Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
goed zo Punica! Onthoudt: vrekken is niet jezelf pleziertjes misgunnen, maar besparen op dingen zodat je jezelf zelfs meer pleziertjes kan gunnen.
Hier geen Hema zak, wel de Zeeman bonnen.

Punica, ik heb ook al veel punten bij NIpo, ik ben ook van plan om echt een boek aan te schaffen wat ik anders ook bijna nooit doe. Echt een kadootje voor jezelf dus.

Gewoon doen hoor!

De zuurkool is trouwens houdbaar tot 30 nov. 2011!!

Dus ik sla straks nog 2 pakken in bij AH met de kortingsbon.

Sinds ik consequent eerst met mijn lijstje bij Aldi naar binnen ga en daarna de rest bijhaal bij AH, merk ik toch dat we minder geld uitgeven aan boodschappen. Aangezien Aldi hier aan het eind van de straat zit is dat geen enkele moeite.

We hebben hier sinds vandaag ook scanners bij AH, dus ik zal even kijken of ze die stempelkaart hier ook gaan invoeren.

Moneymiljonair en Euroclix begint nu ook op te lopen, en ik heb echt geen last van mensen die me bellen hoor.
Kennen jullie de winkel tiger.dk?

Zit hier sinds een paar maanden, vol leuke voordelige dingen op het gebied van accesoires voor in huis, inpakpapier, kaarsen, speelgoed, van alles. Echt leuk voor een kadootje.

Maar ook weer heel gevaarlijk ivm de lage prijzen....
Oral B heeft ook een actie. Als je een elektrische tandenborstel koopt, krijg je een douglasbon

http://www.oralb.nl/offer/Coupon_final.pdf
Alle reacties Link kopieren
quote:nogeensdan schreef op 11 november 2010 @ 09:59:

Hier geen Hema zak, wel de Zeeman bonnen.

Punica, ik heb ook al veel punten bij NIpo, ik ben ook van plan om echt een boek aan te schaffen wat ik anders ook bijna nooit doe. Echt een kadootje voor jezelf dus.

Gewoon doen hoor!

Ik geef mezelf bijna nooit kadootjes het voelt eigenlijk wel goed ^.^ (en toch lekker vrekken zo hahaha)

@Starshine, je hebt gelijk ook!

@nogeensdan: Ik had geen zeeman bonnen in de bus liggen, wel een hema zak .... Maar ik heb meer aan zeeman bonnen. Ruilen?

Nooit gehoord van tiger.dk trouwens, maar de action zit hier al gevaarlijk dichtbij
Wellicht een tip voor de zorgverzekering: czdirect.nl. Ik heb deze vergeleken met de gewone CZ verzekeringen en vind de premie erg scherp ten opzichte van de dekkingen. Het is een internetverzekering (wat ik zelf juist prettig vind). Alleen de dekking voor orthodontie is minder (voor de mensen met kinderen). Tandarts en fysio vind ik zelf belangrijk en die dekkingen vind ik goed.

Verder 2 boeken geleend bij de bieb, 'Besparen maar' van Marieke Henselmans en 'Het slimme bespaarboek', een uitgave van het Nibud en de Consumentenbond. De eerste vond ik niet zo boeiend (staan wel veel gratis uitjes in per seizoen). De tweede moet ik nog lezen, maar die gaat een stuk verder dan 'gewone' bespaartips. Bijvoorbeeld wat kosten verschillende type drogers/boilers/auto's/etc. en wat verbruiken ze, tips over hypotheken, autorijden. Dus niet alleen bespaartips op de dagelijkse boodschappen, maar juist de grotere aanschaffen worden ook belicht.
Volgens mij loont het idd wel om goed naar het verbruik van (met name oude) elektrische apparaten te kijken. Uiteindelijk kost dat gewoon veel meer geld aan elektriciteit.

En simpele dingen als;

-een beetje water in de waterkoker doen als je 1 kopje thee zet. (ipv de hele waterkoker vol, wat ik nog wel eens zie bij mensen).

-de verwarming iets van 30 min. voordat je gaat slapen al terugdraaien.

-goed ventileren, want dan warmt de lucht sneller op (droge lucht warmt sneller op dan vochtige lucht)
@Supercow. Die twee boeken heb ik meteen even opgezocht op de website van de bieb. Ze hebben ze hier ook (en ze zijn nu niet uitgeleend). Misschien vanmiddag nog even naar de bieb, maar ik denk dat het zaterdag zal worden.
De bol.com kortingscode werkt bij mij niet (ik wil graag speelgoed bestellen), heeft iemand nog een andere code? Alvast bedankt.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
quote:Janna_ schreef op 11 november 2010 @ 08:40:

Ja, die staat hier al ergens, tm 30 nov. geldig.

Je kunt even terugzoeken, maar volgens mijn snel overgeschreven blaadje zou het: crm-no2010j moeten zijn. Yup, deze werkt, tnx!
Hij doet het wel.......lag aan mij........
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
Toch alleen maar fijn om te weten dat ie het wel doet!
quote:Janna_ schreef op 11 november 2010 @ 11:07:

Volgens mij loont het idd wel om goed naar het verbruik van (met name oude) elektrische apparaten te kijken.

Toen mijn ouders een nieuwe cv ketel lieten plaatsen scheelde dat meer dan 500,- per jaar op de energierekening!!

Dan heb je hem dus vlug terugverdiend.

Onze oude koelkast sloeg onderhand de hele dag opnieuw aan (we hebben een open keuken dus dat valt al vlug op), hebben dus ook een andere gekocht.

Ingevroren eten in de koelkast laten ontdooien schijnt ook te helpen, hoeft de koelkast minder te werken.
Konden jullie deze al...?

sinds kort is er een nieuwe site, http://www.kortingisleuk.nl er staat nog niet zo veel op, maar het is een begin. deze bonnen kun je printen en meenemen naar de winkel. je moet je alleen wel registreren.

Actie loopt van 10 november t/m 31 januari 2011

Probeer nu met 50% korting!

Probeer nu de nieuwe biologische producten van Zonnatura met 50% korting!

Zonnatura heeft onlangs een aantal heerlijke biologische producten geïntroduceerd: Zonnatura Fruithoeve sap, Notenmix repen en Sesam-Cranberry repen.

Zonnatura Fruithoeve is 100% biologisch puur fruitsap in de smaken Aardbei-Appel, Zwarte bes-Appel en Jonagold Appel. De Notenmix repen en de Sesam-Cranberry repen zijn 100% biologisch en bevatten alleen natuurlijke ingrediënten als noten, zaden, fruit en honing.

Tijdelijk krijgt u bij aankoop van 1 fles Zonnatura Fruithoeve sap 50% retour van het gemiddelde aankoopbedrag. Ook bij aankoop van 1 pak Zonnatura Notenmix repen of Sesam-Cranberry repen krijgt u 50% retour.

[www.actie.zonnatura.nl]

http://www.proefpakketjes.nl/ allerlei proefpakketjes, vaak betaal je wel verzendkosten a 4,95.. maar dat schelt nog 10 euro met de mascara die je dan besteld, let wel op, niet alles is gratis!

Voor de rest weet ik het even niet... ik ben niet zo goed in vrekken, maar daar gaan we zeker verandering in brengen
Voor Bol.com zijn eigenlijk altijd wel gratis-verzendingscodes te vinden. Gewoon even googlen op gratis verzending en de betreffende maand.

Het loont sowieso om als je een aanschaf wil doen, even te googlen op een kortingsbon. Bijvoorbeeld voor toegangskaarten bij het dierenpark/attractieparken etc. Soms moet je er (bijv.) een pak koekjes voor kopen, maar dan heb je wel flink wat korting te pakken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Nazkar schreef op 11 november 2010 @ 15:19:

sinds kort is er een nieuwe site, http://www.kortingisleuk.nl er staat nog niet zo veel op, maar het is een begin. deze bonnen kun je printen en meenemen naar de winkel. je moet je alleen wel registreren.Er zitten wel leuke dingen bij, bijv. tijdschriften, wat voor een vader/broer/zus die alles heeft best wel een leuk cadeautje is.
hoi ik weet niet offhet een vrekkenvraag is maar ik hebnet mn polis binnen vd ziektenkosten ik ga nu 13 eu meer betalen nl 116 eu best veel en daar heb ik geen tandarts verz bij

elke controle of gaatje moet ik nu zelf betalen is dit verstandig of zal ik alsnog een tand verz erbij nemen

hoe weet ik of het de moeite loont om zelf de tandarts kosten te betalen??
quote:Rainbow01 schreef op 11 november 2010 @ 16:50:

hoi ik weet niet offhet een vrekkenvraag is maar ik hebnet mn polis binnen vd ziektenkosten ik ga nu 13 eu meer betalen nl 116 eu best veel en daar heb ik geen tandarts verz bij

elke controle of gaatje moet ik nu zelf betalen is dit verstandig of zal ik alsnog een tand verz erbij nemen

hoe weet ik of het de moeite loont om zelf de tandarts kosten te betalen??

De vraag moet zijn, kun je het betalen als je bijvoorbeeld valt, en daardoor hoge tandartskosten krijgt.

als je tot bijv. 1500 euro zelf kunt betalen zonder dat je daar wakker van ligt, dan hoef je die verzekering niet af te sluiten.

Kun je dat niet, dan kan het zinvol zijn om een aanvullende verzekering af te sluiten.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
quote:Rainbow01 schreef op 11 november 2010 @ 16:50:

hoe weet ik of het de moeite loont om zelf de tandarts kosten te betalen??Dat ligt er helemaal aan. Ik heb een ijzersterk gebit en heb al jaren geen gaatjes. Ga 1x per jaar naar controle, hoeft ook niet vaker van mijn tandarts. Heb dus ook al sinds de invoering van de nieuwe ziektekostenverzekering geen tandartsmodule. De jaarlijkse controle betaal ik zelf, en als ik t.z.t. wel een keer iets moet laten doen (wat misschien ook niet eens door de verzekering wordt gedekt) dan kan ik dat makkelijk zelf betalen.
Bij ons is het zo dat een duurder aanvullend pakket zoveel meer vergoedt dat het die extra kosten ruimschoots dekt.

En dan heb ik het over tandartskosten, maar ook onbeperkt fysio en een hoop andere hulpmiddelen en zorg.
quote:nogeensdan schreef op 11 november 2010 @ 16:57:

Bij ons is het zo dat een duurder aanvullend pakket zoveel meer vergoedt dat het die extra kosten ruimschoots dekt.

En dan heb ik het over tandartskosten, maar ook onbeperkt fysio en een hoop andere hulpmiddelen en zorg.

Bij alles is het een afweging of je het wel/niet moet doen.

En of je het, als het wél voorkomt, zelf kunt betalen.
quote:jojanneke66 schreef op 11 november 2010 @ 16:54:

[...]

De vraag moet zijn, kun je het betalen als je bijvoorbeeld valt, en daardoor hoge tandartskosten krijgt.

als je tot bijv. 1500 euro zelf kunt betalen zonder dat je daar wakker van ligt, dan hoef je die verzekering niet af te sluiten.

Kun je dat niet, dan kan het zinvol zijn om een aanvullende verzekering af te sluiten.

je kunt dit het best eens met je verzekeringstussenpersoon bespreken, want niet alle schade aan je tanden vallen onder je tandartsverzekering. Mijn man heeft een aantal jaar een verkeersongeval gehad, waardoor zijn voortanden compleet geruïneerd waren. Het oplappen konden we dus zelf betalen (paar duizend euro), want de ziektekostenverzekering dekte het niet, we hadden daar een ongevallenverzekering voor moeten hebben...lekker dan.

Dus: ga heel goed na wat er precies en voor welk bedrag er gedekt wordt.

Reparaties en behandelingen aan je gebit gaan al heel snel flink in de papieren lopen, dus ik vind een goede tandartsdekking heel belangrijk. Ik zou niet willen dat ik iets niet kon laten doen omdat ik het niet kan betalen.

Omdat ik dus een goede dekking heb, kan ik elk half jaar op controle en ook nog eens om de paar maanden naar de mondhygiëniste. Het grootste deel wordt door de verzekering vergoed, als ik het zelf moest betalen, zou ik het waarschijnlijk laten en uiteindelijk is dat misschien slechter voor je gebit.
Ik kom net van een lezing van Marieke Henselmans vandaan. Dat was bij ons in de bieb. Zij is echt heel grappig. Wel een aannrader om heen te gaan als ze bij je in de buurt komt. Ik had haar boeken al gelezen, voor nu is misschien het boek over Sinterklaas " hoor wie klopt daar geld uit mijn zak" wel goed om te lezen. Natuurlijk wel geleend bij de bieb...

Nog een tip van Marieke die wel nieuw was voor mij: In de supermarkten verkopen ze veel kant en klare nieuwe onzin produkten die 1,79 kosten. Dat schijnt de magische grens te zijn die mensen zonder na te denken kopen. 2 euro vinden mensen alweer te duur. Ik ga er ieg even op letten de komende tijd!

O en hoe krijgen jullie toch die smilies in je tekst?
quote:BrEkster schreef op 11 november 2010 @ 23:44:

O en hoe krijgen jullie toch die smilies in je tekst?Onderaan bij de pagina nummers staat : [[ plaats een reactie, voor uitgebreide mogelijkheden kies reageer]] als je daar op klikt, krijg je de smiley's te zien..
Wat ik me trouwens afvraag met al die kortingsbonnen:

Maak je nu gebruik van die kortingsbonnen omdat je het artikel echt nodig bent, of omdat het een aanbieding is?

Iets kopen wat een aanbieding is, maar wat je eigenlijk niet nodig bent, is in mijn ogen onzinnig "bezuinigingen"
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven