Stage lopen in Barcelona

13-11-2010 00:08 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit bij dit onderwerp hoort of bij werk/studie, maar ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik studeer maatschappelijk werk en dienstverlening en moet volgend jaar op stage. Ik wil heel graag naar Barcelona alleen de opleiding heeft geen contacten daar. Als ik daar stage wil lopen moet ik zelf alles regelen daar. Ik spreek vloeiend Spaans dus dat scheelt, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Als iemand toevallig iets weet hoor ik het graag.

Bedankt!
Netwerken!

En verder werkt het net als in NL; internet & kranten doorneuzen, en dan bellen of schrijven.
Heb je al nagedacht wat voor werkzaamheden jij kunt verrichten en bij wat voor soort bedrijf/organisatie dat past? Dan kun je daarna kijken welke bedrijven/instellingen in BCN aan dat profiel voldoen en daar contact mee zoeken of je daar evt je stage kunt lopen.

Heb je trouwens al nagevraagd welke eisen je opleiding aan de stage stelt? Dan bedoel ik vooral: het contact tussen opleiding en stagebegeleider binnen het bedrijf/de instelling, kan je stageverslag / stageopdracht in het Spaans / Engels of moet dat in het Nederlands...... Dat soort dingen.
in barcelona maak je met spaans vijanden, ze spreken er catalaans ( en zijn heel chauvinistisch op dat vlak ).

als je spaans spreekt en bij je stage daar voordeel van wil halen kun je beter buiten Catalonië op stage.
Ja, ik wil het liefst met vrouwen werken. Ik zoek op internet blijf van mn lijf huis en dat soort instellingen in het spaans en kan niet iets specifieks vinden..

Mijn opleiding betaalt mn begeleidingkosten.

@princessetamtam: ik spreek ook catalaans dus dat is geen probleem.
succes sirenita!
Misschien kan je in contact komen met een Spaanse en/of Catelaanse beroepsvereniging (van bijvoorbeeld maatschappelijk werk). Vaak heeft de NLse beroepsvereniging wel contacten met andere Europese beroepsverenigingen. Zo kan je er dan achter komen hoe vrouwenhulpverlening daar is georganiseerd, op wat voor'n termen je kan zoeken, of misschien weten ze direct wel een mogelijke stageplek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven