Gezondheid alle pijlers

pil doorgeslikt, voel onttrekkingsbloeding komen. Stoppen?

03-11-2010 16:20 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag, de titel zegt het al een beetje. Ik heb nu zo'n 3 maanden de pil doorgeslikt en werd vannacht wakker met pijn in mijn buik en rug. Voor mijn gevoel krijg ik gewoon een onttrekkingsbloeding (dat heb ik nog nooit gehad met het doorslikken) en omdat ik me nu half ongesteld voel maar dat niet ben zou ik graag willen stoppen met deze strip. Van deze strip heb ik er 7 gebruikt, toen de achtste ingenomen maar vrijwel meteen diarree gekregen dus die kan worden gezien als een vergeten pil en gister en eergister weer 2 pillen geslikt. Is het veilig om nu een stopweek in te lassen en proberen een onttrekkingsbloeding te krijgen? In mijn bijsluiter staat het niet vermeld en de assistente van de huisarts is even niet bereikbaar.
Het is beter om je strip af te maken. Dan krijg je in je stopweek weer een bloeding. Na 7 dagen start je gewoon weer.

Een doorbraakbloeding is heel normaal na 3 mnd doorslikken. Meestal wordt ook geadviseerd de pil niet langer dan 3 mnd achter elkaar door te slikken.
En aangezien je een pil bent vergeten kan het zijn dat je niet veilig bent, hou daar dus even rekening mee.
Ja pilstrip afmaken, maar als je je echt misselijk voelt zou ik wel even contact opnemen met de huisartsassistente.
Je hoeft de pil niet door te slikken hoor, gewoon stoppen en weer beginnen op het juiste moment. De 1e strip na de stopweek moet je afmaken, daarna niet. Zo deed ik het ook altijd als ik een doorbraakbloeding had.
Je kan gewoon een stopweek inlassen hoor, daarvoor hoef je de strip niet af te maken. Dat heeft geen gevolgen voor je gezondheid.

met betrekking tot de veiligheid voor zwangerschap vind ik je verhaal onduidelijk. Als je die 'vergeten' pil die je daarna op nieuw hebt geslikt binnen de daarvoor gestelde tijd hebt genomen (staat in je bijsluiter hoelang dat voor jouw pil is), ben je tijdens en na deze stopweek veilig. Als je deze extra pil te laat hebt ingenomen, zou ik het risico niet nemen en de eerste week van de nieuwe strip condooms gebruiken.
Als je het zeker wilt weten, kun je ook de apotheek bellen.
quote:ramiaatje schreef op 03 november 2010 @ 16:22:

Het is beter om je strip af te maken. Dan krijg je in je stopweek weer een bloeding. Na 7 dagen start je gewoon weer.

Waarom afmaken? Als je je eerste strip na de stopweek maar afmaakt maakt het daarna nie of je twee, vier of 6 weken langer slikt. En je krijgt dan ook gewoon een onttrekkingsbloeding in de stopweek. Doe het al twintig jaar zo.
@ ramiaatje: mijn huisarts is van mening dat langer dan drie maanden doorslikken totaal geen kwaad kan omdat het een nep bloeding is. In veel landen, zoals latijns amerika, staat het ook standaard in de bijsluiter dat die onttrekkingsbloeding niet nodig is. Maar daar zullen vast de meningen over verschillen. Ik slik t normaal gesproken nooit zo lang door maar nu toevallig gewoon een keer wel.

@June: die "vergeten" pil had geen zin omdat ik de hele dag last van mn buik heb gehad en nik binnen kon houden.

Ik maak mij nu geen zorgen trouwens over een zwangerschap omdat ik 2 maanden geen seks heb gehad. De eerste week van de nieuwe strip staat er wel seks op de planning (hoe romantisch ) en dan idd de condooms.
Langer dan 3 maanden doorslikken kan ook echt geen kwaad. Er zijn zoveel vrouwen die dit doen. Ik stopte ook alleen bij een ontrekkingsbloeding.
@ Dahlia74, zoals jij het zegt ken ik het ook.

Mijn "vergeten" pil is dus van dag 8 dus niet de eerste week van de nieuwe strip. Ik heb alleen niet de volgende dag toen de diarree over was 2 pillen tegelijkertijd ingenomen maar dit staat dus wel in de bijsluiter. Dus dat is dom!

Maar goed, conclusie, ik voel me nu rot dus kan 7 dagen stoppen en dus volgende week donderdagweer beginnen met een nieuwe strip en dan zou ik tijdens de eerste week condooms moeten gebruiken.

Ik heb gewoon niet het idee dat het nare gevoel wat ik nu heb weg zou gaan als ik de pil gewoon weer door zou slikken (maar goed misschien is dat helemaal niet zo, t is gewoon mijn gokje) en dan ben ik liever nu meteen ongesteld dan over een paar dagen.
[quote]Elizaar schreef op 03 november 2010 @ 16:31:

@ ramiaatje: mijn huisarts is van mening dat langer dan drie maanden doorslikken totaal geen kwaad kan omdat het een nep bloeding is. In veel landen, zoals latijns amerika, staat het ook standaard in de bijsluiter dat die onttrekkingsbloeding niet nodig is. Maar daar zullen vast de meningen over verschillen. Ik slik t normaal gesproken nooit zo lang door maar nu toevallig gewoon een keer wel.

Het kan ook geen kwaad om langer door te slikken. Maar je krijgt meer kans op doorbraakbloedingen.
even een dom vraagje tussendoor: waarom zou je een stopweek inlassen bij een doorbraakbloeding? Dat is toch helemaal niet nodig?
@ gember999: ik heb nog helemaal geen doorbraakbloeding maar ik werd vannacht wakker van pijn in mn buik en in mn rug en kon er niet meer slapen dus ik wek liever nu zelf mijn onttrekkingsbleoding op dan dat ik nog een week met een vervelend gevoel in mn lijf rondloop.

@ramiaatje: ja dat zou best eens kunnen. Dit is nu voor t eerst dat ik zo lang door slik. Wegens andere medische klachten en behandelingen kwam ongesteldheid echt niet uit dus vandaar dat ik het nu wle zo lang deed (en de pukkel op mn kin die ik altijd zo charmant krijg heb ik niet gemist )
Je hoeft ook geen stopweek in te lassen bij een doorbraakbloeding. Ik deed het wel, omdat een doorbraakbloeding bij mij bleef doorsudderen en ik er eerder vanaf was als ik een stopweek inlaste.
[quote]gember999 schreef op 03 november 2010 @ 16:50:

even een dom vraagje tussendoor: waarom zou je een stopweek inlassen bij een doorbraakbloeding? Dat is toch helemaal niet nodig?[/quote]

Omdat je anders enkele weken zo half ongesteld blijft (beetje bloed, maar wel constant waardoor je alsnog inlegkruisje ofzo moet gebruiken. Zo is het iig bij mij. Kan je beter een stopweek inlassen en even 'echt' (flink) ongesteld worden, dan ben je er na een dag of 5 ook weer vanaf. Anders blijf je weken doorsukkelen.
Eigenlijk zelfde verhaaltje asl Dahlia dus..
Je kunt gewoon een stopweek beginnen en je hoeft je ook geen zorgen te maken om de veiligheid. Het enige wat je moet doen is je stopweek een dagje korter maken vanwege de 'overgeslagen' pil. Dan zit je net als normaal aan een totaal van 7 stopdagen en dat is gewoon veilig!

Ik snap het trouwens prima dat je een stopweek wilt inlassen. Elke keer als ik probeer de pil door te slikken dan eindigt dat halverwege de tweede strip omdat ik precies dat vervelende gevoel in mijn buik krijg. Als ik niet stop dan blijf ik hangen in die buikpijn van bijna een bloeding krijgen, ik heb dat nog nooit langer dan een week volgehouden!
oeps, had mezelf gequote ipv woordje gewijzigd.
Eens met Pyridine.

Ik stop zelf ook even een week als ik een doorbraakbloeding krijg, anders blijft het doorgaan.

Zelf slik ik ook een maand of 3 door. Kan echt geen kwaad.
als het niet uitmaakt dat je de pil doorslikt waarom krijg je dan toch een doorbraakbloeding...een ontrekkingsbloeding is niet nodig heb ik er van begrepen, maar op zeker moment heb je daar dus dan geen controle meer over en komt de bloeding door het pilgebruik heen, dus wel nodig ?
Ik ben inmiddels ongesteld geworden en voel me lichamelijk een stuk beter dan dat sudderende ongesteldheidsgevoel. De volgende keer ga ik de pil ook iets minder lang doorslikken zodat ik dat vervelende gevoel kan voorkomen.

Ben nu van plan om morgen weer te beginnen met mn pil. Omdat ik door mijn buikgriep een pil gemist heb in de tweede week van mijn laatste strip wil ik morgen weer beginnen met slikken zodat ik op de dag dat mijn vriend weer thuis komt ik weer veilig ben qua anti-conceptie. Dan heb ik 7 dagen achter elkaar wil de pil geslikt en dan zou ik dus weer gewoon veilig moeten zijn lijkt mij alleen mn stopweek heb ik dan met een dag verkort maar dat is verder geen probleem.
Als je niet meer dan 7 pilloze dagen hebt gehad, inclusief de buikgriepdag, dan ben je sowieso veilig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven