Vivamod
donderdag 21 oktober 2010 om 16:42
Beste allemaal,
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
zondag 7 november 2010 om 20:12
quote:musicath schreef op 07 november 2010 @ 18:54:
Ik heb vorige week 2x gemaild, maar ik heb geen idee of jullie al voorbij mijn mail zijn. Laten jullie ook iets weten als jullie het verzoek niet kunnen verwerken?In principe zijn we helemaal bij. Alleen alle verzoekjes m.b.t. inlogproblemen hebben we apart gehouden, daar kan vanaf morgen pas naar gekeken worden. Ik weet niet of jouw e-mail daar over gaat?
Ik heb vorige week 2x gemaild, maar ik heb geen idee of jullie al voorbij mijn mail zijn. Laten jullie ook iets weten als jullie het verzoek niet kunnen verwerken?In principe zijn we helemaal bij. Alleen alle verzoekjes m.b.t. inlogproblemen hebben we apart gehouden, daar kan vanaf morgen pas naar gekeken worden. Ik weet niet of jouw e-mail daar over gaat?
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 7 november 2010 om 20:41
Het topic is wederom opgeschoond.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 7 november 2010 om 21:35
zondag 7 november 2010 om 21:49
quote:misspoez schreef op 07 november 2010 @ 21:35:
[...]
Hm, ik heb geen antwoord gekregen.E-mails over Angels en/of over modereer-acties hebben we ook apart gehouden. Het zou raar zijn als wij als Angel zijnde daar knopen over gaan doorhakken, dat moet even wachten tot Naomi er weer is.
[...]
Hm, ik heb geen antwoord gekregen.E-mails over Angels en/of over modereer-acties hebben we ook apart gehouden. Het zou raar zijn als wij als Angel zijnde daar knopen over gaan doorhakken, dat moet even wachten tot Naomi er weer is.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 7 november 2010 om 23:53
Beste Angels, ik las net dat jullie bij zijn met de emails dus nu durf ik het wel te vragen; wil een van jullie binnenkort even op het mod.topic Etenpijler kijken? Het heeft geen haast hoor, ik wil een deze dagen de Index weer bijwerken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 8 november 2010 om 00:14
quote:Viva Angel4 schreef op 07 november 2010 @ 21:49:
[...]
E-mails over Angels en/of over modereer-acties hebben we ook apart gehouden. Het zou raar zijn als wij als Angel zijnde daar knopen over gaan doorhakken, dat moet even wachten tot Naomi er weer is.Welke zaken hebben jullie dan wel dit weekend afgehandeld?
[...]
E-mails over Angels en/of over modereer-acties hebben we ook apart gehouden. Het zou raar zijn als wij als Angel zijnde daar knopen over gaan doorhakken, dat moet even wachten tot Naomi er weer is.Welke zaken hebben jullie dan wel dit weekend afgehandeld?
maandag 8 november 2010 om 12:45
quote:Viva Angel3 schreef op 01 november 2010 @ 13:53:
Beste Sgaaaaaapiereturns,
zoals al eerder is gezegd, werkt Viva volgens haar privacystatement, die je hier kunt vinden: http://www.viva.nl/privacy/
Quote Naomi 07-10-2010
[...]
Met vriendelijke groet,
Viva Angel3
Beste Naomi,
Ik wil hier graag even op reageren. De indruk is gewekt dat het privacy-statement van Sanoma niet is nagevolgd. Ik vind je eerdere reacties dan ook niet mijn eerder gestelde vragen beantwoorden. Ik wil nog steeds graag weten wat er precies is gebeurd met privégegevens van forummers en hoe Sanoma onze privacy vanaf nu beter denkt te kunnen waarborgen. Ik val FashionVictim en Demissionair dan ook bij, en zou heel graag een concreet antwoord krijgen.
Alvast bedankt en sterkte maar weer voor jou en de resterende angels.
Beste Sgaaaaaapiereturns,
zoals al eerder is gezegd, werkt Viva volgens haar privacystatement, die je hier kunt vinden: http://www.viva.nl/privacy/
Quote Naomi 07-10-2010
[...]
Met vriendelijke groet,
Viva Angel3
Beste Naomi,
Ik wil hier graag even op reageren. De indruk is gewekt dat het privacy-statement van Sanoma niet is nagevolgd. Ik vind je eerdere reacties dan ook niet mijn eerder gestelde vragen beantwoorden. Ik wil nog steeds graag weten wat er precies is gebeurd met privégegevens van forummers en hoe Sanoma onze privacy vanaf nu beter denkt te kunnen waarborgen. Ik val FashionVictim en Demissionair dan ook bij, en zou heel graag een concreet antwoord krijgen.
Alvast bedankt en sterkte maar weer voor jou en de resterende angels.
maandag 8 november 2010 om 13:03
Dee_, zoals gisteren gezegd beslaan de mails over het beleid/ klachten over angels (iets meer dan) 10% van de mails. Technische issues weer net iets minder. Een snelle rekensom leert dan dat we ongeveer 80% hebben afgehandeld. Een deel daarvan is doorgezet naar de juiste afdeling(en) en een groot deel hebben we zelf kunnen beantwoorden.
Barbabella, ik heb geen update over de verwachte ziekteduur van Naomi.
Mylene, ik verhuis nu naar het modtopic op 'eten'!
Barbabella, ik heb geen update over de verwachte ziekteduur van Naomi.
Mylene, ik verhuis nu naar het modtopic op 'eten'!
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 8 november 2010 om 13:04
Waarom wordt een bijzonder onaardig topic gesloten met de suggestie (of lees ik dat fout?) dat het vooral is vanwege de onaardige reacties, terwijl vrij duidelijk is dat het de zoveelste uiting is van iemand die zelf geen moer aan dit forum bijdraagt, die eventjes wat mensen die hier met veel liefde, passie en humor een mooi forum vullen de grond in wil trappen?
Ik ben daar eerlijk gezegd langzaamaan goed ziek van (in de niet medische zin), dat soort berichten. Waarom krijgen die toch steeds alle ruimte, en mag daar geen weerwoord op worden gegeven?
Ik ben daar eerlijk gezegd langzaamaan goed ziek van (in de niet medische zin), dat soort berichten. Waarom krijgen die toch steeds alle ruimte, en mag daar geen weerwoord op worden gegeven?
maandag 8 november 2010 om 13:10
Ja hoor, dat staat in het slotbericht.
In het topic werden forumregels gebroken. De keus was: maatregelen tegen iedere breker vd forumregels, of een slotje. Ik denk dat jullie zat zijn van de bans, dus een slotje leek me een vriendelijker optie. Correct me if I'm wrong.
In het topic werden forumregels gebroken. De keus was: maatregelen tegen iedere breker vd forumregels, of een slotje. Ik denk dat jullie zat zijn van de bans, dus een slotje leek me een vriendelijker optie. Correct me if I'm wrong.
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 8 november 2010 om 13:13
quote:Viva Angel3 schreef op 08 november 2010 @ 13:10:
Ja hoor, dat staat in het slotbericht.
In het topic werden forumregels gebroken. De keus was: maatregelen tegen iedere breker vd forumregels, of een slotje. Ik denk dat jullie zat zijn van de bans, dus een slotje leek me een vriendelijker optie. Correct me if I'm wrong.
Vind je dan oprecht, dat daar banwaardig gedrag vertoond werd in dat topic?
Het was niet aardig, maar dat hoeft toch ook niet?
Dus hierbij mijn vraag: is niet aardig zijn reden voor een ban?
Ja hoor, dat staat in het slotbericht.
In het topic werden forumregels gebroken. De keus was: maatregelen tegen iedere breker vd forumregels, of een slotje. Ik denk dat jullie zat zijn van de bans, dus een slotje leek me een vriendelijker optie. Correct me if I'm wrong.
Vind je dan oprecht, dat daar banwaardig gedrag vertoond werd in dat topic?
Het was niet aardig, maar dat hoeft toch ook niet?
Dus hierbij mijn vraag: is niet aardig zijn reden voor een ban?
maandag 8 november 2010 om 13:16
quote:Viva Angel3 schreef op 08 november 2010 @ 13:10:
Ja hoor, dat staat in het slotbericht.
In het topic werden forumregels gebroken. De keus was: maatregelen tegen iedere breker vd forumregels, of een slotje. Ik denk dat jullie zat zijn van de bans, dus een slotje leek me een vriendelijker optie. Correct me if I'm wrong.
geen vraag, maar een antwoord op je eigen vraag angel3:
Persoonlijk ben ik vooral zat van het soort berichtjes waarmee dat topic begon, het stelselmatig afzeiken van een grote groep mensen die energie steekt in dit forum, die werkelijk iets bijdraagt, met compassie, met humor, met gezelligheid, met inhoud. Ik ben niet geboeid door groepjes, en het soort geruzie dat gaande is tussen een aantal users. Maar het is wmb slechts een randverschijnsel bij een vooral erg geslaagd forum. Een forum dat, met alle respect voor het werk van de angels, niet gemaakt wordt door bans, slotjes en andere angel-acties, maar dat gemaakt wordt door mensen die iets inhoudelijks bijdragen. Kortom, door de mensen die afgezeken worden door meelezers die na drie jaar (!!) geen enkele bijdrage te leveren ineens komen janken en oordelen.
Dus ja, beter slotjes dan bans. Maar nog beter: nog wat minder ingrijpen, en wat meer waardering voor de mensen die dit forum maken.
Ja hoor, dat staat in het slotbericht.
In het topic werden forumregels gebroken. De keus was: maatregelen tegen iedere breker vd forumregels, of een slotje. Ik denk dat jullie zat zijn van de bans, dus een slotje leek me een vriendelijker optie. Correct me if I'm wrong.
geen vraag, maar een antwoord op je eigen vraag angel3:
Persoonlijk ben ik vooral zat van het soort berichtjes waarmee dat topic begon, het stelselmatig afzeiken van een grote groep mensen die energie steekt in dit forum, die werkelijk iets bijdraagt, met compassie, met humor, met gezelligheid, met inhoud. Ik ben niet geboeid door groepjes, en het soort geruzie dat gaande is tussen een aantal users. Maar het is wmb slechts een randverschijnsel bij een vooral erg geslaagd forum. Een forum dat, met alle respect voor het werk van de angels, niet gemaakt wordt door bans, slotjes en andere angel-acties, maar dat gemaakt wordt door mensen die iets inhoudelijks bijdragen. Kortom, door de mensen die afgezeken worden door meelezers die na drie jaar (!!) geen enkele bijdrage te leveren ineens komen janken en oordelen.
Dus ja, beter slotjes dan bans. Maar nog beter: nog wat minder ingrijpen, en wat meer waardering voor de mensen die dit forum maken.
maandag 8 november 2010 om 13:18
Djaza, 'niet aardig' zijn niet, 'beledigen en provoceren' wel.
Rider, nog meer reden voor een slotje dus.
De discussie is gesloten. We modereren met zijn drieën een heel forum, en als ik over elk slotje of elke maatregel een half uur in discussie moet, kan ik net zo goed mijn echte baan opzeggen....
En dat gaat me toch echt net te ver .
Rider, nog meer reden voor een slotje dus.
De discussie is gesloten. We modereren met zijn drieën een heel forum, en als ik over elk slotje of elke maatregel een half uur in discussie moet, kan ik net zo goed mijn echte baan opzeggen....
En dat gaat me toch echt net te ver .
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 8 november 2010 om 13:24
quote:Viva Angel3 schreef op 08 november 2010 @ 13:18:
Rider, nog meer reden voor een slotje dus.
De discussie is gesloten. We modereren met zijn drieën een heel forum, en als ik over elk slotje of elke maatregel een half uur in discussie moet, kan ik net zo goed mijn echte baan opzeggen....
En dat gaat me toch echt net te ver .
Ik snap dat je niet in discussie wil, wil ik ook niet. Je vroeg om een correctie als je ongelijk had, en daar heb ik op gereageerd. wat je er mee doet moet je volledig zelf weten. Maar mag ik wel nog vragen: WAT vind je nu precies "nog meer reden voor een slotje"?
Echt niet om te zeuren of te zuigen, maar ik wil echt, echt, echt, graag iets voelen/ervaren/begrijpen van hoe het onvolprezen angel-team hier nu naar kijkt. Angel 2 gaf vlak voor vertrek een emotionele en luide steun aan mensen die zelf weinig bijdragen maar wel graag klagen over de mensen die wel veel bijdragen. Hoe denkt de rest van de angels daar over?
Ik snap dat die vraag misschien te gevoelig ligt, en als je er geen antwoord op wil geven snap ik dat en klaag ik daar niet over. Maar vertel me dan asjeblieft minstens: snap je waarom ik hier mee zit?
Rider, nog meer reden voor een slotje dus.
De discussie is gesloten. We modereren met zijn drieën een heel forum, en als ik over elk slotje of elke maatregel een half uur in discussie moet, kan ik net zo goed mijn echte baan opzeggen....
En dat gaat me toch echt net te ver .
Ik snap dat je niet in discussie wil, wil ik ook niet. Je vroeg om een correctie als je ongelijk had, en daar heb ik op gereageerd. wat je er mee doet moet je volledig zelf weten. Maar mag ik wel nog vragen: WAT vind je nu precies "nog meer reden voor een slotje"?
Echt niet om te zeuren of te zuigen, maar ik wil echt, echt, echt, graag iets voelen/ervaren/begrijpen van hoe het onvolprezen angel-team hier nu naar kijkt. Angel 2 gaf vlak voor vertrek een emotionele en luide steun aan mensen die zelf weinig bijdragen maar wel graag klagen over de mensen die wel veel bijdragen. Hoe denkt de rest van de angels daar over?
Ik snap dat die vraag misschien te gevoelig ligt, en als je er geen antwoord op wil geven snap ik dat en klaag ik daar niet over. Maar vertel me dan asjeblieft minstens: snap je waarom ik hier mee zit?
maandag 8 november 2010 om 13:47
Angel, in de OP van diverse mod.topics staat nog vet onderaan de opmerking van Angel 2 dat zij de pijler tijdelijk overneemt en dat je haar moet mailen. Dat is iig op alle pijlers van Angel 6 meen ik. Misschien op alle pijlers het algemene viva emailadres zetten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 8 november 2010 om 13:59
Rider, ik vind jouw gevoel dat het vervelend is dat een meelezer zo'n topic opent, eveneens een argument voor een slotje.
Mijn sluitpost mag je heel letterlijk nemen: ik vind zowel het topic zelf als sommige reacties daarin bijzonder onaardig. Ik heb die bewoording gekozen ivm de topictitel (waarin ook 'onaardig' naar voren kwam), ik vond dat wel gepast. Ik begrijp dat ik beter had kunnen schrijven dat ik zowel het topic alsmede sommige reacties als beledigend/ provocerend bestempel en dat het dáárom op slot gaat. Mijn excuses voor de verwarring.
Aangezien sommigen van jullie het aangeven vervelend te vinden dat het topic er wel staat, inclusief beschuldigingen richting sommige personen, terwijl ze zich daar niet meer op kunnen verdedigen, zal ik het topic verwijderen.
Svp weer enkel vragen stellen, bedankt!!
Mijn sluitpost mag je heel letterlijk nemen: ik vind zowel het topic zelf als sommige reacties daarin bijzonder onaardig. Ik heb die bewoording gekozen ivm de topictitel (waarin ook 'onaardig' naar voren kwam), ik vond dat wel gepast. Ik begrijp dat ik beter had kunnen schrijven dat ik zowel het topic alsmede sommige reacties als beledigend/ provocerend bestempel en dat het dáárom op slot gaat. Mijn excuses voor de verwarring.
Aangezien sommigen van jullie het aangeven vervelend te vinden dat het topic er wel staat, inclusief beschuldigingen richting sommige personen, terwijl ze zich daar niet meer op kunnen verdedigen, zal ik het topic verwijderen.
Svp weer enkel vragen stellen, bedankt!!
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 8 november 2010 om 14:06
bedankt voor de tip MV, ik heb wat e-mail adressen verwijderd.
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 8 november 2010 om 16:10
quote:BlingBlingGun schreef op 08 november 2010 @ 15:57:
Sinds wanneer dient een beheerder een standpunt in te nemen? Een beheerder is er om een plaats te faciliteren m. i. en niet om zelf deel te nemen aan discusies of heersende overtuigingen.Eens een beheerder moet beheren, het was dan ook vreemd dat een beheerder standpunt innam, op de ochtend nadat er tientallen (vooral oudgedienden) wegens zweetvoeten en ander ongemak werden geband, Engeltje twee noemde met naam en toenaam mensen die wat haar betreft konden opbokken. Viva heeft zich daar tot vandaag de dag niet van gedistantieerd. Dus Naomi, wat vind jij ervan?
Sinds wanneer dient een beheerder een standpunt in te nemen? Een beheerder is er om een plaats te faciliteren m. i. en niet om zelf deel te nemen aan discusies of heersende overtuigingen.Eens een beheerder moet beheren, het was dan ook vreemd dat een beheerder standpunt innam, op de ochtend nadat er tientallen (vooral oudgedienden) wegens zweetvoeten en ander ongemak werden geband, Engeltje twee noemde met naam en toenaam mensen die wat haar betreft konden opbokken. Viva heeft zich daar tot vandaag de dag niet van gedistantieerd. Dus Naomi, wat vind jij ervan?
maandag 8 november 2010 om 16:35
Evidenza, zie hier: Viva Angel3 in "Vivamod"
De niet-vragen zijn weer verwijderd.
De niet-vragen zijn weer verwijderd.
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 9 november 2010 om 07:48
Aan wie er dan ook inhoudelijk antwoord zou moeten geven( Naomi, Angels, redactie, iemand:
Gaat er ooit een reactie komen op de blog van Daniëlle waarin ze niet heel erg "netjes" is geweest
Gaat er ooit nog een reactie komen op de uitlatingen van Vijf toen ze haar vleugels neerlegde
Gaat er ooit nog een reactie komen op de uitlatingen van Twee toen ze haar vleugels neerlegde
Gaat er ooit een reactie komen op de vragen omtrent privacy
Gaat iemand ooit een inhoudelijke reactie geven?
Zo ja, wanneer?
Zo nee...... zeg dat dan gewoon.
Gaat er ooit een reactie komen op de blog van Daniëlle waarin ze niet heel erg "netjes" is geweest
Gaat er ooit nog een reactie komen op de uitlatingen van Vijf toen ze haar vleugels neerlegde
Gaat er ooit nog een reactie komen op de uitlatingen van Twee toen ze haar vleugels neerlegde
Gaat er ooit een reactie komen op de vragen omtrent privacy
Gaat iemand ooit een inhoudelijke reactie geven?
Zo ja, wanneer?
Zo nee...... zeg dat dan gewoon.