkenden en of het mogelijk is dat je ondanks je menstruatieklachten toch zwanger kan zijn. Zeker ga ik testen en langs de dokter indien nodig. Alleen leek het mij nou zo prettig om dit nu al te delen met vrouwen die ook in zo'n schuitje hebben gezeten.

Helaas zijn er dus mensen die graag je belachelijk maken en denken dat je van de tractor bent gevallen.

Moet jullie teleurstellen; waarschijnlijk heb ik mijn probleempje verkeerd geformuleerd en had ik duidelijker moeten zijn.

Een kind is zeer welkom, alleen had ik het eigenlijk niet meer verwacht na zo lange tijd.

Misschien zijn er nog mensen die nog leuk willen reageren?Vaag allemaal. je was zelf niet duidelijk in je openingspost...enne ik vind als je een kind wilt dan ga je ervoor. Stel je bent zwanger dit keer en krijgt het gewilde kind, ga je daarna dan gewoon weer door met voor het zingen de kerk uit ?
Ik ben ook benieuwd!
Hmm, wegens bezuinigingen hebben bepaalde universitaire opleidingen blijkbaar de kerncompetenties analytisch denken en zorgvuldige formulering uit het curriculum geschrapt. Ik geef de schuld aan de overheid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven