Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Ik heb een half jaartje in griekenland gewoond en het enige wat ik heb opgepikt en onthouden is kalimera, kalispera, en kalinoche (goedemorgen/middag/avond). Echt zo moeilijk die taal, het probleem is ok dat ik in toerisme werkte en dan eigelijk alles in het engels gaat.

Duits sprak ik eerst ook veel beter, nu versta ik alles nog wel maar kan zelf niet meer op de woorden komen. Zit er over te denken om een soort van opfriscursus te doen als ik het spaans helemaal beheers.

Gister de eerste keer les gegeven, ik was er wel zenuwachtig over maar het was eigelijk niet nodig. Het eerste half uurtje was wel lastig, omdat de klas een veel lager niveau had als verwacht, daarna ging het beter.

Maar nu ik een beter idee heb van de klas zal de voorbereiding wel beter gaan denk ik.

Ik ben wel blij dat vrijwel alle leerlingen in het instituut echt willen leren, dus dicipline handhaven ofzo is vrijwel niet nodig.
oja, en over die scriptie in het japans Ik vond een scriptie schrijven op zicht al op zijn zachtst gezegd "vervelend".
Goeienacht is Kalinichta.......

Maar inderdaad erg moeilijke taal.

Ik weet nog wel het een en ander en zou me kunnen redden, maar een gesprek voeren lukt niet. Ook niet meer in het Turks denk ik, maar daar weet ik nog wel meer van.

Reisleidster was inderdaad erg leuk.

Erg stressen, net als op het schip. Dat mis ik soms ook wel. Laatste dag van de cruise en 14 uur werken en de hele dag lange rijen, en je rent van het een naar het ander. En dan de volgende dag debark en binnen een paar uur 4500 gasten van het schip zien te krijgen, met de juiste bagage en door de douane/paspoortcontrole.

Dan 5 minuten pauze voordat er weer nieuwe gasten aan boord komen. Die dood leuk vragen of we nu net een paar dagen vrij hebben gehad........Niet dus.

Wij kunnen met z'n allen wel een vertaalburo beginnen zeg!

Ik weet nog dat ik ooit een Spaanse cursus deed, in Guatemala. En ik had op dat moment Duitse vrienden gemaakt daar, waar ik dus Duits mee sprak, en met een ander meisje Engels. En toen vroeg mijn Spaanse lerares wat 'hallo' in het Nederlands was en ik wist het gewoon niet! Was helemaal leeg van binnen!

Het regent hier trouwens, bewolkt en de hele dag mot regen.

Niks aan.

Gisteravond trouwens Rihanna gezien en daarna met een vriendin uit eten geweest en spontaan gaan buik dansen......dat was lachen. Maar ik kan er niks van.
Talen vind ik ook heel leuk, heb Spaans en Taalwetenschap gestudeerd en praat de hele dag allerlei talen, o.a. met de toeristen.

Vannacht hebben we een stormvloed gehad hier, waardoor de stranden vol hout en kokosnoten liggen, waar we te paard doorheen moesten ploeteren. En het heeft ook heel erg geonweerd, met blikseminslagen en al.

Daarbij heb ik deze week 72 uur gewerkt, kan me niet heugen dat ik zo'n zware werkweek heb gehad. Maar het was wel leuk, want ik heb uiteindelijk toch nog een stuk of vijf ritten gehad, daarnaast twee cabins opgeknapt en veel in de tropische tuin gewerkt, die is wonderschoon.

Als ik betaald heb gekregen, zal ik naar de compuwinkel in de stad gaan, kijken wat ik kan krijgen...alleen zijn al dat soort dingen hier peperduur, maar soit!

Alvast een goed weekend voor iedereen!
ik hoop dat iedereen een beetje aan het genieten is van het wekend. Zei ik gisteren nog dat ik maandag een pauze-dag in zou lassen, is het toch eer een werkdag geworden. Een collega van me heeft een paar weken geleden een lichte hernia gekregen en zou maandag weer beginnen, maar het wordt minstens een dagje later, dus kwam mijn manager vandaag naar me toe of ik misschien wellicht enigzins....je raad het al. Nou ja, is in ieder geval weer wat extra centjes.

Aan de andere kant had ik eigenlijk best wel graag een hele vrije dag gehad.....
Looola, Hebreeuws is niet echt een moeilijke taal. De grammatica is niet al te ingewikkeld en de woordenschat is klein. Het laatste waarschijnlijk omdat het een nieuwe taal is. Toen ik eenmaal begon met werken en om mij heen alleen Hebreeuws hoorde, had ik het redelijk snel onder de knie.

Wauw SD, 72 uur werken in een week is echt veel. Gelukkig heb je er tenminste een voldaan gevoel aan over gehouden, die indruk kreeg ik tenminste van je post.
Dat het niet zo'n moeilijke taal is hoor ik wel vaker, maar exotisch is het zeker en onleesbaar ook! :-) Hartstikke goed in ieder geval, hoeveel mensen wonen niet jarenlang ergens en doen zich nooit de moeite om de taal te leren. (Dat begrijp ik trouwens écht niet).

Ik mis momenteel echt de drukte en het vele werken, ik ben jaloers op jouw 72 urige werkweek SD... :-)
72 uur in de week is erg gemiddeld op een cruise schip, zelfs iets aan de lage kant. Ik mis dat niet, maar het mag best wat meer zijn dan wat ik nu heb. In ieder geval een beetje meer actie.

Ik ben net gezellig naar de IKEA geweest en heb een planken kastje gekocht............en ik krijg 'em niet in elkaar!

De schroeven passen niet! Zijn te dik!

Ben helemaal gefrustreerd. Geen zin om terug te gaan, te ver weg en dan slepen met dat ding.

Ga morgen even kijken of ik kleinere schroefjes kan vinden.
quote:vivagirl schreef op 06 november 2010 @ 17:37:

72 uur in de week is erg gemiddeld op een cruise schip, zelfs iets aan de lage kant. Ik mis dat niet, maar het mag best wat meer zijn dan wat ik nu heb. In ieder geval een beetje meer actie.

Ik ben net gezellig naar de IKEA geweest en heb een planken kastje gekocht............en ik krijg 'em niet in elkaar!

De schroeven passen niet! Zijn te dik!

Ben helemaal gefrustreerd. Geen zin om terug te gaan, te ver weg en dan slepen met dat ding.

Ga morgen even kijken of ik kleinere schroefjes kan vinden.

, volgensmij heeft iedereen dezelfde problemen blij ikea kastjes.

Weet je zeker dat die schroefjes niet ergens anders moeten? Ik was nml een keer aan het proberen om van die grote schroeven in kleine gaten te slaan, maar toen ik de handleiding las moesten ze heel ergens anders.

Ikea kastjes zijn echt frustrerend
Er zit maar 1 soort schroefjes bij! Dus volgens mij kan het maar op 1 manier.

En het is echt een super simpel ding. OOk heel goedkoop, het is gewoon voor in een hoek, om even wat meer bergruimte te hebben.

Ik heb net kleinere schroefjes gekocht (ik hoop tenminste dat ze kleiner zijn!), ga ik zo proberen.
Nee, passen ook niet, nog te groot.

Hopelijk kan ik die ruilen...........
Wat raar VG, meestal zit er toch wel enige logica in zo'n Ikea pakket.

Zeker weten op goede manier erin gestopt en ook in het goede gaatje?
Het kan echt maar op 1 manier, en er zit maar 1 soort schroef bij...........balen.
Heel erg raar ook. Niet gewend van de Ikea. Jammer dat je 'm nu ook niet gewoon meteen in elkaar kunt zetten. Daar is het immers ook een zondag voor toch?
Ik snap er ook de ballen van. Het hoort inderdaad heel simpel te zijn. Er zijn 4 dezelfde 'palen' en 4 dezelfde plankjes, en 32 dezelfde schroefjes. En het kan maar op 1 manier in elkaar; plank tegen paal aan, schroefje er door. Maar dat past dus niet!

Van de week maar kleinere schroefjes halen, want die er bij geleverd zijn, zijn dus te dik. Maar straks zijn de kleinere te dun en is het kastje onstabiel............
Wat een gedoe met zo'n stom kastje.
Hallo Flamenco, op welke afdeling werk je?

Hi vivagirl, wat een strop met die schroeven. Straks zijn de schroeven nog duurder als het kastje!!

Hallolooola, hoe gaat de studie?

avianflu, alles weer rustig bij jou?

Philein, vertel eens, begin je nu aan de studie?
Hey Heidel,

Hoe is het met jou? Ik moet nog een onderdeel doen voor de toelating voor de studie, over een paar weken. Daarna weet ik pas zeker of ik door ben en daadwerkelijk kan beginnen.
Hallihallo. de herfstvakantie is om en ..wat een rust op maandagmorgen. Moet straks de boel doen, maar eerst even schrijven. Hier gaat alles zijn gangetje. Zaterdagavond waren we op stap met vrienden, in diverse cafeetjes was er live muziek. Echt goede (onbekende bandjes), was heel gezellig. Hoewel het de hele avond regende en we dan met parapluutje van cafe naar cafe gingen.

Philein, dan weet je pas eind van het jaar of je toegelaten word? Of denk je dat het toch begin december wordt.

Hi vivagirl, heb je je kastje in elkaar kunnen zetten?

Pino, ik hoop dat vandaag alles zo gaat als gepland. Ik denk aan je en je moeder.

Zo lieve cybervriendinnen, het huishouden roept....
Kastje zit nog niet in elkaar, GRRRRRRRRR

Pino, ook van mij.

Was te laat op mijn werk, alle treinen vertraagd, wegens 'severe weather conditions'. Het regent hier namelijk.

Gaat hier net als in Nederland, 1 blaadjes op de rails en alles is ontregeld.
Pino, sterkte!

Heidel, succes met het huishouden

Ik heb niet veel te vertellen, ben me een beetje nuttig aan het proberen te maken en heb een relaxt weekend gehad.
Zo, ik heb het hele weekend ook nog doorgewerkt...zaterdagavond was er een benefietfeest bij de school van mijn dochter, waar m'n man en ik ook nog de bar gedraaid hebben tot 2 uur 's nachts...volgens mij ben ik een workaholic!

Dadelijk ga ik naar de dokter, ik heb weer een ontstoken wondje op mijn onderbeen, van het paardrijden....en meteen even over de menstruatieklachten spreken. Want bij mijn moeder is haar baarmoeder weggehaald toen ze 38 was en bij mijn oma toen ze 40 was (ik ben nu 42 en heb al vier jaar klachten). Had niks met de overgang te maken, was bij allebei endometriose en dat zou best erfelijk kunnen zijn. Nou ja, het goede nieuws is dat je er niet dood van gaat. Maar het is wel een zaak voor de gyn en dat vind ik op zich al minder.

Verder wou ik jullie nog even wijzen op de pas gepubliceerde lijst van de Human Development Index, van United Nations>

http://en.wikipedia.org/w ... y_Human_Development_Index

Noorwegen is het best ontwikkelde land ter wereld, Trinidad en Tobago staat op plaats 59, Nederland op 7, Duitsland op 10, Engeland op 26! En Macedonie op 71, tussen Iran en Mauritius....nou ja, neem zelf een kijkje zou ik zeggen, interessante stuff!
Macedonie ontwikkeld zich dus goed (positief denken!).

Leuk om te lezen.

Succes bij de dokter HD. Ik hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen. Je bent toch wel eerder bij de dokter geweest met deze klachten?

Mijn moeder heeft een zware overgang gehad, en is meerdere keren er mee naar de dokter geweest, maar ze werd steeds weer naar huis gestuurd met de mededeling dat ze niks voor haar konden doen en dat dit er nu eenmaal bij hoorde. Tot dat ze flauw viel en ze door hadden dat 3 liter te weinig bloed had! Levens gevaarlijk dus.

Laat je niet afpoeieren!

Ik zit te denken om een electrische schroevendraaier te kopen, mischien krijg ik dan mijn kastje in elkaar....
Hoi Vivagirl, ja maar Engeland is wel een semi/ontwikkelingsland he?

Nee, ik heb er nooit met de huisarts hier over gesproken....ik slik altijd gewoon een boel Ibuprofen, in de veronderstelling dat het er allemaal bijhoort....want ik heb een koperspiraal en dat geeft altijd heftige, pijnlijke bloedingen, dus ik weet niet beter eigenlijk. Maar ik had dus met mijn moeder gemaild en die zei meteen 'jij moet naar de gyn, want dit gaat niet zomaar over' dus nu sleep ik me er maar heen. Hier moet je altijd vier uur in de wachtkamer zitten. Bluuuh. En dan wordt het misschien nieteens serieus genomen....wat een heftig verhaal van je moeder, zeg!

Ja, zo'n elektrische schroevendraaier is een prima idee, dan gaanje polsen niet zo zeer doen en kun je meer kracht zetten. Passen die schroeven nou wel dan?
Hee vivagirl, ligt het aan je spierballen of aan de schroeven?

Sahara_desert, die vier uur wachttijd is misschien wel vervelend, maar misschien denk je achteraf; waarom ben ik niet eerder gegaan. Ik moet toegeven, ik slik ook liever een pijnstiller dan dat ik naar de dokter ga. Ik houd helemaal niet van dokters en al helemaal niet van dokters op het platteland. Ik kan me het verhaal van vivagirls moeder goed voorstellen. Heb zelf ook al heel wat meegemaakt met mijn moeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven