steken jullie ook? (tandarts)
vrijdag 12 november 2010 om 12:27
Ik moet het ook, wegens snelle aanmaak van tandsteen (dat wordt veroorzaakt door het speeksel zoals ook bij mijn vader, zoals ook bij mijn broer en dus m.i. een erfelijke kwaal). Ik steek niet iedere dag. Vrijwel nooit eigenlijk. Het zal allicht iets helpen als ik het wel doe, maar of mijn tandarts nu jaarlijks 5 minuten of jaarlijks 10 minuten lang tandsteen weghaalt, daar zal het tandenstoken het verschil niet op maken. Kortom; mijn inspanning om het iedere dag te doen zal niet voldoende resultaten boeken, dus ik span me er ook niet voor in
vrijdag 12 november 2010 om 12:30
Eerst flosd(t?)e ik ook elke dag maar heb nu zo een tandenborstel met die standaard flosdingen erop. Geniaal, dus nu flos ik als ik heel eerlijk ben misschien 2x in de week
Maar als jij er geen last van hebt dan hoef je het niet te doen toch?
En ja, tandartsen vertellen wat zij het liefste willen zien. Net als een dokter altijd zegt dat je moeten stoppen met roken.
Het is uiteindelijk goed bedoeld.
Maar als jij er geen last van hebt dan hoef je het niet te doen toch?
En ja, tandartsen vertellen wat zij het liefste willen zien. Net als een dokter altijd zegt dat je moeten stoppen met roken.
Het is uiteindelijk goed bedoeld.
vrijdag 12 november 2010 om 12:31

vrijdag 12 november 2010 om 12:37
Ik gebruik na elke maaltijd tandenstokers en voor het slapen na het poetsen gebruik ik een ragger.( poets trouwens 2 keer per dag ) Mijn tanden en kiezen staan best dicht op elkaar dus ik moet echt anders krijg ik problemen. Mijn tandarts is ook een groot fan van tandenstokers en zegt het ook elke keer. Tja ze doen dit echt alleen omdat ze graag zien dat het beter kan en dat je later geen problemen krijgt.
vrijdag 12 november 2010 om 12:38
vrijdag 12 november 2010 om 12:40
Het heet stokeren, geen steken. Maar goed. Dat jij nergens last van hebt wil nog niet zeggen dat er geen probleem is. Ik heb mensen genoeg gezien waarbij de tanden door de mond wapperden en nog volhielden nergens last van te hebben.
Tussen je tanden en kiezen stokeren of flossen is gewoon belangrijk voor de gezondheid van je tandvlees.
Tussen je tanden en kiezen stokeren of flossen is gewoon belangrijk voor de gezondheid van je tandvlees.