Gezondheid alle pijlers

steken jullie ook? (tandarts)

12-11-2010 12:24 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Ik flos elke dag.( naast poesten natuurlijk)
Ik flos gewoon, mijn vriend gebruikt die zachte speciale tandenstokers met tandpastasmaak.

Mijn vriend doet het uit zichzelf en niet door de tandarts.
Ik moet het ook, wegens snelle aanmaak van tandsteen (dat wordt veroorzaakt door het speeksel zoals ook bij mijn vader, zoals ook bij mijn broer en dus m.i. een erfelijke kwaal). Ik steek niet iedere dag. Vrijwel nooit eigenlijk. Het zal allicht iets helpen als ik het wel doe, maar of mijn tandarts nu jaarlijks 5 minuten of jaarlijks 10 minuten lang tandsteen weghaalt, daar zal het tandenstoken het verschil niet op maken. Kortom; mijn inspanning om het iedere dag te doen zal niet voldoende resultaten boeken, dus ik span me er ook niet voor in
ik gebruik een raggertje en mijn tandarts en mondhyg hameren er ook op. Hebben ze jou niet uitgelegd waarom je dat moet doen?
Het is toch logisch dat je tussen je tanden op een andere manier moet schoonmaken.

Daar komt geen tandenborstel tussen.

Ik maak ook mijn tong schoon overigens.
Eerst flosd(t?)e ik ook elke dag maar heb nu zo een tandenborstel met die standaard flosdingen erop. Geniaal, dus nu flos ik als ik heel eerlijk ben misschien 2x in de week

Maar als jij er geen last van hebt dan hoef je het niet te doen toch?

En ja, tandartsen vertellen wat zij het liefste willen zien. Net als een dokter altijd zegt dat je moeten stoppen met roken.

Het is uiteindelijk goed bedoeld.
Ik heb tot nu toe drie tandartsen gehad door verhuizingen en alledrie hamerden ze op het gebruik van tandenstokers. Pas toen tandarts nummer drie het ook zei, ben ik het maar dagelijks gaan doen. Nu sinds nog geen jaar, dus ik weet nog niet of het helpt.
Enig idee wat er tussen je tanden huist, ook na het poetsen?

Ieuw.
Ik flos nooit, ik gebruik nooit tandenstokers, ik poets wel goed (drie keer per dag). Ik ben 36 en heb nog nooit een gaatje gehad, ook als kind niet.
Ja, ik steek! Niet iedere dag maar wel regelmatig.

Je kunt aan iets oudere mensen vaak HEEL goed zien of ze wel of niet steken. Zeer de moeite waard om het wel te doen, daar heb ik geen tandarts voor nodig.........
ik poets en flos.

als ik bij de tandarts kom zegt hij altijd dat ik zo'n schoon gebit heb, dus dat zit wel goed.

Ik maak idd mijn tong ook altijd schoon.
O ja, een keer zei een mondhygiënist tegen me: "Het is duidelijk dat je goed flost". Misschien heb ik gewoon geluk met mijn gebit/speeksel.
-
Hoe vaak ga jij naar de tandarts dan als je sinds kort daar zit en hij maar blijft hameren??

Maar verder , gewoon doen wat je zelf wilt, als je voorheen nergens last van had zal dat nu echt niet ineens komen!
Ja, 's ochtends stokers en 's avonds flossen.
Ik gebruik na elke maaltijd tandenstokers en voor het slapen na het poetsen gebruik ik een ragger.( poets trouwens 2 keer per dag ) Mijn tanden en kiezen staan best dicht op elkaar dus ik moet echt anders krijg ik problemen. Mijn tandarts is ook een groot fan van tandenstokers en zegt het ook elke keer. Tja ze doen dit echt alleen omdat ze graag zien dat het beter kan en dat je later geen problemen krijgt.
Ik floste altijd, maar mijn nieuwe tandarts vindt dat helemaal niks, zij is gek op die ragertjes. Ik heb ze gekocht....maar er is maar 1 opening waar ik er uberhaupt met het kleinste ragertje tussen kan komen...dus ik flos gewoon weer.

Flauwekul allemaal, joh, als je het mij vraagt.
Mijn tanden staan ook heel dicht op elkaar, maar daarom kom er met een stoker dus echt niet tussen.
-
Het heet stokeren, geen steken. Maar goed. Dat jij nergens last van hebt wil nog niet zeggen dat er geen probleem is. Ik heb mensen genoeg gezien waarbij de tanden door de mond wapperden en nog volhielden nergens last van te hebben.

Tussen je tanden en kiezen stokeren of flossen is gewoon belangrijk voor de gezondheid van je tandvlees.
-
[-
Vraag eens waarom de tandarts het iedere keer vertelt. Misschien ziet ie het niet aan jullie gebit en wil hij iets bereiken wat er nu niet mee bereikt wordt.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven