Pilstoppers

24-03-2010 22:00 581 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdNaam kind

+ geb.datum Bijzonderheden

Amy27 30 Sara

(06-09-06)

Brabbel 27 Kaj

(23-01-08)

DDDJ 28 Daphne

(08-06-06)

Frans 29 Milena

(18-03-06)

Bojan

(06-02-09)

Hera27 29 Nick

(18-04-06)

Luke

(01-08-08)

Jacinta 30 Tristan

(08-06-06)

Vera

(04-12-09)

Kayleigh 31 Kayleigh

(18-08-06)

Detlev

(25-11-08)

Nala24 28 Esmée

(14-09-09) Noa1977 30 Lotte

(06-11-06)

Sophie

(19-03-09)

Quintie 27 "Jano"

(24-06-06)

"Jani"

(27-07-09)

Stiertje1971 37 Yannick

(24-08-06)

Twaalf september 31 Ties

(29-06-06)

Fenne

(01-10-08)

Universe Zoon

(06-01-07)

Frans hoe was het in Engeland? Wat leuk omdat samen met milena te doen.

Pfff dat is wel balen zolang in de file. Gelukkig was het op de beurs niet druk.

Hoe is het verder met je mond?

12-9 weer helemaal fit?

Kayleigh, dat was wel een hele drukke week.

Hier is de 2e ook temperamentvol.......ligt vast aan het feit dat het de 2e is.

Pfff als Luke zijn zin niet krijgt, of het gaat niet zoals hij wil.

Staat hij te stampvoeten en zegt dan tom,tom (= dom dom) en kijkt dan echt woest.

Speelt bij Luke ook mee dat hij niet zo heel goed kan/wil?? praten en dat is af en toe natuurlijk ook frustrerend.

Afgelopen week met Nick bij de HA geweest. Al een poos het gevoel dat hij minder goed hoort. Maar ja is het oostindisch doof of......

Bij mijn man in de familie komt slechthorendheid regelmatig voor.

Gehoortest gehad, kwam uit rechts iets minder, maar was ook lastig te meten omdat meneer op de knopjes bleef drukken.

HA kan niks aan het oor zelf ontdekken (verstopt, vocht o.i.d.) en heeft ons doorverwezen naar een audiologisch centrum. Dus ben benieuwd.

Volgende week tienminutengesprek.

Ga nu even afruimen.....een beetje een bende in de keuken.
Frans, hoe was het in Engeland?

Hera, mijn mond is nog wel gevoelig en heb het idee dat er beneden iets weer open is gegaan, maar kijk het nog even aan.

Hopelijk wordt er niets gevonden in het audiologisch centrum. Wel fijn dat je doorverwezen wordt.

Ben met Esmée bij de ha geweest.

Zag er allemaal niet zo heftig uit, beetje aan het pruttelen en een rood oortje, dus toch maar een kuurtje.

Vooral omdat ze al 3 dagen 40 graden koorts heeft. En omdat ze slechter eet en erg rustig is. (ook wel eens lekker hoor )

Ben benieuwd hoe snel ze weer opknapt.
Nala, Esmee heeft het wel goed te pakken he. Beterschap met haar, hopelijk slaapt ze vannacht wat beter.

Hera, spannend naar audiologisch centrum. En 10-minuten gesprek, voor Nick of jijzelf? (dat staat ook raar maar je snapt hem wel heX-D)

Ties krijgt volgende week zijn 1e rapport en week daarna 10-minutengesprek.

Frans, ben ook benieuwd hoor naar je Engeland-avonturen.

Er staat nog een berichtje van Uni op hyves.
Hoi,

Bojan heeft vorige week ook Milena een keer gebeten. Hij wilde eerst iets uit de kast pakken en toen dat niet lukte, beet hij de rivaal. Arme Milena had een hele serie blauwe tandafdrukken in haar arm staan. Armerd. Bojan was denk ik wel een beetje onder de indruk van Milena's gehuil. Ze vinden het altijd erg als de ander huilt. Zijn taal is idd ook niet zo goed ontwikkeld als dat van Milena was op die leeftijd. Hij begint nu net pas ene paar verstaanbare woordjes te zeggen. Milena sprak al in zinnetjes. Dus ik denk ook dat het voor een kind wat meer taal heeft en begrijpt (hoewel Bojan ons nu wel steeds beter gaat begrijpen) makkelijker is om duidelijk te maken wat ze willen en dat ze dus minder gefrustreerd zijn. Of ze snappen het als je uitlegt, eerst Milena, dan Bojan. Maar ja, nu begrijpt ie het niet, ziet alleen dat er iemand staat tussen Bojan en wat Bojan wil en moet die iemand zo snel mogelijk weg, dus HAP . Hij moet nog een beetje geciviliseerd worden dus

In Engeland was het leuk. Gezellig om met mijnmeisje op stap te zijn. Wel vermoeiend, want meisje tettert aan 1 stuk door. Alles alles heb ik moeten uitleggen. zucht. OP de terug weg zag ze er zo schattig uit. Ze heeft een superleuke spijkerjas, blonde haartjes in 2 staartjes, grote bruine ogen en een roze sjaal. En kwebbeldekwebbeldekwebbel. Sommige mensen keken vertederd naar haar en glimlachten vriendelijk Waarop Milena aan mij vroeg: Mama waarom kijken al die mensen zo blij naar mij? Kijk daar heb je er weer een *wijs*.

Oh en ik had nog gedoe op Schiphol en op de luchthaven van Birmingham om MIlena mee te krijgen. Zij heeft een andere achternaam dan ik en ik had bewijsstukken mee moeten nemen om te bewijzen dat zij mijn kind is. Die had ik niet, dus moest ik 2 keer mee voor een gesprekje met mij en Mileen. Zo bizar, vorig jaar is ze met haar oma die wel dezelfde achternaam heeft, maar toch echt niet haar moeder is, naar Slovenie gevlogen zonder problemen en ik mag met haar met veel moeite Nederland uit en Engeland in.

Nala, hopenlijk slaat het kuurjte voor Esmee snel aan!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Klinkt als een lekker weekendje Frans! Wat een gedoe op de luchthavens... Wat voor bewijzen willen ze hebben dan? Handig om te weten als ik een keer met mijn kids zonder man op stap wil in het buitenland, haha!

Hoe gaat het met je benen Hera? Is het weer helemaal over?

Nala, hoe gaat het met de kleine dame?

Wij hebben over 2 weken het eerste 10-minutengesprek over kayleigh, ben wel benieuwd wat de juf te vertellen heeft!

Zandkasteel de musical was erg leuk! Kayleigh heeft genoten!
quote:twaalfseptember schreef op 10 november 2010 @ 19:53:

Er staat nog een berichtje van Uni op hyves.En nu nog een berichtje....
Zwaai uni, heb je berichtjes gelezen,
Hoi!

Uni en wat leuk dat je weer even langs komt!

Ja leuk, wij hebben binnenkort geloof 8ik ook een 10 minutengesprek op school. Leuk m eens aan de andere kant te zitten. Maandag heb ik zelf de gesprekken

Vandaag gewertk. Oh wat vinden de kinderen het spannend dat de Sint eraan komt! Het was zo gezellig vandaag. Ik had al Sintliedje opgezet en we zijn bezig geweest de Sinthoek in te richten. Echt leuk! Mijn vader kwam savonds mijn moeder halen (man had haar vanochtend opgehaald ivm de storm) en toen zijn ze blijven eten. Ik had het gehaktbrood gemaakt uit de Allerhande (en ja toen voelde ik me echt een vlijtige huisvrouw) en dat was erg lekker. Moest nog zo lachen om Milena en mijn vader die Sinterklaas en zwarte Piet waren. Wat is het toch een leuke tijd! Milena vindt het echt zo spannend! Morgen gaan we naar de intocht hier.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Gelukkig kon je wel gewoon weg Frans. Idd erg raar zo.

Maar fijn dat het zo leuk was in Engeland.

Dikke knuf Uni.

Hier een gezellig weekend.

Vanmorgen met 6 yogamama's en kids afgesproken. Was errug leuk om iedereen weer te zien.

Nu logeert ons petekind bij ons. Was vanaaf ook erg gezellig.

Pannekoeken gebakken en ze zijn samen in bad gegaan.

Grote pret dat ze hadden!

En nu liggen ze heerlijk al ff te slapen.

Morgen ook weer een gezellige dag voor de boeg.

Sowieso is Nick hier tuurlijk nog en 's middags een verjaardag.

's Avonds uit eten met mijn ouders, zusje en zwager.

Met Esmée gaat het steeds beter. Ze hoest nog wel, maar koorts en alles is weg.

En d'r gezellige karakter komt ook weer een beetje trug.
Nou hier is de sint ook ingetreden hoor. Kayleigh is steeds niet erg overtuigd van de beste man. Met het kijken naar het sinterklaasjournaal merkte ze nog op dat het niet de echte sint was, maar een verkleedde man. Dit kwam omdat hij een pet op had ipv een mijter. Ze is erg scherp met details. Maar gisteren bij de intocht in het dorp toen sint haar een handje gaf was ze om en helemaal onder de indruk! Grappig hoor! Detlev is vooral helemaal gek van de peternoten, haha!

Frans klinkt als een erg gezellige dag vrijdag! Zo zijn de donkere dagen best gezellig niewaar!

Nala, wat fijn dat Esmée weer wat opknapt. Niets aan als die hummeltjes zo ziek zijn... En ook nog gezellig een logeetje!
Nog een opvoedkundig vraagje!

Kayleigh is erg bezig met de baby, helemaal nu ze weet dat het een zusje gaat worden, want dat was toch wel haar wens. Maar nu gaat ze ook allerlei vragen stellen over hoe dat nu gaat een baby in een buik en over de bevalling. Nu vindt ik het niet astig om daar oen over te zijn. We hebben laatst haar fotoboek erbij gehaald en de foto's bekeken van haar geboorte. Een verpleegkundige heeft daar erg mooie foto's van gemaakt (keizersnee). Kayleigh heeft deze foto's wel vaker gezien, maar nu vond ze het een beetje eng en wenste ze heel grondig dat ze nooit een baby zou krijgen, haha, want zo'n snee in je buik...

Nu heb ik vrijdag een boek meegenomen uit de bieb over kindjes krijgen en daar staat het allemaal mooi in beschreven met open info, maar niet te moeilijk met allerlei details, behalve een pagina met hoe een kindje gemaakt wordt. Dan gaat het ineens over een vochtige schede (dat woord heb ik steevast vervangen door vagina) en stijve piemel en zuchtende papa's en mama's, etc. Ik heb nu dat hoofdstuk overgeslagen, maar vroeg me ineens af wat jullie hiermee doen... Hoe precies vertellen jullie HET, haha.
Pffff.....ben blij dat wij dat soort vragen nog niet hebben.

Ik denk dat ik dat nog even over zou slaan..... En gewoon zeggen omdat papa en mama elkaar erg lief vinden.

En dat er dan soms een baby in de buik groeit hmmmm dat is ook wel erg soft. Weet het echt even niet.

Maar lastig al die vragen. Ze nemen nu geen genoegen meer met een simpel antwoord.

Zo vroeg Nick laatst wie God is, hoe hij eruit ziet.

Uitgelegd dat God in de hemel woont etc.

ohhh Hera (hond) woont ook in de hemel, is zij dan God?

Nee...die is geen god. Hoe weet jij dat mam? Heb jij God weleens gezien.

Pffff......wat lastig uitleggen.

Alle kids weer blij met de intocht.Gelukkig was Kayleigh in het dorp wel overtuigd.

Nick en Luke vonden het erg leuk. Vinden sinterklaasjournaal erg spannend. En waren heel blij met de zaklamp in de schoen.

Duik nu mijn bed in.

Groetjes
Leuk die vragen . Ik heb gisteren de werking van de stemband moeten uitleggen... Zucht. Kay, wil ze echt die details al weten? Ik heb een boek: mama wat zit er in je buik? Ken je dat boek? Dan lees je over de groei van de baby. Allemaal op ware grootte. Of wil ze echt van het zaadje en het eitje weten enhoe datzaadje dan bij dat eitje komt?

Nala, ik zag foto's van Nick en esmee op hyves. Zag er gezellig uit!

Bojan lijk took weer wat gezelliger te worden. ik hoop maar dat het ook echt zo is, want hij was niet te pruimen n. Vandaag lang gewerkt, eerste gewoon school en daarna oudergesprekken. Heb het mannetje helemaal niet gezien vandaag. Wel 2 schoentjes gevuld met pepernoten en 2 chocomuntjes net . Bojan vat het schoentje zetten`niet echt. zaterdagavond wilde hij zijn schoentje per se aan en vanavond wilde hij zijn schoen steeds opruimen. De tekeningen van Mileen pakt hij gewoon uit de schoen en hij had al een hapje van de wortel voor Amerigo genomen Ik denk dat ie in de zak moet...
Hmm dat boek ken ik niet Frans! Maar het boek dat ik nu heb was ook verder ook prima vond ik, alleen dat ene hoofdstuk vond ik wat te... Kayleigh vraagt nu nog niet expliciet hoe een baby gemaakt wordt, maar ik weet niet hoe lang dat duurt. Ze vindt de baby in mijn buik nogal interessant, haha! Momenteel ligt haar interesse bij de geboorte.

Milena vraagt dus ook veel. Ik vindt het wel leuk hoor. Laatst helemaal het verschil tussen zoet water en zout water uit moeten leggen op de fiets. Dat was lastig zonder direct proefmateriaal voorhanden te hebben. En vanmorgen op de fiets wilde ze weten waarom er rook uit haar mond kwam!

Detlev is ook weer wat liever. Het leek toch wel een sprongetje te zijn ofzo. Hij praat nu wat meer en dat scheelt iets van de frustratie volgens mij. Hij is ook ineens dol op zingen, dus alle liedjes komen weer in series van minstens 20 keer achter elkaar voorbij, leuk hoor!

Hera, hier zijn ze ook dol op het sinterklaasjournaal, vooral Kayleigh dan. Elke ochtend vaste prik!
Hihi, leuk hoor. Al die vragende kindjes.

Die fase hebben we hier gelukkig nog nie.

Maar ik zou denk niet al te uitvoerig op sommige dingen in gaan.

En het idd een beetje soft houden misschien.

Hier gaat het allemaal goed. Esmée gaat gewoon weer naar het kdv en ik hoef deze week niet te werken. Dus kan aardig wat dingetjes doen zo.

Voel me verder goed, al een tijdje niet meer zo moe, dus das lekker.
nala gelukkig dat ze niet meer zo kwakkelt, je zou altijd wensen dat je het kon overnemen.

Kayleigh (uniboy heeft één van z'n knuffels ook zo genoemd!) ik heb die vraag ook zo ongeveer gehad, maar er overheen gepraat. En op de vraag hoe het eruit komt, heb ik gezegd dat het gewoon van onderen eruit komt, net als een plasje.

Ze zijn veel te wijs, die kinderen van tegenwoordig!
Wat lief dat hij zijn knuffel zo heeft genoemd! En een baby eruit als een plasje, haha. Was dat maar waar
Hi Uni,

Leuk dat je weer langs komt. Hoe is het met je?

Ik ben nu druk bezig om uit te zoeken welke zorgverzekering we nemen volgend jaar.

Pfff wat een klus, maar goed scheelt ons aardig wat geld dus toch wel de moeite waard om uit te zoeken.

Gaan jullie nog overstappen?

Ga weer verder met vergelijken
Hera, ben je er een beetje uitgekomen naar wie je gaat overstappen?

Ik denk dat wij gewoon bij CZ blijven.

Wel tevreden over.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Ik ben helaas weer verkouden aan het worden. Fijn een kriebelhoestje, pijn in mijn oren en keel en een verstopte neus...

Esmée vermaakt zich gelukkig prima. Nou ja, over het algemeen gezien dan...
Hai!!

Bojan en ik hebben het zwaar . Hij heeft 'nee' in woord en daad ontdekt en ik heb nu dus een peuter die zich bij het minsgte of geringste (en hij zoekt ook dingen) krijsend ter aarde stort. Zucht. Overal is strijd om en ik word er zo moe van. Vandaag heb ik even een potje flink gehuild, nadat ik om 9 uur de vierde driftbui voorbij zag komen. Dan zijn de dagen lang.

Gelukkig was ie vanmiddag een schatje. Net op tijd, want hij was al bijna voor adoptie opgegeven

Ik blijf bij VGZ, bevalt me goed. Wij betalen ook weinig, 87 euro pp. Hebben wel alleen basisverzekering en 600 euro eigen risico, dus het is niet de bedoeling dat we wat krijgen

Sinterklaasjournaal is hier ook heilig. Vandaag zette Bojan de tv uit (zie je hij is echt zo'n boef!) tijdens het sintjournaal en MIlena gilde alsof er iets vreselijks gebeurde . En dat was dan natuurlijk ook zo!
Hey en ik zie dat onze lieve Detlev vandaag 2!! wordt!

Gefeliciteerd!

En lieve Kay, jij ook gefeliciteerd met je grote zoon! Hebben jullie er een leuk feestje van gemaakt/ En wat hebben jullie hem gegeven?
Ja we hebben er een leuk feestje van gemaakt. Het kleine schatje (ook een vreselijke peuterpuber overigens) is goed verwend. Hij had al snel door dat de cadeaus voor hem waren, haha. Wordt nog wat volgende week met sinterklaas... Het was erg druk gistermiddag, maar vanmorgen kon hij alles helemaal in zijn eentje nog eens opnieuw ontdekken. Wij hebben hem een duplotrein gegeven en hij heeft daarnaast nog flink wat duplo gehad (tractor, postbode, brandweerman enzo). Verder heeft hij nog een grote truck met oplegger met 2 auto's gekregen van little tikes, zag ze voorheen in creches etc. en nu dus ook in ons huis. Van Kayleigh heeft hij een paraplu gehad en zijzelf ook meteen 1! Veel teveel zooi dus, haha. Mag wel een grote opruiming gaan houden na 5 december!
Vindt het wel groot hoor, alweer 2, 1 klinkt nog zo lekker klein, maar dit past beter bij zijn gedrag! Gelukig komt er weer een klein knuffeltje aan, kan ik nog 1 keer (want er komt hierna echt geen 4e) van zo'n hummeltje genieten!
Kayleigh, nog van harte met je grote vent.

2 klinkt inderdaad al weer erg groot.

Wat heeft hij mooi speelgoed gekregen.

Heerlijk hé zo'n peuterjongen

Frans erg vermoeiend kunnen ze zijn met die streken.

Hier een heel zielig jongetje omdat hij echt vreselijk verkouden is, loopt zijn neus uit, beide ogen beetje ontstoken. En hij gedraagt zich echt als een vent
Kayleigh, nog van harte met je grote vent.

2 klinkt inderdaad al weer erg groot.

Wat heeft hij mooi speelgoed gekregen.

Heerlijk hé zo'n peuterjongen

Frans erg vermoeiend kunnen ze zijn met die streken.

Hier een heel zielig jongetje omdat hij echt vreselijk verkouden is, loopt zijn neus uit, beide ogen beetje ontstoken. En hij gedraagt zich echt als een vent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven