Jongen met vriendin

07-11-2010 23:34 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik hoop dat er mensen zijn die mij een advies kunnen geven, mijn probleem is namelijk het volgende:

Ik heb een paar maanden geleden een jongen ontmoet op een best aparte manier. Achteraf lijkt het net alsof het zo moest zijn...

Ik en mijn vriendin stonden aan een tafel en ineens kwam hij met een vriend erbij staan. Voor we het wisten hadden we een biertje in ons hand van hun en zo is de avond voorbij gevlogen. Ik vond hem meteen leuk! Tegen het einde van de avond pakte hij mij vast bij mijn middel en toen ik daar verder op in ging, moest hij me plots iets vertellen... Wat bleek: al 5 jaar een vriendin.

Mooi, dat was de zoveelste keer dat me dit gebeurde, een jongen met een vriendin... Meteen afkappen dus. Zijn woorden waren: 'als ik geen vriendin had was ik voor jou gegaan'... Hmm, ik kende hem een paar uurtjes en nu al van deze uitspraken? We hadden natuurlijk wel wat biertjes op, maar toch.. [Er was meteen al een klik.]

Hoe dan ook, ik zocht er verder niets meer achter en ik heb hem toen weken niet gesproken. Tot ik hem zag met kermis en ik kon niet stoppen met aan hem te denken. Via internet kregen we contact en we stuurden elkaar af en toe een berichtje. Maar van 'af en toe' een berichtje werd het steeds erger, uiteindelijk stuurden we elkaar de hele dag door berichten. Ik kon zó goed met hem praten! We hadden altijd wel een onderwerp, nooit raakten we uitgepraat. Als ik een berichtje van hem zag in mijn inbox werd ik van binnen dolblij, ookal wist ik dat dit niet mocht.

Hij vertelde me alles, ook over zijn vriendin waarmee hij zo vaak ruzie had... Naar mij toe praatte hij best 'onaardig' over haar.

Uiteindelijk kon ik niet meer voor me houden hoe leuk ik hem vond, dus ik heb het hem verteld en hij bleek mij ook leuk te vinden. Zijn woorden in het begin waren 'Jij vind de ware wel, daar ben ik zeker van, ga door met je leven je moet niet op mij wachten'... maar die woorden veranderden langzaam in 'Zullen we eens afspreken?'

En ik wist heus wel dat dit te ver ging, maar ik kon de verleiding niet weerstaan en we spraken af. In het begin wat onwennig maar dat veranderde snel na wat meerdere afspraakjes. En niet dat er iets gebeurde hoor, alleen maar praten, uren lang... Over van alles en nog wat. En zo is het nu nog steeds. We spreken af om te praten en ondertussen wordt ik steeds gekker op hem. Hij weet niet wat hij moet doen, als hij single was ging die voor mij. Dat heeft ie me verteld, dus nu baal ik nóg meer..

Maargoed, uit zichzelf zal hij niks loslaten over hoe verder... De meeste van mijn vriendinnen zeggen dat ik me niet aan het lijntje moet laten houden, wie weet is alles uiteindelijk voor niks en zit ik met een gebroken hart. Ze vinden dat ik hem voor het blok moet zetten want zo kan het niet verder, mij gek maken door zijn woorden...en uiteindelijk mag ik hem toch niet kussen etc.! Want daarin is hij een volhouder, 'vreemd gaan doet hij niet'. Terwijl er genoeg kansen zijn geweest. 'In het donker op een parkeerplaats @ a nobodys place.'

Moet ik hem de tijd geven om een besluit te nemen? Of heb ik al lang genoeg gewacht en is hem voor het blok zetten een goede keus? Toen ik laatst zei dat ik ging stoppen met hopen (dus verder gaan met mijn leven) is dat uitgelopen op een kleine ruzie. Hij had er niet van kunnen eten en voelde zich zwaar k*t. Als ik voor mezelf heb besloten rustig steeds meer afstand te nemen (door minder berichten te sturen) zegt hij weer net dié dingen waarmee die me weer heeft. Hij kan me maken en breken!

Ik ben best wel radeloos...
Quote: "Ik heb een paar maanden geleden een jongen ontmoet op een best aparte manier. Achteraf lijkt het net alsof het zo moest zijn...

Ik en mijn vriendin stonden aan een tafel en ineens kwam hij met een vriend erbij staan. Voor we het wisten hadden we een biertje in ons hand van hun en zo is de avond voorbij gevlogen."

Sorry maar mag ik hier toch een heeel klein beetje om lachen? Dit is géén toeval. Dit is een actieve actie. Van hem.

(En ten tweede: dit kan je zo'n beetje elke keer dat je gaat stappen gebeuren..dat heeft dan toch ook niet allemaal 'zo moeten zijn'?)

Of begrijp ik je nu verkeerd?

On-topic: ondanks dat jij duidelijk wel met hem wil vreemdgaan, doet hij het niet. Waarom niet denk je? Ondanks dat hij jou heeft gevonden én zijn vriendin niet top is (zegt ie), gaat hij niet bij haar weg. Waarom niet denk je?

Meid, ik vind het echt rot voor je, maar je kunt beter voor jezelf kiezen; voor je eigen geluk.

En ik denk jammer genoeg dat dit jou op langere termijn niet gelukkig maakt (hoe leuk hij ook is).

Ik zou dus toch naar je vriendinnen luisteren...

Sterkte!
Kan het zijn dat hij je meer als een gewone vriendin ziet? Waar hij dus goed mee kan praten?

Hij blijft bij zijn vriendin omdat hij van haar houdt.

Ik denk dat je afstand moet nemen en de hoop op moet geven.

Van andermans vriend blijf je af... Hij is bezet.

Heel veel sterkte!!
quote:Pett schreef op 08 november 2010 @ 00:38:

[...]

Waarom reageer jij altijd zo agressief? Prima natuurlijk dat je het er niet mee eens bent en dat je het onzin vindt, maar moet het altijd op deze toon?

Kom op Pet, verlicht me...

Wat is er agressief aan deze post?

De Wet van Wuiles dan maar weer?

En buiten dat,zo'n aparte manier van iemand leren kennen vind ik het nou ook weer niet hoor

En buiten dat, als jullie toch zo lekker kunnen praten samen

Waarom zeg je hem dan niet dat hij het eerst eens lekker uit moet zoeken met zijn vriendin en dat hij daarna jou pas lastig mag komen vallen...

En oja, hij houdt je niet aan het lijntje hoor

Jij LAAT jezelf aan het lijntje houden, he hebt altijd nog de controle over je eigen acties!

Dat is namelijk precies wat ik tegen een heerschap zou zeggen die met mij aan het rommelen was terwijl hij er nog een vriendinnetje op nahield

Zeg lekker ding, zoek jij het eerst eens even uit met je liefje, en dan zie ik je daarna weer

Das niet agressief...das duidelijk!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Princesss01 schreef op 08 november 2010 @ 01:03:

Ik ben het eens met Pet, alhoewel ik elke reactie waardeer hoor!

Ben misschien ook gewoon niet zo'n 'harde aanpak' gewend maar werd er ietwat sipjes van

Snap ik ook wel hoor

Maar ken je het spreekwoord, zachte heelmeesters en zo....

Ik ben gewoon heel erg duidelijk, ik kan je wel aan je handje meenemen en zeggen ach gos meisje wat ben je zielig en tuurlijk moet je op hem wachten, hij komt vast wel ...heus...

Maar zeg eens eerlijk....gaat dat je echt helpen?

Stel nou hè, stel, dat hij jou wel wil...

Dan gaat jouw duidelijkheid hem ook wel helpen om een keuze te maken..

Succes
Vannacht werd ik wakker en heb ik dit topic zitten lezen, op een gegeven moment werd ik zo moe dat ik mijn bed weer in ben gerold, maar in tegenstelling tot normaal bleef ik nog even aan dit topic denken.

2 jaar geleden leerde ik ook een leuke vent kennen, via internet, dan dan weer wel, en we raakte aan de chat.

Het viel mij op dat hij geen echte afspraak wilde maken en 's avonds zijn telefoon uit had staan.

Ik ben nieuwsgierig en wantrouwend dus heb ik via hyves helemaal alles uitgezocht, zijn krabbels stonden op privé, maar die van zijn vrienden niet.

Wat bleek: hij had een vriendin en een kindje.

Ik heb hem hiermee geconfronteerd maar leef het contact aanhouden. Hij zei dat zijn relatie heel slecht ging, ik vroeg waarom hij het niet uitmaakte.

Zijn antwoord: gooi nooit een paar oude schoenen weg voordat je een nieuw paar hebt.

Dat was voor mij de druppel, wat een ruggengraatloos persoon zeg.

Als een man iets moet hebben is het ruggengraat.

Ik heb het contact verbroken, mede daardoor, ook omdat ik het verschikkelijk vond mede schuldig te zijn aan het bedriegen van een andere vrouw en een kindje.

Waarom vertel ik dit?

Omdat ik vind dat het overeenkomsten vertoont met jouw situatie.

De dingen die hij zegt klinken allemaal heel mooi en lief en zo, maar als hij jou wil, waarom maakt hij het dan niet uit?

Waarom toont hij zich dan geen man?

Waar is zijn ruggengraat?

En belangrijker: wil jij met zo'n man een relatie aangaan?

Mijn respect had hij verloren op het moment dat hij mij in zijn armen had en zij: als ik geen vriendin had was ik voor jou gegaan.

Indirect vertelt hij jou dat hij geen ruggengraat heeft.

Lekker menneke.
quote:Madhe schreef op 08 november 2010 @ 01:16:

[...]

En dan hoor je het eerst uit te maken, voordat je samen jullie toekomst gaat bespreken. Hebben jullie dat gedaan, of hebben jullie al besproken hoe jullie toekomst eruit ging zien toen hij nog bij zijn vriendin was?

Zo ja, dan kan ik je haast garanderen dat hij dit ook met de volgende zo doet. Al doende leert men .. (dat men hiermee weg kan komen, dat een ander dit pikt. Jij hebt laten zien dat jij dit gedrag geen probleem vindt, dus bij jou kan hij dat ook).

Misschien dat je daarom Sum en mij grof vindt. Kan ik me trouwens goed voorstellen. Ik wil ook geen spiegel voor me als ik mezelf amper aan durf te kijken.

Wij hebben inderdaad niet eerst onze toekomst samen besproken. We hadden gesprekken over gewone dingen, zoals met een vriend, maar merkten dat we elkaar leuk gingen vinden. Toen hij tegen mij negatief over zijn vriendin begon, heb ik gezegd dat ik dat niet wilde horen en het contact uit de weg gegaan tot hij een duidelijke keuze had gemaakt. Het advies dat ik ook aan Princess gaf..

Nogmaals: ik vind niet wat Summerdance en jij zeggen grof of agressief, maar de manier waarop, de toon. Duidelijkheid kan ook anders.
O ja dat kan Pet, en dat mag je ook vinden

Das het mooie van een forum, of het echte leven

Je reageert allemaal zoals hij/zij denkt dat het beste is!

Ik reageer hier op exact dezelfde manier als dat ik IRL ook doe.

Sommige mensen trekken dat wel, andere niet.

Maakt mij niet uit, niet iedereen op deze wereld hoeft mij aardig te vinden
Nee ze reageren niet grof, ze reageren direct.

En aan de post van Summerdance, Madhe en van Jolie heb ik over het algemeen heel veel. Klinkt slijmerig, maar zo bedoel ik het niet.

En ja, het komt meestal heel bot over als iemand je een spiegel voorhoudt en de waarheid verteld die jijzelf ook allang weet maar willens en wetens blijft ontkennen.
Jeetje Grungy wat ben jij een slijmbal

Ik weet van mezelf dat ik direct ben.

Ik vind het fijn als andere mensen dat ook tegen mij zijn.

Ik snap dat niet iedereen daar tegen kan, maar dat is een beetje het risico van posten op een forum

Soms komen er reacties die je niet aanstaan.

Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat iemand anders het noodzakelijk vind om mij en Madhe op het matje te roepen

Als TO dat zelf had gedaan had ik haar ook uitgelegd dat ik van een directe open communicatie hou en dat ik niet snel geneigd ben met iemand mee te huilen...

Ik heb voorheen altijd geroepen dat Wuiles mij een schop onder mijn kont moest verkopen als ik een keer iets heel stoms zou doen (verliefd worden op een bezette kerel bijvoorbeeld)

En dat heb ik gevraagd omdat Wuiles ook open, eerlijk en heel direct was!

aangezien Wuiles het forum heeft verlaten hoop ik dan ook dat Madhe het konten schop stokje wil overnemen

Enne.....bedankt voor je compliment!
'
quote:Princesss01 schreef op 08 november 2010 @ 15:08:

[...]

Hij ziet zijn vriendin nu alleen nog maar in het weekend. Dit om te kunnen ontdekken of hij nog echt van haar houdt... Of het nog liefde is, of hij meer vriendschap is gaan voelen. Dit is al een aantal weken zo, en ondertussen zit ik maar te wachten! Hij heeft wel duidelijk gezegt dat hij mij heel erg leuk vind en niet meer weet wat hij met zijn gevoelens aan moet. Als ik de boot af houd probeert hij me weer 'om te praten'. Hij laat duidelijk merken me niet kwijt te willen. Ik denk dat (het enige) wat hem weerhoudt bij haar weg te gaan, het feit is dat ze al zolang bij elkaar zijn en toch wel heel veel hebben gedeeld samen. (bang voor verandering..)

En ja, misschien zou ik het niet moeten willen omdat hij zoiets 'flikt' bij zijn vriendin (en hij dit dus eventueel ook bij mij zou kunnen doen).. maar hij is absoluut geen verkeerde jongen, hij weet het zelf ook even niet meer allemaal!
Wat er apart aan is is mij ook een raadsel.

Maargoed, je weet in ieder geval wat je aan hem hebt als jullie een relatie krijgen....
Nou goed, 'apart' is misschien een groot woord... Doet er verder ook niet zo toe
Oeps, nu heb ik mezelf ge-quote haha
Als hij het allemaal niet meer weet moet ie dat op zijn eigen tempo gaan ontdekken. Laat hem lekker met rust (weet dat het moeilijk is) en ga lekker iets anders doen. Neem een hobby, ga eindelijk aan de studie, koop een enorme legpuzzel, en laat hem naar jou toe komen.
quote:Madhe schreef op 08 november 2010 @ 00:27:

Hij heeft een vriendin en (dus) jij moet je schamen om je hiervoor te lenen.

Je kunt iets met hem gaan opbouwen, als jij dat wil. Maar dan flikt hij dit zo weer met een ander. Kies maar.

Ben je meer waard, of niet? Binnen een paar uur ben jij de ware, en moet hij iets opbiechten. Geloof jij hem? Of beter gevraagd: Zou jij werkelijk zijn vriendin willen zijn?

Er gaan tig mensen vreemd tegenwoordig en er zijn nog nooit zoveel scheidingen geweest als de laatste tijd.

Jij denkt echt in de vorm van "eens een dief altijd een dief"...en het mooie is, er loopt geen mens op deze aardkloot die NOOIT iets gejat heeft, al is het maar een snoepje.

Er zijn zoveel scheidingen, als je bij elke man/vrouw moet denken "hij/zij flikt het bij die ander, dus bij mij ook" kan het nog weleens heel vermoeiend gaan worden.

Je leeft in een droomwereld of je bent gewoon heel schijnheilig.

Ik zal er gewoon voor gaan als ik jou was TO, hij gedraagt zich ook niet toch...en als jij hem leuk vindt.
Je bent een leuk gat. Meer niet...
Een makkelijk gat in ieder geval.
Hoe oud ben je? Je komt erg jong over. Ga gewoon leuke dingen doen met je (wijze) vriendinnen, wellicht kom je een leuke jongen tegen die wel vrij is.
quote:pinkgun schreef op 11 november 2010 @ 13:41:

[...]

Jij denkt echt in de vorm van "eens een dief altijd een dief"...en het mooie is, er loopt geen mens op deze aardkloot die NOOIT iets gejat heeft, al is het maar een snoepje.

Ik heb nog nooit iets gejat, ben ik nu geen mens?
Wil jij een man die zijn vriendin besodemieterd?

Hoe je eraan komt, zo kom je er ook weer vanaf, is mijn mening.

En hoezo een geweldige klik?

Meneer speelt toneel dus die klik van zijn kant uit, zou ik met een vette knipoog nemen.

Je hebt je gek laten maken tegen beter weten in vrees ik
quote:pinkgun schreef op 11 november 2010 @ 13:41:

[...]

Er gaan tig mensen vreemd tegenwoordig en er zijn nog nooit zoveel scheidingen geweest als de laatste tijd.

Er zijn zoveel scheidingen, als je bij elke man/vrouw moet denken "hij/zij flikt het bij die ander, dus bij mij ook" kan het nog weleens heel vermoeiend gaan worden.

Je leeft in een droomwereld of je bent gewoon heel schijnheilig.

Ik zal er gewoon voor gaan als ik jou was TO, hij gedraagt zich ook niet toch...en als jij hem leuk vindt.En dit advies wordt dan gegeven door een meid die ook rommelt met een gebonden vent...
quote:Princesss01 schreef op 07 november 2010 @ 23:34:

Ik heb een paar maanden geleden een jongen ontmoet op een best aparte manier. Achteraf lijkt het net alsof het zo moest zijn... Ik en mijn vriendin stonden aan een tafel en ineens kwam hij met een vriend erbij staan. Voor we het wisten hadden we een biertje in ons hand van hun en zo is de avond voorbij gevlogen.

a) helemaal geen aparte manier.

b) alsof het zo moest zijn... is volkomen flauwekul en theatraal gepraat.

Schop onder je kont en verder gaan. Er zijn meer jongens.
quote:heejhallo schreef op 08 november 2010 @ 00:04:

Of zoals oma altijd zei: Zoals je eraan komt, zo kom je er ook weer af.So very true!!! Meid, trust me, trap er niet in. ALS hij jou wou had ie z'n vriendin echt al verlaten dus je hoeft hem echt niet serieus te nemen....you're just an easy flirt...sorry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven