hoe werkt het met een parkeerbon?
zaterdag 6 november 2010 om 13:31
Hallo!
Ik heb een parkeerbon
Eigenlijk geen idee of het nou helemaal klopt dat ik een bon heb, maar goed, daar gaat het nu even niet om (stond geparkeerd bij Nieuwe Luxor in Rotterdam en volgens mij op een plek waar het gewoon mag....).
Mijn vraag is deze:
Ik ben de bon die onder de ruitenwisser zat kwijt. En ik heb hem toen die avond niet helemaal goed gelezen (zat alleen maar te balen;)). Dus ik weet nou niet of dat al de officiele bon was, of dat er nog een acceptgiro volgt. De meningen van mensen aan wie ik het gevraagd heb verschillen nogal....weet iemand van jullie het? Want als ik nu al gewoon zou moeten betalen en ik doe dat niet op tijd heb je natuurlijk kans dat het bedrag omhoog gaat....en dat moeten we niet hebben!! Maar zonder die bon weet ik niet waar ik het geld eventueel naar over zou moeten maken...
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb een parkeerbon

Mijn vraag is deze:
Ik ben de bon die onder de ruitenwisser zat kwijt. En ik heb hem toen die avond niet helemaal goed gelezen (zat alleen maar te balen;)). Dus ik weet nou niet of dat al de officiele bon was, of dat er nog een acceptgiro volgt. De meningen van mensen aan wie ik het gevraagd heb verschillen nogal....weet iemand van jullie het? Want als ik nu al gewoon zou moeten betalen en ik doe dat niet op tijd heb je natuurlijk kans dat het bedrag omhoog gaat....en dat moeten we niet hebben!! Maar zonder die bon weet ik niet waar ik het geld eventueel naar over zou moeten maken...
Alvast bedankt voor de reacties!
zaterdag 6 november 2010 om 13:39
Je krijgt gewoon een acceptgiro thuis. Daarop staat een termijn waarbinnen je moet betalen, en ook wat het bedrag wordt als je dat niét betaald.
Het zou namelijk zo maar kunnen zijn dat de bon onder je ruitenwisser is weggewaaid/weggeregend/weggehaald.
Het zou namelijk zo maar kunnen zijn dat de bon onder je ruitenwisser is weggewaaid/weggeregend/weggehaald.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

zaterdag 6 november 2010 om 13:51
Geldt daar geen algemene parkeer zone. Oftewel....je mag in dat heel gebied alleen parkeren in daarvoor bestemde parkeervakken? Daarvan staat meestal; aan het begin van zo'n gebied een bord maar dat moet je maar net zien. Dat zou de overtreding moeten zijn: Parkeren anders dan voorbestemde wijze' of 'parkeren buiten de parkeervakken' of iets dergelijks.
zaterdag 6 november 2010 om 14:17
Thanks voor jullie snelle reacties! Ik dacht het zelf ook wel, om de redenen die jullie noemen, maar iemand meende gelezen te hebben dat je tegenwoordig geen acceptgiro meer krijgt. Maar eigenlijk klinkt het heel logisch toch, dat zo'n bonnetje weggewaaid/weggehaald kan zijn.
Er hadden veel meer mensen een bon, die naast ons geparkeerd stonden. En we hebben nog gezocht maar zagen nergens een bord, het enige wat we konden bedenken was dat dat stuk waar wij stonden officieel niet bij het terrein hoorde. Maar het zat er wel aan vast. En er waren wel vakken.
Ik weet niet welke overtreding genoemd werd, we hebben die bon gepakt en heb hem verder niet goed gelezen eigenlijk.
Nou maar wachten dus
Er hadden veel meer mensen een bon, die naast ons geparkeerd stonden. En we hebben nog gezocht maar zagen nergens een bord, het enige wat we konden bedenken was dat dat stuk waar wij stonden officieel niet bij het terrein hoorde. Maar het zat er wel aan vast. En er waren wel vakken.
Ik weet niet welke overtreding genoemd werd, we hebben die bon gepakt en heb hem verder niet goed gelezen eigenlijk.
Nou maar wachten dus

zaterdag 6 november 2010 om 16:02
zaterdag 6 november 2010 om 18:02
zaterdag 6 november 2010 om 18:03
@poffertjes, dat had ik dus ook gehoord....
Maar als ik dan de site bekijk die Miimi post, dan ga ik er maar vanuit dat ik een acceptgiro krijg. En anders ga ik bellen, maar stiekem hoop ik nog dat ze hem gewoon vergeten hahaha. Heeft een vriend van me ook eens gehad namelijk! Die heeft er nooit meer wat van gehoord.
Maar als ik dan de site bekijk die Miimi post, dan ga ik er maar vanuit dat ik een acceptgiro krijg. En anders ga ik bellen, maar stiekem hoop ik nog dat ze hem gewoon vergeten hahaha. Heeft een vriend van me ook eens gehad namelijk! Die heeft er nooit meer wat van gehoord.
zaterdag 6 november 2010 om 19:30
Een tijdje terug had ik ook een parkeerbon in Rotterdam, zwaar verregend onder de ruitenwisser. Acceptgiro kwam weken later pas (hoopte ook al dat ze hem vergeten waren, haha). Dus kan zeker wel 6 weken duren voordat je m krijgt.
Overigens ken ik het door jou genoemde parkeerterrein en daar is het inderdaad gratis na 6 uur. Wel zijn ze met de weg bezig, dus het zou kunnen dat je er daarom niet mocht staan. Maar bij de acceptgiro wordt geloof ik wel nogmaals vermeld waarom je de bon precies hebt gekregen.
Overigens ken ik het door jou genoemde parkeerterrein en daar is het inderdaad gratis na 6 uur. Wel zijn ze met de weg bezig, dus het zou kunnen dat je er daarom niet mocht staan. Maar bij de acceptgiro wordt geloof ik wel nogmaals vermeld waarom je de bon precies hebt gekregen.
zondag 7 november 2010 om 14:38
hoi,
voor iedereen met `bonnen` kijk eens op de site van www.meerts.nl , deze meneer is gespecialeseerd in het terug halen van ten onrechte betaald geld bij parkeerbonnen, snelheids bonnen ed. hij heeft voor ons eens 152,00 euro terug gekregen.
het kost je zelf niets!!
succes thea
voor iedereen met `bonnen` kijk eens op de site van www.meerts.nl , deze meneer is gespecialeseerd in het terug halen van ten onrechte betaald geld bij parkeerbonnen, snelheids bonnen ed. hij heeft voor ons eens 152,00 euro terug gekregen.
het kost je zelf niets!!
succes thea