Vivamod
donderdag 21 oktober 2010 om 16:42
Beste allemaal,
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
zaterdag 13 november 2010 om 10:47
Eens met Djaza en Bambi, geheel eensch.
4, je zegt: 'maar een antwoord komt er'.
Van wie? En wanneer? En waarop? Over het 'beleid' toch zeker. Over de bannenstorm van 2 toch zeker. Die wordt toch zeker teruggedraaid want totaal out of order.
Over het dubbelnicken van de vrijwillige mods toch zeker.
Over afscheidsposten die totaal over de schreef gaan toch zeker.
Enz enz enz.
Ja?
4, je zegt: 'maar een antwoord komt er'.
Van wie? En wanneer? En waarop? Over het 'beleid' toch zeker. Over de bannenstorm van 2 toch zeker. Die wordt toch zeker teruggedraaid want totaal out of order.
Over het dubbelnicken van de vrijwillige mods toch zeker.
Over afscheidsposten die totaal over de schreef gaan toch zeker.
Enz enz enz.
Ja?
zaterdag 13 november 2010 om 15:20
Waarom wordt er geen reactie gegeven op mijn vraag het bantopic aan te passen? Of komen jullie daar aankomende week nog op terug? Dat is mij dan niet duidelijk.
Want het ging niet om diverse topic waarschuwingen maar eentje.
Ik wil dus heus niet in discussie over de waarschuwing. Ik lig er niet wakker van dat ik em heb gekregen, en al vind ik het nog steeds zeer onterecht wat er die zondag op dat vlak gedaan is, ik wil alleen maar dat het correct wordt vermeld in het bantopic.
Zo'n enorm verzoek is dat toch niet? En het is toch ook geen kwestie die eerst uitentreuren achter de schermen overlegd moet worden?
Want het ging niet om diverse topic waarschuwingen maar eentje.
Ik wil dus heus niet in discussie over de waarschuwing. Ik lig er niet wakker van dat ik em heb gekregen, en al vind ik het nog steeds zeer onterecht wat er die zondag op dat vlak gedaan is, ik wil alleen maar dat het correct wordt vermeld in het bantopic.
Zo'n enorm verzoek is dat toch niet? En het is toch ook geen kwestie die eerst uitentreuren achter de schermen overlegd moet worden?
Het is mij: shaHla
(Iranian version)
zondag 14 november 2010 om 10:08
Het topic is weer opgeschoond.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 14 november 2010 om 10:10
quote:Witchke55 schreef op 12 november 2010 @ 15:04:
Beste Vivamod
Kan je mijn profiel deleten en mijn berichten proberen allemaal te verwijderen?
Heb je ook al een mailtje gestuurd, wist niet waar ik de vraag moest stellen.
Het is helaas technisch niet mogelijk om je account te verwijderen. Ik kan het wel op non-actief zetten, wil je dat?
Helaas is het ook technisch niet mogelijk om automatisch berichten te verwijderen, dit moet handmatig. Aangezien je meer dan 4000 berichten hebt geplaatst, gaat dat mij iets te ver om dat te verwijderen.
Je kunt wel zelf je berichten aanpassen, zodat de tekst weg is.
(ik heb trouwens geen e-mail van je gezien..)
Beste Vivamod
Kan je mijn profiel deleten en mijn berichten proberen allemaal te verwijderen?
Heb je ook al een mailtje gestuurd, wist niet waar ik de vraag moest stellen.
Het is helaas technisch niet mogelijk om je account te verwijderen. Ik kan het wel op non-actief zetten, wil je dat?
Helaas is het ook technisch niet mogelijk om automatisch berichten te verwijderen, dit moet handmatig. Aangezien je meer dan 4000 berichten hebt geplaatst, gaat dat mij iets te ver om dat te verwijderen.
Je kunt wel zelf je berichten aanpassen, zodat de tekst weg is.
(ik heb trouwens geen e-mail van je gezien..)
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 14 november 2010 om 10:12
quote:heejhallo schreef op 12 november 2010 @ 20:23:
Mijn vraag dan ook: krijgt iedereen die off topic gaat een waarschuwing? Of is dat gewoon selectief beleid al naar gelang de stemming?Ik verwijder wel alle off-topic, maar op het moment is er geen topicwaarschuwing van kracht.
Mijn vraag dan ook: krijgt iedereen die off topic gaat een waarschuwing? Of is dat gewoon selectief beleid al naar gelang de stemming?Ik verwijder wel alle off-topic, maar op het moment is er geen topicwaarschuwing van kracht.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 14 november 2010 om 10:29
quote:lunaan schreef op 14 november 2010 @ 10:25:
Vraagje,
Als ik nu een half jaar geen ban krijg, begin ik dan weer met een schone lei? (dus weer met een WS)Huisregels
Overtreed je vervolgens weer een forumregel?
Dan word je tijdelijk geband. De lengte van de ban is afhankelijk van eventuele eerdere bans die je gehad hebt.
Eerste ban: 24 uur
Tweede ban: 48 uur
Derde ban: 1 week
Vierde ban: 2 weken
Vijfde ban: 1 maand
De volgende bans worden telkens met 1 maand verlengd tot een maximum van een half jaar. Gebruikers die het tot een ban van een half jaar weten te schoppen en daarna weer over de schreef gaan kunnen een permaban tegemoet zien.
Na een half jaar zonder waarschuwingen of bans wordt met een schone lei opnieuw begonnen.
Vraagje,
Als ik nu een half jaar geen ban krijg, begin ik dan weer met een schone lei? (dus weer met een WS)Huisregels
Overtreed je vervolgens weer een forumregel?
Dan word je tijdelijk geband. De lengte van de ban is afhankelijk van eventuele eerdere bans die je gehad hebt.
Eerste ban: 24 uur
Tweede ban: 48 uur
Derde ban: 1 week
Vierde ban: 2 weken
Vijfde ban: 1 maand
De volgende bans worden telkens met 1 maand verlengd tot een maximum van een half jaar. Gebruikers die het tot een ban van een half jaar weten te schoppen en daarna weer over de schreef gaan kunnen een permaban tegemoet zien.
Na een half jaar zonder waarschuwingen of bans wordt met een schone lei opnieuw begonnen.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 14 november 2010 om 12:23
4, dan klopt het bij mij niet. Ik had binnen een mum van tijd een week, dat moet eigenlijk zijn 48 uur.
Niet correct. Ik heb de week uitgezeten, maar graag terugdraaien naar 48 uur.
Ook dat was belachelijk maar soit. Want voor een mail een ban verhogen, dat is van de zotte.
En daar schreef ik alleen maar 'gruwelijk beleid'. En ineens had ik een week te pakken.
Betreffende angel was die zondag buiten zinnen.
Dus vkze recht te zetten.
Niet correct. Ik heb de week uitgezeten, maar graag terugdraaien naar 48 uur.
Ook dat was belachelijk maar soit. Want voor een mail een ban verhogen, dat is van de zotte.
En daar schreef ik alleen maar 'gruwelijk beleid'. En ineens had ik een week te pakken.
Betreffende angel was die zondag buiten zinnen.
Dus vkze recht te zetten.
zondag 14 november 2010 om 12:31
Wat betreft die topicwaarschuwing en de bannen die ex-angel2 heeft gegeven: jullie begrijpen zelf ook wel dat ik niet op eigen houtje ga/mag/kan beslissen om dat terug te draaien. Dit moet gewoon wachten tot Naomi er weer is, het is niet anders. Ik kan daar nu even niets mee doen.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 14 november 2010 om 12:36
quote:extrahalo schreef op 14 november 2010 @ 12:34:
is er al zicht wanneer Naomi of een andere -wel gemachtigde- persoon terug in beeld komt?
Daar kan ik nog niets over zeggen.
I know, daar heb je/hebben jullie niets aan, maar het is even niet anders.
is er al zicht wanneer Naomi of een andere -wel gemachtigde- persoon terug in beeld komt?
Daar kan ik nog niets over zeggen.
I know, daar heb je/hebben jullie niets aan, maar het is even niet anders.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 14 november 2010 om 14:08
quote:frizzy schreef op 14 november 2010 @ 12:57:
Sta ik op ignore ofzo?
Dan ben je niet de enige. Mijn vraag blijft wel staan maar beantwoorden zit er blijkbaar niet in, terwijl de vragen die tegelijkertijd als mij en erna zijn gesteld wel worden beantwoord.
Waarom krijg ik geen reactie?
Ik hoef niks teruggedraaid te hebben want ik snap heus wel dat zoiets in overleg zou moeten gaan.
Ik wil alleen dat het in het ban topic staat zoals het werkelijk was.
Eén waarschuwing en niet diverse.
Sta ik op ignore ofzo?
Dan ben je niet de enige. Mijn vraag blijft wel staan maar beantwoorden zit er blijkbaar niet in, terwijl de vragen die tegelijkertijd als mij en erna zijn gesteld wel worden beantwoord.
Waarom krijg ik geen reactie?
Ik hoef niks teruggedraaid te hebben want ik snap heus wel dat zoiets in overleg zou moeten gaan.
Ik wil alleen dat het in het ban topic staat zoals het werkelijk was.
Eén waarschuwing en niet diverse.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)
zondag 14 november 2010 om 14:20
Beste Naomi,
Gisteren postte ik hier een berichtje over het niet-sanctioneren van ex-angel5. Helaas vond een angel het nodig mijn post te verwijderen dus nogmaals maar.
Zij heeft hier gepost met beledigende en provocerende posts over forummers, zij heeft hier gedubbelnickt en zij heeft de meest vileine zaken geschreven.
Tot mijn verbazing forumt zij gewoon ongestoord en vrolijk verder. Ik begrijp best dat het blijkbaar voor haar ook zo is, dat ze heel graag bij wat groepjes wil horen, gezien haar plotselinge schrijfsels in bijvooreeld het topic van de Slimme Meiden. Maar dat laat onverlet dat zij voor geen van haar belachelijke dwalingen op haar niet zo engelachtige vingers is getikt.
Naomi, graag je antwoord op het niet sanctioneren van ex-angel5 terwijl zij tig overtredingen begaan heeft.
bij voorbaat dank,
woensdag2010
Gisteren postte ik hier een berichtje over het niet-sanctioneren van ex-angel5. Helaas vond een angel het nodig mijn post te verwijderen dus nogmaals maar.
Zij heeft hier gepost met beledigende en provocerende posts over forummers, zij heeft hier gedubbelnickt en zij heeft de meest vileine zaken geschreven.
Tot mijn verbazing forumt zij gewoon ongestoord en vrolijk verder. Ik begrijp best dat het blijkbaar voor haar ook zo is, dat ze heel graag bij wat groepjes wil horen, gezien haar plotselinge schrijfsels in bijvooreeld het topic van de Slimme Meiden. Maar dat laat onverlet dat zij voor geen van haar belachelijke dwalingen op haar niet zo engelachtige vingers is getikt.
Naomi, graag je antwoord op het niet sanctioneren van ex-angel5 terwijl zij tig overtredingen begaan heeft.
bij voorbaat dank,
woensdag2010
zondag 14 november 2010 om 14:36
quote:shahla schreef op 14 november 2010 @ 14:08:
[...]
Dan ben je niet de enige. Mijn vraag blijft wel staan maar beantwoorden zit er blijkbaar niet in, terwijl de vragen die tegelijkertijd als mij en erna zijn gesteld wel worden beantwoord.
Waarom krijg ik geen reactie?
Ik hoef niks teruggedraaid te hebben want ik snap heus wel dat zoiets in overleg zou moeten gaan.
Ik wil alleen dat het in het ban topic staat zoals het werkelijk was.
Eén waarschuwing en niet diverse.
Shahla, bij mij staat het ook verkeerd. Ik denk dat we ons alleen beter kunnen wenden tot Angel 3, die heeft mijn ban nagekeken waar ik die voor heb gehad en ook de gegevens naar mij gemaild dus die weet dat het om die topicwaarschuwing van hier betrof. Ik vermoed dus dat Angel 3 dat makkelijker voor ons kan verbeteren zodat Angel 4 het niet eerst hoeft na te zoeken.
Zou jij daar naar willen kijken Angel 3 als je tijd hebt? Als het voor jou makkelijker is kan ik ook jouw email die je hebt gestuurd even terug sturen zodat je het niet opnieuw hoeft op te zoeken.
Ps Shahla, je stukje over het niet terugdraaien van de bannen sluit ik mij niet bij aan hoor!
[...]
Dan ben je niet de enige. Mijn vraag blijft wel staan maar beantwoorden zit er blijkbaar niet in, terwijl de vragen die tegelijkertijd als mij en erna zijn gesteld wel worden beantwoord.
Waarom krijg ik geen reactie?
Ik hoef niks teruggedraaid te hebben want ik snap heus wel dat zoiets in overleg zou moeten gaan.
Ik wil alleen dat het in het ban topic staat zoals het werkelijk was.
Eén waarschuwing en niet diverse.
Shahla, bij mij staat het ook verkeerd. Ik denk dat we ons alleen beter kunnen wenden tot Angel 3, die heeft mijn ban nagekeken waar ik die voor heb gehad en ook de gegevens naar mij gemaild dus die weet dat het om die topicwaarschuwing van hier betrof. Ik vermoed dus dat Angel 3 dat makkelijker voor ons kan verbeteren zodat Angel 4 het niet eerst hoeft na te zoeken.
Zou jij daar naar willen kijken Angel 3 als je tijd hebt? Als het voor jou makkelijker is kan ik ook jouw email die je hebt gestuurd even terug sturen zodat je het niet opnieuw hoeft op te zoeken.
Ps Shahla, je stukje over het niet terugdraaien van de bannen sluit ik mij niet bij aan hoor!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 14 november 2010 om 15:21
Mv, het staat bij heel veel mensen van die bewuste zondag verkeerd, ja. Als het bantopic aangepast wordt naar de situatie zoals deze werkelijk was, dus: de vermelding diverse topicwaarschuwingen veranderen naar een topicwaarschuwing wordt dat voor de anderen dan ook meteen aangepast.
En ja, ik snap dat je het er niet mee eens bent dat het niet teruggedraaid wordt maar daar heb ik al vrede mee. Puur omdat het bij mij om één waarschuwing gaat en verder had ik geen bangeschiedenis dus who cares. Dat mensen met een opgelopen ban het teruggedraaid willen hebben, snap ik. Had ik dan ook gewild maar het gaat me er nu gewoon om dat als het dan niet teruggedraaid mag worden, hoe onterecht ook, laat het ze dan in elk geval wel correct vermelden in het bantopic. Wij krijgen het niet teruggedraaid maar dan mag daar wel tegenover staan dat het in elk geval correct vermeld wordt. En ja, daar maak ik wel een punt van.
En ergens vind ik het ook heel flauw dat er steeds niet op gereageerd wordt. Volgens mij ben ik heus niet zo vervelend dat alleen negeren nog op mij toegepast dient te worden.
En anders deponeer ik hier meteen de vraag daarover: is dat het geval? Nee, toch?
En ja, ik snap dat je het er niet mee eens bent dat het niet teruggedraaid wordt maar daar heb ik al vrede mee. Puur omdat het bij mij om één waarschuwing gaat en verder had ik geen bangeschiedenis dus who cares. Dat mensen met een opgelopen ban het teruggedraaid willen hebben, snap ik. Had ik dan ook gewild maar het gaat me er nu gewoon om dat als het dan niet teruggedraaid mag worden, hoe onterecht ook, laat het ze dan in elk geval wel correct vermelden in het bantopic. Wij krijgen het niet teruggedraaid maar dan mag daar wel tegenover staan dat het in elk geval correct vermeld wordt. En ja, daar maak ik wel een punt van.
En ergens vind ik het ook heel flauw dat er steeds niet op gereageerd wordt. Volgens mij ben ik heus niet zo vervelend dat alleen negeren nog op mij toegepast dient te worden.
En anders deponeer ik hier meteen de vraag daarover: is dat het geval? Nee, toch?
Het is mij: shaHla
(Iranian version)
zondag 14 november 2010 om 15:40
ik heb een ban opgelopen die zondag en ga ervan uit dat het niet teruggedraaid wordt. vrede mee, we weten hier allemaal wel beter. dat wil trouwens niet zeggen dat ik die waarschuwing en die ban terecht vind!
wat ik wel kwalijk vind is dat er dus een groot verschil is in het toepassen van de regels, de onduidelijkheid over de regels.
het geen afstand nemen van een bepaalde post/topic van een bepaalde angel
het geen afstand nemen van posts van een andere angel en zo kan ik nog wel even doorgaan
kortom, meten met 2 maten en nog steeds maar het 'beleid' blijven ondersteunen
van het griepje van naomi van inmiddels 3 weken en het daarmee gewoon uitblijven van antwoorden en afstand nemen van gedane acties hier vind ik inmiddels zeer discutabel en bevestigd eerder mijn vermoeden over het beleid hier dan dat ik er vertrouwen er in krijg
het verwijderen van posts en vragen omdat deze offtopic zouden zijn (ja sommige zijn ongetwijfeld offtopic), maar juist door het maken van deze mist ontstaat hier wel degelijk de indruk van een zeer discutabel beleid
het is in mijn ogen helemaal zinloos om te gaan mailen met dezelfde angel over je waarschuwing of ban die door die angel aan je uitgegeeld is
dat is die zondag wel duidelijk geworden uit de berichten van de mensen die dat wel gedaan hebben
en of er ooit nog antwoorden komen?
of er ooit nog zelfreflectie komt bij het modereerteam en de angels?
of dit ooit gaat leiden tot een andere aanpak bij het modereren hier?
ik hoop het wel, maar eerlijk gezegd....
wat ik wel kwalijk vind is dat er dus een groot verschil is in het toepassen van de regels, de onduidelijkheid over de regels.
het geen afstand nemen van een bepaalde post/topic van een bepaalde angel
het geen afstand nemen van posts van een andere angel en zo kan ik nog wel even doorgaan
kortom, meten met 2 maten en nog steeds maar het 'beleid' blijven ondersteunen
van het griepje van naomi van inmiddels 3 weken en het daarmee gewoon uitblijven van antwoorden en afstand nemen van gedane acties hier vind ik inmiddels zeer discutabel en bevestigd eerder mijn vermoeden over het beleid hier dan dat ik er vertrouwen er in krijg
het verwijderen van posts en vragen omdat deze offtopic zouden zijn (ja sommige zijn ongetwijfeld offtopic), maar juist door het maken van deze mist ontstaat hier wel degelijk de indruk van een zeer discutabel beleid
het is in mijn ogen helemaal zinloos om te gaan mailen met dezelfde angel over je waarschuwing of ban die door die angel aan je uitgegeeld is
dat is die zondag wel duidelijk geworden uit de berichten van de mensen die dat wel gedaan hebben
en of er ooit nog antwoorden komen?
of er ooit nog zelfreflectie komt bij het modereerteam en de angels?
of dit ooit gaat leiden tot een andere aanpak bij het modereren hier?
ik hoop het wel, maar eerlijk gezegd....
zondag 14 november 2010 om 18:12
Wat zijn jullie negatief. Ik ga er wel vanuit dat de bannenregen wordt teruggedraaid. Het uitdelen van de bans door two had niks te maken met het "leuk" of "schoonhouden" van het forum. Ze had de OT gewoon kunnen verwijderen. Daarnaast waren de " OT's" gerelateerd aan een onduidelijkheid door een nieuwe beleidsregele die twee op dat moment zelf bedacht; namelijk je mocht geen vragen meer stellen die al gesteld waren. Daar werd op gereageerd en hatsekidee 20 mensen of meer kregen een ban.
Vervolgens gaat twee zich te buiten aan het besmeuren van een aantal bannelingen. Kortom deze situatie is zo ridicuul en overduidelijk niet ok. dat iemand die gewoon zakelijk naar het verhaal bekijkt niet anders kan dan de bannen terugdraaien en afstand nemen van het bericht van twee.
Dus ik verwacht dat Naomi dat doet als ze terugkomt. Toch Naomi?
Vervolgens gaat twee zich te buiten aan het besmeuren van een aantal bannelingen. Kortom deze situatie is zo ridicuul en overduidelijk niet ok. dat iemand die gewoon zakelijk naar het verhaal bekijkt niet anders kan dan de bannen terugdraaien en afstand nemen van het bericht van twee.
Dus ik verwacht dat Naomi dat doet als ze terugkomt. Toch Naomi?