Roomkaas peper?

10-11-2010 15:34 17 berichten
hallo,

Ik heb zo'n ontzettende zin in een pastarecept waarvoor ik altijd boursin of paturain trois pevres gebruikte...

maar... ik kan geen nergens meer roomkaas met pepers vinden !

Hele rekken vol met roomkazen met kruiden knoflook en wat al niet meer in 6 verschillende merken... maar geen peper :/

Heeft iemand deze recent nog ergens gespot?

Of goede ideeen over hoe het te imiteren? Ik vraag me af of ik philadelphia naturel met een flinke schep 4-seizoenen peper zou kunnen mengen zodat het er op lijkt? Of zouden jullie een andere 'basis' aanraden? (ik wil niet normale boursin gebruiken omdat ik dat typische tuinkruiden/knoflook smaakje niet geschikt vind)

Ik hoop op goede ideeen!
Alle reacties Link kopieren
Bij de Dumbo hebben ze zowel paturain als boursin met peper.
Wou net zeggen: andere winkel proberen?

http://www2.boursin.nl/producten/boursin-peper.html
Bij AH heb ik het nog laatst gekocht. En anders de roomkaas (vers of verpakt) bij AH kopen en zelf peper uit de molen toevoegen. Lekkerste is dan idd die 4 seizoenen peper.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Helaas, de dichtsbijzijnde Jumbo is 48,1 km :/

Ik bezoek veel verschillende supermarkten waaronder ook verschillende ah's maar ik heb deze kaas een voor een uit al 'mijn' supermarkten zien verdwijnen..

Verse roomkaas lijkt jou dus een beter idee toe dan philadelphia, MV?
Hmmmm, net zo als pepersmeerkaas. Ook nergens meer te vinden.
Ik heb een aantal weken geleden nog paturain met peper bij super de boer gekocht..
Paturain 3 poivres is te koop bij:

Verkrijgbaar bij

Agrimarkt

Bas vd Heijden/ Dirk vd Broek / Digros

MCD

Coop / Super Coop / Coopcompact

Em-Té

Golff

Jan Linders

Jumbo

Plus

Poeisz

Spar

Super de Boer
Woah! Waar heb je dat lijstje vandaan??

Een Plus zit volgens mij nog enigszins in de buurt... we gaan kijken! Jammer dat zo koud is >.<
quote:zeniiba schreef op 10 november 2010 @ 15:39:

Verse roomkaas lijkt jou dus een beter idee toe dan philadelphia, MV?

Dat is natuurlijk heel persoonlijk maar ik vind zelf de Philadelphia een geheel andere smaak hebben. Dus ik zou gaan voor een verse of de roomkaas van AH verpakt.

Als je wilt kan ik kijken, ik meen dat ik het recept heb van de roomkaas die La Place/v en d op de broodjes zit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heeft Boursin Cuisine geen peper-variant?
Je kunt toch ook gewoon roomkaas naturel nemen en er versgemalen zwarte en/of witte peper door doen. Kan me niet voorstellen dat het smaakverschil zo groot is dat je recept de mist in gaat.
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 november 2010 @ 17:01:

Als je wilt kan ik kijken, ik meen dat ik het recept heb van de roomkaas die La Place/v en d op de broodjes zit.Echt? Oh, als je die hebt, wil je m plaatsen? Vind ik altijd zo lekker .
quote:zeniiba schreef op 10 november 2010 @ 16:32:

Een Plus zit volgens mij nog enigszins in de buurt... we gaan kijken! Jammer dat zo koud is >.<Beetje late reactie, maar stond gewoon op de website van paturain...quote:zeniiba schreef op 10 november 2010 @ 16:32:

Een Plus zit volgens mij nog enigszins in de buurt... we gaan kijken! Jammer dat zo koud is >.<Een beetje late reactie, maar lijstje stond op internetsite van paturain...
Hallo allen, dank voor het meedenken!

Uit tijd en koude-overwegingen heb ik de plus nog even niet bezocht. AH had geen naturel roomkaas op de versafdeling (enkel met bieslook of ananas etc) dus het is toch philadelphia met peper geworden en dat was een succes! Ik ben het met je eens MV dat de smaak van philadelphia anders is (lijkt?) dan die van bv boursin of paturatain maar na het toevoegen van de peper leek het er toch verdacht veel op.

Nogmaals dank voor het meedenken!
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
@MV: heb je nog gekeken of je het recept van de roomkaas van V&D hebt? Zou je mij (en mijn moeder) heel blij mee maken. Heb het zelf wel eens geprobeerd na te maken, maar was het steeds net niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven