Polyamorie
woensdag 10 november 2010 om 09:39
quote:MEFunny schreef op 10 november 2010 @ 09:32:
van meerdere walletjes eten (als jij degene bent die in het middelpunt staat)
Dat klinkt wel erg negatief hoor. Het gaat niet om "van twee walletjes eten" maar een gevoel van "houden van" voor meer dan één persoon.
Juggler, ik weet niet wat je precies weten wilt?
van meerdere walletjes eten (als jij degene bent die in het middelpunt staat)
Dat klinkt wel erg negatief hoor. Het gaat niet om "van twee walletjes eten" maar een gevoel van "houden van" voor meer dan één persoon.
Juggler, ik weet niet wat je precies weten wilt?
woensdag 10 november 2010 om 09:41
quote:nadah schreef op 10 november 2010 @ 09:39:
[...]
Het gaat niet om "van twee walletjes eten" maar een gevoel van "houden van" voor meer dan één persoon.
Ik hou oprecht van mijn familie en enkele vrienden (en vriendinnen). Ben ik nu ook een polyamorf?
[...]
Het gaat niet om "van twee walletjes eten" maar een gevoel van "houden van" voor meer dan één persoon.
Ik hou oprecht van mijn familie en enkele vrienden (en vriendinnen). Ben ik nu ook een polyamorf?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 10 november 2010 om 09:44
quote:himalaya schreef op 10 november 2010 @ 09:41:
[...]
Als jij van die personen houdt zoals je in een liefdesrelatie doet - zoals in de oudheid was voorbehouden aan een man en een vrouw die daarna gingen trouwen en kinderen krijgen - dan wel.
Anders ben je een mens die "gewoon" van zijn naasten houdt, zoals je van ouders of broers/zussen houdt.
[...]
Als jij van die personen houdt zoals je in een liefdesrelatie doet - zoals in de oudheid was voorbehouden aan een man en een vrouw die daarna gingen trouwen en kinderen krijgen - dan wel.
Anders ben je een mens die "gewoon" van zijn naasten houdt, zoals je van ouders of broers/zussen houdt.
woensdag 10 november 2010 om 09:56
Mijn ouders hadden beide 14 jaar lang een relatie naast het huwelijk. Het kan dus zeker wel, als beide partners er achter staan en als er open communicatie over is. Wij als kinderen hebben daar niks van meegekregen maar tussen hen beide waren er dus geen leugens of rare sprongen nodig om iets extra's buiten het huwelijk te mogen ervaren.
Mijn moeder heeft overigens zo'n band met haar minnaar gehad, dat ze onlangs (ze had hem al zo'n 20 jaar niet meer gezien, als het niet langer is) van hem droomde om een dag later zijn overlijdensadvertentie in de krant te lezen. Was ie toch even afscheid komen nemen
Essentieel voor een gezellig en gezond polyamorisch bestaan is volgens mij in ieder geval eerlijkheid. Leugens zijn vergif. Op de solotour gaan (ergo: je partner niks vertellen) onder het mom van polyamorische gevoelens heeft niks met polyamorie te maken maar met egoisme. Vind ik.
Mijn moeder heeft overigens zo'n band met haar minnaar gehad, dat ze onlangs (ze had hem al zo'n 20 jaar niet meer gezien, als het niet langer is) van hem droomde om een dag later zijn overlijdensadvertentie in de krant te lezen. Was ie toch even afscheid komen nemen
Essentieel voor een gezellig en gezond polyamorisch bestaan is volgens mij in ieder geval eerlijkheid. Leugens zijn vergif. Op de solotour gaan (ergo: je partner niks vertellen) onder het mom van polyamorische gevoelens heeft niks met polyamorie te maken maar met egoisme. Vind ik.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
woensdag 10 november 2010 om 10:18
Wonen jullie allemaal in hetzelfde huis? Wie heeft de 'hoofdrelatie"? Gaan jullie allemaal bij oma op bezoek als ze jarig is? Van wie zijn de kinderen, wil je van allebei kinderen? Hoe ziet jullie gezamenlijke rekening er uit? En het samenlevingscontract? Slapen jullie allemaal in een bed en is dat dan een extra groot bed? Of hebben jullie allemaal een eigen kamer?
Daar ben ik dan benieuwd naar.
Daar ben ik dan benieuwd naar.
woensdag 10 november 2010 om 10:43
Ik heb een polygamische relatie. Mijn man heeft ook een relatie met een andere vrouw. Met mijn weten en goedkeuring. Wij hebben samen twee kinderen en hij heeft samen met haar nog een kind. Wij leven in volledige openheid en eerlijkheid. We hebben lang samen gewoond, maar vanwege ruimtebrek wonen we nu in twee huizen en woont onze man de helft van de week hier en de andere helft daar.
Een polyamorie relatie werkt alleen in volledige openheid, tussen alle partijen. En mocht er een er problemen mee hebben dan is het einde verhaal.
Een polyamorie relatie werkt alleen in volledige openheid, tussen alle partijen. En mocht er een er problemen mee hebben dan is het einde verhaal.
woensdag 10 november 2010 om 10:55