Stage lopen in Barcelona
zaterdag 13 november 2010 om 00:08
Ik weet niet of dit bij dit onderwerp hoort of bij werk/studie, maar ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik studeer maatschappelijk werk en dienstverlening en moet volgend jaar op stage. Ik wil heel graag naar Barcelona alleen de opleiding heeft geen contacten daar. Als ik daar stage wil lopen moet ik zelf alles regelen daar. Ik spreek vloeiend Spaans dus dat scheelt, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Als iemand toevallig iets weet hoor ik het graag.
Bedankt!
Ik studeer maatschappelijk werk en dienstverlening en moet volgend jaar op stage. Ik wil heel graag naar Barcelona alleen de opleiding heeft geen contacten daar. Als ik daar stage wil lopen moet ik zelf alles regelen daar. Ik spreek vloeiend Spaans dus dat scheelt, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Als iemand toevallig iets weet hoor ik het graag.
Bedankt!
zaterdag 13 november 2010 om 13:52
Heb je al nagedacht wat voor werkzaamheden jij kunt verrichten en bij wat voor soort bedrijf/organisatie dat past? Dan kun je daarna kijken welke bedrijven/instellingen in BCN aan dat profiel voldoen en daar contact mee zoeken of je daar evt je stage kunt lopen.
Heb je trouwens al nagevraagd welke eisen je opleiding aan de stage stelt? Dan bedoel ik vooral: het contact tussen opleiding en stagebegeleider binnen het bedrijf/de instelling, kan je stageverslag / stageopdracht in het Spaans / Engels of moet dat in het Nederlands...... Dat soort dingen.
Heb je trouwens al nagevraagd welke eisen je opleiding aan de stage stelt? Dan bedoel ik vooral: het contact tussen opleiding en stagebegeleider binnen het bedrijf/de instelling, kan je stageverslag / stageopdracht in het Spaans / Engels of moet dat in het Nederlands...... Dat soort dingen.
zaterdag 13 november 2010 om 17:43
zondag 14 november 2010 om 15:04
Misschien kan je in contact komen met een Spaanse en/of Catelaanse beroepsvereniging (van bijvoorbeeld maatschappelijk werk). Vaak heeft de NLse beroepsvereniging wel contacten met andere Europese beroepsverenigingen. Zo kan je er dan achter komen hoe vrouwenhulpverlening daar is georganiseerd, op wat voor'n termen je kan zoeken, of misschien weten ze direct wel een mogelijke stageplek.