Lavendelblauwe muur

12-11-2010 01:09 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil al mijn muren in de woonkamer lavendelblauw gaan schilderen zodat je een Franse uitraling krijgt. Dit wil ik afwerken met witte sierlijsten aan het plafond. Wie heeft er ook een lavendelblauwe muur? Graag zou ik willen weten welke kleur dat is. Ik vind het ook leuk om foto's te zien. Alle tips zijn welkom!
quote:Groll schreef op 12 november 2010 @ 11:01:

Ik heb één lichtblauwe muur, die aanmerkelijk warmer is dan lavendel, maar ik overweeg hem te dumpen. Reden: er zijn niet veel kleurcombinaties mogelijk. Bijvoorbeeld rood staat er lelijk bij. Dit gaat op voor de normaalste voorwerpen in huis, zoals boeken en fruit.Eh, ik vind rood juist heel leuk bij lavendel....wel een spannende combinatie.

Mooi Tyche, die bovenste foto lijkt op mijn kleur. Ik heb ivoorwit daarbij, ebbenhout details in meubels, paarse accesoires en een vloerkleed met verschillende paars en lavendeltinten. Die onderste foto is ook mooi, maar iets te flets wat mij betreft. Maar ook hier zie, alle wamden verven en niet maar 1.
Hoi PearlGirl,

Weet jij nog welke kleur verf jij gebruikt hebt voor de woonkamer? En heb je misschien een foto zodat ik kan zien hoe het eruit ziet?
Hoi VL43inder,

Zo'n soort kleur heb ik nu op mijn muur, maar ik vind hem wat te blauw. Ik ben ook bang dat als ik daarmee al mijn muren doe het wel erg donker wordt allemaal. Maar bedankt voor de tip!
Hoi Mevouw75,

Weet je toevallig welke kleur jouw vriendin heeft gebruikt? En heb je daar misschien een foto van?
Hoi Brightmind,

Ik vind Bretons Blauw een beetje te blauw en te donker, maar bedankt voor de tip!
Hoi Prulletje,

De 2 foto's die jij hebt gestuurd is inderdaad wat ik bedoel, maar ik vind de bovenste denk ik iets te paars en de onderste te blauw (deze vind ik mooi voor mijn slaapkamer). Qua uitstraling is het wel precies wat ik wil bereiken.
.
quote:Mauper schreef op 12 november 2010 @ 12:30:

Hoi Mevouw75,

Weet je toevallig welke kleur jouw vriendin heeft gebruikt? En heb je daar misschien een foto van?

geen idee, maar het lijkt op die uit de serie van kakelvers en dan tussen ´ritme´ en ´meisje´ in.

Dus zelfde hokje rechtsbovenin.
ik heb zelf een rozige wit uit de serie van de gamma.Ze hebben ook paarsige varianten hiervan. Haal wat van die kleurstaaltjes daarvandaan en plak ze op je muur.
De franse uitstraling is geen lavendelblauw.

Lavendelblauw is namelijk best een helle kleur en de franse blauwe kleur is een oude kleur, iets vaals ligt er over heen, een soort waas van grijs. Dus niet fel.

Je moet dit echter nooit met de hele woonkamer doen, want dan komt de ruimte op je af, dus de ruimte lijkt dan kleiner. Je kunt er maximaal 2 doen, en de andere wit of in ieder geval een heel lichte kleur.

Hier is een voorbeeld van een oud blauwe kleur:

En toch hè.......heb ooit eens een hal gezien met een witte trap en lila muren. Dat was zo geweldig mooi!! Maar ja.... Die hal zag eruit als n balzaal en de trap was zo'n Sisi-trap.

Ik zou geen 4 muren er van doen. Ik zou alle muren wit schilderen en dan n paar grote canvasdoeken in een lavendel kleur schilderen, of behangen met behang in een opvallende print. Als je dat zat bent, heb je het zo veranderd!!
Ik heb nu een potje verf gehaald van de kleur vloeibaar van Histor. Eens kijken hoe dat wordt. In ieder geval bedankt voor de tips!
quote:tyche schreef op 12 november 2010 @ 11:09:

Lavendel op de muur vind ik niet typisch Frans, meer de lavendelvelden buiten. Ik zou ook kiezen voor een grijzige lavendel en geen felle blauw of paars, maar smaken verschillen natuurlijk.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]Oh.... die keuken... die is het helemaal voor mij! Wat mooi!
Nu ga ik eens een HEEEEEEEELP reactie doen.

Ik ben mijn woonkamer aan het smurfen

Mijn woonkamer is zooo saai. Zwarte meubeltjes, prachtige eiken vloer en witte keuken met zwart blad. Haske mooi, maar zelfs met snufjes niet warm te krijgen.

Ik dacht een mooie grijs achtige blauw tint heel erg fijn te krijgen en was zojuist ijverig begonnen om alvast de randen te verven. Ik hen spijt, spijt, spijt... Aaargg.. HELP! Wat mot ik hiermee?

*la la lalalalaaaa la la la la laaaaaaaa, la la lala la laaaa la la la la laaaaa, la la la la la la la la la la laaa la, la la la la la la la la la la la la la la la, la la la la la la la la la la laaaaa laaaa, la la la la *
quote:Vl43inder schreef op 12 november 2010 @ 11:17:

[...]

Eh, ik vind rood juist heel leuk bij lavendel....wel een spannende combinatie.Eensch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven